Ahoj, vybírám pneumatiky na mojí 125ccm 4T v rozměrech 2,75x21 přední pneu a zadní 4,10x18, mám endurko, ale jezdím převážně silnice a terén minimálně a k tomu ještě lehkej, takže polní cesty, lesní cesty, nějaký drobný kamínky, šotolinový cesty, louky atd..Ale to jen minimálně, jezdím tak 85% silnice a 15% terén..Mám následující kandidáty, jaké by jste mi doporučili? Máte s nějakými zkušenosti..? Popřípadě by jste mi navrhli jiné? Spíše jaké z následujícíh pneumatik budou lepší na silnici, o to mi jde především.. Díky
Já doporučuji Heidenau K60, budu je kupovat klukovi na Blatu 125, jezdí zhruba to co ty. Nejdříve jsem chtěl mu dát Mitas E-07, ale nedělají je v rozměru 4,10-18. Heidenau je obdobný vzorek. Jsem s ním moc spokojený nerozlišuji mezi asfaltem a polní cestou.
rzbynek: No také se mi nejvíce zamlouvají ty Heidenau..Prvně jsem chtěl K60 Scout, ale ty v mém rozměru také nedělají, což mě docela zklamalo..:-/ Ale chci nějaké pneu které by především seděli na silnici a poté až v terénu..Dá se říct že chci spíše silniční pneu. Ty ty K60 máš..? Slyšel jsem i o tom, že ty K60 se nedají moc klopit, protože při velkém náklonu tam "odžvikují" špunty a člověk si na motorce není tak jistý, jak by si jistý měl být..Když se kouknu an ten vzorek, tak bych řekl že to není klasický silniční vzorek, přijde mi to spíš jako takovej možná i polodrapák..Tobě to tak nepřijde..? Díky
Já jezdím Mitas E-07 na R1200GS, vzhledem k tomu, že nejezdíš jen asfalt, tak neklopíš na koleno. Pneu si sedne po ujetí cca 300km a věř můžeš ji věřit máme to jen v hlavě. Na Mitasku taký nadává spousta lidí, ale ti co ji jezdí ví své.
Joo já mam teď Mitas C11 a C16 a chci od toho pryč..Na asfaltu to v zatáčkách plave jak blázen a nedá se to tolik klopit.. Fakt si při tom nejsem vůbec jistej..Heidenau bude určitě lepší..Ale myslím si že to není uplně na silnici to pravé..Třeba když se kouknu na ty ContiEscape který jsem posílal tak ty mi přijdou třeba více "silničtější" ne..?
Nevím kolik hodláš utratit ale mrkni na Pirelli Scorpion MT 90. Měl jsem je na moto z prvovýroby, jsou 70%asfalt 30% lehký terén přesně to co požaduješ . Heidenau K60 jsem měl po nich a byli lepší v nájezdu a malinko na mokru ale na těžké motorce, na malorážku bych volil ty Scorpiony tam nájezd tolik řešit nemusíš.
lobo6: No koukal jsem na ty Pirelli, ale oni je dělají v rozměru 2,75-21 na přední ale na zadní v rozměru 4,10-21 jsem je nenašel..:-/ To znamená že mam asi smůlu..Přemýšlím teď mezi těmi K60 a mezi Continentáli ContiEscape..Conti mi přijdou takový víc nejsilničnější..Ale nikde o nich nic moc není..Takže nevím jak na tom jsou..K60 si všichni chválí ale piřjdou mi že je to na způsob polodrapáčku..:-/
No právě že chci radši koupit pneu s rozměrama které jsou v TP? Protože s tím prej bývají problémi na STK..Takže to raději obuju tak jak mám, abych neměl potom problémy..
Na STK narazíš kolikrát na vola ale ten který zvládnul projít základní školu by problémy dělat neměl. Opravdu jsou tyto dva rozměry totožné. Pro klid duše není nic jednoduššího se na příslušné STK před prohlídkou nebo koupí pneuamtik zeptat jestli umí přepočítávat když ne jít jinam kde to umí.
Traktoroidní K 60 jsem měl předek a na zadku starší dezén K60 Scout, na to jak ty pneumatiky vypadají blbě se na nich jezdí náramně . Najel jsem na nich 9tis a přezouval a to za ně tahá přes sto koní a brzdí 200+ 100kg, ještě zdaleka nejsou sjeté jen mi už vadilo že jsem oskákal předek bržděním a zadní se sjela do plošky a nešlo na nich jezdit plynulé rádiusy, pod plynem už vytvořená "hrana" nestíhala přenést výkon.
Ty ContiEscape neznám ale jestli jsou za slušné peníze proč ne, dnes není problém sehnat dobrou předraženou pneumatiku nebo levnou šitku, ale je námaha vybrat pneu s dobrým poměrem kvalita-cena.
Na silnici K 60 sedí dobře za sucha i za mokra, v terénu jen když není bláto nebo mokrá tráva. Měl jsem je na dovolené v Rumunsku a užil si asfalt i cesty mimo, pak to většinou není ani tak o pneumatikách jako o tom kolik si toho jezdec dovolí. Cestovní tempo zvládají s přehledem.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N29VvQz8HsQ[/youtube]
Upravil lobo6 dne 12-05-2013 16:33
Když jsou pneu nové neoskákané a zadní má ještě půlkulatý profil tak se s Haidenaukama dá jet hodně hodně svižně. Oproti vyloženě silničnímu dezénu trochu hlučné jsou ale není to nic zásadního, mají figury zešikma tak nabíhají postupně. Špuntová pneu se s nimi nedá srovnávat, ta má na asfaltu hlučnost a jízdní odpory daleko větší a snese daleko menší rychlost než začne být nestabilní.
Super.. Díky, ale ještě..
a) Jak myslíš že dokud nejsou oskákané..?
Mají figury, tak nabíhají zešikma..? Nechápu
c) Koukám na ty Pirelli no..Jenomže ať hledam jak hledam tak je nemůžu nalízt..:-/
d) Ty Scorpiony jsou asi víc silničnější než K60 co..? Dííky )
Na většině těžkých moto se od brždění na přední pneu vytvoří jakési schůdky (záleží jak agresivně se brzdí) a v náklonu to pak drnčí a nepřidá na jistotě. Zadek zas sešmelcuje výkon motoru nebo dálnice.
Tady jsem našel detail K60 asi po 8000km , ten zadek je ale Scout