Název novinky: CENDURO :: Jak pohodlně nasadit sponu na řetěz...

Přidal tyfoza dne 19-03-2015 23:36
#1

Potřeboval jsem nasadit na řetěz rozebíratelnou sponu místo klasické nýtovací. Když jsem to chtěl lisovat nýtovačkou, tak to nešlo. Protože rozebiratelná spojka má delší čepy než spojka nýtovací – delší právě o tu sponu.
Stačilo udělat vložku do nýtovačky a byla to pohodička.

Jak to děláte vy?

'http://2.bp.blogspot.com/-__bUT7doUk0/VQtHO7tnjTI/AAAAAAAAhZ4/lVSYo_cJjFU/s1600/lisovani%2Bse%2Bsponou.png'

Jo a můj Strom má teď novou, brutálně velkou rozetu 56 zubů, heč.
A řetěz 124 článků s rozebiratelnou sponou.
'http://2.bp.blogspot.com/-HzvGK2j3ssk/VQtBz9E9OLI/AAAAAAAAhY0/5c9kMebazTM/s1600/WP_20150319_032.jpg'

Upravil tyfoza dne 19-03-2015 23:38

Přidal aron dne 20-03-2015 02:16
#2

Trochu jsem to nepochopil, na starým XL600 jsem měnil řetězovku, dával jsem tam větší rozetu, řetěz ČZ a sponu rozebiratelnou. U osmikila jsem koupil komplet řetězovku a prodejce /již nevím který to byl, musel bych vyhledat/ mi zdarma půjčil nýtovačku.

Přidal PetrAT dne 20-03-2015 06:37
#3

Kleštičky, šup a hotovo ;)
Přece takové heblo nebudeš tahat do terenu když bude potřeba měnit spojku

Ale je pravda, že třeba DID jde hoooodně špatně


Přidal tyfoza dne 20-03-2015 08:16
#4

To, to jsem si přesně myslel, kleštičky, šup a hotovo. Je to těsněný řetěz, takže kroužky s mazivem. Já tam tu horní placku nemohl dostat, čepy jsou fakt natěsno. Mám z toho dobrý pocit, že i kdyby ta sponka spadla, tak ten řetěz drží. Prostě přesně ten stav, kdy chceš nýtovat řetěz a než roznýtuješ čep, tak ten článek slisuješ. Nedokážu si představit to jenom stlačit kleštěma, já si myslím, že by ten kroužek s mazáním prostě nedělal svoji práci dobře...

Něco měnit v terénu mě ani nenapadlo. No uvidíme. Obecně píšou, že na motorku s víc jako padesáti koni řetěz se sponou nepatří. Je pravda, že pevnější 525 VX už rozebiratelnou spojku s pérkem nemá.

Přidal qwert dne 20-03-2015 08:28
#5

Tyfe vzhledem k tomu kudy rád jezdíš bych řetěz se sponou vůbec nedával,mohl bys o ni klidně někde přijít.

Přidal motoblb dne 20-03-2015 09:14
#6


Je pravda, že pevnější 525 VX už rozebiratelnou spojku s pérkem nemá.


Tyfe myslím,že nemáš pravdu *hilarious*

http://www.motodi...rch=Hledat

Asi tuším kde čerpáš

Je pravda,že třeba u D.I.D. klip doporučují jen do obsahu 500ccm a max 35kw,na druhou stranu jsem viděl klip na vfr 750 dovoz I

Jen taková vychytávka spojku D.I.D nenasadíš do ČZ řetězu.V ČZ jsou o cosi menší očka.;)

Přidal motoblb dne 20-03-2015 09:46
#7

Tak jsem schválně na to koukal do tabulky a u D.I.D. jsou 2 druhy klipů.Označení RJ u řetězů řady DID 520 MX do 500ccm a DID 525 označení FJ do 750ccm i s vyšším výkonem. :) to vysvětluje i to vfr 750

Přidal tyfoza dne 20-03-2015 12:10
#8

Jasné. Su trůba, však já jsem si DID 525 VX teď montoval. Myslel jsem řetěz ZVMX... a mělo to různou pevnost, VX má 41kN a ZVMX 46kN. Říkal mně to mezi řečí borec v motoshopu, kde jsem si delší se sponou objednával.

Přidal PetrAT dne 20-03-2015 15:15
#9

Spojka ČZ jde nasadit dobře
Vyzkoušeno i v terénu
DID jde hodně blbě

Přidal lobo6 dne 20-03-2015 20:00
#10

Tyfe cos tam dal dozadu za mlýnský kolo? Ty jsi se rozhodl dát na stunt riding *clap*, nebo už nechceš platit pokuty za rychlost. Takhle ti to i rozběsněné pojede do 90ti :D

Přidal aron dne 20-03-2015 21:02
#11

PetrAT napsal:
Spojka ČZ jde nasadit dobře
Vyzkoušeno i v terénu
DID jde hodně blbě

Jo tak proto,já měl ČZ řetěz i spojku a to šlo samo.

Přidal tyfoza dne 20-03-2015 21:20
#12

lobo6 napsal:
Tyfe cos tam dal dozadu za mlýnský kolo? Ty jsi se rozhodl dát na stunt riding *clap*, nebo už nechceš platit pokuty za rychlost. Takhle ti to i rozběsněné pojede do 90ti :D


Jen se směj. Origo je 15/47. Terén jezdím 13/47 a těch 13z je málo a lámou se zuby. Takže 13/47 = 15/56. To mám na offroad akce. Na silnici bude 15/47 a kratší řetěz - proto ta sponka.
Jó na stunt bude poměr 13/56, který pochopitelně taky zkusím...

Ta kolečka vylámaná 13z mám vyfocená tady:http://tyfoza.blo...strom.html

Přidal lobo6 dne 21-03-2015 17:54
#13

Také jsem pořád laboroval se sekundárním poměrem origo 16/42 a do terénu zvětšoval rozetu 16/45, ale náhoda tomu chtěla že ze zaplacené sady dorazil jen řetěz a větší pastorek tak před dovolenou jsem narychlo vyměnil a dal převod 17/42.

Tak a s tím teď jezdím vše, a docela vyhovuje protože když máš moc krátkou jednotku s těžkou mrchou ztratíš lehce grip jen vrknutím, automaticky každý zařadí před výjezdem nejnižší rychlost a kolikrát už nestihne dát dvojku a jede moc pomalu. Nezíská sertvačnost která pomůže při náhlé ztrátě gripu (kořen,kámen) a nemá čas reagovat, třeba máznout spojku.

Pastorky měním po 10TKm už začínající cirkulárku je lepší zahodit ať neničí drahej řetěz, ten tvůj na fotce je hodně za limitem takhle se mi podařilo okousat Supersprox rozetu*hmm*

'http://www.imagehosting.cz/?v=img201bwb.jpg'

Upravil lobo6 dne 21-03-2015 17:57

Přidal tyfoza dne 22-03-2015 11:14
#14

-> lobo *tup* dobrá práce!
Rozumím, že na tvé motorce, která má koňů dost potřebuješ „ubrat“ kdežto já na Stromu potřebuju jezdit výjezdy na dvojku a proto trochu síly přidám.
Začínám chápat, kde se bere úspěšnost tvé offroad jízdy, když jiní kluci se stejnou motorkou mají problémy a hrabou a hrabou...

Těším se až zkusím ten převodový poměr 13/56 to bude úlet.

Jinak můj Strom žere olej 2,5-3l na 1000km. Takže v pondělí jde do servisu, kde dostane nové pístní kroužky nebo celou pístní stavu podle stavu. Zároveň vyměníme i rozvoďáky a v rámci hubnutí jezdce i stroje přidám lehounký homologovaný výfuk IXIL s karbonovou koncovkou 1,5kg.
http://www.rdmoto.../104/13586
S tím výfukem budu s těžkými padacími rámy a vzadu držáky kufrů jako zadními padacími rámy na 228kg s plnů 22l nádržů...

Upravil tyfoza dne 22-03-2015 11:14

Přidal PetrAT dne 22-03-2015 12:19
#15

tyfoza napsal:
Jinak můj Strom žere olej 2,5-3l na 1000km...


???
:o
kolik máš najeto ?

Přidal tyfoza dne 23-03-2015 10:35
#16

kolik máš najeto ?

90000km

Přidal PetrAT dne 23-03-2015 10:55
#17

tyfoza napsal:
kolik máš najeto ?

90000km


Že ty ten olej přidáváš do benzínu ? :-)))))

Přidal tyfoza dne 23-03-2015 15:41
#18


Že ty ten olej přidáváš do benzínu ? :-)))))


Nepřidávám *helpless*
Trinidad najel 195tis. než mu to začalo brát olej. Expediční tempo 4500otáček. Celodenní přesuny atd.
Já jsem na polovině kilometrů, ale určitě třetinu z nich jsem najel v 8-9tis. otáčkách. Takže z toho odhaduju, že stírací kroužek odešel dříve.
Uvidí se, až to rozeberou. Motor je hlučný hodně. Děsím se, že to třeba bude přidřené i nahoře na ojnici.
Jsem zvědav v jakém stavu budou písty, válce.
Ideální je, když by všechno bylo ok a měnily by se pouze kroužky.
Ono to olej nežere rovnoměrně, když jezdím do 5tis. otáček, tak doleju 1,5l na 1000km / když to trochu točím, tak co 200km doleju půl litru.

Inu, to víte, loni první STK po 4 letech, tento rok první větší servis motoru.

Upravil tyfoza dne 23-03-2015 15:44

Přidal Barney dne 23-03-2015 15:45
#19

Myslím že 3 litry oleje na 1000 nezpůsobují jen kroužky. *hmm*

Přidal tyfoza dne 23-03-2015 15:49
#20

barney napsal:
Myslím že 3 litry oleje na 1000 nezpůsobují jen kroužky. *hmm*


Fakt jsem zvědavý. Synátorovi před lety žrala 125ccm Honda Rebel 0,5l na 200km. Poctivě dolíval, za ním modrý dým. A v servisu to rozebrali a řekli - písty, válce netknuté, stírací kroužek ohořelý a vyměnili pouze pístní kroužky a pak to 10tis. km olej nebralo vůbec.

V-Strom není stopětadváca, ale dává mně to naději *pray*

Upravil tyfoza dne 23-03-2015 15:53

Přidal tyfoza dne 23-03-2015 15:52
#21

Pravda je, že toho svého Stroma nešetřím.
Loňská akce "spojka" byl taky masakr, ale žádný kus roztečené hliníkové lamely se nedostal nahoru do motoru...
http://tyfoza.blo...tromu.html

Upravil tyfoza dne 23-03-2015 15:53

Přidal petrOV dne 24-03-2015 09:07
#22

hele tyfe, nechci ti do toho kecat, ale nemáš tu sponu naopak? 'https://lh6.googleusercontent.com/-YXiGi7LzhjU/VQtDT8xLEAI/AAAAAAAAhZY/Wln4zuf7rhY/w1385-h781-no/WP_20150319_026.jpg' já mám ještě z Jawy zafixované, že by spona měla nabíhat na pastorek/rozetu tou "uzavřenou částí"...

Upravil petrOV dne 24-03-2015 09:08

Přidal bacaono dne 24-03-2015 09:15
#23

Veď nabieha. Dívaš sa na spodnú časť reťaze.

Přidal tyfoza dne 24-03-2015 09:16
#24

Děsím se! Musí to být uzavřenou částí po směru. Zkontroluju. Tahle fotka bude asi z dolní části řetězu, když už jede spona od pastorku k rozetě...
Uff! jo, dolní část. :o

Upravil tyfoza dne 24-03-2015 09:16

Přidal PetrAT dne 24-03-2015 09:23
#25

Vlevo je vidět přepáčko
To bude spodní část řetězu
Máš to dobře

Přidal HonzaH dne 24-03-2015 09:27
#26

Tyfe nejhorší je smrt z vyděšení :D

Přidal petrOV dne 24-03-2015 12:43
#27

jo, sory za mystifikaci O:-)

Upravil petrOV dne 24-03-2015 12:44