Název novinky: CENDURO :: malinkaty off

Přidal Daja dne 06-08-2010 10:48
#1

Ahojky vsem, mam prosbu. Rozhodl jsem se, ze prejdu ze silnice trosku do terenu. Nemam naprosto zadne zkusenosti, jel jsem maximalne na polni ceste. Zacal jsem tim, ze jsem si objednal (skoro)spunty a vypinac abs. Nenasel by se zde nekdo, tak cca do 100 km od Prahy, kdo by byl ochoten me trosku zasvetit a pomoci v zacatcich? Dik moc. Daja(moto V-Strom)

Přidal TomElefant750 dne 06-08-2010 11:20
#2

Čau, poměrně často jezdíme v okolí Liberce, jezdí sem i dost známejch z Prahy, klidně někdy doraž - chcem jezdit i teď v sobotu, pokud ovšem počasí dovolí. Pro lepší dohodu - pokut používáš skype, jsem tam jako Tomelefant750.
Čau, Tom

Přidal stepan dne 06-08-2010 11:20
#3

Nejlepší pro tebe bude navštívit dvoudenní kurz enduroškoly.
Vřele doporučuji.
http://enduroskola.cz/

Přidal oldsandal dne 06-08-2010 11:41
#4

to Daja: Co jsou to "skoro špunty"? *hmm*

Tvoje rozhodnutí zkusit off chválím, to se ti bude líbit *tup*.

Přidal Daja dne 06-08-2010 12:21
#5

oldsandal napsal:
to Daja: Co jsou to "skoro špunty"? *hmm*

Tvoje rozhodnutí zkusit off chválím, to se ti bude líbit *tup*.


skoro špunty jsou heidenau K60 :)

Přidal Daja dne 06-08-2010 12:25
#6

stepan napsal:
Nejlepší pro tebe bude navštívit dvoudenní kurz enduroškoly.
Vřele doporučuji.
http://enduroskola.cz/


dik za tip, ale ty stranky vypadaji skoro mrtve *hmm*

Přidal HonzaH dne 06-08-2010 12:41
#7

Milda internetu moc nedá *secret*, ale funguje to přeci jenom spíš jezdí na motrce než sedí na webu ;)

já enduroškolu absolvoval a pro začátek se to hodí hodně to člověku usnadní tápání co a jak a hlavně proč!

jdu najít svůj soupis co všechno se v enduroškole za ty dva dny zkouší psal jsme to klukům na lc8 když se na to přišla reč

Přidal HonzaH dne 06-08-2010 12:47
#8

Tak tady to je - zdejší borci to stejně všechno znají, ale méně zkušeným to fakt pomůže *tup*

Enduroškola

Nastavení motorek - sundání zrcátek, snížení (sklopení) páček, ukázka postoje

Na stupačkách střed nohy, ale ne podpatkem, závisí na tvaru podrážky
Během dne měnit postoj – na odpočinek dát špičku na stupačku – víc pruží lýtka a změna těžiště a zapojení jiných svalových skupin

Ve stupačkách přenáší hmotnost těla do bodu pod těžiště samotné motorky – celkově se snižuje výsledné těžiště (stroj+jezdec), lepší stabilita a také lepší možnost stroj opustit v případě odložení – odskok ze stupaček je jednodušší a bezpečnější než ze sedu

Přenášením váhy mezi stupačkami lze korigovat náklony a srovnávání
Přenášením váhy dopředu a dozadu lze měnit zatížení kol

Ruce volně na řidítkách – vytočené lokty ven, volnější pohyb a možnost pružení a pohybu
Pokrčené nohy, zadek vystrčený – stažené svaly stabilizují tělo (v podstatě jak na lyžích)
Nohy pokrčené + kolena drží nádrž/sedlo
Pro odpočinek lze stát ve stupačkách vzpřímeně, ale v terénu se pak podsadit pro pružnější pohyb

Motorka jede tam kam se člověk dívá (čumím na kámen – najedu do toho kamenu)

- výhoda zubaté kovové stupačky! Zvlášť pokud je mokro a bahno
- problém pokud má člověk hladké kalhoty a snaží se drží nádrž – klouže to mezi koleny a hůře se drží – lepší kalhoty do terénu mají na vnitřní straně kolen kůži co neklouže

Nácvik - Práce s těžištěm

Jízda ve stupačkách s jednou rukou, slalom
S jednou nohou na stupačce (levá noha na levé stupačce, pravá vzadu za levou) – na obě strany
V sedě s nohama na jedné straně motorky – na obě strany
S jednou nohou na stupačce – (pravá noha na levé stupačce, levá noha volně) – na obě strany
Poslední cvičení znovu ale jen s jednou rukou na plynu (tedy jedna noha a jedna ruka) – nejtěžší cvičení

Zatáčení
V malé rychlosti - Podívat se do zatáčky - Natočit tělo - zadek z motorky - kolena k nádrži,
(pohled do zatáčky automaticky vytáčí i tělo a přenáší váhu – proto motorka jede tam kam se člověk dívá)
váha na vnější stupačku – rovná motorku, přidání plynu – rovná motorku a vytahuje ji ze zatáčky, ubírání plynu – motorka se sklápí do zatáčky

Najet do zatáčky, spojka, brzdy, pomalu projet se spojkou, točit tělem, přidání plynu na výjezdu rovná motorku a vytahuje ji ze zatáčky

Základní nácvik - Z kamenů vyznačit oblouk + větší prostřední kámen kolem kterého se zatáčí, postupně zatáčku zmenšovat

Slalom (staré pneumatiky, různé poloměry, postupně zmenšovat)
Opakované zkoušení v praxi - zatáčení, práce tělem, dívat se do zatáčky
slalom s řízením jen jednou rukou

Sjezdy a výjezdy
Práce s plynem a brzdami

Výjezdy
Vždy před výjezdem přidat plyn – odlehčí přední kolo a zlepší nájezd do kopce
Dívat se před motorku kam jede – na cestu a vrchol výjezdu ne dolů pod přední kolo – tam už musí být cesta vybrána
Dostatečný rozjezd a přidání ještě dole – ne až v kopci – tam už není takový záběr
Ubírat před koncem výjezdu – pro bezpečnost – mít možnost zastavit hned na výjezdu, ale až u konce výjezdu tak aby motorka dojela oběma kolama na vrchol nikoliv jen předním kolem (čstá chyba!)
Před nájezdem a při přidání plynu se naklonit dopředu – vyrovnat změnu těžiště a zrychlení – nenaklánět se příliš dozadu a nesedat

Sjezdy
Na zlomu skoro stát, spojka
Najít si pozici přední brzdy kdy zabírá ale neblokuje!
Zadní brzda dtto – problém hrubé ovládání zadní brzdy – často blokuje – problém pokud motorka nejede ve spádnici, protože při smyku ujíždí bokem

Zkoušení skoro zastavit a rozjet se ve sjezdu
Zkoušení objetí překážky - ve sjezdu a - pod sjezdem – zastavit hned pod sjezdem, zkouška zastavit a znovu se rozjet, sjezd dolů a dole podle pokynu odbočit vpravo nebo vlevo


2.den

Sjezdy a výjezdy
Menší a větší sjezdy i výjezdy
Dotočení konce sjezdu pomocí smyku zadního kola
Pozor velký záklon a přidání plynu při strmém výjezdu
Pozor na menší světlou výšku při ostrých hrbech – drhne spodkem (stojanem) může se náhle zaseknout

Delší projížďky – haldy, násypy kolem cesty nahoru/dolů, zarostlé cesty vysokou travou, bahnité koleje, kamení, brody

Cvičení pomalé jízdy – pravidelné kruhy co nejmenšího poloměru, pomalu, se spojkou ve stupačkách, vytočit tělo, vystrčit zadek, podívat se do zatáčky

Sundání motorky z dlouhého výjezdu co se nepovede
Rychle chcípnout motorku, nechat rychlost – vystoupit z motorky směrem nad motorku!
Stále se držet nad motorkou ať na člověka nespadne!
Kýváním posunout motorku příčně svahem a pak předním kolem dolů
Nasednou a přes spojku a brzdu pomalu sunou dolů

Zvedání položené motorky
Použít co největší páku – co nejdál od kol
Narovnat řidítka, dřepnout – vzít oběma rukama, rovná záda – tahat stehny ne rukama či zádama, pak podsunout tělo + brzda + stojánek pokud lze nebo ho narovnat předem
Nebo zády – zapřít se tělem do sedla a zvedat

Kameny
Dívat se dopředu před motorku, hledat cestu
Ve stupačkách přesunout těžiště co nejvíc dozadu, zatížit zadní kolo a držet ho v záběru – odlehčuje přední kolo a stabilizuje motorku, držet koleny nádrž, nechat volněji přední kolo ať si může hledat cestu
Nepadat, bolí to! :o

Brody
Najet pomalu – při rychlém nájezdu a rychlém ubrání plynu se zatěžuje přední kolo, které často uklouzne
Projíždět plynule se zvyšujícím se záběrem – odlehčuje přední kolo + rovná motorku
Hledat pevnou část – tedy tam kde je vyjeto i když tam může být hlouběji

Oraniště
Přesunout těžiště co nejvíc dozadu, zatížit zadní kolo a držet ho stále v záběru – odlehčuje přední kolo a stabilizuje motorku, držet koleny nádrž, nechat volněji přední kolo ať si může hledat cestu

Vyjeté koleje
Pozor na přejezdy středu zvláště s trávou
Držet se v koleji, hledat cestu předem, dívat se dál před motorku ne pod kola

Brzdění + řízené smyky
Nejdřív rovný smyk v sedě
Pak rovný smyk ve stupačkách
Pak rovný smyk s konečným zatočením kolem pneumatiky – na obě strany
Pak slalom se zatáčením smykem kolem pneumatik
Několikrát opakovat, zvětšovat poloměry zatáčení a zmenšovat rozestupy mezi pneumatikami

Přidal Daja dne 06-08-2010 12:50
#9

uff, a to vse se zvladne za 2 dny? *hmm*

Přidal ivan66 dne 06-08-2010 14:35
#10

Jak to čtu, jdu vrátit papíry a koupím si koňa, ten ví co má v terénu
dělat:D

Přidal qwert dne 06-08-2010 14:44
#11

Nejlepší škola je jezdit,jezdit,jezdit..;)

Přidal HonzaH dne 06-08-2010 15:39
#12

samo že nejlepší je jezdit a jezdit, ale pomůže když na člověka dává někdo pozor a poradí co a jak

to daja - za 2 dny se to zvládne lae člověk když není zvyklý tak pak cítí celé tělo, přeci jenom jsou to dva celé dny ve stupačkách s krocením 200 kilové potvory *annoy*

Přidal TomElefant750 dne 06-08-2010 16:25
#13

HonzaH - ty pacholku, tohle si beru osobně: "aby motorka dojela oběma kolama na vrchol nikoliv jen předním kolem (čstá chyba!)" :D.
Čau, Tom

Přidal HonzaH dne 06-08-2010 20:03
#14

to je přeci častá chyba, ale abych pravdu řekl tak jsem si na Tebe opravdu vzpomněl *secret*

Přidal petr_t dne 07-08-2010 10:06
#15

Daja napsal:
oldsandal napsal:
to Daja: Co jsou to "skoro špunty"? *hmm*

Tvoje rozhodnutí zkusit off chválím, to se ti bude líbit *tup*.


skoro špunty jsou heidenau K60 :)


K60 jsou tvrdé gumy ,na mokru a v chladnu jsou uklouzané.Šotolinku snesou, trochu bláta nebo mokra a mazec.Na vlhké trávě to byl problém uřídit.*hmm*

Přidal Daja dne 07-08-2010 15:44
#16

tako se asi budu valet :D

Přidal HonzaH dne 07-08-2010 22:15
#17

to k tomu patří *hilarious*

ale taky jsem k60 jezdil a da se

Přidal Wiblyz dne 08-08-2010 10:04
#18

Cau, kolik tak delaj terminu do roka a je to vzdycky jinde? By se mi to urcite hodilo, urcite je co zdokonalovat nebo zjistit jak jde co jednodusejc a kde delam blbosti.

Přidal Wiblyz dne 08-08-2010 10:26
#19

Daja napsal:
Ahojky vsem, mam prosbu. Rozhodl jsem se, ze prejdu ze silnice trosku do terenu. Nemam naprosto zadne zkusenosti, jel jsem maximalne na polni ceste. Zacal jsem tim, ze jsem si objednal (skoro)spunty a vypinac abs. Nenasel by se zde nekdo, tak cca do 100 km od Prahy, kdo by byl ochoten me trosku zasvetit a pomoci v zacatcich? Dik moc. Daja(moto V-Strom)



Tak ja bych se s tebou klidne projel, jsem z Rakovnika, takze 50 km. Ja osobne jezdim prevazne soft, pac nemam jinyho jezdce k sobe, takze se do zadnejch slozitejsich akci nepoustim. Kazdopadne pokud se chces projet neni problem, jen asi nejsem ten typ, kterej by te moh ucit neco jinyho. Ja sam jsem pochytal tech par veci sam a nejaky ty zaklady jsem mel z bikrosu a z freeridu. Pokud se chces ucit jezdeni v terenu, tak by se na to kazdopadne hodil nekdo vic kovanej, co uz jezdi s mastodontem slozitejsi teren.

Přidal HonzaH dne 08-08-2010 14:29
#20

Termínů je několk ročně - nejlépe zavolat Mildovi a zeptat se

Já jak budu mít nohu v pořádku tak zase nějaký ten softík budu jezdit ale bude to nejdřív na podzim :(

Přidal Daja dne 09-08-2010 15:12
#21

[quote]Wiblyz napsal:

dik moc, po nasazeni novych gum (doufam koncem tydne) se ti ozvu. Daja

Přidal Wiblyz dne 09-08-2010 23:09
#22

Daja napsal:


dik moc, po nasazeni novych gum (doufam koncem tydne) se ti ozvu. Daja


OK, zadnej velkej spech. Taky budu prezouvat. Gumy teda uz mam u kamose v pneuservise, jen ho k tomu musim dokopat. To vis, zadarmo ho to moc nemotivuje.:)

Přidal HonzaH dne 10-08-2010 00:48
#23

slyšel jsi už přísloví, že zadarmo ani kuře nehrabe *hilarious*

Daja - co tam budeš dávat? teprve ty zmíněné K60 nebo něco lepšího?

Přidal Wiblyz dne 10-08-2010 09:11
#24

HonzaH napsal:
slyšel jsi už přísloví, že zadarmo ani kuře nehrabe *hilarious*


Ono hrabat zacne, jak jsem psal, kdyz ho k tomu dokopes. To vis to jsou takovy ty protisluzby, neco za neco.

Přidal Daja dne 10-08-2010 09:12
#25

K60 ... zitra prijdou postou, ve ctvrtek prezuti, v sobotu odpojeni abs a pak hura zkouska terenu :-)

Přidal HonzaH dne 10-08-2010 11:13
#26

odpojení abs do terénu *tup*

ještě nezapoměň před blbnutím sundat zrcátka případně plexi to jsou nejčastější adepti na častou výměnu, případně pokud máš leštěnku přelepit expnované boky a hrany lepicí páskou ať to učení tolik nebolí *secret*

Přidal Wiblyz dne 10-08-2010 11:28
#27

Idealne jestli mas padaky, mne to taky nebavilo to parad strikat nebo lepit.

Přidal Daja dne 10-08-2010 11:33
#28

HonzaH napsal:
odpojení abs do terénu *tup*

ještě nezapoměň před blbnutím sundat zrcátka případně plexi to jsou nejčastější adepti na častou výměnu, případně pokud máš leštěnku přelepit expnované boky a hrany lepicí páskou ať to učení tolik nebolí *secret*


dík za radu ... lestenku mam :-) padaky tam jsou, paskou to olepim, plexi dam puvodni original, a zrcatka sundam *hmm* no snad hned napoprve neudelamm kotrmelec :)