Název novinky: CENDURO :: Afrika bude!!!

Přidal TomasTT dne 04-03-2016 11:56
#608

qwert napsal:
Na těch fotkách jde vidět že u KTM byla snaha aby vše těžké bylo co nejníž.Velikost nádrže u afry bych neviděl tak černě Tome,i na Sahaře jsme nacházeli prodejce benzínu.Myslím že v naproste většině dojezd 300km stačí.A věřím že pro opravdové cestovatele bude časem k sehnání i pro novou afru velká nádrž jaká byla i pro starou afru,lc8 a dokonce i pro superenduro se vyrábí 30litrová nádrž..


Já myslím, že je vidět stejná snaha i u Hondy. Nahoře je jen plastový airbox.
S tou nádrží - no nevím, v písku prý to žere 8-10l, takže teoreticky by dojezd mohl být jen 200km a to je fakt nic moc. 25l by nebyla o tolik větší (a prázdná těžší) a byla by šance na větší dojezd. Ale 18.8l to není fakt nic extra. Velká nádrž - uvidíme. Spíš třeba přídavná vzadu jako je kanadská na F800GS apod.
Jinak sahara je velká - nevím přesně kde myslíš ale třeba z Nouadhibou do Ataru jsem nesehnali ani litr bez oleje do dvoutaktů. Kluci, co jeli k ruinám památníku Meoniho za Atarem ho tam lili ale to byly LC4 karburátory. My jsme to měli jako krajní možnost, protože jsme to zkusili v 990 a nechtěla vůbec nastartovat. Motoru to asi neudělá nic ale strašně se zasírají svíčky a jak je to nějaká 86OCT nebo co to je za směs s petrolejem, tak to bylo příšerný. Každopádně ani ten dvoutaktní nebyl třeba 600km. Ono to už nehraje takovou roli, jestli je nádrž 20 nebo 25, protože to je stejně málo ale někdy se to prostě hodí mít možnost natankovat víc. Rozhodně lepší než se starat o 10l kanystr na nosiči.