Název novinky: CENDURO :: Proč NE! BMW GS

Přidal Jurek dne 27-10-2010 09:31
#11

Někdo má rád holky, jiný zase vdolky. Co uzná jeden, odsoudí druhý, protože proti gustu atd atd...
Moje zkušenosti za čtyři léta s Varaderem na kterém jsem najel necelých 50 000 km, jsou takové, že japonská motorka je skvělá. Lákala mne charismatická GS a proto jsem si jednoho dne 1150 pořídil. Protože jezdím ve dvou a dálky, nemohu si dovolit obsah pod 1000cm/3. GS oproti Varaderu je stabilnější, pevnější a lépe se ovládá. Varadero jsem prodal, protože se naskytla dobrá koupě. Kdybych tak neudělal, šlo by časem GS z domu. Dlouho jsme si na sebe zvykali a já ji říkal Ludra. Klepe v motoru, žere olej, rachotí spojka, což se o japonci říci nikdy nedalo. Hondí motor šlapal jako hodinky a pěkně potichoučku. Na GS jsem jezdil celou sezónu a najel na ni asi deset tisíc. Zhruba až po osmi tisících jsme si nějak sedli a já pochopil její klady. Už byh ji neměnil. Motor se chová stále stejně a věřím že ještě dalších minimálně stopadesát tisíc se chovat stejně bude. Podařilo se mi ji také položit. Naprosto bez problémů. Jen odřený padák. Kdybych takto odložil Varadero, bylo by škody mnohem více. S Varaderem jsem zkoušel i lehčí terén a znal její hranice. S GS jesme někde jinde a i když je těžká, má hranice dál. Varadero je na silnici pohodlnější a méně fouká. GS má pro mne lépe umístěný i tvarovaný štít a i když fouká více, turbulence nejsou. Tohle se dá ale vychytat. Nepochybuji, že V-Strom je skvělá motorka. Oproti GS je to ale taková plastová hračka. Pokud ale jezdíš sám, neřeš to a užívej V-Stromu. Další zkušenost je ta, že motorky do roku výroby cca 2004 jsou poctivě vyrobeny. Spoje, svary, dráty, uchycení atd atd... S takovou motorkou vydržíš jezdit roky a roky. O nových bych se už to bál říci. Sundáš nádrž a oproti staršímu typu který má všechny kable uchyceny a ukotveny na několika místech, u typu novějšího vede jen svazek, stažený izolačkou, uložený volně. Prostě je znát horší dílenské zpracování. Takto je to ve všem. Starý VW transporter najel v pohodě 750 000 Km a jezdí dodnes, nový nemá ještě ani 100 000 a už byl tolikrát na servisce, že to až není snad pravda. No a tento příměr je patrný všude. No a pokud řešíš GS dvanáctku vesrus V-Strom 650, tak to se snad asi porovnat nedá? To je posoudit Pajero s Fábii. S oběma ale dojedeš. Podstatné je ale jezdit, ne? Můj táta jezdil na jawě a projel celou evropu. Závěrem ocituji ještě jednoho klasika: "Není důležité na čem, ale s kým".