Název novinky: CENDURO :: vyber motorky

Přidal Hele dne 05-03-2013 17:54
#1

Zdravim, chci si ted na jare udelat ridicak na motorku a potom si koupit nejake cestovni enduro. Nikdy jsem ale na zadne motorce nejezdil (jen na fichtlu:z. Chtel bych motorku na delsi trate i na kratsi vylety. Jezdili by jsme na ni dva. Ja mám 192cm a 97kg. Nevim jestli si pro zacatek koupit něco mensiho jako je v-strom 650, nebo rovnou v-strom 1000? Jakou kubaturu by jste mi doporucili? Cenove by to melo byt kolem 100000Kc. A jaka motorka by byla nejvhodnejsi na mou vysku a kila? Bylo by to hlavne na cesty, teren bych vyhledaval jen minimalne. Diky za nazory a rady.

Přidal Meli dne 05-03-2013 20:47
#2

Pokud neplanujes off vic nez polni cestu tak klidne Varadero nebo V-stroma

Litru se bat nemusis - kamos sel ze simsonu rovnou na DL1000 a uplne v pohode. Hlavne clovek musi s rozumem - ten ja nemam a tak mam asi 10 let same 650-ky a staci mi to :-)

Přidal Hele dne 06-03-2013 08:54
#3

neni dobre treba prvni rok, dva se naucit a zvyknout si na 650 a pak az zkusit toho litra? nevim, jestli bych z toho litra nemel moc velky respekt. pro zacatek bych chtel jezdit jen na kratke vylety po morave a az bych si byl sebou jisty, tak se vydat do zahranici. Zatim se nejak rozhoduji mezi v-stromem a transalpem. Co jsem cetl, tak TA je mensi, coz by k me vysce vyhovoval vice strom. Poradite mi i nejakou dalsi alternativu popripade? A zladla by ta nizsi kubatura jezdit vylety ve dvou lidech plne nalozeni? Diky

Přidal tra dne 06-03-2013 09:15
#4

Na co se cítíš musíš vědět sám, podívej se na ty motorky, osahej si to, zkus váhu a uvidíš. Udržet výkon u litru, to už je jen o hlavě a tu má každý svoji.
Já teď jezdím na V-Stromu 650. Na jízdu ve 2 je V-Strom lepší, do terénu zase určitě Transalp (taky s ním mám zkušenosti). Jezdím poměrně často ve dvou, dost naložený a 650 to zvládá úplně v pohodě, toho se neboj.

Přidal Abe99 dne 06-03-2013 10:16
#5

No já mám TA 600 a podobné proporce jako ty, ale kdybych jezdil ve dvou tak ten komfort není:(. Jinak to jede, ale na žádné bláznění to není. Spíš je to taková kochačka, ale na cestování dobrý (když jedu sám)! Ale TA 650 je prý o chloupek vetší.

Přidal Hele dne 06-03-2013 10:24
#6

myslim si, ze bych jezdil 95% po cestach, teren bych nijak nevyhledaval. motorka by byla obsazena skoro pokazde mnou a pritelkyni. O tu "kochacku" mi jde, chci si jizdu maximalne uzivat. Transalpa bych to videl spise na 700.

Přidal jencekgs dne 06-03-2013 10:26
#7

Těžko radit, jestli chceš koupit třeba jen na sezonu, tak určitě neuděláš chybu ani se stromkem ani s alpem. Rozkoukáš se a potom vybereš neco podle toho, kam Tě to bude táhnout. Jestli více cesta, více terén.
Pokud chceš motorku, kde je hodně místa, tak za 100tis se dá koupit pěkná 1100GS. Tu mám já a už nebudu prodávat. Na klidnější cestování super stroj.

A teď do mě anti baworáci:D

Přidal qwert dne 06-03-2013 11:04
#8

Hele napsal:
myslim si, ze bych jezdil 95% po cestach, teren bych nijak nevyhledaval. motorka by byla obsazena skoro pokazde mnou a pritelkyni. O tu "kochacku" mi jde, chci si jizdu maximalne uzivat. Transalpa bych to videl spise na 700.


Boro ti rád prodá svého..:)

Přidal xx4 dne 06-03-2013 11:18
#9

Hele napsal:
myslim si, ze bych jezdil 95% po cestach, teren bych nijak nevyhledaval. motorka by byla obsazena skoro pokazde mnou a pritelkyni. O tu "kochacku" mi jde, chci si jizdu maximalne uzivat. Transalpa bych to videl spise na 700.


TDM900.Jasná volba.Co jasná.Ideální.:) Pokud tě nebaví vrtat se v motorce.Pokud ano,kup si BMW.*secret* Pak poznáš,zač je toho šroubovák.:D (Jencku,máš cos chtěl :D *annoy*)

EDIT:TDM umí i ukrajinské šotoliny.V toto případě je to TDM850 s nebojácným kamarádem na palubě :D
'http://img.pictureup.cz/06032013/98648176139b395947a425626796e487e417329d.jpg'

Upravil xx4 dne 06-03-2013 11:53

Přidal Libor 77 dne 06-03-2013 11:55
#10

Já mám už 10 let TDM 850. Na silnici super a do lehkého terénu je v pohodě a oproti TDM 900 je všestranější. Není moc vysoká, sice celkem těžká, ale zase se to eliminuje až budeš chtít jezdit ve dvou! Kamarád měl též 850, pak zkusil TA 700 a byl hodně zklamaný!

Upravil Libor 77 dne 06-03-2013 12:18

Přidal jencekgs dne 06-03-2013 12:16
#11

To Pavel, vidíš to, TDM je hodně opomíjená a pro silničního jezdce je to dobrá volba.

K tomu šroubování. Myslím že jsi při první závadě trefil super mechanika a pak už se to vezlo.
Já mám najeto 50tis a nešroubuju. (jen lanko spojky a proklaté ABS, které ale od závady neřeším)

Ještě jsi nedostal absťák???? Furt čekám kdy se zase s něčím pochlubíš.

Přidal Hele dne 06-03-2013 12:53
#12

co jsem porovnaval tdm900 a strom 650, tak mi cenove lepe vysel strom, kolem 100k by byl rocnik 2008, coz u tdm by byl 2004. tak nevim jestli neni lepsi o 4 roky mladsi motorka?

Přidal Meli dne 06-03-2013 13:07
#13

mladsi je vzdycky lepsi *tup*

Přidal qwert dne 06-03-2013 13:13
#14

No neplatí to vždy..:)

Přidal PetrAT dne 06-03-2013 13:19
#15

Hele napsal:
co jsem porovnaval tdm900 a strom 650, tak mi cenove lepe vysel strom, kolem 100k by byl rocnik 2008, coz u tdm by byl 2004. tak nevim jestli neni lepsi o 4 roky mladsi motorka?


Záleží jak majitel o motorku pečoval
V každém případě moji kamarádi, co měli TDM, tak byli spokojení
Ale nakonec skončili na cendurech

Ceny TDM vs. Strom nelze srovnávat
TDM je ještě poctivě dělaná mašina, Strom , ať se na mě majitelé nezlobí, je už rozpočtovka
Ale kvality v-stromu jsou dlouhodobě ověřené, takže asi tak ;)

Kdo nechce offat , tak tdm podle mě hodně dobrá volba
Mimochodem, přední kolo má 18-ku pokud se nepletu

Přidal Hele dne 06-03-2013 16:07
#16

TDM neni cestovni enduro?

Přidal Libor 77 dne 06-03-2013 16:17
#17

Ano, v předu 18 a vzadu 17. Dají se na to sehnat i drapáky, ale na Haidenauech sedí na silnici víc než dobře a v terénu jsou víc než dostačující. Záleží co chceš jezdit.. TDM 850 je takovej traktůrek, jede kultivovaně a dobře se ovládá. Jediná nevýhoda je její váha, ale jak se pohnou kola, tak jí nevnímáš! Strom je lehčí, ale objem asi nenahradíš..jezdím na TDM od nízkých otáček a spotřeba se pohybuje od 4,3 po 6 litrů na 100 km, když jí budeš držet u huby vyleze i na 7,5..ale já se na tuto hodnotu nikdy nedostal.
Shodou okolností soused též TDM 850 pořídil a poslední motorkou co měl byl Fichtl. Jezdí s rozumem a i ve dvou je hodně spokojený. Jsou už za pár kaček, na stáří ani tak nezáleží, mám z 96 r.v. a pořád šlape jak hodinky. Pokud se pro ni rozhodneš, určitě nebudeš litovat! Můžeš pročíst i tento neoficielní web: http://www-tdm.cz.../index.php .
Za málo peněz hodně muziky..naučí tě a třeba příští rok půjdeš do větších kubatur. Rozhodnutí je na tobě, ale když jsi psal že nemíníš jezdit terén, tak ti sedne víc TDM než V-strom (hlavně v jízdě ve dvou a tím nechci V-strom nijak schazovat!!).

Přidal Hele dne 06-03-2013 16:34
#18

ohledne tech starsich rocniku kolem r. 2000..to se s nima da cestovat i po evrope? treba korsika atd.? nemel bych byt nervozni z nespolehlivosti?

Přidal Libor 77 dne 06-03-2013 16:40
#19

Za 10 let používání jsem měl jedinou vadu v elektrice a to ještě kvůli předchozímu majiteli. Co myslíš že je spolehlivější - karbec nebo stříkačka ;)? Pročti si na Motorkářích.cz pár recenzí nebo cestopisů. Jeli jsme Rumunsko, Slovinsko a kdybych se nezamiloval do jízdy v terénu, jel bych s ní kamkoli. Ten traktůrek bude prdět všude..občas doleješ olej a jedeš dál *tup*.

Přidal HonzaH dne 06-03-2013 19:03
#20

Než jen samotné "stáří" tj. ročník jde vždy o konkrétní stav a konrétní typ vs. ročník jestli neměl nějaké problémy (většinou pak svolávačky nebo inovované díly od určitého roku), z toho o čem se tady píše nemá žádná motkra nějaký výrazný problém, že by ses měl bát něcoho s rokem 2000 a výše

Přidal Hele dne 06-03-2013 19:33
#21

az si udelam papiry, tak mi nezbyva nic jineho, nez vsechny motorky vyzkouset :) kamarad ma tdm850, tak uvidim. Zatim hodnotim jen podle vzhledu:) a to u me vyhrava TA700 na plne care, pak strom650 a pak az tdm900..ale vim, ze takhle se rozhodovat nemuzu:)

Přidal xx4 dne 06-03-2013 23:32
#22

jencekgs napsal:
To Pavel, vidíš to, TDM je hodně opomíjená a pro silničního jezdce je to dobrá volba.

K tomu šroubování. Myslím že jsi při první závadě trefil super mechanika a pak už se to vezlo.
Já mám najeto 50tis a nešroubuju. (jen lanko spojky a proklaté ABS, které ale od závady neřeším)

Ještě jsi nedostal absťák???? Furt čekám kdy se zase s něčím pochlubíš.






Honzo sakrááá,neber to tak vážně.....*flower* :D

Přidal Meli dne 07-03-2013 11:47
#23

On Transalp 700 neni az tak uplne 7-mi kilo je to 680-ka, a líp než V-Strom nepojede... spíš naopak nemluvě o spotřebě díky počtu kvaltů...

Objem 680,2 ccm
Výkon 44,1 kW (7750 ot. za min)
Kroutící moment 60 Nm (5500 ot. za min)
Počet rychlostí 5

Proti tomu V-Strom (řekněme model 2007-10)
Objem 645 ccm
Výkon 67 PS (49 kW) při 8 800 ot./min
Kroutící moment 60 Nm při 6 400 ot./min
Počet rychlostí 6

Ale samo - důležité je aby se ti na moto dobře sedělo a líbila se..

pro úplnost TDM900
Objem 897 ccm
Výkon 86,2 k (63,4 kW) při 7 500 min-1
Kroutící moment 88,8 Nm při 6 000 min-1
Počet rychlostí 6

Upravil Meli dne 07-03-2013 11:50

Přidal Boro9 dne 07-03-2013 13:19
#24

qwert napsal:
Hele napsal:
myslim si, ze bych jezdil 95% po cestach, teren bych nijak nevyhledaval. motorka by byla obsazena skoro pokazde mnou a pritelkyni. O tu "kochacku" mi jde, chci si jizdu maximalne uzivat. Transalpa bych to videl spise na 700.


Boro ti rád prodá svého..:)


Aj joo, když mi dohodíš nějakou slušnou Kačenku Advíka tak do 100 k, bych to i prodal ale prozatím letos budu muset ještě vydržet na Alpíkovi.
No nic, za chvíli končím v práci.. jdu se trochu projet......*lol*

Upravil Boro9 dne 07-03-2013 13:21

Přidal HonzaCBX dne 07-03-2013 19:07
#25

Stále se do hry vrací TA700. Bude to určitě dobrá motorka. Podle těch parametrů bude víc tahat od spodu na rozdíl od V-Stromu, ale to je jen moje teorie, na 700 jsem nejel. Moje TA650 obecně na ježdění ve dvou moc není, i když to jde, za den jsme ve dvou dali přesun 1200 km, ale ten menší výkon byl v plné náloži znát. Osobně ale na TA 650 nedám dopustit, ale ne kvůli jízdě ve dvou, ale kvůli tomu, že je to fakt cestovní enduro staré školy. Pokud se chystáš v podstatě jen na asfalt a lehkou šotolinu, podle mne je ten V-Strom 650 naprostý optimum i pro dva lidi. A že je to možná rozpočtovka? Ať je, pokud vím, majitelé (a není jich zrovna málo) si neztěžují, že by to nebylo spolehlivé a blbě jezdilo a recenze jsou taky OK. 6ti kvalt je výhoda. Alp ale taky nebude špatnej, takže je to na sympatiích :-)

Přidal hobr dne 07-03-2013 19:18
#26

Alp je dobrá motorka, ale ta ŠESTKA chybí a to tak, že velmi! Měl jsem 6tikilo a budu vzpomínat jen v dobrém...

Upravil hobr dne 12-12-2013 08:48

Přidal HonzaCBX dne 07-03-2013 19:54
#27

Tak já bez šestky žiju velmi spokojený motorkářský život a v dalších 3 letech motorku měnit nehodlám :-) Je to jen o těch preferencích. Před tím jsem šestikvalt měl a koní dvojnásobek a přeci bych se nevracel :-) Fakt je, že ta 6tka je dnes prostě standard a na dlouhý cesty super.

Přidal hobr dne 07-03-2013 21:24
#28

HonzaCBX napsal:
Tak já bez šestky žiju velmi spokojený motorkářský život a v dalších 3 letech motorku měnit nehodlám :-) Je to jen o těch preferencích. Před tím jsem šestikvalt měl a koní dvojnásobek a přeci bych se nevracel :-) Fakt je, že ta 6tka je dnes prostě standard a na dlouhý cesty super.


Je fakt, že můj současný "Šemík" má stejně kvaltů (5) jako Alp, ale jsou delší, takže při dosažení požadované rychlosti cca 110-120km/h motor točí podstatně méně otáček. A o tom to je. Zkrátka, kdyby měl Alp 6tku, není co řešit. Měl jsem aj větší kolečko vepředu, ale bylo to zase na úkor rozjíždění a jízdy mimo silnici.
Přeci jenom nejezdíme pořád po okreskách, ale občas potřebujeme přejet svižnějším tempem o pár set km dále a to mi dělalo zle, když jsem po dálnici jel standartním tempem a ostatní na mě museli čekat až se dokodrcám. Neměl jsem (a nemám) to svědomí Alpa točit víc jak 7tis ot.

Upravil hobr dne 07-03-2013 21:34

Přidal PetrAT dne 07-03-2013 22:23
#29

Alp 600 a 650 mají jinak rozházené kvalty
U 650 líp
Stejně je na tom Africa , tam bych 6ku bral a není kde brát


Přidal qwert dne 07-03-2013 22:36
#30

Mě taky chybí sedmička tak furt nebrečte..

Přidal xx4 dne 07-03-2013 23:26
#31

Mně chybí šestka vpravo dole prosím.Ale nestěžuju si,naučil jsem se s tím žít.:D*music*

Přidal hobr dne 08-03-2013 11:10
#32

pavelgs napsal:
Mně chybí šestka vpravo dole prosím.Ale nestěžuju si,naučil jsem se s tím žít.:D*music*

*clap**tup*:D

Přidal Hele dne 14-03-2013 21:04
#33

a co tahle yamaha tenere? tahle se mi hodne libi http://www.tipmoto.com/motorky/yamaha/214828-xt-660-z-tenere-08.html
mate s ni nekdo zkusenosti?

Přidal qwert dne 14-03-2013 21:09
#34

No itchi povídej..:)

Přidal Meli dne 14-03-2013 21:17
#35

Tenere je krasna motorka nejvic off z tech co vybiras - kdybych nechtel jezdit nabalenej ve dvou tak do toho rozhodne jdu. Protoze se mnou ale jezdeji kluci s fazerem a litrovym stromem, potrebuju trochu vykon...

P.S.: ALP 700 bude spis gumovejsi klidnejsi nez ze by vyrazne tahal vic odspodu - se stromem 650 tyhle brzdy na asfaltu predjizdim... a s nizsi spotrebou :-D - zas ale u nej nebudes tak resit svetlost podvozku ;-)

Edit - jo je to o ridici - rozdil fichtl x R1 tam neni - takze je to srovnatelne

Upravil Meli dne 14-03-2013 23:27

Přidal Hele dne 14-03-2013 21:23
#36

takze pro me tenere asi nebude to prave orechove..

Přidal Meli dne 14-03-2013 22:57
#37

Kdyz ji milujes neni co resit... ;-)

jinak pekne videjko kde transalp 700 vypada sexy: http://www.youtub...IF2JTN-WgU

Přidal Boro9 dne 15-03-2013 10:11
#38

Meli napsal:
Kdyz ji milujes neni co resit... ;-)

jinak pekne videjko kde transalp 700 vypada sexy: http://www.youtub...IF2JTN-WgU


Šikovné videjko, myslím že až sleze v dubnu na QWERTově sníh, natočíme i lepčí ... už mám připraveny špunti... + XL 700V + AEE Magicam21 = dobrá sranda.*saycheese*
A co ještě zmíním.. za těch 32 000 km co jsem já osobně s Alpíkem najezdil ( celkem najet 48000) jsem neřešil jedinou závadu, tedy krom jedné orosené přední vidle.

Upravil Boro9 dne 15-03-2013 10:21

Přidal qwert dne 15-03-2013 12:25
#39

JJ boro natočíme,tu kládu si dáme mnohem větší..:D

U alpa čekej závady až po 200000km..;)

Přidal Meli dne 15-03-2013 18:31
#40

Jo byl jsme ted s kamosem vybirat moto - V-Stroma nechce (protoze chce cestovni ENDURO a nechce to za velky penize delat z brichoplaza jako jsem to udelal ja)

Tak jsme byli mrknout na slavnou afriku... 13 let stara motorka.. hmmm no rikejte si co chcete - dnes kupovat afriku je nesmysl...

Takze momentalne to vypada na PresAlpa 700 ;-) tak jsem zvedav jestli poridi rad se svezu at mam porovnani s mym bejvalym 650...

Přidal Klokan dne 11-12-2013 21:30
#41

Ahoj všichni, řeším obdobný problém jako kolega Hele... Před 10-ti lety jsem slezl z motorky a "dospěl", věnoval se bohulibým činnostem jako studium, práce atd. a asi před rokem jsem začal pokukovat po motorkách, nejdřív na tajňačku a pak už trošku úchylácky.... Že to bude cestovní enduro bylo jasné od začátku... Letos jsem byl v Kyrgyzstánu, kde jsem jeden den jen tak lemploval u pivka v kempu, když náhle přijeli dva alpíci a na nich manželé z Německa, kteří jeli z Němec až do Vietnamu.. A tam se tehdy rozhodlo.. Ten den mi nezbylo nic jinýho než před spaním dát něco vodky, abych vůbec usnul.. Vrcholem pak bylo, když jsme kousek od Biškeku viděli nejspíš nějakýho Čecha na dalším enduru.. Projel jsem inzeráty, nejrůznější diskuze, poptal se známejch... Ale páč jsem z motorky slezl v pravěku a doháním teď svá léta "dospělosti", jsem rád za každou radu.. Nechce se mi skočit rovnou na nějakýho litra, z toho mam respekt i obavy(možná zbytečně), nepotřebuju leštěnku, nepotřebuju lítat 150, chtěl bych lehčí motorku, držáka, jezdit budu sám, nejdřív se rozjezdit kolem baráku, později i nějakou dlouho štreku s bagáží, kombinace asfaltu a lehčího terénu(polňačka, lesní cesta)... Klidně i něco staršího v základu, tak abych to mohl dovybavit podle sebe.. A teď.. Rozhoduju se mezi Transalpem (nejspíš 650), F 650 GS a trošku visí ve vzduchu i Ténéré.. Nevím, jestli jsem divnej, ale všiml jsem si, že čím novější model u všech tří, tím divnější mi přijde design.. Díky moc rady a v každým případě příští rok jezdim....A ohni zmar

Přidal qwert dne 11-12-2013 21:35
#42

No pokud toužíš po skoro bezúdržbovém stroji tak pořid alpa..