Přidal TomasTT dne 29-06-2015 12:46
#80
Cidas napsal:
Ahoj Tome. Včera jsem se vracel z Bosny a jaké bylo moje překvapení když jsem nechal své zumo 660 vypočítat nejrychlejší trasu bez placených silnic z Prijedoru do Třeboně a zumu to vyšlo na něco okolo 1500km (běžně okolo 650km)... Říkám si, asi už je unavené, měl jsem chuť celý zumo nakopnout směrem k řece... doma jsem zkusil trasu vypočítat mapsourcem a dopadlo to v podstatě stejně. Podobný problém jsem měl vloni, když jsem nechal mapsource počítat cestu k baltu, vyšlo to asi na 2000km :D . Tenkrát jsem přeinstaloval CN2014.4 a pomohlo to, ovšem jak je vidět, vznikl problém zase jinde. Tušíš kde je zakopán pes?
http://img13.rajc....jpg?ver=0
http://img13.rajc....jpg?ver=0
Já se potřebuju na zumo spolehnout a ne pokaždé překontrolovávat na mini displayi, jestli se náhodou zumo nerozhodlo navigovat mě z Prahy do Ostravy přes Maďarsko... Mimochodem vypočítat tuhle trasu z Prijedoru do Třeboně zumu trvalo asi 5 minut a nakonec mi napsalo, že trasa neni celé a bude dopočítána až se budu blížit k cíli :(
Takže takhle:
Mapsource s CN 2016.1 mi to spočítal 970km takhle:
'
'
Basecamp se stejnou mapou a vypnutím úplně všech dálnic a silnic první třídy a všeho placeného cca 900km
'
'
Zumo 590 s mapou CN2016.10 s vypnutím použití dálničních známek ve všech zemích (ale povolením přejezdů placených úseků např. horských sedel) jinudy ale taky 900km
'
'
Takže problém bych viděl v tom zakázání placených úseků protože při povolení placených silnic je to spočítané okamžitě (25s v PC oproti 3min) a trasa je naprosto logická. Každý program má jiné možnosti nastavení a třeba v Basecampu můžeš vypnout mezistátní dálnice, obyčejné dálnice a silnice první třídy nezávisle na nastavení placených silnic ale je otázka, jak jsou klasifikované ty komunikace v mapách. V 590 se dá nastavit samostatně použití nebo zakázání dálniční známky v konkrétních zemích a nazávisle na tom placené úseky třeba v alpách kde není potřeba dálniční známka ale platí se tam mýto. V Mapsource je obecně těch nastavení nejméně.
To, že to píše že trasa bude dopočítaná až po cestě je normální - při omezení třeba mimo placené silnice nebo nejkratší trasa apod - dojde k rychlejšímu zaplnění maximálního počtu lomových bodů spočítané trasy - čím je trasa složitější (víc navigačních příkazů) tím dřív se to stane. To je normální.
Upravil TomasTT dne 29-06-2015 13:07