Název novinky: CENDURO :: OPRAVY A ÚPRAVY NA MOTORKÁCH? ANEB CO PRÁVĚ DĚLÁME?

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 12-02-2014 14:09
#1

AHOJ VŠEM.

Hrozně se nudím a tak zkouším založit nové téma .
Co právě děláte na motorce?
Co jste na motorce udělali za celou zimu?
Nějaký servis?
Doplnky?



Tak motorku jsem koupil 29/10/2013
Hned první den jsem se sní zavřel do garáže a tam byl do 3.oo Do rána.
Stálo to zato, celou motorku jsem rozebral, Odsamolepkoval a čistil, zatím jsem si hrál jen s plastama . celý jsem je vybrousil tempem. A dakrát navoskoval.

Další na řadě budou výfuky, celé je sundám . Co půjde vyleštit vyleštím ( Chápej tím myšleno svody ) a výfukové koncovky jsou černé takže celé přebrousit,a nastříkat žáruvzdornou barvou.

Když už budou vejfuky dole tak samozřejmně vymněním olej .


Tak ze vší udržby jako bylo odstrojení celé motrky a výmněna provozních kapalin,
jsem se rozhodl udělat si radost.
Pořídil jsem si pár věcí
Vyhřívané gripy u kterých mně překvapilo poštovné po ČR 3oo Kč
A prodloužené plexisklo. které má přijít za 6 až 7 týdnů .
Taky jsem si namontoval nový boční stojánek.( Ten můj byl dost opotřebovanej a vyžvejkanej )
Opatřil jsem si nové přední stupačky, na těch mých bohužel nebyla guma
Přestříkal jsem si blástry protože znich byla barva už z veliké části sloupaná
Přestříkal sjem si výfuky ( Bylo na nich vydět že už něco pamatujou )
A objednal jsem si centrální stojan , snad už brzo prijde .

Po skouknutí asi 3 videí na netu jsem z toho přestal mít obavy.
už vím jak ny vyhřívané rukojeti =)
A opravdu montáž je velmi jednoduchá.
Trvalo mi to 2O minut a to jsem u toho vykouřil 3 cigaretky .
Níže přidám pár fotek jak už je mám namontovné .

Plány do budoucna:
Vymněnit kapalinu v chladiči
Namontovat digitální tachometr
Namontovat centrální stojan
Přetěsnit přední tlumiče ( všiml jsem si že rosí ( takže je celé vyndám a rgenerálkuju je)
Tak jsem zjistil že jsem megaloman a psychopat amatét .

To co by některejm lidem stačilo a nebo považovali za dobrý tak já musím mít jak ze škatulky a nový a ne právě vybalený

Včera večer jsem se pustil do čištění motorky důkladnějc.
Vyndal jsem zadní komo a celé jsem to vyčistil zubním kartáčkem a pomocí nafty jsem vymyl všechny usazenini co vznikdy při mazání řetezu. A že jich tam bylo

Když už jsem mněl venku kolo tak jsem vyndal výfuky , už potřebovaly ošetřit nově barvou . Bylo na nich vydět že už něco pamatujou .
Při tom jsem očistil platle zadních stupaček ( zřejmně na ní vyprskla baterka )
A přestříkal jsem je zinkovou barvou .
To bych zatím vyděl jako dostatečné byl jsem v garáži 8 hodin skončil jsem v půl 4 ráno

Mimo jiné jsem dokoupil i digitální tachometr

renovace výfuků

Krasojízda pokračuje aneb repas tlumičů
Tak dneska jsem se docela napekloval s vůbec vyndáním tlumičů nešla mi povolit matka na předním kole .
Ta se snad ven podívala naposledy při výmněně gum
Po třech zlomených klíčech dvou vypitejch pivech a půl krabičce lehkejch Marlborek se dobrá věc povedla .
Pak už to byla sranda.

Tak dnes mi dorazily neopreny na přední vidlice .
Mám z nich radost jak malej kluk.
Udělal mi je místní člen ( nick NOVEJ ) .
Domluva i rychlost je na jedničku.
Tak tlumiče jsou z repasované mám radost jak malej kluk.
Rovnou jsem na ně nechal natáhnout neopreny od uživatele ( novej )
Nasazení tlumičů byla brnkačka .
Hotové to bylo během hodinky maximálně dvou .
Níže přidám pár fotek

Rovnou jsem cvakl jak vypadá ten reflexivní pásek na kokpitu budíků.
A nalepil jsem reflexivní samolepku na přední blatník .

V U.S.A mají povinnost mít na motorce z boku reflexivní prvky ( odrazku popřípadě folii )

Už před nějakou dobou jsem na motorku namontoval vysoké turistické plexisklo.
Čím dál víc uvažuji o tom že si na něj ještě namontuju větrný deflektor
Dneska je vážně pěkné počasí a tak jsem se trošku byl projet abych vyzkoušel nové turistické plexisklo.
To se relativně osvědčilo .
Ale hlavně jsem potřeboval ohřát motorku abych mohl vypustit olej .

Čekalo mně hrůzné překvapení olej byl jak kolomaz , černej jak bota jen štěstí že nesmrděl spáleninou.
přidám pár fotek aby nikdo neříkal jak kecám nebo jakej jsem cíta.

A tak poučení zní nevěřte bývalému majiteli že dával nový olej.


PRIORITA - KOUPIT NOVÝ VZDUCHOVÝ FILTR

1, PŘEDĚLAT PADACÍ RÁM K OBRAZU SVÉMU
2, DOKOUPIT DEFLEKTOR VĚTRU
3, NECHAT PŘEŠÍT SEDLO
4, KOUPIT KUFR
5, SJEDNOTIT VŠECHNY ŠROUBY NA MOTRCE
6, UKAZATEL ZAŘAZENÉ RYCHLOSTI
7, DODĚLAT NA MOTORKU VOLTMETR
8, ČASEM NECHÁM PŘETĚSNIT MOTOR ( JEN PRO SICHR)
9, KOUPIT NOVÉ ZRCÁTKA
10, KOUPIT ORIGINÁLNÍ KRYTY RUKOU
11, NOVÁ BARVA NA MOTORKU


Jestli je to v rozporu s pravidly tak se omlouvám ( jen jsem se chtěl pochlubit )

Upravil Tomas Woky Vokurka dne 12-02-2014 14:16

Přidal 12345 dne 12-02-2014 14:13
#2

To se musíš sakra nudit....*helpless*

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 12-02-2014 14:14
#3

No nudím se , a při mém stavu toho moc dělat nemůžu .
Tak se aspoň věnuju tomu co mně baví

Přidal hobr dne 12-02-2014 15:09
#4

Tomas Woky Vokurka napsal:

...trvalo mi to 2O minut a to jsem u toho vykouřil 3 cigaretky...

....po třech zlomených klíčech dvou vypitejch pivech a půl krabičce lehkejch Marlborek se dobrá věc povedla ....

Tome, doporučuji nainstalovat do garáže odsávání - hrozí nebezpečí udušení kouřem!:D

Upravil hobr dne 12-02-2014 15:10

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 12-02-2014 15:21
#5

to snad ne =)

Přidal qwert dne 12-02-2014 16:40
#6

Teda čeče bod 8 je pěkná kravina..

Přidal xx4 dne 12-02-2014 16:50
#7

Defletor větru nekupuj.Vyhodíš nesmyslné peníze za něco,co se dá v pohodě vytvořit doma za pár korun.Stačí trošku šikovné ruce,kuchyňská trouba,nebo horkovzdušná pistole a kousek plechu ma "formu".
Z papíru si vystřihni požadovaný tvar (rozvinutý samozřejmě) a ten přenes na plexi,které si předtím na požadované ploše polepil lakýrnickou páskou,na kterou se dobře kreslí a kryje plexi před poškrábáním při manipulaci..Vyřež lupénkovou pilkou,nebo,pokud máš,"Dremelkou" s rozbrušovacím kotoučkem.Pokud chceš mít nějaké lomení,použij kousek plechu (ideálně tloušťka 1mm) který ohneš do požadovaného úhlu.Kancelářskou sponkou to přichytneš k jedné straně plechu a dáš do rozehřáté trouby.PLexi se teplem samo ohne a opře o plech.Pokud se ti to nebude pozdávat,můžeš tomu průběžně pomáhat prstama.(pozor pálí :D ) Teplotu nastav někde v rozmezí 130-150 °C.Ideální je ,vyzkoušet to na odřezku.Stejně se to dá dělat i s horkovzduškou,ale to chce už mít nějaký ten grif a ne vždycky se to povede,protože se nedá plexi rozehřát rovnoměrně.Používal jsem ji k výrobě různých variant,kde se hledělo jen na funčnost.
Na obrázku je deflektor z mojí ex KTM LC8 (bez úchytek),kde tvar vzešel ze tří variant.Perfektně kryje a netvoří turbulence.
Plexi s úchyty je na Africa Twin vymyšlené tak,aby zvedalo proud vzduch nad přilbu,ale zároveň neohrožovalo můj krk při off jízdě.Funkčnost OK,ale turistické plexi s deflektorem (váha) se na AT se při offání klepe jak drahý pes,což se mi moc nelíbilo.Bude třeba nějaké výztuhy z tenkostěnné trubky,jako opora a zároveň jako nosič nějakého příslušenství (pokud to ještě stihnu).Fantazii se meze nekladou a vyrobíš si to,co bude vyhovovat tobě a ne rozpočtářům nějaké firmy..

'http://img.pictureup.cz/12022014/74a9d02dcd883b898b8135a1262423376ed24575.jpg'

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 12-02-2014 16:57
#8

Děkuju moc za radu pavelgs

Ahoj proč je 8 hloupost ? qwert

Přidal qwert dne 12-02-2014 17:05
#9

Tomas Woky Vokurka napsal:
Děkuju moc za radu pavelgs

Ahoj proč je 8 hloupost ? qwert


Tobě tak nepřipadá přetěsňovat motor který neteče? Ani to není levná záležitost a přitom si hledáš možnost přivydělání..

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 12-02-2014 17:11
#10

To je na jednu stranu pravda, ale na druhou je to kolem spojky lepeny silikonem který vypadá jak když tam někdo napatlá zubní pastu.

Proto bych to rád přetěsnil kvůli lepšímu pocitu, nenajel jsem toho na motorce moc takže vůbec nevím jestli to pod tou pastou rosí nebo ne .
Mám jí koupenou ted čerstvě .

A původní majitel byl docela prase když jsem dnes vyděl ten olej .
A ono i na brzdové kapalině bylo vidět že se o motorku nikdo moc nestaral jen se projížděl benzín a péče veškerá žádná



Přidal qwert dne 12-02-2014 17:18
#11

Prase určitě byl když to lepil silikonem,modli se aby se ti nějaký kousek toho lepidla který se vytlačil neuvolnil a neucpal ti nějaký mazací kanálek..

Přidal Medved 77 dne 12-02-2014 17:51
#12

Podle toho co tady čtu to vypadá jako by tu motorku Tomáš koupil ode mě :D

Upravil Medved 77 dne 12-02-2014 17:51

Přidal motoblb dne 12-02-2014 18:51
#13

Enduro má být aspoň trochu sprasené,dělám jen údržbu na leštění seru.Když sem koupil před 23 lety xl tak majitel ho měl na koberečku v garáži napíglované,když ho viděl po 2 dnech jak z pod krytu motoru trčí kopřivy a bodláčí a byla to jedna koule bahna z průjezdu malým močálem co byl pod barákem,málem sem ho měl na svědomí:D moje železo dovezené z I měl taky pacient,ten pro změnu pochromoval i držáky stupaček*hilarious*

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 12-02-2014 20:47
#14

Ahoj to přesně znám když jsem koupil první motorku tak mi bývalí majitel volal druhej den jestli jsem jí na noc přikryl .

No a popravdě já jsem na tom asi ještě hůř já moc nejezdím a o to víc leštím mám rád když i enduro vypadá jako motorka a ne kus bláta


Přidal hobr dne 12-02-2014 22:04
#15

Enduro má být od bahna...:D Někdo to má v podpisu. Já osobně bahno rád nemám, ale umývat a leštit - *finger*

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 12-02-2014 22:06
#16

Jak tak na to koukám tak jsem jediný kdo se přizná že to bláto až tolik nemusím.
Kor v poslední době.
Nějak se o sebe čím dál tím víc bojím.
Ne že bych do bahna nevjel ale nevyhledávám to.

Přidal Medved 77 dne 13-02-2014 05:53
#17

Tomas Woky Vokurka napsal:
Jak tak na to koukám tak jsem jediný kdo se přizná že to bláto až tolik nemusím.
Kor v poslední době.
Nějak se o sebe čím dál tím víc bojím.
Ne že bych do bahna nevjel ale nevyhledávám to.
Neboj *dog*Cenduroleštiču je mnoho :D

Upravil Medved 77 dne 13-02-2014 05:54

Přidal HonzaH dne 13-02-2014 09:24
#18

motoblb napsal:
Enduro má být aspoň trochu sprasené...


Bych s dovolením rozlišoval sprasené :@ a zaprasené třeba od bahna *tup*

pod spraseným si vybavím červený silikon místo těsnění, ožvýkané šrouby, sprasenou elektriku a celkové napadení kutilem *realsad*

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 13-02-2014 10:47
#19

to je fakt , ted tady pro zasmání napíšu mojí dnešní příhodu. :

Včera jsem z motorky vypustil olej a že ho nechám do rána vykapat.
na šroubu u olejové vany byla zas ta zubní pasta a jemné pilinky na závitu no nic říkám si je to prase to bude v pohodě

Dneska přijdu k motorce že tam našroubuju hlavní výpustný šroub.
Nasazuju ho rukou a pomalu přitahuju.
A ejhle závit tam jakoby nebyl. tak tam šáhnu prstem a vztáhnu celej závit.
Už je mi jasné proč byl šroub celej vod žvýkačky a proč sšel tak lehko povolit.
V návalu zlosti jsem frajerovi chtěl napsat že si ho najdu a kdo ví co .
No ale vydejchal jsem to ( za pomocí přetahaní do druhé dílny 4 párů litých kol které mi tam včera dobrácky přivezl kamarád na uskladnění když jsem nebyl doma )


Ale nas*anej jsem to zas jo .

Přidal qwert dne 13-02-2014 12:18
#20

A ještě bych se zamyslel z čeho budou ty jemné pilinky..

Přidal 12345 dne 13-02-2014 12:20
#21

"největším problémem italských motorek jsou zlatý český ručičky":|

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 13-02-2014 13:31
#22

Ahoj pevně doufám že budou z toho závitu ale člověk nikdy neví co bude dál.
A proto asi půjde motorka do servisu kde rozhodíme motor. minimálně se bude muset sundat olevá vana.
A to je stejne na rozhození půlky motorky.
Achjo už zas mám chut mu ublížit =(

Přidal motoblb dne 13-02-2014 15:16
#23

HonzaH viděl si pelíšky?"řek sem pět-myslel sem deset":D ano tak nějak to je máš pravdu *tup*

Přidal motoblb dne 13-02-2014 15:21
#24

Tomas Woky Vokurka napsal:
Ahoj pevně doufám že budou z toho závitu ale člověk nikdy neví co bude dál.
A proto asi půjde motorka do servisu kde rozhodíme motor. minimálně se bude muset sundat olevá vana.
A to je stejne na rozhození půlky motorky.
Achjo už zas mám chut mu ublížit =(
Tome tohle není Fiat a i když je to Italské,tak olejová vana tam opravdu není takže nejspíš rozpůlit.

Přidal qwert dne 13-02-2014 15:26
#25

Tož na Guzzi ji najdeš..

Přidal motoblb dne 13-02-2014 15:30
#26

qwert napsal:
Tož na Guzzi ji najdeš..
To je ale Tomášovi prd platné,když má rotax-motor který se montoval i do nejlepších motorek na kouli:)

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 13-02-2014 15:39
#27

Ha tak to je zrada, to koukám že si tu srandu stím vážně užiju co?

Přidal Medved 77 dne 13-02-2014 19:02
#28

motoblb napsal:
Tomas Woky Vokurka napsal:
Ahoj pevně doufám že budou z toho závitu ale člověk nikdy neví co bude dál.
A proto asi půjde motorka do servisu kde rozhodíme motor. minimálně se bude muset sundat olevá vana.
A to je stejne na rozhození půlky motorky.
Achjo už zas mám chut mu ublížit =(
Tome tohle není Fiat a i když je to Italské,tak olejová vana tam opravdu není takže nejspíš rozpůlit.
Fiat to je značka ostatní jsou jen srač.ka*annoy*

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 13-02-2014 20:35
#29

Opravdu jsem se projevil jak rádiovka .
Aspon jste se usmáli

Přidal HonzaH dne 13-02-2014 21:16
#30

Medved 77 napsal:
Fiat to je značka ostatní jsou jen srač.ka*annoy*


Fix It Again Tony
Fehler In Alle Teile ? :D
Fix It All the Time
Failure In Automotive Technology
Feeble Italian Attempt at Transportation

ale taky mám už druhého fiata...je to asi nakažlivé

Upravil HonzaH dne 13-02-2014 21:17

Přidal Medved 77 dne 14-02-2014 05:52
#31

Tomas Woky Vokurka napsal:
Opravdu jsem se projevil jak rádiovka .
Aspon jste se usmáli
Neber všechno vážně co sem kdo napíše.A téma není špatný jen se leštiči nechtěj přiznat:D

Přidal Medved 77 dne 14-02-2014 05:53
#32

HonzaH napsal:
Medved 77 napsal:
Fiat to je značka ostatní jsou jen srač.ka*annoy*


Fix It Again Tony
Fehler In Alle Teile ? :D
Fix It All the Time
Failure In Automotive Technology
Feeble Italian Attempt at Transportation

ale taky mám už druhého fiata...je to asi nakažlivé
*tup*

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 14-02-2014 06:57
#33

Medved 77 napsal:
Tomas Woky Vokurka napsal:
Opravdu jsem se projevil jak rádiovka .
Aspon jste se usmáli
Neber všechno vážně co sem kdo napíše.A téma není špatný jen se leštiči nechtěj přiznat:D


Dobře nebudu brát všechno vážně

Přidal qwert dne 14-02-2014 08:04
#34

Jsem leštič..
'http://i61.tinypic.com/2epq16t.jpg'

Přidal John dne 14-02-2014 08:44
#35

Tak takhle naleštěná motorka si zalouží dopněk pro řidiče třeba v podobě tohoto :D :
'http://www.vseprotelefon.cz/user/shop/big/83.jpg'

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 14-02-2014 09:19
#36

teda to je nádhený

Přidal qwert dne 14-02-2014 11:53
#37

Johne málo oranžové..

Přidal xx6 dne 14-02-2014 12:46
#38

qwert> jenže takhle čisťounký si to měl jen v době, kdy si ji doskládal. Od té doby už taková moc není (myšleno čistotou)

Přidal John dne 14-02-2014 14:06
#39

qwert napsal:
Johne málo oranžové..


Když tedy málo, tak potom tyhle už by měly být to pravé :D :
'http://www.zrmoto.cz/galerie/1_4266/hodinky-ktm-be-orange-watch-original.jpg'

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 14-02-2014 14:20
#40

Jo tak na tyhle hrůzy jsem dneska taky koukal =)

Přidal qwert dne 14-02-2014 14:51
#41

daliss napsal:
qwert> jenže takhle čisťounký si to měl jen v době, kdy si ji doskládal. Od té doby už taková moc není (myšleno čistotou)


Ale jo,často vypadá stejně akorát nikdy to dlouho nevydrží..

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 22-02-2014 20:40
#42

Tak jak to u mně pokračuje?

BLBĚ !

Kamarád auto-moto mekanik se mi kouknul na ten šroub výpuštáku u motorky a konstatoval cosi o dámském přirození a nas*aně odjel.
Druhý den volal že se poptal a že prý by mněla existovat jakási vložka co se zařízne do motorku na místo bývalého závitu a bude suplovat jeho funkci.
V pátek mi volal že v podobném rozmněru co potřebuju se žel bohu nevyrábí .
Takže závěr číslo jedna motorka půjde do servisu kde proběhne jakási oprava ( rozhodit motor a vyříznout nový závit )
Závěr číslo dvě nevěřte bývalému majiteli když o sobě říká že opravuje motorky a ta jeho je top stav a že se nemusíte znepokojovat.

Přidal street-dog dne 22-02-2014 23:21
#43

A co tam máš za závit ? Já když jsem po tom pátral tak v sadách V-Coil nebo Helicoil bylo hodně závitů :) viz katalog helicoil http://www.helico...stazeni/11

Upravil prezi dne 23-02-2014 09:23

Přidal xx4 dne 23-02-2014 10:24
#44

Tomas Woky Vokurka napsal:
Tak jak to u mně pokračuje?

BLBĚ !

Kamarád auto-moto mekanik se mi kouknul na ten šroub výpuštáku u motorky a konstatoval cosi o dámském přirození a nas*aně odjel.
Druhý den volal že se poptal a že prý by mněla existovat jakási vložka co se zařízne do motorku na místo bývalého závitu a bude suplovat jeho funkci.
V pátek mi volal že v podobném rozmněru co potřebuju se žel bohu nevyrábí .
Takže závěr číslo jedna motorka půjde do servisu kde proběhne jakási oprava ( rozhodit motor a vyříznout nový závit )
Závěr číslo dvě nevěřte bývalému majiteli když o sobě říká že opravuje motorky a ta jeho je top stav a že se nemusíte znepokojovat.


Ještě neházej flintu do žita.U některých motorů se dá nový závit vyříznout i bez půlení.Sundej víko spojky a koukni,jestli je vidět ta díra od výpušťáku.Pokud jo,řeknu ti co a jak dál.Něco do toho budeš muset investovat,ale ve srovnání s nákladama na půlení motoru, to bude pakatel...

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 23-02-2014 13:43
#45

Díky pánové, v průběhu týdne na to kouknu. ted jsem z toho tak nasranej že se mi na to nechce ani šahat.


Přidal xx4 dne 23-02-2014 17:28
#46

Tomas Woky Vokurka napsal:
Díky pánové, v průběhu týdne na to kouknu. ted jsem z toho tak nasranej že se mi na to nechce ani šahat.



Jo tak tohle znám. :) Mi teď přestal fungovat tachometr.Původní diagnóza lanko se nepotvrdila a po rozebrání jsem zjistil,že některý z původních majitelů tam narouboval duralový "šnek",místo původně plastového.Ten se vydřel,zasekl a zničil náhon z kola (plechový).To je tak,když si kdejaký **** myslí,že když nahradí plastovou součástku kovem,vyzrál nad celým Japonskem.Že to použití plastu má taky další souvislosti už někomu nedošlo...Zítra dorazí nový.Plastový.:|

Přidal John dne 23-02-2014 19:04
#47

Pavle pozor na tu výměnu. Já jsem po 100 tis km řešil nefunkční tachometr také jen výměnou silonového kolečka, ale to mě vydrželo asi jen 600 km a vydřelo se znovu. Příčinu jsem našel v vymletém uložení toho šnekového dílu na jehož konci je přichycené lanko. Moje finální řešení byl celý nový náhon tachometru a doufám, že vydrží taky, jak ten původní (100 tis km). Jinak výměna silonového prstence za kovový bývá ještě spojena s výměnou i toho šroubovicivého protikusu. Celá výměná sada se skládá s kovového prstence, šnekového dílu a kuličky, která se dává do spodního uchycení šroubovice. Při této úpravě se musí provrtat "domeček" náhonu tachometru, aby bylo možné vyrazit původní šnekovou část a pak se s novým dílem zajistí dodávanou kuličkou a šroubkem. Takže ještě může vzniknout možné poškození díky zdeformované kulišce, která udělá vůli na šneku a ten pak přesně nezapadá do ozubení prstence. Snad jsem to moc složitě nepopsal a dá se to pochopit. Pořádně ten náhon prohlédni, ať neutrácíš za silonový prstenec zbytečně.

Přidal xx4 dne 23-02-2014 20:42
#48

John:Jo, někdo do toho rýpal.Některým lidem by se fakt patřilo urazit klepeta až u krku...*pissed* Bohužel jsem "šnek" objednal hned a to že je to celé jakési poku.vené si všiml až posléze.Uvidíme, jak se mi to podaří poskládat.Ještě si pohrávám s myšlenkou,že bych tachometr předělal do podoby,jakou má LC8,čili magnet a čidlo.Lanka už jsou stejně z módy :D

Přidal John dne 23-02-2014 21:16
#49

Zkus se na ten snímač zeptat Tyfozy, ten už něco takového stvořil. Já jsem taky chvíli laboroval s možností opravy náhonu a nakonec jsem zvolil cestu celkové výměny.

Přidal tyfoza dne 24-02-2014 00:28
#50

Kolega teď dával na Afriku naše AST místo origo vadného tripmasteru. Sepsal k tomu i návod, jak to zadrátovat - do tripmasteru na Africe vede ŠEST ! drátů.

Zeptám se ho, jak je to s tím náhonem tachometru. Vůbec nevím, jestli má Afrika tachometr mechanický a pak je převodník na pulsy a tripmaster. Nebo jestli vede lanko do "převodníku na pulsy" a pak je tachometr i tripmaster elektronický - v tomto druhém případě by to šlo pravděpodobně nahradit naším snímačem velmi snadno. To je ten náš snímač: http://goo.gl/tDyUAQ
S modifikací množství pulsů má kolega Anubis bohaté zkušenosti viz. http://goo.gl/r5xER .

Upravil tyfoza dne 24-02-2014 00:30

Přidal John dne 24-02-2014 06:27
#51

Afrika má mechanický náhon tachometru. Tripmástr bere pulsy elektronicky z otáčkoměru. ;)

Upravil John dne 24-02-2014 06:28

Přidal xx4 dne 24-02-2014 09:28
#52

tyfoza napsal:
Kolega teď dával na Afriku naše AST místo origo vadného tripmasteru. Sepsal k tomu i návod, jak to zadrátovat - do tripmasteru na Africe vede ŠEST ! drátů.

Zeptám se ho, jak je to s tím náhonem tachometru. Vůbec nevím, jestli má Afrika tachometr mechanický a pak je převodník na pulsy a tripmaster. Nebo jestli vede lanko do "převodníku na pulsy" a pak je tachometr i tripmaster elektronický - v tomto druhém případě by to šlo pravděpodobně nahradit naším snímačem velmi snadno. To je ten náš snímač: http://goo.gl/tDyUAQ
S modifikací množství pulsů má kolega Anubis bohaté zkušenosti viz. http://goo.gl/r5xER .


Je možné použít AST jako tachometr?Nějak jsem se v dotyčném tématu ztratil :) Uvažuju,že bych nahradil původní tachometr,tripmaster a kontrolky jediným přístrojem.*hmm*
...a je už,nebo ještě možné jej objednat?

Přidal qwert dne 24-02-2014 09:28
#53

Manželce jsem měnil ty plastové šneky už dva,stály myslím kolem 600kč.Raději jsem ji koupil digitální Koso za 2500 a mám klid.

Přidal tyfoza dne 24-02-2014 10:00
#54

John napsal:
Afrika má mechanický náhon tachometru. Tripmástr bere pulsy elektronicky z otáčkoměru. ;)


Takže ten tachometr je mechanický, vede do něj lanko a to hýbe vším. Ok. Tak ten nepůjde krmit pulsy od snímače kola.

Přidal bartus dne 24-02-2014 10:17
#55

Tomas Woky Vokurka napsal:
Tak jak to u mně pokračuje?

V pátek mi volal že v podobném rozmněru co potřebuju se žel bohu nevyrábí .


Jaký rozměr závitu tam máš? Nějaké vložky mám tady v práci. Já s nima opravoval zničený závit v hlavě válce, nedrželo mi koleno výfuku.

Přidal motoblb dne 24-02-2014 11:26
#56

pavelgs napsal:
Tomas Woky Vokurka napsal:
Tak jak to u mně pokračuje?

BLBĚ !

Kamarád auto-moto mekanik se mi kouknul na ten šroub výpuštáku u motorky a konstatoval cosi o dámském přirození a nas*aně odjel.
Druhý den volal že se poptal a že prý by mněla existovat jakási vložka co se zařízne do motorku na místo bývalého závitu a bude suplovat jeho funkci.
V pátek mi volal že v podobném rozmněru co potřebuju se žel bohu nevyrábí .
Takže závěr číslo jedna motorka půjde do servisu kde proběhne jakási oprava ( rozhodit motor a vyříznout nový závit )
Závěr číslo dvě nevěřte bývalému majiteli když o sobě říká že opravuje motorky a ta jeho je top stav a že se nemusíte znepokojovat.


Ještě neházej flintu do žita.U některých motorů se dá nový závit vyříznout i bez půlení.Sundej víko spojky a koukni,jestli je vidět ta díra od výpušťáku.Pokud jo,řeknu ti co a jak dál.Něco do toho budeš muset investovat,ale ve srovnání s nákladama na půlení motoru, to bude pakatel...
Tady se to právě půlit musí jak sem psal výše.Výpušťák je v převodovce,kdyby si chtěl blok klidně ti to rozpůlím a pošlu.Je to sice z BMW,ale kártry jsou pokud se nepletu stejné.;)

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 24-02-2014 17:01
#57

bartus napsal:
Tomas Woky Vokurka napsal:
Tak jak to u mně pokračuje?

V pátek mi volal že v podobném rozmněru co potřebuju se žel bohu nevyrábí .


Jaký rozměr závitu tam máš? Nějaké vložky mám tady v práci. Já s nima opravoval zničený závit v hlavě válce, nedrželo mi koleno výfuku.


Zmněřím zítra během dopoledne

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 24-02-2014 17:01
#58

motoblb napsal:
pavelgs napsal:
Tomas Woky Vokurka napsal:
Tak jak to u mně pokračuje?

BLBĚ !

Kamarád auto-moto mekanik se mi kouknul na ten šroub výpuštáku u motorky a konstatoval cosi o dámském přirození a nas*aně odjel.
Druhý den volal že se poptal a že prý by mněla existovat jakási vložka co se zařízne do motorku na místo bývalého závitu a bude suplovat jeho funkci.
V pátek mi volal že v podobném rozmněru co potřebuju se žel bohu nevyrábí .
Takže závěr číslo jedna motorka půjde do servisu kde proběhne jakási oprava ( rozhodit motor a vyříznout nový závit )
Závěr číslo dvě nevěřte bývalému majiteli když o sobě říká že opravuje motorky a ta jeho je top stav a že se nemusíte znepokojovat.


Ještě neházej flintu do žita.U některých motorů se dá nový závit vyříznout i bez půlení.Sundej víko spojky a koukni,jestli je vidět ta díra od výpušťáku.Pokud jo,řeknu ti co a jak dál.Něco do toho budeš muset investovat,ale ve srovnání s nákladama na půlení motoru, to bude pakatel...
Tady se to právě půlit musí jak sem psal výše.Výpušťák je v převodovce,kdyby si chtěl blok klidně ti to rozpůlím a pošlu.Je to sice z BMW,ale kártry jsou pokud se nepletu stejné.;)


Díky kdyžtak bych se ozval

Přidal blejdamint dne 25-02-2014 12:52
#59

Tomas Woky Vokurka napsal:
motoblb napsal:
pavelgs napsal:
Tomas Woky Vokurka napsal:
Tak jak to u mně pokračuje?

BLBĚ !

Kamarád auto-moto mekanik se mi kouknul na ten šroub výpuštáku u motorky a konstatoval cosi o dámském přirození a nas*aně odjel.
Druhý den volal že se poptal a že prý by mněla existovat jakási vložka co se zařízne do motorku na místo bývalého závitu a bude suplovat jeho funkci.
V pátek mi volal že v podobném rozmněru co potřebuju se žel bohu nevyrábí .
Takže závěr číslo jedna motorka půjde do servisu kde proběhne jakási oprava ( rozhodit motor a vyříznout nový závit )
Závěr číslo dvě nevěřte bývalému majiteli když o sobě říká že opravuje motorky a ta jeho je top stav a že se nemusíte znepokojovat.


Ještě neházej flintu do žita.U některých motorů se dá nový závit vyříznout i bez půlení.Sundej víko spojky a koukni,jestli je vidět ta díra od výpušťáku.Pokud jo,řeknu ti co a jak dál.Něco do toho budeš muset investovat,ale ve srovnání s nákladama na půlení motoru, to bude pakatel...
Tady se to právě půlit musí jak sem psal výše.Výpušťák je v převodovce,kdyby si chtěl blok klidně ti to rozpůlím a pošlu.Je to sice z BMW,ale kártry jsou pokud se nepletu stejné.;)


Díky kdyžtak bych se ozval


Hej chlape proč půlit, skoro v každém lepším servízu maj zavitové vložku a sadu na opravu. za 5ti bábu na počkání, tady video

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Nn_vxBpXGNE[/youtube]

tak se to přesně dělá , hlavně nepůlit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jak vidíš stále musí lehce protíkat olej ven at se ti dostane do vnútry co nejmín nečistot.*pray*

Upravil blejdamint dne 25-02-2014 12:53

Přidal motoblb dne 25-02-2014 18:04
#60

blejdamint napsal:
Tomas Woky Vokurka napsal:
motoblb napsal:
pavelgs napsal:
Tomas Woky Vokurka napsal:
Tak jak to u mně pokračuje?

BLBĚ !

Kamarád auto-moto mekanik se mi kouknul na ten šroub výpuštáku u motorky a konstatoval cosi o dámském přirození a nas*aně odjel.
Druhý den volal že se poptal a že prý by mněla existovat jakási vložka co se zařízne do motorku na místo bývalého závitu a bude suplovat jeho funkci.
V pátek mi volal že v podobném rozmněru co potřebuju se žel bohu nevyrábí .
Takže závěr číslo jedna motorka půjde do servisu kde proběhne jakási oprava ( rozhodit motor a vyříznout nový závit )
Závěr číslo dvě nevěřte bývalému majiteli když o sobě říká že opravuje motorky a ta jeho je top stav a že se nemusíte znepokojovat.


Ještě neházej flintu do žita.U některých motorů se dá nový závit vyříznout i bez půlení.Sundej víko spojky a koukni,jestli je vidět ta díra od výpušťáku.Pokud jo,řeknu ti co a jak dál.Něco do toho budeš muset investovat,ale ve srovnání s nákladama na půlení motoru, to bude pakatel...
Tady se to právě půlit musí jak sem psal výše.Výpušťák je v převodovce,kdyby si chtěl blok klidně ti to rozpůlím a pošlu.Je to sice z BMW,ale kártry jsou pokud se nepletu stejné.;)


Díky kdyžtak bych se ozval


Hej chlape proč půlit, skoro v každém lepším servízu maj zavitové vložku a sadu na opravu. za 5ti bábu na počkání, tady video

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Nn_vxBpXGNE[/youtube]

tak se to přesně dělá , hlavně nepůlit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jak vidíš stále musí lehce protíkat olej ven at se ti dostane do vnútry co nejmín nečistot.*pray*
Ano takhle se to běžně dělá u aut které mají ve vaně sací koš se sitkem,ale dá se to udělat i u motrek,kde se popř. sundá boční víko a malé špony pokud se dostanou do motoru vyndáš případně štětečkem,což tady nejde,jelikož ten výpustný šroub je v převodovce.Jak dosáhneš u pegasa,aby ti stále vytékal olej?U tohoto motoru bych to opravu neriskoval,pokud si to uděláš doma sám a něco posereš budeš za ocase chytneš se za hlavu a maximálně se ti budou kámoši u piva smát.Pokud by ti to udělal servis bude toho plný net jací to jsou ču.áci od motorkáři.cz po cenduro *comfort* Nehledě na to,že tu Tom psal,že ten motor chce přetěsňovat,takže když už tak už.;)

Přidal manet125 dne 25-02-2014 20:41
#61

Sorry za OT, ale musíte citovat předešlý příspěvek? Na telefonu očistec :(

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 26-02-2014 00:54
#62

Ahoj,
TAk si říkám že asi zainvestuju nechám motor vyndat celej přetěsnit a celej projít, nechat udělat ten závit a udělat to pořádně aby motorka sloužila jak má protože i když bych to chtěl prodat nechci to nijak ošulit at nejsem za hovado

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 03-03-2014 14:14
#63

Tak zejtra vezu motorku do servisu bohužel na káře , zatím se nepodařilo opravit ten závit.
Tam nechám projít celej motor opravit závit na výpuštáku.
Nechám vyměnit vzducháč, a když zbydou peníze tak i upravit padáky a namontovat přídavná světla .

Přidal Barney dne 27-04-2014 16:57
#64

Kde mám shánět červík - koncovku na lanko? Železářství? Cyklo-obchod? *hmm*

'http://www.motokramek.cz/products_pictures/koncovka%20lanka%20cervik.jpg'

Díky

Přidal PetrAT dne 27-04-2014 17:41
#65

KOupíš v motoshopech
zkus Ivana moto-travel

Přidal Barney dne 28-04-2014 18:56
#66

Rozbité plynové lanko z Bandita a jak ještě poslouží... Nevyhazovat takové věci! :D

'http://s18.postimg.org/sarzd8hq1/IMG_20140428_181551.jpg'

Přidal Tomas Woky Vokurka dne 28-04-2014 19:38
#67

není nad to umnět si poradit

Přidal PetrAT dne 28-04-2014 19:51
#68

barney
Tak jako že jo ...
Kdyby to bylo někde na dovolené, tak řeknu super
Ale doma .... hmmm , kde je štábní kultura mládeži ? :|


Přidal xx6 dne 28-04-2014 20:00
#69

a přitom stačí koupit koncovka, protáhnout lanko, rozvětvit a zalít cínem. Práce na cca 20 minut. Bohužel musím souhlasit s Petrem. Teda pokud to není jen provizorka, než koupíš tu koncovku (abych hned neodsuzoval) :)

Přidal Barney dne 28-04-2014 20:02
#70

Funguje to uplně stejně a vidět to není. Tož co. ;)
Mimoto jsem to lanko na netu nikde nenašel.

// Tak teda, až příště sundám nádrž, vylepším to. Zatím mě to netrápí. *blushing*

Upravil Barney dne 28-04-2014 20:07

Přidal motoblb dne 28-04-2014 20:02
#71

:D Barny znám servisy kde by si tutově jako mechanik zapad :o Jak píše PetrAT na cestě jako nouzovka ok,ale doma?

Přidal motoblb dne 28-04-2014 20:05
#72

barney napsal:
Funguje to uplně stejně a vidět to není. Tož co. ;)
Mimoto jsem to lanko na netu nikde nenašel.
Prosímt ě nafoť mi tu starou koncovku pokud si jseš schopný jí zaletovat tak ti jí pošlu pokud jí tady budu mít.Buď poštou,nebo na cenduro přes někoho,protože to je fakt hnus i když to není vidět.*comfort*

Přidal Barney dne 28-04-2014 20:12
#73

V pohodě, si tu koncovku pak seženu. Doma jsem našel samé velké...

To nějak prožíváte. Nejde o lanko plynu nebo spojky, tam bych to chápal. *annoy*

Přidal hans dne 28-04-2014 20:15
#74

starej krumpáč a bude se s tím sr-át, ne??

za mě palec nahoru :)

Přidal motoblb dne 28-04-2014 20:32
#75

hans napsal:
starej krumpáč a bude se s tím sr-át, ne??

za mě palec nahoru :)
Tak oni se dnes neserou ani v autorizovaném servise :(

Přidal PetrAT dne 28-04-2014 20:41
#76

autorizovaný tuning :o

Přidal hans dne 28-04-2014 20:43
#77

autorizovaný servis může být větší prase než domácí kutil, to už mě nepřekvapuje :|

Přidal motoblb dne 28-04-2014 20:55
#78

PetrAT napsal:
autorizovaný tuning :o
Tady pro změnu otec pana majitele broušené svíčky koupil savažku po go motoru s komplet rozvody v Suzuki (napínák před vyskočením) "Do kopru nejde mi ten obrázek vložit"a drzosti všeho byla faktura kde měl naučtované i podložky pod ventily :D

Upravil motoblb dne 28-04-2014 21:00

Přidal PetrAT dne 28-04-2014 21:06
#79

motoblb , v Paskově ??

Přidal motoblb dne 28-04-2014 21:14
#80

PetrAT napsal:
motoblb , v Paskově ??
Ne v Paskově jsou v pohodě,na to tu byl jiný expert,dnes má Hondu.

Přidal PetrAT dne 28-04-2014 21:25
#81

motoblb , aha, už tuším
neprovozoval dříve Kawu v Paskově ?

Přidal motoblb dne 29-04-2014 06:37
#82

PetrAT ne on v Paskově nebyl,ale Kawasaki měl jen měsíc :D to si stačil akorát přehodit cedule a přemalovat.Je to tady ze Šenova.

Přidal xx4 dne 29-04-2014 11:12
#83

hans napsal:
autorizovaný servis může být větší prase než domácí kutil, to už mě nepřekvapuje :|


Přesně tak...Minulý měsíc jsem zaplatil 16000 Kč za nápravu škod, po zásahu autorizovaného servisu na mém autě...:o:@ Už nikdy více autorizák....U motorek tím tuplem.Kdysi mi na TDM hovadi v servise (Yamaha) nastavili ventily na tvrdo.Asi jim zrovna došla vůle,****ům...:)

Přidal PetrAT dne 29-04-2014 20:59
#84

Pavle, japonský boxer, pořád ho máš ?



Přidal maracmt dne 29-04-2014 21:41
#85

Čau využiju vlákna... Nevíte někdo kdo v okoli FM dělá výplety kol? diky Martin

Přidal xx4 dne 29-04-2014 21:59
#86

PetrAT napsal:
Pavle, japonský boxer, pořád ho máš ?




To si mě asi s někým pleteš.Japonský boxer jsem nikdy nevlastnil....

Přidal PetrAT dne 29-04-2014 22:10
#87

pavelgs napsal:
PetrAT napsal:
Pavle, japonský boxer, pořád ho máš ?

To si mě asi s někým pleteš.Japonský boxer jsem nikdy nevlastnil....

aha, tak sorry, já myslel že wrx sti a nebo něco podobného ...

Přidal barborina dne 31-10-2018 20:27
#88

Zdar vespolek, ač vlastním své pořád stejné BMW již 15 rokem, dnes jsem byl vyzvednout Africu twin RD07 se servisu, který jsem zařizoval já pro kamaráda. Rozhodl se investovat do motorky a potřeboval poradit. Staré známe bolesti Afrik jsme vychytali, tak byl čas na úpravu motoru. Zvolil jsem repliku dakarského výfuku pro Afru od Arrow, KN filtr a Dynojet sadu do karburátoru. Celé to pak sladil a odzkoušel na brzdě p. Kaucký (Motoracing Kaucký). Po dohodě jsme moto vyladili na 64PS . Dnes najeto krásných 63 km s velkou spokojeností, motor jde pěkně odspodu a zátah od spodního spektra otáček je oproti originálu znatelný. Jasný, je to pořád ta stará hodná Afra, no teď je tam dole aspoň "něco". Kauckého můžu jen doporučit, pozitiva-vstřícné jednání, trpělivost, vysvětlení, focení (spousta fotek), telefon při objevení nečekaného, přátelská atmosféra a umí, negativa-je třeba si uvědomit že pokud zavolá že součástka za 180Kč je špatná, je potřeba si připočítat poštovné, montáž, lepidlo atd. pak jsme na např. 580 Kč *clap* , to je ale asi folklór současných opravářů a naše neznalost. Za mě celkově je to krásná "dvojka s hvězdičkou".*inlove* . Hezký večer všem...

Přidal Palo7 dne 01-11-2018 07:17
#89

úpravy na XT660R

Přidal Palo7 dne 01-11-2018 07:18
#90

prostě sem tu fotku nedostanu a nedostanu :-(

Přidal Palo7 dne 01-11-2018 07:21
#91

xt

Přidal satos dne 01-11-2018 08:17
#92

konečne tá R-ka vyzerá normálne. Nikdy som nepochopil tie zvody pod motorom, keď ešte aj Z-ka ich tam nemala. Pekný počin *clap*

Přidal Wenca24 dne 01-11-2018 12:25
#93

To vypada hodne dobre*tup* to ma i homologaci? Na kolik ta sranda vynde?

Přidal Palo7 dne 01-11-2018 18:09
#94

RP tuning (ofiko homo není, ale ....). Vyšlo to na 16.000. Zvuk super, jede lépe a váha asi 10kg dole

Přidal Palo7 dne 01-11-2018 18:11
#95

Investice jsou nemalé, ale funguje to oproti originálu mnohem lépe. Kdo zkusil, už rozbíjí prasátko a taky upravuje :-D
Jízdě velmi pomohla pera od Hyperpro, stupacky, řídítka, páčky a snad vše funguje lépe než originál ;-)

Přidal Wenca24 dne 01-11-2018 19:37
#96

Jezisek byl u vas letos driv, koukam:D

Přidal Palo7 dne 02-11-2018 06:42
#97

není na co čekat, třeba se Ježura vyježí jinde a na mně by nemuselo zůstat dost. Tak raději začít utrácet za včas :-D

Přidal barborina dne 25-11-2018 13:40
#98

Konečně....

Přidal barborina dne 25-11-2018 13:54
#99

'https://i.postimg.cc/bwD1mJ5h/IMG-20181123-133418.jpg'

Přidal barborina dne 25-11-2018 13:55
#100

'https://i.postimg.cc/RV33BYL1/IMG-20181123-133142.jpg'

Přidal 12345 dne 25-11-2018 17:04
#101

Konečně co?:|

Přidal barborina dne 25-11-2018 20:19
#102

Konečně jsem se veřejně ukázal *flower*
Tak samo, někeří už ste mě viděli, chci jen ukázat jak s normální tuctové motorky jde udělat pro mě smysluplné cenduro. Komplet předek z Ktm Lc4 640 tedy WP usd 48mm 280mm + upravené pružiny, teď už jen naučit se s tím pořádně zacházet, no to už je můj problém....
Jasný, stovka gs tohle má v základu taky ji mám a vždycky se rád k ní vrátím (viď Vlastiku) a provětrám ji, ale tohle je fakt něco jinýho a už trochu peklo...