Název novinky: CENDURO :: PORADNA - výbava pro opravdu adventure cestování - otázky a odpovědi

Přidal TomasTT dne 18-06-2015 12:35
#1

Psali jsme si s některými diskutujícími v SZ, že téma založené jako komentáře k článku v ČMN je fajn a líbí se lidem a prosili mě, abych založil samostatné vlákno podobné vláknu o navigacích na téma výbava na dálkové cestování. Prostě všechno, co se netýká přímo motorek ale věcí, které má člověk na sobě nebo si veze na motorce na dobrodružnější cesty apod.
Pochopitelně otevřené komukoliv ale tady v naší "sekci" aby nebyl problém dávat odkazy do shopu apod.

Tak tady to je - PORADNA TOURATECH.CZ na téma výbava jezdce na dálkové cestování - oblečení, ochranné prostředky, zavazadla, vaření, bivak, kempování, opravy....

Ptejte se a bude vám odpovězeno ;)

'https://lh3.googleusercontent.com/-rr6im1nbZG4/UZOYVCCqBHI/AAAAAAAAWgI/UUj0zqRizxs/s1024/TK-MAROC-2013-207.JPG'

Přidal blejdamint dne 18-06-2015 12:40
#2

parada dik, ted to bude voddeleny :-)) jeste ten zacatek presunout sem a je to complete menu....

Přidal blejdamint dne 18-06-2015 12:48
#3

od Tomas TT

Bude to znít jako pitomost ale když jsme naposledy dělali oheň v poušti, tak jsme sbírali kousky dřeva celý den - kdykoliv jsme se někde zastavili a pak jsme na jezeře Iriki (což je většinu roku vyschlé jezero kde dřevo opravdu nejde sehnat) udělali večer ohýnek a slavili kamarádovy narozeniny.. Maso jsme pochopitelně neopékali, kde by se vzalo že? Ale od místních jsme měli asi 10 brambor, tak jsme je pekli v popelu a bylo to super.


Jinak pochopitelně nějaké záleží na lokaci ale skoro všude seženeš nějaké jídlo od místních a skoro určitě chleba nebo placky a pro případ nouze stačí pár pytlíků dehydrovaného nebo jiného jídla "v prášku". Je to fuk, co to je - všechno se časem přejí a vždycky máš chuť na to, co veze někdo jiný. Takže si to případně vyměníte. Víc jak tři nebo čtyři jídla nemá smysl tahat. Ale čaj, cukr, to jo. Voda - záleží na tom, jak jedeš, koliv vás je. 10l "dromedár" je celkem ideální volba na jeden den a jednoho člověka. Mám starý MSR ale dneska bych si koupil Ortlieb s šikovnějšími rozměry. Na rozdíl od afrických "petek" se nerozbije po prvním pádu. Předpokládám, že máš benzínový vařič a tím pádem se ti nestane, že po dvou neplánovaných bivacích zůstaneš bez plynu. Náhradní kartuše do plynového vařiče je obvykle v těhle destinacích nesehnatelná. Jinak obecně - co to jde, snažím se jíst u místních.
10l ve vaku v tašce na kufru plus 2-3l v camelbaku a ten dolévám kdykoliv je někde k sehnání voda, kdekoliv se zastavíme. Stačí jedna krizovější situace třeba ve fešfešovém úseku, kde se padá, zvedá a rozjíždí a vypiješ ty 3l během minuty. Jinak v opravdu náročných pouštních úsecích, kde je 50 ve stínu a jede se dlouho, se člověk na camelbak nesmí spoléhat - cucáš, máš pocit že piješ dost a pak slezeš z motorky, uděláš pár kroků a zamotá se ti hlava. začne ti hučet v uších, rozmaže se ti vidění a zkolabuješ. Musí se pít víc. V autě stačí třeba 5l na den ale na motorce v offroadu pod deset určitě ne. Různý příručky doporučují dát do camelbaku jednu lžičku soli. To jsem zkusil jednou a poblil jsem se. Isotonický prášky jsou OK ale zase za den nebo dva začne hadice a camelbak plesnivět a to tak, že je to doslova vidět před očima. Takové černé tečky a i když tam nasypeš písek s vodou a třepeš s tím, tak se toho nezbavíš. Takže já do camelbaku dávám zásadně čistou vodu ale když je pauza a šance si udělat pití třeba někde ve stínu když se vaří apod, tak elektrolyt není od věci ale nepít ho z camelbaku ale třeba rozmíchat v petce. Dost často nemají lidi problém s dehydratací ale spíš s příznaky úžehu. Opravují motorku nebo někomu 20 minut pomáhají na silném slunci a nemají nic na hlavě a je to raz dva. Já na tyhle účely vozím v kapse složený takový "vojenský" klobouk z bavlny. Dá se sehnat za pár korun v každém armyshopu. Původně byl pískový, teď už ho mám takový krémový. Každopádně jakmile sundávám helmu, tak nasazuju klobouk, i kdyby to mělo být na pět minut.
Ráno si vždycky beru do kapsy hroznový cukr (stejně dobře fungují rozinky ale v horku se děsně lepí). Když je zle, snažíš se vyhrabat motorku někde a je to třeba navečer po celém dnu jízdy když už je těsně před bivakem a nejedl jsi řadu hodin, tak že dojde k hypoglykemii i když nejseš cukrovkář. V extrémních situacích a v kombinaci s dehydratací a velkou únavou se to může stát. Typicky u lidí, kteří nejsou zrovna moc "ve formě" a najednou řeší extrémní zátěž. Lidem poškubávají svaly, hrozně zblednou, děsně se potí atd. Hroznový cukr zabírá skoro okamžitě. Kdybys to nechal být, tak může člověk zkolabovat a pak se mu už těžko něco dostane do těla a když nedostane glukózu, tak to může být sakra vážná situace. Tohle jsem bohužel na jedné cestě zažil a považuju to za nebezpečnější než dehydrataci. Počítej jednu krabičku nebo ruličku hroznového cukru na den v poušti a uvidíš, že ho budeš s chutí užírat i když nebude žádná krizovka. Ale jednu mívám v kapse bundy pořád jako rezervu kdyby někde něco někomu... Stejně jako smotaný kus ****papíru, nerozbitnou lahvičku s desinfekcí, pár elektrikářských stahovaček (binderů), náplasti a malé obinadlo a nejmenší skádací nožík victorinox. Většinu těch věcí mívám v takovém silnějším igelitovém sáčku "se zipem" aby to nebylo zahumusený od písku a prachu. Prostě tohle mám v některé kapse vždycky a když něco z toho je fakt potřeba, nebývá čas jít k motorce a sundávat sedlo a hledat to někde pod sedlem apod.

Upravil TomasTT dne 18-06-2015 13:22

Přidal blejdamint dne 18-06-2015 12:56
#4

si uhadl, kartuse nee a jinak muj varic znacky R.U.S. funguje jak z praku vzdy a vsude, teda zatim akorat ve Slovinsku byl problem bo benzin jevil znamky nafty a tryska stale off a hrnce tez jinac velka spokojenost v akci za 360 Kc coz me velmi jako Skota potesilo.

Bahnu zdar.

Upravil blejdamint dne 18-06-2015 12:59

Přidal 12345 dne 18-06-2015 13:05
#5

A už je to tady....*lol*jako na fóru bmwgs tak teď už cenduro..:|To byl jednou jeden pán a ten vymyslel jak se správně na motorce sedí a zjistil že je třeba to naučit i ty ostatní věci neznalé... a to nejlépe formou reklamy na výrobky nejmenované firmy.*blushing*

Přidal TomasTT dne 18-06-2015 13:31
#6

Díky za reakci vlastimile,
přesně kvůli lidem jako mám obvykle náladu celé to smazat a vykašlat se na nějaké opdpovídání a radění. Maslíš si, že někdo něco kupuje na základě nějakých rad? Že když někomu napíšu, že je lepší benzínový vařič než plynový, tak že tady stojí zástup lidí, kteří si ODE MĚ chtějí nějaký vařič koupit?
Fakt tě nechápu.
Jinak to téma jsem založil na základě konkrétního postrčení od konkrétního člověka z fóra a přesně to chtěl i Břéťa, když mě to nabídnul. A mimochodem - není to zadarmo, za to, že sem můžu psát platím, stejně jako platí Viktor za to, že může psát jeho příspěvky a motozem za jejich atd. Můžeme sem dávat reklamní články nebo dělat poradnu na věci, které prodáváme - je to fuk. Tohle téma jsem nemyslel zrovna jako reklamní. Přečti si ten příspěvek z vedlejšího vlákna, co sem vkládal blejdamint. Kolik tam je "reklamy"? Na kloubouk z armyshopu? Nebo na prodej hroznovýho cukru? Fakt tě nechápu...

Přidal TomElefant750 dne 18-06-2015 13:40
#7

Tome nenech se otrávit, spousta lidí sice nereaguje ale čte a něco si odnese.
Ač nejsem ani cílovou skupinou TT a ani zatím příliš "dálkově" necestuju (zatím jen UA) tak si z toho sem tam něco vezmu a dost lidem se to bude hodit víc. A pokud si přitom uděláš kousek reklamy tak je to jen správně, jednak tu za to platíš a hlavně to nějakej čas zabere.
A jinak platí pravidlo - kdo nechce, číst to nemusí.
Čau, Tom

Přidal 12345 dne 18-06-2015 16:59
#8

TomasTT napsal:
Díky za reakci vlastimile,
přesně kvůli lidem jako mám obvykle náladu celé to smazat a vykašlat se na nějaké opdpovídání a radění. Maslíš si, že někdo něco kupuje na základě nějakých rad? Že když někomu napíšu, že je lepší benzínový vařič než plynový, tak že tady stojí zástup lidí, kteří si ODE MĚ chtějí nějaký vařič koupit?
Fakt tě nechápu.
Jinak to téma jsem založil na základě konkrétního postrčení od konkrétního člověka z fóra a přesně to chtěl i Břéťa, když mě to nabídnul. A mimochodem - není to zadarmo, za to, že sem můžu psát platím, stejně jako platí Viktor za to, že může psát jeho příspěvky a motozem za jejich atd. Můžeme sem dávat reklamní články nebo dělat poradnu na věci, které prodáváme - je to fuk. Tohle téma jsem nemyslel zrovna jako reklamní. Přečti si ten příspěvek z vedlejšího vlákna, co sem vkládal blejdamint. Kolik tam je "reklamy"? Na kloubouk z armyshopu? Nebo na prodej hroznovýho cukru? Fakt tě nechápu...

Ale já jsem ve svém příspěvku neřekl že nemáš nic psát:)pouze jsem napsal svůj názor a to že jsi ihned reagoval svědčí o tom že jsi se čirou náhodou v tom "pánovi"nějak poznal i když jsem Tě necitoval....*hilarious*To že za něco platíš je mi šuma fuk to je Tvá věc*comfort*Já si tady píšu jen své názory a poznatky a je mi jedno jestli je z toho někdo nadšený nebo ne.Každopádně mám proti Tobě výhodu že za to nemusím platit.:D

Upravil 12345 dne 18-06-2015 17:34

Přidal Cidas dne 18-06-2015 17:27
#9

Tome nenech se otrávit. Já o tvoje rady a postřehy stojím. Ti co nestojí, to číst nemusí :)

Přidal TomasTT dne 18-06-2015 18:56
#10

vlastimil napsal:
TomasTT napsal:
Díky za reakci vlastimile,
přesně kvůli lidem jako mám obvykle náladu celé to smazat a vykašlat se na nějaké opdpovídání a radění. Maslíš si, že někdo něco kupuje na základě nějakých rad? Že když někomu napíšu, že je lepší benzínový vařič než plynový, tak že tady stojí zástup lidí, kteří si ODE MĚ chtějí nějaký vařič koupit?
Fakt tě nechápu.
Jinak to téma jsem založil na základě konkrétního postrčení od konkrétního člověka z fóra a přesně to chtěl i Břéťa, když mě to nabídnul. A mimochodem - není to zadarmo, za to, že sem můžu psát platím, stejně jako platí Viktor za to, že může psát jeho příspěvky a motozem za jejich atd. Můžeme sem dávat reklamní články nebo dělat poradnu na věci, které prodáváme - je to fuk. Tohle téma jsem nemyslel zrovna jako reklamní. Přečti si ten příspěvek z vedlejšího vlákna, co sem vkládal blejdamint. Kolik tam je "reklamy"? Na kloubouk z armyshopu? Nebo na prodej hroznovýho cukru? Fakt tě nechápu...

Ale já jsem ve svém příspěvku neřekl že nemáš nic psát:)pouze jsem napsal svůj názor a to že jsi ihned reagoval svědčí o tom že jsi se čirou náhodou v tom "pánovi"nějak poznal i když jsem Tě necitoval....*hilarious*To že za něco platíš je mi šuma fuk to je Tvá věc*comfort*Já si tady píšu jen své názory a poznatky a je mi jedno jestli je z toho někdo nadšený nebo ne.Každopádně mám proti Tobě výhodu že za to nemusím platit.:D


Nevšiml jsem si, že bych někde někomu radil jak má nebo nemá sedět na motorce a radím jen to, čemu rozumím. Reagoval jsem na příspěvek ve svém vláknu, tak předpokládám, že to bylo napsané právě jako provokace.
Sám píšeš, že jsi do pouště zajel jen na pár kilometrů, tak asi těžko budeš někomu radit co si tam vzít a co se osvědčilo a co ne. Nikdy jsem netvrdil, že výrobky z našeho katalogu jsou to nejlepší na každý typ cesty a moc dobře víš (psal jsem to několikrát na bmwgs) že některé věci u nás úmyslně neprodáváme, protože se nám na našich cestách neosvědčily i když třeba v Německu jsou populární a prodávají se dobře. Některé věci si řešíme sami a nabízíme je minimálně jako alternativu a když někdo chce poradit, tak nemám problém mu říct, že tohle prostě neumíme, neděláme a nechceme prodávat pro takové účely, jaké ten člověk potřebuje a to proto a proto.
Každý výrobce má některé dobré výrobky a některé nepovedené a ne nutně musím prodávat to, co si myslím že dobré není a protože jsem toho v posledních asi 15 letech vyzkoušel fakt hodně, tak neradím na základně nějakých teoretických testů v časopisech ale z toho, co jsme sami někde zažili a zkoušeli. Takže když se mě někdo zeptá třeba na dálkový ovladač k Interphone, tak mu řeknu, co si o tom myslím a nevidím ty peníze, které bych z prodeje mohl mít. Nicméně cokoliv co řeknu je pochopitelně špatně, protože jsem "z touratechu" a s tím holt nic neudělám.

Upravil TomasTT dne 18-06-2015 19:06

Přidal maraXRV dne 18-06-2015 19:42
#11

Já si rád pročítám různý tipy, triky, návody ať to napíše nějakej Venda nebo Herr Touratech ;). Hlavně že mám inspiraci co a jak dokoupit, nebo nekupovat. Třeba i jen jak se řešily pláštěnky ....
Vlastimil mi přijde jako hlavní Cenduro rejpal, ale i takový musí na fórech být :D

Přidal hobr dne 18-06-2015 20:41
#12

maraXRV napsal:
Vlastimil mi přijde jako hlavní Cenduro rejpal, ale i takový musí na fórech být :D

Je to něco jako štika v rybníce, alespoň to tady (na Cenduru)neusne;)

Přidal blejdamint dne 19-06-2015 11:53
#13

Valstiku nezlob, ty ty ty, co to video dival ses? Taky dude ani neodpovis....:o

Přidal Libor 77 dne 21-06-2015 11:11
#14

Jsem jeden z těch, co témata pročítají aniž by něco psali. Jsem rád, že něco takového tady je a některé věci jsem "slyšel" poprvé. Na každém fóru je nějakej krandal co zbytečně rejpe a musí za každou cenu napsat nic neříkající příspěvek. Kašli na ně, nás co sice nepíší ale jsou rádi že mají co číst je víc *comfort*!

Přidal mjaklovsky dne 21-06-2015 20:26
#15

Tome, měl bych hned jeden dotaz. Vyrážím do Gruzie a přemýšlím, jak se nejlépe vybavit proti defektu. Budu mít Mitas E07 Dakar. Jenom jedny, náhradní brát nebudu. Zároveň bych si od Vás rád koupil tu moskytiéru z úvodní fotky, pár nocí v Turecku bych s ní asi zvládl, ne? Nebo je to produkt pouze do pouště :)

Děkuji moc za rady.

Přidal TomasTT dne 21-06-2015 23:00
#16

mjaklovsky napsal:
Tome, měl bych hned jeden dotaz. Vyrážím do Gruzie a přemýšlím, jak se nejlépe vybavit proti defektu. Budu mít Mitas E07 Dakar. Jenom jedny, náhradní brát nebudu. Zároveň bych si od Vás rád koupil tu moskytiéru z úvodní fotky, pár nocí v Turecku bych s ní asi zvládl, ne? Nebo je to produkt pouze do pouště :)

Děkuji moc za rady.


No předem asi nic moc udělat nemůžeš. Resp. můžeš - zkusit místo obyčejné použít zesílenou duši "heavy duty".
Takže to bude o tom, jak dokážeš opravovat defekty a o štěstí.
Na opravy holt nemáš celkem na výběr - montpáky a lepení. Dakar verze má mít zesílené boky, tak pokud to nerozřízneš o nějaké železo, tak by to mělo vydržet maximum. Já bych určitě vzal náhradní duše a lepení víc než jedno. Kolega ze slovenska měl na našem travel eventu krásnou rozcvičku na polovinu dne - opravil duši, nazul kolo, projel se a další defekt. Takhle asi 5x za sebou než na to přišli.. S jedním lepením bys v takové situaci neměl jak opravovat. A určitě kompresorek!

Moskytka - máme je pořád skladem, takže dodání okamžité.
Já v ní spím prakticky pořád, pokud neprší, pod různými přístřešky kde mám pocit že by po mě mohlo v noci něco lézt apod. Problém je prostě jen déšť, na to fakt není vhodná. Osvědčilo se k ní vzít jeden gumicuk co se prodávají v OBI nebo v Bauhauzu o délce 120cm nebo třeba dvoumetrový kus gumicuku co se prodává na metráž tamtéž. Uvážeš tím horní roh moskytky třeba k řídítku motorky, ke stromu apod. A gumicuk jí drží pěkně napnutou ale bez rizika povalení.

http://www.tourat...-2436.html

Přidal motoblb dne 22-06-2015 07:04
#17

mjaklovsky-jak píše Tom duši určitě sebou,ne li 2,ale jako prevenci bych do duší nalil ještě slime.Za jízdy to lepí průpich do 3mm a aspoň tě to nezdrží ;)

Přidal snelcuk dne 22-06-2015 14:28
#18

Libor 77 napsal:
Jsem jeden z těch, co témata pročítají aniž by něco psali. Jsem rád, že něco takového tady je a některé věci jsem "slyšel" poprvé. Na každém fóru je nějakej krandal co zbytečně rejpe a musí za každou cenu napsat nic neříkající příspěvek. Kašli na ně, nás co sice nepíší ale jsou rádi že mají co číst je víc *comfort*!

Dobře si to napsal *clap*

Přidal lobo6 dne 22-06-2015 16:51
#19

mjaklovsky - Nejlepší výbava proti defektu je naučit se bez stresu přezouvat a z materiálu mít dobré montpáky,lepení a kompresor, nic jako hevyduty a slime není samospásné a nefunguje to na 100% a mám obavu že to není funkční ani z 50% a obojí mám vyzkoušeno.Navíc laik se s hevy duty duší bude trápit tolik že si z toho nadělá do kalhot, E07 se hodně podhuštovat nemusí nic se tím nezíská tak proč ji nadívat tak těžkým kusem gumy který se při defektu tak špatně přezouvá i lepí. Náhradní duše kolikrát stačí jen přední dá se totiž nouzově použít i pro zadní kolo jen nesmí být HD. Schválně si jednu HD duši kup a uvidíš sám, zabere ti půl kufru a jediná jistota je že bude drahá jak čert.

Přidal qwert dne 22-06-2015 17:28
#20

Přesně tak a hřebíku je úplně jedno jestli máš HD duši..

Přidal TomasTT dne 22-06-2015 17:54
#21

Já mám s HD dušemi velmi dobrou zkušenost právě při ježdění se silně podhuštěnými koly v písku. Ani nepamatuju, kdy bych měl defekt, kolegové na stejně těžkých motorkách a stejně podhuštěných opravovali třeba 2x denně. Ale je fakt, že jsou těžké, děsně blbě se tam strkají a stojí dost peněz.

Přidal motoblb dne 22-06-2015 18:54
#22

Lobo6-určitě to není samospasné-(slime),pokud prorazíš bočnici zouváš,ale je to prevence,která dokáže pomoci a to díky tomu,že je po celou dobu gelovitá.Já taky nikdy nebyl zastáncem těchto srač.k a nikdy jsem ji ani ve své motorce nepoužil,ale po té co mi holka píchla na cbrku novou gumu a ani tolik hnaný reklamou MOTUL TYRE REPAIR si nebyl schopen s defektem poradit a po týdnu bylo vždy kolo prázné,tak jsem to vyzul,vypucoval ten Motulácky latexový hnus co byl v pneu a nalil slime,nafoukal a světe div se neuniká.....Do kolky jsem to preventivně nafrckal taky ;)Prcat se v lese s defektem,navíc na bezduši,když táhnu dřevo by se mi fakt nechtělo........

Přidal lobo6 dne 22-06-2015 19:11
#23

Právě že jede do Gruzie a chce se jen z nějakého důvodu "připojistit" proti defektu , bude to drtit jen tam 3tis kiometrů svižným tempem po asfaltu na E07 takže podhuštovat moc nesmí jinak mu z nich ulítají figury. Musel by cestou schválně sbírat díry jak hovado aby měl důvod použít HD duši.

HD duše má opodstatnění opravdu jen v pistě plné kamenů na podhuštěné pneumatice kde se jinak nedá jet, potom to má smysl o to se nepřu dá se tam vypalovat kolem stovky a sem tam se v té rychlosti nějaký kámen sebere a pak normální duši cvakneš o ráfek

Schválně jsem zašel do garáže a pro srandu ty dvě duše zvážil (3,5/21), HD má 1,55Kg a normální 0,45Kg.To bude laborování při vyvážení a zbytečné neodpružená hmota, pak tam nalít ještě 385ml toho zeleného žabího semene, že zalepí 3mm díru to ať vypráví holubům osobně mám zkušenost že to sotva ucpe z části odlepenou záplatu.Pro vysoké rychlosti 150+ to též není ideální.

Přidal blejdamint dne 23-06-2015 10:45
#24

motoblb napsal:
Lobo6-určitě to není samospasné-(slime),pokud prorazíš bočnici zouváš,ale je to prevence,která dokáže pomoci a to díky tomu,že je po celou dobu gelovitá.Já taky nikdy nebyl zastáncem těchto srač.k a nikdy jsem ji ani ve své motorce nepoužil,ale po té co mi holka píchla na cbrku novou gumu a ani tolik hnaný reklamou MOTUL TYRE REPAIR si nebyl schopen s defektem poradit a po týdnu bylo vždy kolo prázné,tak jsem to vyzul,vypucoval ten Motulácky latexový hnus co byl v pneu a nalil slime,nafoukal a světe div se neuniká.....Do kolky jsem to preventivně nafrckal taky ;)Prcat se v lese s defektem,navíc na bezduši,když táhnu dřevo by se mi fakt nechtělo........


sorry ja cetl do holky...... nic ve zlem ale zasmal jsem se:D

Upravil blejdamint dne 23-06-2015 10:45

Přidal TomasTT dne 23-06-2015 10:46
#25

Na každý pád - určitě vzít víc lepení než jedno a náhradní duše.
K těm HD - my jsme jednou dojížděli z Maroka s Metzelery s takovými dírami, že duše lezla ven. Měli jsme jen obyčejné a při sebemenším škrábnutí to praskalo. Potřebovali jsme s tím ujet asi 750km a bylo to třeba 10 oprav. Myslím že i v tomhle případě by HD duše pomohla. Byly to defekty, kdy už jsem fakt šílel - najíždíš na trajekt a řach, vyjíždíš do Španělska a hned na prvním kruháči zase atd.

'https://lh3.googleusercontent.com/-6820ihOAGOM/VYkgr-7_lMI/AAAAAAABUys/oTNA6nBnMlg/s912/IMG_1414.JPG'

'https://lh3.googleusercontent.com/-otR0S2peEAE/VYkg25KavII/AAAAAAABUzA/FEqgpTRlA38/s912/IMG_0697.JPG'

'https://lh3.googleusercontent.com/-VfwcMcSWGFo/VYkgQ0BuDFI/AAAAAAABUyg/8rREQURaiI0/s912/IMG_1209.JPG'

Upravil TomasTT dne 23-06-2015 11:04

Přidal HonzaH dne 23-06-2015 14:03
#26

Kvůli nouzové opravě gumy (né duše) jsem měl na delší cesty kus pevné gumy na vypodložení a přilepení či "přišití"/přidrátování přes prořez na nouzové dojetí - to co ti díru překryje musí být pevné - duše se tlakem roztahuje a leze do díry anásleduje další defet

Přidal TomasTT dne 23-06-2015 15:49
#27

HonzaH napsal:
Kvůli nouzové opravě gumy (né duše) jsem měl na delší cesty kus pevné gumy na vypodložení a přilepení či "přišití"/přidrátování přes prořez na nouzové dojetí - to co ti díru překryje musí být pevné - duše se tlakem roztahuje a leze do díry anásleduje další defet


Když je to menší díra, tak pomůže zašití třeba i provázkem. Fotograf M. Martin s tím dojel po ose z Libye do Mnichova a vydrželo to. Rozžhavil hřebíky, pěkně propálil dírky kolem díry, protáhnuli provázek a pěkný křížový steh a hotovo. ;)

Přidal kysin dne 23-06-2015 21:36
#28

Jó jehlu a niť flastrem nenahradíš.

'http://i58.tinypic.com/2hdz7yo.jpg'
'http://i58.tinypic.com/uwppc.jpg'

Přidal TomasTT dne 24-06-2015 12:30
#29

Pěkný. Ale já mluvil o pneumatice, ne o duši ;)

Přidal maraXRV dne 24-06-2015 15:20
#30

Nejlepší je nepíchat :D

Přidal kysin dne 24-06-2015 17:20
#31

Píchám často, píchám rád s montpákama jsem kamarád. To je moje motto ... Ta HD duše, nemám s tím praxi ale myslím si že se to blbě nazouvá není tak poddajná, hlavně problém je narvat ventilek do dírky, já si koupil po letošní dovolené přípravek na protažení, ocelové lanko se závitem, ještě jsem ho nepoužil. Po zkušenosti s přezouvánim ve 40°C se zlomenou rukou jsem si řekl ze se to může hodit.

Přidal TomasTT dne 24-06-2015 18:29
#32

Do zadního 17" to takový problém není, přední 21" dost pakárna ale taky to jde i v nouzových podmínkách...
Taky s tím nemám tolik zkušeností protože prostě ty HD duše neopravujeme tak často jako ty obyčejné ;)




Přidal lobo6 dne 24-06-2015 22:40
#33

Duši je lepší hubou přifouknout a nacpat jí hned do zcela vyzuté pneumatiky a ventil protáhnout ještě když je vyzutá, odpadne tím lámání prstů v plášti. Je to ve výsledku rychlejší celou pneu vyzout a po opravě zase zkompletovat než se trápit s protahováním nebo sebou tahat tu škrtící sadu :D

Přidal snelcuk dne 25-06-2015 11:15
#34

kysin napsal:
Jó jehlu a niť flastrem nenahradíš.

'http://i58.tinypic.com/2hdz7yo.jpg'
'http://i58.tinypic.com/uwppc.jpg'

Švadlenka madlenka :D Supr *tup*

Přidal TomasTT dne 26-06-2015 00:22
#35

Na každý pád doporučuju udělat to, co nedělá 99% lidí, kteří někam vyráží poprvé nebo podruhé...
... vyzkoušet si to.
Obětovat třeba s kamarády se kterými se jede těch pár stovek za opravnou sadu a zkusit si opravit díru v plášti, zkusit jak se nářadím z motorky sundá přední i zadní kolo a vyndává se duše a jak se lepí a jak se to dává zpátky tak, aby se to nežvýklo o ráfek a nemuselo se opravovat za 5 minut znova. Kdyby si to lidi zkusili doma, tak by někdy třeba přišli na to, že ani nemají všechno potřebné nářadí a že třeba budou potřebovat dvě montpáky namísto jedné a že třemi bombičkami nafouknou u KTM 1190 zadní kolo tak, že je nafouknuté sotva na polovinu tlaku atd..

Přidal mjaklovsky dne 28-06-2015 16:57
#36

ty jo, tak to mám v hlavě zamotané víc než na začátku :). Nikdy jsme nepíchl, takže nevím, jak se přezouvá. Ani jak opravuje. Škoda, že není někde nějaký kurz, jsem člověk od PC a s tímto nemám moc zkušeností. Do Gruzie jedu sám, tak to jsem zvědav, jak to dopadne :D.

Přidal lobo6 dne 28-06-2015 19:16
#37

A jízdní kolo jsi také nepřezouval, je to stejné jen se člověk víc nadře :) Stačí dodržet pár zásad a jde to snadno. TT pneumatika(s duší) se začíná zouvat od ventilku a při nazouvání se u něj končí, duši je lepší mít mírně přifouklou aby při montáži držela v plášti a nedostala se pod montpáku.Na jaké moto vlastně jedeš, a kolo sundat a nandat umíš (tím jsem měl asi začít:D)? E 07 je super guma tu jen tak nezničíš, ale hřebíkuvzdorná není. Stačí nevymetat krajnice a držet se ve stopě, vždy když mám defekt je to ze svinčíku podél cesty.

Přidal TomasTT dne 29-06-2015 10:16
#38

mjaklovsky napsal:
ty jo, tak to mám v hlavě zamotané víc než na začátku :). Nikdy jsme nepíchl, takže nevím, jak se přezouvá. Ani jak opravuje. Škoda, že není někde nějaký kurz, jsem člověk od PC a s tímto nemám moc zkušeností. Do Gruzie jedu sám, tak to jsem zvědav, jak to dopadne :D.


Já myslím že na všech enduro kurzech se opravy pneu učí. Alespoň co dělá kolega na enduroskola.cz se to učilo, na víkendovém kurzu co pořádali 2B s Vencou Šolínem to bylo taky. Každopádně když si najdeš kontakty (enduroskola.cz, endurovypravy.cz...) a zeptáš se, tak ti určitě řeknou kdy nebo jestli to bývá standardně atd. Milana bych se zeptal ale má dneska dovolenou, tak to zkus a uvidíš. My jsme to pořádali taky, kdykoliv když se domluvili dva-tři zájemci a pro různé partičky, které tady nakoupily vybavení a doplňky a měli o to zájem. Když si každý zkusí jednu kompletní opravu, tak se zničí dejme tomu jedna sada na opravy, což je na člověka pár stovek ale někde na cestách se ta zkušenost může hodit. Na bezdušový pneumatiky když jsou v háji a dávají se do nich duše jsou triky - třeba jak shodit patku z ráfku pomocí bočního stojánku. Jestli jsi to nikdy neviděl dělat, tak je to dobré aby ti to někdo ukázal - některý pneu drží neuvěřitelně pevně a můžeš na ně šlapat se 100kg a ani se to nehne.

Upravil TomasTT dne 29-06-2015 10:20

Přidal Alfikov dne 29-06-2015 12:17
#39

Dokonce jsem teď viděl u kamaráda trik s nafukováním,respektive s usazením bezdušové gumy na Báwu pomocí benzínu.Zajímavá věc.

Přidal TomasTT dne 29-06-2015 13:14
#40

Alfikov napsal:
Dokonce jsem teď viděl u kamaráda trik s nafukováním,respektive s usazením bezdušové gumy na Báwu pomocí benzínu.Zajímavá věc.


Jojo, to se dělá hlavně u aut. Taky jsem ale viděl jak ta pneumatika krásně hoří - předváděl to před mnoha lety Igor Brezovar a než sehnali něco na hašení, tak byla guma zničená.

Přidal mjaklovsky dne 29-06-2015 17:52
#41

no klasické šlapací kolo si opravím sám, ale pneu u motorky jsem nikdy nedělal :). Koukal jsem a enduro školy to mají jako součást, tak se přihlásím a bude :) Teď ještě sehnat nějaké mont páky, pojedu na BMW R1200GS.
Zítra jedu do TT na prohlídku mota, budeš tam mít Tome chvilku čas, abys mi poradil, jakou mapu si koupit do Garmina? Děkuji moc.

Přidal TomasTT dne 30-06-2015 00:34
#42

Budu tady celý den, tak poradím s čím budeš potřebovat. Montpáky máme obvykle taky ;)