Název novinky: CENDURO :: Srovnávací testy cestovních endur

Přidal TomasTT dne 23-06-2015 11:16
#126

Předminulý víkend jsme měli možnost porovnávat na srazu asi 70 motorek v různých konfiguracích (elektrické tlumiče, klasika...) KTM, BMW, Yamaha, Suzuki, Triumph, Honda, Ducati.
Byli tam redaktoři z Motocyklu, Motoroute a Motorbike... Přišlo mi, že kromě této akce (Touratech Travel Event v Německu) nikdy neměli takovou možnost přímého srovnání tolika motorek.
Každopádně tam byl i můj kolega mechanik, který hodnotil všechny motorky asi tak že to jsou "mrd.., líný, nejede to, nezajímavá, tupá...". RRko BMW označil jako že docela jede a KTM 1190 po 3h projížďce s průměrnou rychlostí 120km/h označil za docela zábavná. ;)
To jen tak pro pobavení - ale zpátky ke srovnání - pochopitelně jde těžko porovnávat motorku X na silnici pokud je obutá na silničních gumách s motorkou Y na offroad a naopak. Ale některé věci se projeví i při takovém srovnávání. Pro mě jsou všechny tyhle testy celkem k ničemu, protože aby se motorka projevila, jestli je opravdu vhodná na cestování tak, jak jezdíme, tak se s ní musí jet to, co jezdíme běžně - třeba 14 dnů - a když se zjistí, že z motorky X upadne po pár dnech celý předek po 50cm dropu z hrany návěje, že z motorky Y upadává něco každých 30 minut a není schopná jet hodinu bez nějaké poruchy (vyšroubovaný šroubek, uklepaný kabel, odpadlý deklík, uvolněná hadička atd), tak k čemu jsou takové stroje? Jen na silnici? Pak se to nemají dávat do kategorie cestovních endur a už vůbec ne označovat takové motorky jako "explorer" apod. Pak si lidi mylně myslí, že to je schopné jezdit i po nezpevněných cestách.