Název novinky: CENDURO :: Srovnávací testy cestovních endur

Přidal Vlada-adv dne 26-10-2012 23:51
#19

Vláno o ničem, články z ČMN už vůbec. K čemu je schraňování PR článků o motorkách. Vůbec je nejlepší číst články lidí "redaktorů" co dostanou půjčenou motorku na den dva tři a píší o ní recenze. Ještě lepší je když vysomrují dvě a ve stejném časovém horizontu je pak srovnávají.
U cestovního endura mě zajímají úplně jiné věci než elektronika a ukazatel paliva. Zajímá mě servis, četnost poruch, cestovní pohodlí až pak a úplně na konec elektronické fičury. I přestoto pořadí mám a nehodlám měnit LC8.

Můžu srovnávat s BMW 1200 GSA.

- Spotřeba BMW 5,7-6 KTM 6,5-7 při stejném stylu jízdy papká KTM o 0,5-0,7 litru víc než BMW.
- Počet poruch které mi odstavily moto na cestě BMW 1x KTM 0x
- Pohodlí a ochrana před počasím BMW je jasně lepší v oblasti od pasu nahoru. U nohou dole cáká stejně u obou.
- Brzdy na silnici lepší BMW v terénu je to vlastně jedno
- Podvozek na slinici vede BMW ty tele a para levery fakt fungují ve spojení s ABS a integrálem na brzdách je to super na KTM nikdy nebudu před zatáčkou brzdit tak pozdě jako u báva.
- Podvozek v terénu jasně vede KTM světlá výška a dobře nastitelný podvozek dělá svoje, jen je potřeba jet rychleji - ověřeno před měsícem v tunisu. Přes rolety na ujeté pistě se prostě musí letět. Než jsem to pochopil málem sem vytřás duši jak se přidá začne to jak kouzlem fungovat.
- Ovladatelnost v malé ryhlosti vede KTM jinde těžiště vše co něco váží je co nejníž s BMW je to horší kila navíc dělají dost.
- Motoricky je to plichta u BMW je řízení motoru výborné chodí pěkně od spodu když něco nevyjde a člověk nestihne zařadit tak si při podtočení chvilku zaklepu ventily a furt to jede, jen tam tomu všechno tak nějak trvá. LC8 je jinde potřebuje víc otáček s laďáky se to zlepšilo ale tak dole jako BMW to jezdit nebude, jenže v mírně vyšších otáčkách nastává u LC8 radost všechno jde tak nějak samo a rychleji vrk a je to tam. Musel jsem si na to zvyknout trvalo to skoro rok i teď nerad jezdím v terénu ve stoje právě proto že si nejsem úplně jistý kontrolou plynu bude to chvíli ještě chtít.

Obecně shrnuto BMW GSA 1200 je víc cesťák na dlouhé tratě LC8 je blíž enduru. Obě projedou totéž (teda pokud tam bávo procpe válce :-) ) ale každá tak nějak po svém. Na obou jsem zatím najel cca 30tisíc/kus

Upravil Vlada-adv dne 26-10-2012 23:54