zdar..at to udela jak mu penezenka dovoli....pokud ma zanovni veci proc ne..ale tou vymenou oleje, jak jsi ji prodluzoval neumerne dlouho jsi to cele zpackal...nezapomen ze tady je na objem motoru mnohem mene oleje jak v aute.....kazdopadne jestli byly vylace a stiraci krouzky v prcicich tak to same bude za chvili na loziskach v prevodovce a i na jinych trecích mistech, ktere se mazou tim stejnym olejem, ktery byl totalne zdegradovany ....pokud nebudes pulit (coz bych kazdopadne udelal, abys aspon vedel co tam jwe, a nezustal stat za dalsich 500 km) tak to aspon poradne vyplachni a pak se uvidi...
hodne zdaru a snad je to pro tebe ponauceni, i kdyz drahe
Díky všem, co se vyjádřili. Hned se toho ví více...
Uděláme jenom ten vrch. Co dál ukáže čas. Asi seženu jiný motor jako zálohu.
Co se týká oleje - tak V-Strom má napsáno v manuálu. Výměna oleje 6000km, výměna oleje a filtru 12000km. Tak mně naplánujte jak to dělat při zátěži - 5000km olej + filtr. A třeba budu mít štěstí...
S tou degradací oleje - nevím, hrozně rád bych řekl, že ok, udělal jsem chybu, je to olejem, přešvihnul jsem výměnu oleje. Ale jsou motorky co mají výměnu oleje 10000km, ne? A množství oleje je podobné...
Opravdu se snažím vypátrat - proč. A pravda bude v tom - od každého trochu.
Snad to budu mít na konci týdne složené. Dotaz
Když budu mít válce/písty/kroužky z motorky 6000km najeto. Tak je to ok. A mám interval výměny oleje těch třeba 5tis. km. Nebo je to jako "nezajetý" stroj. A třeba po 1000km měním olej/filtr...
Upravil tyfoza dne 12-04-2015 23:53
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
tyfoza napsal: Díky všem, co se vyjádřili. Hned se toho ví více...
Uděláme jenom ten vrch. Co dál ukáže čas. Asi seženu jiný motor jako zálohu.
Co se týká oleje - tak V-Strom má napsáno v manuálu. Výměna oleje 6000km, výměna oleje a filtru 12000km. Tak mně naplánujte jak to dělat při zátěži - 5000km olej + filtr. A třeba budu mít štěstí...
S tou degradací oleje - nevím, hrozně rád bych řekl, že ok, udělal jsem chybu, je to olejem, přešvihnul jsem výměnu oleje. Ale jsou motorky co mají výměnu oleje 10000km, ne? A množství oleje je podobné...
Opravdu se snažím vypátrat - proč. A pravda bude v tom - od každého trochu.
Snad to budu mít na konci týdne složené. Dotaz
Když budu mít válce/písty/kroužky z motorky 6000km najeto. Tak je to ok. A mám interval výměny oleje těch třeba 5tis. km. Nebo je to jako "nezajetý" stroj. A třeba po 1000km měním olej/filtr...
Pokud to máš z jednoho motoru,není důvod to měnit po 1000km,jen proč to tak složitě překopávat při 6000 km je to voňavka,přehoď celý motor..........
www.motodilyhavirov.cz
Barney pro pocit čeho?Pokud dá nový jen vršek,který jel spolu několik tisíc km tak bude sednutý a spodek ponechá původní co měl,tak je snad jasné,že ten hnůj co v tom spodku měl snad propláchne.Jen pokud tam má možnost jak píše dát něco co má 6000km je lepší to tam nacpat celé už skrz toho spodku,jelikož nebude cenově daleko,když koupí další těsnění pod válce,hlavy,vent.víka + zapěrdolený čas.Nehledě na to co ten spodek udělá po propláchnutí a uvolnění toho bordelu.....
www.motodilyhavirov.cz
tyfoza napsal:
Ale jsou motorky co mají výměnu oleje 10000km, ne? A množství oleje je podobné...
Třeba Transalp 650 má předepsanou výměnu 12 000 km (nebo po 12 měsících, co nastane dříve) a vleze se tam tuším 2,4 litrů
Honda XL 650 V Transalp (2000)
prosím, čemu říkáte "propláchnout motor"
mám pocit, že je v mém motoru čisto
resp. jsem to viděl se sundaným spojkovým košem a je to tam uvnitř všechno takové stříbrné, lesklé, hezké a voňavé...
ne, vážně - motor se nějak uvnitř opláchne čím?
Upravil tyfoza dne 13-04-2015 09:11
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Jsou proplachové oleje.Když třeba utopíš motku a dostane se ti do oleje voda tak at třeba jako já nemusíš 4x kupovat drahý motorex a měnit ho dokud není motor absolutně čistý..
To Tyf:
1. pruplach olej, 2 x po sobe, pak to co tam ma byt,dat tech 20 min at se to prohreje
2.po 1000km vymena i
s filtrem, vlastne vzdy n.olej a filtr,
3.
pak po 3tisicich s tvym jezdenim po tratich:-)), jednou jsem daval kontrolne olej na premereni jestli je po smrti nebo ne, mel jsem to pres chlapka co mi ty oleje prodaval, dal mi od toho papir a platil jsem okolo 1500 stovek za lejstro, nevim jestli to jeste takova sluzba existuje, pokud chces pisni do pm je uh.Hradiste a rozumi olejum docela dosti, dam ti na nej kontakt. Za me, kdyz to vydrzi 10tis to bude zazrak, nevim jakey tam mas komresni pomer, my jsme se pohybovali nekde 13:1 tam nebyl prostor, otacky 17tisic, tam muselo byt vse cajk. Kdysi mi rekl manik, ze kdyz dam 1500 km na udelanym jenom vrsku, spodek starej, 2 tisice tak jsem frajer a reknu na uprimno, nejsem frajer. Ale treba to bude dobre a jeste ti poslouzi, kazdopadne to bude zkusenost, jestli draha nebo zbytecna ukaze time, bahnu zdar
blejdamintxr650r
já když utopil motorku tak jsem koupil nejlevnější automobilový, asi 12l a propláchnul to několikrát, (dle objemu tuším 4x) vypustil a nalil pak kvalitní... samozřejmě ty průplachy i s novým olejovým bylo to ale ve starém japonském motoru, tomu je celkem jedno co tam naleješ (TTR)
na průplach si myslím že to je v pohodě i když máš společnou skříň - můj názor
If you see the flash, it's already too late
my jsme se pohybovali nekde 13:1 tam nebyl prostor, otacky 17tisic, tam muselo byt vse cajk.
To máš ale trochu jiný stroj, to by jsi mohl taky napsat že u motokáry se dělá generálka po každém závodě.
Propláchnout určitě, a kontrolovat sítka
Upravil aron dne 13-04-2015 09:54
petrov napsal:
tyfe, ale vážně, jestli jsi sehnal motor, co má najeto 6000km, proč jsi ho tam nedal rovnou celý? Měl po crashi rozbitý blok nebo co mu bylo? o_O
Mates si dělal z VStroma 750. A použil spodek motoru z bouračky, co měl prokazatelně 6000km. Zbyly mu válce/písty/kroužky a čekaly u něj na mě. Takže proto měním jen to co je vadné aktuálně.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
aron napsal:
Tak doufám že na Krocanovi se uvidíme.
Jasně. První bude T.K.C. 1.5. Už se těším!
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
hapo - proste si se nechal zbytečně odrbat - to ale neni nic k chlubeni :-D - veskery opravy nad cenu jiného motoru v dobrym stavu jsou uz vyhazovani penez - taky nesmis zapomínat ze koupi jiného motoru ti ten stary zbyde s 90% použitelných ND pro pripad dalších problemu - takze opravy do urcity miry a pak novej motor - samozrejme jsou na to výjimky - třeba ze je to srdcovka a oprava te bavi, nevis co s prachama, nebo se jinej motor sehnat neda , ale je potřeba uvazovat realisticky - vymeni valce a na 95% pojede dalších min 50tis dal , no a motorka se 140 jeta hodne v terenu pak uz taky nebude zadna krasavice spis na kompletni GO ve vysoky peci :-) tak proc delat drahou generálku na motorce za pulkou zivotnosti