Název novinky: CENDURO :: řešíte rychlostní index pneu

Přidal Brett dne 05-08-2014 22:29
#1

řešíte pří výběru pneu nižší rychlostní index? Neřeším to skrz STK ani nepotřebuju překračovat rychlost dané pneu, ale jestli měl někdo třeba problém s pojišťovnou, kdyby se náhodou něco stalo? Chci hrubší pneu a tam je index většinou jen do 190km a v tp mám konstrukční v rychlost vyšší než daná pneu. Možná by to šlo řešit vylepením nálepky na plexi s nejvyšší povolenou rychlostí do zorného pole řidiče, jak je to u aut s zimní pneu...*helpless*

Přidal aron dne 05-08-2014 22:39
#2

Pokud pojedeš 190, tak jsi překročil rychlost dle vyhlášky o tolik že pojišťovnu již pneu asi nebude zajímat. Pokud nejezdíš okruh anebo nejsi dárce orgánů tak to neřeš. Ta pneu dle mého názoru hlavně snese vyšší teplotu a při normální jízdě ji nepřehřeješ.

Přidal Brett dne 05-08-2014 22:51
#3

Asi je tam stejně dám, jen mě zajímá zda má někdo zkušenost, že by to pojišťovna řešila, třeba kdyby byla událost ve městě i když by nebyla překročena povolená rychlost. V autě se to taky musí vylepovat při nižším indexu rychlosti a nemyslím, že by někdo v zimě jezdil 190. Zajímá mě to vyloženě jen kdyby byla pojistná událost, aby mě k něčemu pak ta havarijka byla :-)

Přidal motoblb dne 06-08-2014 07:11
#4

Když sem tu měl od Hudcové přítelkyně motorku a pojišťovák to přišel sepisovat,tak to byla první věc o kterou se zajímal,rozměr,rychlostní index a dot.Jestli na to ve finále přihlíží u stolu jak to předá ti nepovím,ale nám tvrdil,že kdyby to nesedělo pojišťovna by od toho dala ruce pryč.;)

Přidal Brett dne 06-08-2014 07:18
#5

Díky za info, přesně toho jsem se obával kdyby něco :-)

Přidal HonzaH dne 06-08-2014 08:16
#6

Pojišťovna to může zkusit a ty se budeš muset bránit - rychlostní index (tedy pokud nejde k jeho překročení, poškození pneu v důsledku překročení a z toho vyplývající nehody) nemá přímý vliv na průběh nehodového děje a tím pádem budeš trvat i na tom, že to nemá vliv na plnění pojišťovny ...důležité je nenechat se odrbat

jsou motorky co mají doporučené dva typy gum s různou rychlostí ...píšou v návodu, že v zorném poli řidiče má být umístěna nálepka max. 160, ale v praxi to není zákonem vyžadováno čili na jedné motorce mohou být i přímo od výrobce gumy s různým rychlostním indexem zcela bězně

Přidal bystricke dne 07-08-2014 08:38
#7

Někde jsem četl, do Itálie už se pneumatikách označených jako M&S s indexem rychlosti menším než je konstrukční rychlost motocyklu,na špuntech a na gumach s hrubším vzorkem už se tam asi nesvezem,mají zato být dosti vysoké flastry,od kdy to má platit nevím, jestli vůbec, bo je to nesmysl

Přidal Brett dne 07-08-2014 11:08
#8

si snad obuju na cenduro slick a bude :-)

Přidal 12345 dne 07-08-2014 11:47
#9

A co to vlastně máš*hmm*

Přidal Brett dne 07-08-2014 19:10
#10

litrového stroma a, když už jsem si ho pojistil havarijně, tak, ať mě pak pojišťovna nespaří :-) Už jsem si s jedním kolegou domluvil, že mě pošle tu nálepku 190 na plexi, tak snad to bude ok.

Přidal Barney dne 07-08-2014 19:43
#11

Straší se s tím pořád, ale osobně jsem neslyšel o někom, koho by vypekla pojišťovna kvůli pneu...

Přidal PavelETV dne 08-08-2014 08:18
#12

To: Brett
Nevím, na kolik je účelné pojišťovat motorku havarijně....
Když tě někdo sestřelí, tak to jde z jeho pojistky. Když někoho setřelíš ty, jde to také ze zákonného pojištění. Škoda kterou si případně způsobíš sám je buď na tolik zanedbatelná ( v poměru k ceně pojistky ), že se dá pořešit za pár tisíc, nebo natolik vysoká, že je ti to jedno, protože už jsi mimo tento svět...

Přidal Brett dne 09-08-2014 21:44
#13

Pavel ETV: vzhledem k ceně moto je pro můj klid určitě účelné moto pojišťovat :) A řeším tu index právě proto, aby ta pojistka měla smysl. Hrubší pneu chci, tak jsem tu sbíral info, jak to ošéfovat :-) Už mě kolega motorkář posílá nálepku , tak jak se lepí u aut s nižším indexem pneu na čelní sklo, nalepím na plexi a bude. A nemyslím, že když náhodou lehneš, že škody jsou na dnešních nových motkách zanedbatelná, stačí prorazit chladič , nebo jinak znepojízdnit motku někde v Albošce a může se to bez pojistky prodražit. Navíc cena havarijky s povinným není zas tak vysoká, jak bývala cca 7500,-. za ten klid stojí.

Přidal aron dne 09-08-2014 22:41
#14

Zatím jenom názory /včetně mého/. Jestli chceš zjistit pravdu, musíš se obrátit na svoji pojišťovnu, každá to totiž může mít jinak. pak je další problém, jak se to řeší v jiných státech, tzn nemyslím plnění pojišťovny, ale z hlediska vyhlášky a případné sankce.

Přidal PavelETV dne 10-08-2014 09:30
#15

Brett: Myslím, že jsi si vlastně odpověděl sám.
Rozumím tomu, že ti ty peníze za ten klid v duši stojí a pokud se s tím vnitřně ztotožníš je to úplně v pořádku. Nic méně si myslím, že jsi měl spíš položit otázku : Mám si havarijně pojistit moto, dát ho na špunty a jet do Albánie?
Už představa, že někde v okolí Thetu prorazíš chladič a naše pojišťovna ti pomůže je spíš z literatury scifi. Tyhle věci umí německý ADAC a to ještě z řadou podmínek. V praxi to bude vypadat přibližně takto :
Když se ti konečně podaří někam dovolat (a že tarif Albánie je mastný), budeš vysvětlovat že skutečně stojíš v "té Albánii". O tom že někdo bude vědět a schopen identifikovat Thét nejsem vůbec přesvědčen....Pak ti oznámí, že to budou řešit. Druhý den se dozvíš, že jsou schopni ti nějaký odtah zajistit do 3-7 dnů, ale když se dostaneš s motorkou někam blíž (třeba do Zadaru) bude to rychlejší...
Pak pochopíš, že jediný kdo je schopen ti skutečně pomoci jsi ty sám. A každý den o který se ti výlet protáhne nad plán tě bude stát další náklady v práci. Seženeš si nějaký náklaďák nebo povoz a necháš se dopravit někam víc do civilizace. Tam buď motorku uskladníš, dopravíš se domů (letadlo, vlak, autobus)a vrátíš se pro ni nebo si najmeš dodávku, která bude schopna tě
dopravit až domů. Že ti nikdo z nich nevystaví účet za dopravu musím připomínat? Doma se zkusíš nějak dohodnou s pojišťovnou. Její ochota platit je nepřímo úměrná výši nárokovaného plnění:)
Když si jednoduchou matematikou spočítám, že za havárko zaplatím cca 6000Kč/rok.
Naposledy jsem na silnici boural v roce 1984,(kdy mi tam vjel opilec na kole a ani zázračné brzdy Jawy 634 nedokázaly střetu zabránit ) a měl bych (vztaženo k hodnotě peněz tehdy a tedˇ) platit 6000 x 30 let , mám na havarijním účtu naspořeno 180000Kč. Za ty peníze jsem schopen motorku zgenerálkovat a ještě mi zbyde na další dovolenou.
Asi má smysl havárko na nové motorce tak po dobu 2-3 let než drasticky klesne její hodnota, pokud s ní člověk jezdí v souladu se všemy předpisy po Západní a Střední Evropě a ještě o sobě ví, že si není úpně jistý a má sklony k padání.
Do Albošky a na špuntech určině ne.
Jestli někdo zná případ, kdy mu naše pojišťovna pomohla z problémů ať nás s tím seznámí. Případně na to můžeme založit nové vlákno.

Přidal 12345 dne 10-08-2014 10:45
#16

*clap**tup*

Přidal Brett dne 10-08-2014 11:01
#17

Pavel ETV: zas bych ty pojišťovny tak nepodceňoval :-) Co se týče třeba pojistek u našich firemních aut, zde osobní zkušenost: příjezd asistence v česku mají do 1,5h vždy tak do 2 h dojeli a v zahraničí třeba odtah do cca 5 hod. (mám na mysli v unii) Dokonce jsem si mohl jednou pro urychlení mohl zajistit z D i odtah vlastním vozidlem a pak jsem jen vystavil fakturu pojišťovně za odtah vlastního auta, ale to bylo dávno před 5 lety :-). Kdy mě oškubali, tak to jen z povinného, kdy škodu mě způsobil někdo jiný (prý amortizace) U havarijky se vyplácí však 100% ceny z nových origo dílů, bez amortizace. Zatím jsem poj. na motorce nevyužil a ani snad nevyužiju. ale je to jistota s pojistkou. Osonduju přímo v pojišťovně co na tu nálepku a dám sem vědět pro ostatní. Do Albošky pojedu na E07, tak to zas nejsou špunty, jen mají na pneu bohužel ten nižší index.
Ale dobrý nápad je to vlákno kdy vám pojišťovna pomohla. To by se založit mohlo, aspoň by si člověk udělal obrázek o smysluplnosti pojistek u různých pojišťoven a jejich plnění a pak se rozhodl kde to uzavřít, či připojisti.

Přidal PavelETV dne 10-08-2014 11:16
#18

Tak si to hlavně pořádně užij a v pořádku se vrať. Pořídil jsi si stroj na radost, tak si ho užívej bohatě a nenech si tu radost kazit žádným indexem ;)
Za sebe mohu na Albošku doporučit K60 *tup*

Přidal HonzaH dne 10-08-2014 13:49
#19

Tak já přidám zkušenost s pojišťovnou ze Srbska - není to z motorky, ale z půjčené dodávky Ford Transit (relativně nový se kterým jsme byli na horách v Bulharsku)

Cestou zpátky před Bělehradem najednou dým od motoru a teplota nahoru, takže odstavit a kouknout tam, bylo to už za tmy, takže s čelovkou a nebylo nic vidět, prostě celý motor mokrý a všude pára. Auto skoro nové, z půjčovny s pojištěním takže se jde telefonovat - byla to komedie od začátku do konce, půjčovna nic, řešte s asistenční službou, ta že nejme majitelé vozidla, po přečtení podmínek, že to tedy budou řešit, kde, že jste, u Bělěhradu? To je kde? V Srbsku? hmmm tak to je problém atd. atd. tak zase na půjčovnu - v podmínkách máte náhradní vozidlo, my se opravdu potřebujeme během zítřka dostat domů. No víte to je problém bal bla bla,

Takže zase pojišťovna, že nám tedy pošle odtah a kde přesně jsme. Auto jsme odstrkali na lepší místo na krajnici a sedli si za svodidla a tam strávili noc.

Ráno pokračovala anabáze s pojišťovnou a půjčovnou. Sice dávno slíbila a tvrdili, že auto už jede, ale nedokázali konkrétně říct kdo jede a kdy tu bude takže v podstatě nakonec opravdu nikoho neposlali jen z nás dělali blbce a čekali jak si to vyřídíme sami.

Nakonec jsme to vyřešili místní odtahovkou za hotové. V autorizovaném servisu jsme se opět zasmáli s tím, že to samozřejmě má celoevropskou záruku, ale že musí objednat díl a až z centrály přijde tak to opraví a že to že se potřebujeme dostat domů není jejich problém. Zase telefony půjčovna a pojišťovna, že to tady necháme a kdy dorazí to druhé auto...zase výmluvy a i když už od večera mělo být na cestě tak najednou ještě ani nevyjelo.

Po dalším půl dni jsme to nevydrželi auto odtáhli do místního servisu a u garážníka jsme to prostě za naše peníze opravili aby to jelo. S tím, že jsme už počítali stím, že nám nikdo nic nedá, protože neutorizovaný servis, nedodržení pravidel záruky atd. atd.

Šlo o to, že ve skoro novém autě se povolil úchyt hadice chladící vody a ta drhla o řemen a prodřela se. Oprava byla že se hadice rozřízla nastavila kovovou trubkou stáhla motexkama a přidrátovala ke krytu aby nedrhla o řemen a s tím jsme doleji do ČR

podtrženo sečteno - nepomohla nám ani pojišťovna, ani celoevropská záruka na skoro nové auto ford ani půjčovna :@
pomoci jsme si museli sami *tup*

tolik má zkušenost s pojistnou událostí v cizině, poučení nechávám na každém

Přidal Brett dne 10-08-2014 18:21
#20

Pavel ETV: s K60 jsem tam byl už 2x na 650 a musím souhlasit, teď mám však zdarma na testování E07 s novou směsí, tak je chci testnou. Za tu cenu neber to :)
Honza H: a jaká to byla pojišťovna, ať víme :-)