Název novinky: CENDURO :: Africky propagandisticky koutek

Přidal Xpat dne 16-05-2016 10:18
#44

Resim to pokud mozno pripravou a v nekolika fazich. To znamena:

1. Pokud ma motorka znama slaba mista, tak se je snazim vyresit dopredu. Napriklad:
- GSA1150 - nic, tohle byla z mych motorek ta ktere jsem slepe veril a nezklamala
- Tenere mela blbe regulator u vyfuku, ktery se prehrival a sel do kytek, tak sem ho nechal premistnit pod nadrz. Moje taky uz mela DNA filtr - puvodni poustel prach s odpovidajicim poskozenim motoru.
- Huska: vymenene palivove cerpadlo (po te co puvodni cinske zdechlo, nicmene az pote co jsem se dohrabal do lodze kde jsem mel auto)
- KTM: tady je toho nejvic. Novy vzduchac a dukladne namazani jeho okraje aby se prach nedostal do airboxu, novy regulator napeti Mosfet a premistneny do kokpitu aby chladil, nove srouby drzici zadni nadrz (neboli cely zadek, pac nadrz tvori podsedlovku) a mozna par jinych na ktere si ted nevzpominam.

2. Vezu sebou dily, ktere jsou potencialne problematicke: na 1150GSA to nebylo nic, na Tenere nahradni packy a pedaly, Huska to same co Tenere plus palivove cerpadlo, KTM to same co Huska pluc novou injekci (takovou tu koncovku co strika benzin dovnitr)

3. Kdyz jedu do odlehle oblasti, tak mam sebou vzdy jidlo a hodne vody (12 litru) - abych kdyz tak byl schopen ujit pesky nejakych tech 50 km, coz by me ve vetsine mist dovedlo k nejakym lidem (i kdyz jsou treba namazani cervenou hlinou a zensky nahore bez - lidi si v divocine pomahaj bez ohledu na to jak vypadaj).

4. Satelitni telefon: Jsou nektera potencialne problematicka mista, zejmena v Botswane, kde bych v nejhorsim primade musel jit 100 km piskem v oblasti kde volne behaji vsechna africka zvirata. To je problem, protoze pres den - kdy bych si to lajsnul i pres zvirata, bych daleko hlubokym piskem nedosel, pac je strasny vedro, a v noci bych si to kvuli zviratum asi nelajsnul. Takze mam cca 2 roky Satelit, ktery v prvni fazi pouzivam k volani ruznym pratelum na telefonu, kteri by potencialne mohli znat reseni problemu, a v krajim pripade k volani pro vrtulniky, ktere mam predplacene.

Paradoxne me zatim nechali v divocine viset pouze ty nominalne nejspolehlivejsi motorky (GSA1150 a Tenere), nicmene to nikdy nebylo jejich vinou (GSA1150 jsem utopil a pak svou blbosti odrovnal starter, Tenere mi odesla spojka, pac jsem ji pred cestou nezkontroloval, a pak tahal tu tezkou kravu 1000 km tezkeho pisku s nutnym spojkovanim). Nicmene v obou pripadech - i kdyz to bylo hodne odlehle) mi nakonec pomohli mistni nebo turisti, kteri se tam nastesti objevili.

Upravil Xpat dne 16-05-2016 10:20