21.9. 2019 10:57
Navigace
· Úvodní stránka
· Diskuzní fórum
· Zprávy
· Články
· Odkazy
· Kalendář

· Pravidla portálu
· Návody
· Vyhledávání
· Kontakt
Poslední články
· CENDURO věci
· CENDURO BABÍ LÉTO ...
· TIP NA VÝLET: AUTO ...
· Stretnutie Mototuris...
· TEST DEXSHELL OVERCA...
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2019 >>
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Narozeniny Narozeniny:
Poslední komentáře
Články
Na ktm 950 adventure mam sadu E 07 a jsem na vy...
to svedikgs: poslal jsem ti PM
Cauko ako to je zo zaslanim na SK?Co to stoji v...
moja XRV (Africa Twin) a Mitas: E-09: Predok s...
Zprávy
26-[b]29[/b]
Také přeji vše nejlepší do Nového roku,sp...
Jo kamaráde ,není termín ten,aby se hodil v...
Škoda,že je zrovna DR BIG sraz. Jel Bych se p...
Partnerské weby
Diskuze Fóra
Nejnovější diskuze
· Polepy a samolepky nejen na Tvoje moto
· Ducati Multistrada
· CENDURO BABÍ LÉTO - LABSKÉ PÍSKOVCE 2019
· Afrika bude!!!
· 87.900,- KTM 950 Adventure
Nejdiskutovanější
· Moravský OFF [6054]
· Východní čechy [3301]
· Morava - vyjížďky, setkání, srazy, akce ... [3164]
· Severní Čechy - vyjížďky a jiné akce. [2376]
· Motodoplňky Marselus [938]
Google Translate
Hledání
Reklama
Číst diskuzi
CENDURO :: CESTOVÁNÍ - motocykly :: JAPONSKÉ ZNAČKY
 Tisk diskuze
Afrika bude!!!
qwert
Přidané 01-03-2016 17:51
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 5526
Založený: 13.05.10

Tome ocenuji tvůj nestranný názor.clap

Jinak s tím těžištěm to jde cestou jak to udělala první lc8..
 
Tomas_7
Afrika bude!!!
Přidané 01-03-2016 18:02
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 87
Založený: 13.03.13

Mimochodem já Afriku ještě živě neviděl, jaký jsou plasty? Mrdky na trsátka nebo něco snesou?
 
abbe Faria
Afrika bude!!!
Přidané 01-03-2016 21:40
Člen

Příspěvek: 109
Založený: 23.03.15

Ta recenze je zajímavá. Zajímavý je i to,že pan s touratechu psal,že je to konečně adventure motorka.
A ještě je na tom celý zajímavý proč nenapíše pan dotyčný nikde na webu pravdivou recenzi o BMW?
 
qwert
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 08:14
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 5526
Založený: 13.05.10

Tomas_7 napsal:
Mimochodem já Afriku ještě živě neviděl, jaký jsou plasty? Mrdky na trsátka nebo něco snesou?


To se dovíš až s tím někdo práskne.Osobně si myslím že to nebude jak na KTM ale stále ten japonský polystyrén..
 
Medved 77
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 08:15
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 1014
Založený: 13.12.11

Faria pray napiš něco o sobě at se zasmějemhilarious
Neper se,život ti dá do držky sám.
 
http://loskutak77.rajce.idnes.cz/
vilemx
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 08:47
Člen

Příspěvek: 69
Založený: 19.05.15

TomasTT napsal:
Tak světlo váží 2450g


Tak to je fakt pokrok za těch 25 let Shock
Furt jsem si myslel, jak jsou světla na XRV zbytečně těžká. 2 x nefalšované tlusté sklo, 2 x plechová parabola, 2 x žárovka H4 + 2 x parkovačka, vše přes ocelové pružinky s rektifikací uloženo v ocelovém trubkovém rámečku. Tohle všechno má 1,7 kg. A teď se dozvím, že horká novinka s LED technologií je ještě o polovinu těžší Sad
 
3axap
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 09:23
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 1045
Založený: 02.05.10

Budeš muset kúpiť KTM...
Většina lidí je blbých...helpless Vivat Tenere lol
Nechci se chlubit ale jsem fakt dobrej....musicCейчас я Pус...bye
 
sumavahonzi
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 12:00
Člen

Příspěvek: 41
Založený: 29.07.15

Buďme rádi, že se něco o CRF dozvíme, natož tak podrobné info, jako hmotnosti nějakých dílů atd..

Za mě v tuhle chvíly: Zádná informace mě nepřekvapila + ani -, vlastně jedna ano a to, že vůbec něco, jako nová Afrika vzniklo..

Dá se říct, že Honda vyslyšela požadavky majitelů starých Afrik: tzn větší výkon, 6ka, 18ka kolo, jen ta hmotnost se nepovedla.. ale to se dalo tak nějak čekat.. pocitová hmotnost za jízdy se určitě nezhoršila, to Honda umí, i když to na první pohled na moto nevypadá.

Jasně, je to rozpočtovka, ale stejná, jako stará afrika, v době, kdy byla nová.. Lze říci, že původní afrika je tak trochu podvod. Byla deklarována jako civilní odvozenina od jejich dakarského speciálu. A to je blbost, protože společný je tak tvar přední kapotáže z dálky a dvě kulatá světla.. Reálně je to motor z chopera v jiném rámu a vizáží cestovního endura. A vida, jak se to prodávalo a ještě dnes se na ní celkem dobře jezdí... Stejné to bude z CRF1000, předpokládám...
 
vilemx
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 12:30
Člen

Příspěvek: 69
Založený: 19.05.15

sumavahonzi: tvá úvaha je správná, jenom tam máš pár nepřesností:
XRV kdysi vznikla zesílením a "překapotováním" Transalpa. Proto mají spoutu dílů stejných/záměnných/podobných. Také to nebyla rozpočtovka, proto některé díly, které měl TA plechové, dostala XRV z hliníku. Stejně tak motor XRV je konstrukčně zesílený TA 600, nikoliv čoprácký z VT-čka. Motory z VT totiž nemají onen přesazený čep na klice, ale ojnice jedou na společném, stejně jako třeba HD.
Na rozdíl od XRV je CRF projektem od čistého stolu. I když bych se nedivil, kdyby těch 15 let nečekali, až Yamaze vyprší patent na motor z TDM kiss
 
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 12:36
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

Tomas_7 napsal:
Mimochodem já Afriku ještě živě neviděl, jaký jsou plasty? Mrdky na trsátka nebo něco snesou?


Já to neumím posoudit. Nechce se mi to ohýbat abych zjistil, kdy to praskne. Ale subjektivně jsou silnější než třeba plasty na mé 1200GS nebo dokonce na F800GS, které navíc nejdou vařit. Tyhle jsou docela ohebné a poměrně těžké.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 12:40
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

abbe Faria napsal:
Ta recenze je zajímavá. Zajímavý je i to,že pan s touratechu psal,že je to konečně adventure motorka.
A ještě je na tom celý zajímavý proč nenapíše pan dotyčný nikde na webu pravdivou recenzi o BMW?


Recenze na všechny mé BMW se dají najít poměrně snadno. Třeba v nejnovějším vydání Hory a zatáčky na straně 67 píšu o své 1150 ve srovnání s LC8, SE a 1190.
Neprodáváme motorky - když se mi něco nelíbí na Yamaze, Triumphu, KTM, BMW nebo Hondě, tak to napíšu. Když se mi něco nelíbí na našich výrobcích, tak to lidem taky říkám. Lepší to říct než aby na to přišli sami.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 12:47
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

vilemx napsal:
TomasTT napsal:
Tak světlo váží 2450g


Tak to je fakt pokrok za těch 25 let Shock
Furt jsem si myslel, jak jsou světla na XRV zbytečně těžká. 2 x nefalšované tlusté sklo, 2 x plechová parabola, 2 x žárovka H4 + 2 x parkovačka, vše přes ocelové pružinky s rektifikací uloženo v ocelovém trubkovém rámečku. Tohle všechno má 1,7 kg. A teď se dozvím, že horká novinka s LED technologií je ještě o polovinu těžší Sad


Mám přesně stejný pocity. Na 1150 mám komplet světla z modelu Revamp - 2x xenon, paraboly s tlustým sklem, žárovková parkovačka, ocelový rám, hliníkový desky s pružinama na nastavení úhlu a váha pod 2kg.
Ty LEDky nebudou vážit nic ale podle mě tam budou regulátory a možná nějaká další elektronika. A ten obří plast sám o sobě bude taky něco vážit.
Nejhorší vidím to, že v případě poškození se asi bude muset vyměnit tenhle celek. Nevím, to, neberte mě za slovo, jen si to myslím, že to nebude opravitelný po kouskách.

Mlávím o tomhle kousku:

'https://touratech.smugmug.com/photos/i-prfNBTc/0/X3/i-prfNBTc-X3.jpg'
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
sumavahonzi
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 13:34
Člen

Příspěvek: 41
Založený: 29.07.15

vilemx: to já vím, nechtěl jsem psát slohovku, ale koncepčně je to motor z VTčka, na xrv má o jeden úchyt k rámu navíc, xrv alu kyvka atd, Alp je ještě rozpočtovější rozpočtovka :-) drobných změn je u všech motorů několik.. Chtěl jsem poukázat na to, že i z levně vyrobeného motocyklu, lze udělat prodejní trhák, viz XRV, nebo BMW GS 1200, tam to platí dvojnásob: tomu říkám bomba: Když to přeženu, tak motor cpou do X modelů, mraky autových dílů, samé levné odlitky v komaxitu, super levné tlumiče a vlastně všechny komponenty a funguje to, prodává se to... říká se tomu kvalitní produkt!

Nutno podotknout, že většina majitelů např nové Afriky a podobných strojů, bude velmi spokojená a těch pár nás věčně nespokojených polobláznů, žádného výrobce motocyklů nezajímá..

Osobně si někdy pravděpodobně crf1000 koupím, protože nebude co jiného.. ale použiju ji, jen jako polotovar, jako všechny ostatní, snad kromě nedjdotaženější do endura LC8 (která má zase jiné mínusy)...
 
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 13:42
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

sumavahonzi: U 1200GS bych řekl že to nejde vzít šmahem, že je všechno levný a špatný. Motor sám o sobě je OK, sice ho používají v dalších modelech ale to neznamená, že je špatnej. Brzdy jsou nadprůměrný myslím. Nevím jaké odlitky v komaxitu máš na mysli ale rám je svařenej z CRMo oceli. Tlumiče jsou strašný, ráfky měkký (kdo má vlastně kvalitné sériový ráfky dneska), sedla příšerný, hodně plastů. Ale zase tak levně to udělaný není. Kdybys řekl F800GS, tak tam to fakt bije do očí.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
sumavahonzi
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 13:44
Člen

Příspěvek: 41
Založený: 29.07.15

TomasTT:

materiál plastů, mrkni někde z rubu nějaké kapoty na značku materiálu, např. stará XRV má ABS - lehké, ale křehké. LC8 PA, nebo PA6 těžší, ale mnohem pevnější atd..
 
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 14:11
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

sumavahonzi napsal:
TomasTT:

materiál plastů, mrkni někde z rubu nějaké kapoty na značku materiálu, např. stará XRV má ABS - lehké, ale křehké. LC8 PA, nebo PA6 těžší, ale mnohem pevnější atd..


Jdu se podívat...
Nechce se mi sundávat celé kapoty ale na dvou dílech, co jsem sunda, je jen kód Hondy a značka a označení co to je ale ne materiál
Upravil TomasTT dne 02-03-2016 14:25
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
sumavahonzi
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 14:25
Člen

Příspěvek: 41
Založený: 29.07.15

TomasTT: neříkám, že BMW 1200gs je špatná, naopak! Ale levně vyrobená je.. motor určitě není špatný, ale tím, že ho používají v X modelech - je pro výrobce levný atd, levně vyrobené, neznamená vždy špatné! hliníkové odlitky v komaxitu jsou levné na výrobu a myslím tím: odlitky motoru, převodovky, náboje kol, kyvku atd při běžném používání většiny lidí, nic špatného, ale při používání v Offroadu, nebo v zemích u moře viz stroje z UK, se komaxit začne lehce loupat, pod ním ulpívá voda a hliník krásně oxiduje. Tyto odlitky jsou celkem křehké, takže i relativně malé pády, nebo nárazy mohou skončit zlomenou kyvkou, vylomenými oky na bloku motoru, převodovky (1150 a stupačky) atd..
 
TomasTT
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 14:42
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11

sumavahonzi napsal:
TomasTT: neříkám, že BMW 1200gs je špatná, naopak! Ale levně vyrobená je.. motor určitě není špatný, ale tím, že ho používají v X modelech - je pro výrobce levný atd, levně vyrobené, neznamená vždy špatné! hliníkové odlitky v komaxitu jsou levné na výrobu a myslím tím: odlitky motoru, převodovky, náboje kol, kyvku atd při běžném používání většiny lidí, nic špatného, ale při používání v Offroadu, nebo v zemích u moře viz stroje z UK, se komaxit začne lehce loupat, pod ním ulpívá voda a hliník krásně oxiduje. Tyto odlitky jsou celkem křehké, takže i relativně malé pády, nebo nárazy mohou skončit zlomenou kyvkou, vylomenými oky na bloku motoru, převodovky (1150 a stupačky) atd..


Jasné.
Každopádně mi povrchová úprava odlitků motoru na mé 1200GS přijde naprosto v pohodě, resp. nikdy mě na tom nic nepohoršilo, nikde se mi nic neloupe ani neoxiduje a nepřijde mi to moc jiné oproti té Hondě. Rám na hondě je v matném laku, rám na BMW v leském. Fakt v tom nevidím nic zásadního.
Ale za zásadní považuju tlumiče, sedla, kola, řídítka, brzdy a motor a převodovku atd.
Je blbost srovnávat motorku z roku 2015/2016 s motorkou 2007 (moje GS) a není fér srovnávat jí ani s novou 1200GS LC, protože je to jiná cenová kategorie. Ale klidně bych srovnával s F800GS, byť je tahle motorka už taky poplatná době vzniku - takže světla na AT jsou modernější atd.
Ale F800GS proti Africe naprosto vyhoří - příšerný sedlo, nenastavitelný děsný podvozek, ráfky z bláta (nevím teda jaké bude mít AT, to se teprve uvidí), mizerný plasty, nekvalitní řídítka. Motor je celkem spolehlivý a fakt ultra úsporný, převodovky neodchází, spojky už taky ne. Brzdy jsou kvalitní. U Hondy uvidíme jak to bude se spotřebou, novináři psali že jezdili za 4.5l, náš kamarád, který má úplně první prodanou v ČR jezdí těsně pod 6l a to se snaží držet do 4000ot. Ale sedlo na Hondě mi přijde rozhodně lepší než na malém GS, podvozek rozhodně lepší a plně stavitelný (byť pružiny dimenzované asi na lehčí lidi), řídítka jsou první (kromě LC8), které mi sedly do ruky naprosto dokonale (jen je trošku zvednu).
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz
 
www.touratech.cz
sumavahonzi
Afrika bude!!!
Přidané 02-03-2016 14:53
Člen

Příspěvek: 41
Založený: 29.07.15

10lidí, 10 názorů:

já měl gs1200 2005 a po 3 měsících jezdění v Irsku - pravda nějakých 20tis km jsem se na zimu raději vrátil do čech motorku naleštit a prodat, než by se stala za běžnou cenu, kvůli kosmetice odlupujícího komaxitu a oxidace neprodejnou.. u HP2 jsem si těchto změn používáním v českém terénu taky nemohl nevšimnout..

ale vratˇme se k nové Africe Smile
 
LiborJ
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 06:46
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 121
Založený: 11.05.11

vilemx napsal:
TomasTT napsal:
Tak světlo váží 2450g


Tak to je fakt pokrok za těch 25 let Shock
Furt jsem si myslel, jak jsou světla na XRV zbytečně těžká. 2 x nefalšované tlusté sklo, 2 x plechová parabola, 2 x žárovka H4 + 2 x parkovačka, vše přes ocelové pružinky s rektifikací uloženo v ocelovém trubkovém rámečku. Tohle všechno má 1,7 kg. A teď se dozvím, že horká novinka s LED technologií je ještě o polovinu těžší Sad


...a ty to motorku hodláš nosit na zádech???
BMW R1200GSA, 2012
BMW R1100GS, 1998
BMW F650GS, 2005
YAMAHA XT600Z TÉNÉRÉ, 1990
Bejvávalo: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere.
www.lj-tech.cz
 
Přejít na fórum:
Přilášení
Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapoměli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Cenduro
· Přidat k oblíbeným
· Nastavit jako výchozí
Kdo je On-line
· Hosté On-line: 15

· Členové On-line: 0

· Registrovaní členové: 2,197
· Nejnovější člen: Lubav
Reklama
Počasí
RSS vlákna na stránce
RSS - Fórum
RSS - Novinky
RSS - Články
RSS - Odkazy
Reklama
Vygenerované za: 0.35 sekund 146,992,125 návštěv