Název novinky: CENDURO :: Podivná reklamace V Rockway

Přidal czunik dne 05-06-2014 10:53
#11

blejdamint napsal:
[quote]czunik napsal:
Viktor je v pohodě a nikdy jsem neměl problém cokoliv vyřešit.Chyby dělají všichni a kdyby jsi to předně řešil s ním tak asi by to vše bylo jinak.Zákon jasně sice hovoří o 30 dnech.Ale podle nového již se nedává nový doklad neb záruka běží pořád stejná pokud se vymění zboží za nové..tudíž se de facto zkrátí..ale není potřeba nový doklad,to jen pro vyjasnění dokladu.[/quote

Chyba lávky, záruka se prodlužuje o dobu v reklamaci, pokud je vyměna za nové, doklad je podminkou a zaruka beží od nova, pokud je zb. opraveno musí být doklad o provedene oprave a co se opravovalo. Vse s dokladem, bez dokladu muze byt pouze zb.závadne a spotrebitel musí být obeznamen a upozornen na tuto chybu. Viz COI. A ver ze jsem mel kolikrát rozhovory primo v mych prodejnach a zakon jasne hovori. Jine paragrafy se vztahuji na lidi kteri zb.jen prekupuji. Pokud je nekde pochybeni, uplne nejmensi je zavolat si na Coi nebo tam zajet a ta vec lehce proveri a uvede na pravou miru. Vse je jen o lidech.


Lhůta na vyřízení reklamace a co když je prodejcem porušena
Jak rychle musí prodávající rozhodnout o reklamaci
Podle zákona musí prodávající (nebo jím pověřený pracovník) rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se však nezapočítává "doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady".

Reklamovat je nutné bez zbytečného odkladu
Pozor však na jednu málo známou povinnost. Nehledě na dvouletou záruku musíte vady reklamovat u prodávajícího bez zbytečného odkladu (poté, co jste je objevili). Jestliže tedy vadné zboží dál používáte a reklamaci uplatníte až později, nemusí být uznána.

Jestliže obchodník nestihne reklamaci do 30 dnů vyřídit a zboží opravit, máte stejná práva, jako by šlo o neodstranitelnou vadu - tedy můžete požadovat výměnu zboží nebo vrácení peněz.