Název novinky: CENDURO :: horní kufr hliník nebo plast ?

Přidal Roman2bk dne 21-09-2011 08:43
#1

Ahoj, je horní kufr lepší hliníkový a nebo plastový?
Co je podle vás lepší?

a co všechno má na rozhodnutí vliv? - vzhled (u každého to může být jinak), cena (?), praktičnost, možnost dát dovnitř 2 přilby (u plastového velkého to jde), nebo třeba i to že s plastovým topkejsem mají někteří problém otevřít víka na pantech u bočních hliníkačů.... nebo ještě něco?

Jinak "hard core off-road" nehodlám jezdit, spíš 99% asfalt

díky za názory

Přidal Tarabys dne 21-09-2011 09:03
#2

Kvůli helmě(ám), ale i z dalších důvodu mi vyhovuje top case v plastu (mám Maxii, nevím přesně ale minimálně 52 litrů) a boční kufry "plechové krabice" protože jsou nejpraktičtější (využití místa, deformační zóna-"padáky")... Tož tak...

Přidal Roman2bk dne 21-09-2011 09:10
#3

Tarabys - to samé jsem si myslel ještě nedávno, než jsem zjistil, že pokud jsou boční kufry na pantech, tak někteří mají problém s jejich otevřením, když mají horní kufr plastový. Jak to máš ty?
Tak buď nemá člověk víka bočních hliníkáču na pantech (ale na 2 zámcích) a nebo jsem slyšel že se to řeší tak, že se boční kufry dají dál od motorky..... ale to zas zvětšije šířku motorky, to bych zas nechtěl.

Jinak možná je to pro někoho úvaha o ničem, ale raději se na to zeptám dopředu, než abych pak byl s něčím zklamaný, že jsem to měl udělat jinak ;)

Přidal Endy dne 21-09-2011 09:19
#4

'http://img.motorkari.cz/upload/images/denik/2011-09/63672.jpg'
Já bych byl pro hliník - tohle se mi stalo nedávno s prázdným kufrem na polní cestě při cca 60km/h. Původně byla ve dně asi 5cm prasklina, na první pohled neznatelná.

Přidal Thymallus dne 21-09-2011 09:56
#5

co se týče praktičnosti a velikosti, tak plast vede...
já mám hliníkový a jsem spokojený. určitě mě při bouračce neproletí hlavou, jako utržený plast, ale zase do něj nedám ani jednu přilbu (jedna by do něj ale vešla), bo v něm furt vozím nepostradatelné věci, jako je nářadí a nemok... a teď i foťák...
a větší hliníkáč je děsně škaredý a asi už i těžký...

Přidal bartus dne 21-09-2011 10:37
#6

tarabys to má tak jak jsem mu to vyrobil :-) už jsem ti psal že vše je na domluvě.tu šířku si prostě určíš podle top kufru.ono moc místa se u stroma díky plastum ušetřit nedá.celý rozdíl v šířce je asi 2cm což je nic.já otevřu i přes maxii vika na pantech a pořád jsem užší než třeba afrika s plastovýma givi kuframa.jestli se nepletu vychází to na 108cm.

Přidal refi dne 21-09-2011 11:06
#7

docela by mě zajímalo, kolik z vás si dává přilbu do topkejsu. když už někam jedu, tak mám (a měla jsem i plastový) topkejs plný, nevozím přece zbytečně prázdný kufr. takže je mi velikost kufru na přilbu či dvě k ničemu :) současný topkejs od bystři je velký dost na jednu přilbu, ale ten vozím jen když beru i oba boční kufry a pak mám ale všechny tři plné, protože většinou vyrážím někam na dlouho a nepovezu jeden kufr prázdný jen kvůli teoretické možnosti odložení přilby do kufru...

Přidal bartus dne 21-09-2011 11:41
#8

no refi má vpodstatě pravdu, ale stejně budu trdit že plast sluší stromu líp :) mě se prostě hliník na topu u stroma nelíbí, na bramboře to vypadá líp. roman hledá co největší možnost nabalit se, jak psal v minulém tématu, takže pro něj bude lepší plast, bourat nehodlá a v terénu to vozit taky nebude :)
za mě jednoznačně givi maxia *tup*

4 endy : jestli se nepletu tak to co ti prasklo je boční kufr a né horní i když jsi ho ty použil jako top. myslím si, že výrobci ví proč je oddělují v nabídce, ten kufr na tuhle zátěž nebyl dimenzován.zdál se mi hned povědomý, nedávno jsem na něj dělal totiž držák *hmm*

Přidal jencekgs dne 21-09-2011 11:41
#9

Já mám namontovanou Maxii 52. Původně jsem říkal že je to super na dvě helmy, ale ve skutečnosti tam nevleze ani jedna. Top mám na motorce pořád, tak tam vozím náradní rukavice, nemoky, toaleták pár věcí které ani nevím na co jsou. Mám doma i Top Begr tuším 37l a přes zimu ho namontuju a příští rok vyzkouším. Myslím si že sice litrově vypadá plasták větší, ale ve skutečnosti do krabice narveš víc věcí jak do toho šišatého plastáku.
Já už bych dal AL dávno ale musím nechat udělat držák a to jaksi v sezoně není na pořadu dne:D

Přidal marvy dne 21-09-2011 11:52
#10

Jezdit bez Topcasu si nedovedu, alespoň u sebe moc představit. Mám tam pořád dvoje nemoky, pití, nebo když vezu velkej foťák a navíc má žena lepší pocit, že neulítne.
Proto jsem chtěl nějakej bytelnej a kterej jen tak neulítne ani na rozbitý cestě. Za mě si myslím, že hliníkač je asi lepší, ale přece jen je to takovej trochu ingot. Na TA jsem měl plasťák 52l na dvě helmy, ale ten klasickej plasťákovej tvar byl docela hnusnej. A jak píše Refi, tak na helmu jsem ho použil snad jen jednou, protože v něm pořád něco bylo.
Na Tigra jsem vybíral něco lepšího a moje volba padla na Gobi. Není nejlevnější, ale tím, že ho používám pořád na rozdíl od bočáků, tak jsem chtěl kvalitnější. Dělá se ve stříbrnym a černym provedení, a pro KTM ještě tmavě šedý (ten je sice asi nejhezčí, ale je za KTM cenu). Je plastovej, sice jen 42l (na trvalý ježdění akorát), perfektně drží, má dva zámky a zahrádku s rovnym víkem na který jde pohodově přidělat rolka se stanem, nebo něco.
Dovnitř se vejde 40 lahváčů na stojáka, ale pak je otázka jestli tu váhu vydrží držák.;)
Toť můj názor.

'http://lh6.ggpht.com/_Uu3aABpta_M/TN24lMwwQqI/AAAAAAAAJO0/UeMNwT1rEgQ/P1040799x.JPG'

Přidal Tarabys dne 21-09-2011 12:08
#11

Roman2bk napsal:
Tarabys - to samé jsem si myslel ještě nedávno, než jsem zjistil, že pokud jsou boční kufry na pantech, tak někteří mají problém s jejich otevřením, když mají horní kufr plastový. Jak to máš ty?


Mám držák těsně okolo výfuku a Big Huskyho 45l na pantech a v pohodě jde otvírat i když mám nahoře Maxii. Druhá strana je udělaná symetricky, takže je tam sice volný prostor (absence 2. výfuku), ale pro mě to vypadá lépe (a i stabilita je dle mě větší).
Šířku to má co si vzpomínám 108cm což není nějak extra více než jsou řídítka včetně závažíček a blástrů... Tož tak...

Přidal refi dne 21-09-2011 12:47
#12

bartus napsal:
no refi má vpodstatě pravdu, ale stejně budu trdit že plast sluší stromu líp :) mě se prostě hliník na topu u stroma nelíbí,


to si myslím taky *tup*
mi přišlo zbytečné se dívat na velikost kufru z pohledu kolik do něj vleze přileb a zda vůbec, když to většina z nás nejspíš takto nepoužívá. měla jsem na alpíkovi plastový givi a přilba v něm nebyla ani jednou ;) na plastovém kufru mi nejvíce vyhovovala vychytávka v podobě širokého brzdového světla, které je skvělým bezpečnostním prvkem.

Přidal Roman2bk dne 21-09-2011 13:02
#13

jo, máš refi pravdu, přilbu na cestách stejně zamykám k motorce zámkem, protože kufr je plný. Vlastně tím zámkem často zamknu i 2 bundy a 2 kalhoty, když je vedro.
Spíš mi šlo o tu velikost, aby byl hliníkáč stejně velký, tak by byl moc široký, že jo.

mimochodem.... asi blbá otázka - proč se hliníkáče nemontují na délku? To by asi odporovalo předpisů, kdyby ten kufr moc přečníval dozadu, že? :-)

Takže podle toho co píšete bude pro mě na Stromu ideální horní plasťák (ať už současný Givi, nebo větší Maxia) a hliníkače na 2 zámky, aby nebyly na pantech a dát je co nejblíže, ale symetricky, ať to pěkně vypadá.
A v místě levého chybějícího výfuku připevnit plechový obal od gasmasky :-) jako další úložný prostor, ne? :-)

Přidal Tarabys dne 21-09-2011 13:38
#14

Roman2bk napsal:

Takže podle toho co píšete bude pro mě na Stromu ideální horní plasťák (ať už současný Givi, nebo větší Maxia) a hliníkače na 2 zámky, aby nebyly na pantech a dát je co nejblíže, ale symetricky, ať to pěkně vypadá.
A v místě levého chybějícího výfuku připevnit plechový obal od gasmasky :-) jako další úložný prostor, ne? :-)


Jo, to je ideální... ale tu Maxii si kup od Givi...*tongue*

Přidal Roman2bk dne 21-09-2011 20:33
#15

Tarabys napsal:
Jo, to je ideální... ale tu Maxii si kup od Givi...*tongue*


no ani nevím, že by ji dělal někdo jiný, takže myslel jsem do Givi

Přidal 3X dne 21-09-2011 21:10
#16

Roman2bk napsal:

mimochodem.... asi blbá otázka - proč se hliníkáče nemontují na délku? To by asi odporovalo předpisů, kdyby ten kufr moc přečníval dozadu, že? :-)

Takže podle toho co píšete bude pro mě na Stromu ideální horní plasťák (ať už současný Givi, nebo větší Maxia) a hliníkače na 2 zámky, aby nebyly na pantech a dát je co nejblíže, ale symetricky, ať to pěkně vypadá.
A v místě levého chybějícího výfuku připevnit plechový obal od gasmasky :-) jako další úložný prostor, ne? :-)


jak to namontuješ je na tobě, předpis na to neexistuje a asi to nebude přečnívat více než 40cm. Klidně si ho dej naležato, když se ti to líbí.

ještě můj názor na plasťák - myslím, že je menší zatížitelnost kufru. K čemu objem, když ti unese menší hmotnost? Jak psal thymall, ani já bych při nehodě nechtěl mít za zády plný plastový kufr. Když už se neutrhne, tak při bočním pádu se může polámat a to nemusíš jet ani v terénu, stačí pád ze stojánku na patník

Přidal Roman2bk dne 21-09-2011 21:37
#17

no to mě jen tak napadlo.... že jsem to ještě u nikoho neviděl, namontované na délku. přitom je to vlastně aerodynamičtejší.... (no jo, jsem z Kopřivnice, z města kde se dělaly jedny z prvních aerodynamických aut :-)

Jinak to s tím co je nebezpečnější nevím, při pádu nemusí jen kolem hlavy proletět plasťák (možní hlinikáč, ne?), ale může na člověka spadnou motorka celou váhou a pak je otázka jestli na člověka přimáčkne k zemi třeba plasťák a nebo roh hliníkové kostky.... to je ale spíš už o štěstí....

Přidal PetrAT dne 21-09-2011 21:48
#18

Top na délku co vím měli dva lidé
Jeden jezdí na AT a za sebou vozí hroznou bednu plnou foťáků
A ten druhý ... pokud jsi byl na Doroťance, tak možná pamatuješ Tondu Grmelu. Ten si pravidelně na cestách po blízkém východě kupuje dřevěné truhly. A pak je prostě přikurtuje k máši a jede domů ;)

Přidal ivan66 dne 21-09-2011 22:17
#19

Nejhezčí TopCase je asi Hepco-Becker Xplorer Topcase.

'http://img189.imageshack.us/img189/2826/hepcobeckerxplorertopca.jpg'
'http://img690.imageshack.us/img690/9655/xplorerkofferschwarzpan.jpg'

Přidal Roman2bk dne 22-09-2011 06:29
#20

PetrAT - no asi jsem v pátek bohužel odjel dřív, než přijel...
bednu? jako nějakou místní vyřezávanou dřevěnou truhlu?

ivan66 - pěkný je, to jo, jen (pro mě) je škoda že stojí 7,5 tis.
http://www.motocy...lorer-6435

Přidal Tarabys dne 22-09-2011 08:57
#21

3X napsal:
Roman2bk napsal:

mimochodem.... asi blbá otázka - proč se hliníkáče nemontují na délku? To by asi odporovalo předpisů, kdyby ten kufr moc přečníval dozadu, že? :-)

Takže podle toho co píšete bude pro mě na Stromu ideální horní plasťák (ať už současný Givi, nebo větší Maxia) a hliníkače na 2 zámky, aby nebyly na pantech a dát je co nejblíže, ale symetricky, ať to pěkně vypadá.
A v místě levého chybějícího výfuku připevnit plechový obal od gasmasky :-) jako další úložný prostor, ne? :-)

...Jak psal thymall, ani já bych při nehodě nechtěl mít za zády plný plastový kufr. Když už se neutrhne, tak při bočním pádu se může polámat a to nemusíš jet ani v terénu, stačí pád ze stojánku na patník


jj...naložený plasťák při kotrmelci a pádu "nic nevydrží"...*annoy*
'http://lh5.googleusercontent.com/-MQsTlRLlGWE/TBXoZeeSb9I/AAAAAAAALXc/I7GurJNNaUc/s640/Makov%25252012.6._005.jpg'
'https://lh3.googleusercontent.com/-nQGdkQPWPcs/TBXoYqEzUXI/AAAAAAAALXM/_2gIruv-LIM/s640/Makov%25252012.6._001.jpg'

P.S.: kdo by nepochopil, tak to byla to ironie, kufr funguje ke spokojenosti pořád...*tup*

Přidal 3X dne 22-09-2011 09:24
#22

bo ti to zachránily hliníkáče :D, se podívej, jak se ohnuly. Ten plasťák je pouze od bahna *secret*

Přidal Tarabys dne 22-09-2011 11:25
#23

nn Jiříku, ohnul se jeden (respektive spíše jen držák) a na tom to topcasu to částečně leželo i když to tak nevypadá +se přes něj překulila celá moto (je z vrchu celý poškrábaný) aneb jak určitě víš tak jsem jel ze směru té druhé motky co jde vidět na foto...;)

Přidal Marek_T dne 22-09-2011 13:22
#24

Tarabys napsal:
nn Jiříku, ohnul se jeden (respektive spíše jen držák) a na tom to topcasu to částečně leželo i když to tak nevypadá +se přes něj překulila celá moto (je z vrchu celý poškrábaný) aneb jak určitě víš tak jsem jel ze směru té druhé motky co jde vidět na foto...;)


Mňa by skôr zaujímalo, ako sa Ti to celé vlastne podarilo *helpless*

Přidal Roman2bk dne 22-09-2011 13:38
#25

Tarabys napsal:
jj...naložený plasťák při kotrmelci a pádu "nic nevydrží"...*annoy*
'http://lh5.googleusercontent.com/-MQsTlRLlGWE/TBXoZeeSb9I/AAAAAAAALXc/I7GurJNNaUc/s640/Makov%25252012.6._005.jpg'
'https://lh3.googleusercontent.com/-nQGdkQPWPcs/TBXoYqEzUXI/AAAAAAAALXM/_2gIruv-LIM/s640/Makov%25252012.6._001.jpg'

P.S.: kdo by nepochopil, tak to byla to ironie, kufr funguje ke spokojenosti pořád...*tup*



nedá mi to se nezeptat - to bylo na rovné silnici?
Jinak jak jsi je zvedl nebo jak jste jej zvedli, kdy byly kola tak vysoko.... posunuli do příkopy celého (a jak dál?) nebo jinak?

Přidal 3X dne 22-09-2011 14:24
#26

Roman2bk napsal:
Tarabys napsal:
jj...naložený plasťák při kotrmelci a pádu "nic nevydrží"...*annoy*
'http://lh5.googleusercontent.com/-MQsTlRLlGWE/TBXoZeeSb9I/AAAAAAAALXc/I7GurJNNaUc/s640/Makov%25252012.6._005.jpg'
'https://lh3.googleusercontent.com/-nQGdkQPWPcs/TBXoYqEzUXI/AAAAAAAALXM/_2gIruv-LIM/s640/Makov%25252012.6._001.jpg'

P.S.: kdo by nepochopil, tak to byla to ironie, kufr funguje ke spokojenosti pořád...*tup*



nedá mi to se nezeptat - to bylo na rovné silnici?
Jinak jak jsi je zvedl nebo jak jste jej zvedli, kdy byly kola tak vysoko.... posunuli do příkopy celého (a jak dál?) nebo jinak?


to bylo na úplně rovné silnici, kde Mára dostal smyk díky asymetricky vyváženým kufrům :D, které hlavně stromkům způsobují velké problémy se stabilitou a nevhodně posouvají těžiště

Přidal refi dne 22-09-2011 14:27
#27

já myslím, že se marek tenkrát tak těšil na ty termály, že to nevydržel a vyválel se v bahně o několik desítek km dříve :D

Přidal 3X dne 22-09-2011 14:29
#28

Tarabys napsal:
nn Jiříku, ohnul se jeden (respektive spíše jen držák) a na tom to topcasu to částečně leželo i když to tak nevypadá +se přes něj překulila celá moto (je z vrchu celý poškrábaný) aneb jak určitě víš tak jsem jel ze směru té druhé motky co jde vidět na foto...;)


jj, já vím, byl jsi krásně zválený :D

...hlavně, že se ti nic nestalo *tup*

Přidal refi dne 22-09-2011 14:31
#29

no ale jinak plastový topkejs vydrží docela hodně, mi se tenkrát vytrhl ze úchytů a zůstala díra ve dně, ale to byl náraz motorky v podstatě do pevné překážky. při běžném pádu to něco snese a i když tenkrát ten kufr někam odletěl, byl prasklý opravdu jen v úchytu, na bocích atd byl ok. takže předpokládám, že při bočních pádech (ze stojánku a podobných :D ) to zvládne a jen se opráší :) a jestli tarabovi vydržel i parakotoul, tak to už je docela pěkná zatěžkávací zkouška, ne? ;)

Přidal Tarabys dne 22-09-2011 14:41
#30

Marek Turan napsal:
Tarabys napsal:
nn Jiříku, ohnul se jeden (respektive spíše jen držák) a na tom to topcasu to částečně leželo i když to tak nevypadá +se přes něj překulila celá moto (je z vrchu celý poškrábaný) aneb jak určitě víš tak jsem jel ze směru té druhé motky co jde vidět na foto...;)


Mňa by skôr zaujímalo, ako sa Ti to celé vlastne podarilo *helpless*

To je tak když jedeš na Slovensko...*annoy*

Je to v té táhlé zatáčce na Makov (křižovatka na Karolinku a Vsetín) - foto níže asi osvětlí.
Mapa: http://mapy.cz/#x...2E&u=m

No holt jsem se při projíždění té táhle zatáčky na setinku podíval jinam a když jsem se pohledem vrátil, tak mě to vynášelo na krajnici a když už jsem byl na štěrku, tak jsem ani moc nebrzdil a vjel do (bohužel) čerstvě vyčištěného příkopu...A v nějakém šíleném přemetu motorky včetně mě jsem tak o 10cm minul tu obrovskou značku...*helpless*

Jinak já jsem byl 100% OK a vlastně i motorka (krom nějaké kosmetiky). I když jsem teda skončil asi o 4m dále než motorka a tam samozřejmě byla bahnitá kaluž...:D

'http://lh5.googleusercontent.com/-E_NImdf4Eas/TBYFg90LwcI/AAAAAAAALXg/BnMBUJjahIc/s512/Makov%25252012.6._003_bonus.jpg'

Upravil Tarabys dne 22-09-2011 14:44

Přidal refi dne 22-09-2011 14:58
#31

ano, kaluž byla bahnitá :D
'http://img5.rajce.idnes.cz/d0510/3/3543/3543523_3c20dc0d90e123537be5fd3142ca567b/images/P1170520.jpg'

Přidal PeDR dne 22-09-2011 16:27
#32

Měl jsi kliku, protože trefit tu značku, máš popotahování se silničářama:D. Jinak, bahno léčí.

Přidal Tarabys dne 22-09-2011 17:54
#33

PeDR> trefit tu značku tak popotahování mají jenom havrani s mými ostatky...*bye*

Přidal Marek_T dne 22-09-2011 20:32
#34

Tarabys napsal:
Marek Turan napsal:
Tarabys napsal:
nn Jiříku, ohnul se jeden (respektive spíše jen držák) a na tom to topcasu to částečně leželo i když to tak nevypadá +se přes něj překulila celá moto (je z vrchu celý poškrábaný) aneb jak určitě víš tak jsem jel ze směru té druhé motky co jde vidět na foto...;)


Mňa by skôr zaujímalo, ako sa Ti to celé vlastne podarilo *helpless*

To je tak když jedeš na Slovensko...*annoy*

Je to v té táhlé zatáčce na Makov (křižovatka na Karolinku a Vsetín) - foto níže asi osvětlí.
Mapa: http://mapy.cz/#x...2E&u=m

No holt jsem se při projíždění té táhle zatáčky na setinku podíval jinam a když jsem se pohledem vrátil, tak mě to vynášelo na krajnici a když už jsem byl na štěrku, tak jsem ani moc nebrzdil a vjel do (bohužel) čerstvě vyčištěného příkopu...A v nějakém šíleném přemetu motorky včetně mě jsem tak o 10cm minul tu obrovskou značku...*helpless*

Jinak já jsem byl 100% OK a vlastně i motorka (krom nějaké kosmetiky). I když jsem teda skončil asi o 4m dále než motorka a tam samozřejmě byla bahnitá kaluž...:D

'http://lh5.googleusercontent.com/-E_NImdf4Eas/TBYFg90LwcI/AAAAAAAALXg/BnMBUJjahIc/s512/Makov%25252012.6._003_bonus.jpg'


Takže pán sa nám kochal :D
To sa stáva.......ja som sa veľmi podobne "vykochal" v máji (květen). *hilarious*
My-stromáci sa proste radi kocháme *blushing*

Upravil Marek_T dne 22-09-2011 20:35

Přidal Endy dne 22-09-2011 20:49
#35

Tarabys napsal:
Jinak já jsem byl 100% OK a vlastně i motorka (krom nějaké kosmetiky). I když jsem teda skončil asi o 4m dále než motorka a tam samozřejmě byla bahnitá kaluž...:D

Měl bys dát na modlení, bylo to veliké štěstí.