Název novinky: CENDURO :: Nová pravidla pro začátečníky

Přidal oldsandal dne 02-03-2011 13:32
#1

"Začátečník na silnou motorku do 24 let nesedne, rozhodla vláda"

http://zpravy.idn..._domaci_jw


Máme v rodině nekolik mladíků kterých se to týká. Mám je rád tak to celé schvaluju *clap*.

Přidal Flash dne 02-03-2011 13:51
#2

oldsandal napsal:
"Začátečník na silnou motorku do 24 let nesedne, rozhodla vláda"

http://zpravy.idn..._domaci_jw


Máme v rodině nekolik mladíků kterých se to týká. Mám je rád tak to celé schvaluju *clap*.


hmm nejsilnější mota budeš moct mít už od 20 let, což si myslím že toje úplně stejné jak to bylo doteď. jinak od 18 let 35kW, aspoň si budeš moct koupit jednoválcové enduro a nebudeš se muset starat o seškrcení. takže víceméně, nic nezměnily, myslím si že to je stejné. člověk si v 18 udělá papíry na auto, na moto na 35 kW a nemusí čekat na 21 let na nejvyšší jako doposud, ale udělá si na největší mašinu už ve 20 letech. nevidím v tom zákoně nějaký význam. jen zase aby se "ukojila" veřejnost že proti nám agresorům něco podnikají.

jinak co si budeme povídat, jsem z mladší generace a v 18 letech jsem měl ktmku se 44 kW a v TP bylo napsáno 18 kW. takže asi takhle.

ještě by tedy měly změnit legislativu ohledně pořízení ŘP na vozidla. mám pár "kamarádů", co jezdili nalitý, dostali od tatínka dvoulitra passata, ve 110 to poslal do protisměru nalitej, sejmul chudáka chlapa v eskortu, bude mít doživotně zdravotní problémy s nohama, ŘP mu vrátili za půl roku, nadýchal něco přes 1,5 promile, nějak to ukecal a dostaljen pár litrů pokuty. aby to zaplatil, musel prodat SVéčko co dostal od tatínka jako dáreček k 18 letům, jako výchovný akt, ale za půl roku co dostal zpátky papíry zase dostal od tatínka funglovku velký SuperMoto od KáTéEm.

takže stejně ty na které by to mělo být zaměřené, nemá tožádný účinek. bohužel mě nenapadá žádné čuprové řešení jak těmto problémům zamezit. řešení prostě neexistuje, psychotesty jdou také ovlivnit.

Přidal HonzaH dne 02-03-2011 14:09
#3

Mě to přijde zase další zesložiťování a státní rgulace ve jménu konání dobra ...kdyby to jediný život zachránilo... a to už jsem alergický :@

od 18 si můžeš koupit zbraň, můžeš chlastat, kouřit, řídit auto co jede třeba 300 km/h ale velkou motorku ne, o té ti nejchtřejší rozhodli, že je moc nebezpečná

podle mě by bylo mnohem užitečnější se zaměřit na úroveň výuky v autoškolách a na samotný silniční provoz a stav silnic, třeba ina aby policie sledovala provoz než chytala za bukem u konce obce kde už 200 metrů není žádný barák za 53 kmh na 50tce

Přidal marvy dne 02-03-2011 14:41
#4

HonzaH: souhlas

Mýmu synovi bude letos 20 a jezdí od 16ti. Postupně zlepšuje moto. Začínal na XT125, pak měl malýho Varana od 18ti měl na zbytek sezony Cagivu Canyona 500, loni jezdil na Suzuce GS 500. Teď jsme pořídili BMW R850R (protože chce jezdit i ve dvou), kterou jsem včera odvezl do Inveltu na snížení výkonu 25kw. Tím, že takhle postupuje a najíždí denně (škola a tréninky) cca 100km, tak o něj nemám takový strach. Jasně, že mám obavy, stát se může cokoliv, ale přeci jen se postupně vyjíždí a dokáže se orientovat v provozu. Tak si myslím že, je to nespravedlivý. Třeba oproti těm co maj jen papíry a nejezdí, nebo začínaj až od vyššího levelu díky věku.
Jinak 18ti letej kluk, kterej si udělá papíry na auto a nemá na něj moc peněz si klidně koupí dvoulitra, protože chce aby to jelo, ale v cenový kategorii vraku. takže je daleko nebezpečnější nejenom sobě.
No a dnešní auto-moto škola je téma samo o sobě.

Přidal Jarda900 dne 02-03-2011 16:36
#5

Nic proti, ale není pravda, že na silnější motorce se ve dvou mnohem bezpečněji předjíždí (po zavedení mýta se na okreskách vyrojilo docela dost kamionů a když člověk nechce jet z bodu A do bodu B padesátkou předjíždět chtě nechtě musí) a nehledě na to, když je někdo **** tak je jedno jakou má motorku.

Přidal Barney dne 02-03-2011 16:55
#6

Už nějakou dobu to sleduju... Spíš souhlasím, je to rozhodně lepší rozdělení, než teď. *tup* A dokonce se do toho limitu 35 kW vlezou motorky, které se mi líbí (XT 600, NX 650, DR-Z 400...)

Pro vášnivé čtenáře kdyžtak: http://www.lepsip...TopicId=23

Upravil Barney dne 02-03-2011 16:59

Přidal prouky dne 02-03-2011 18:10
#7

mě se to nelíbí, jako ostatně každá regulace, která nahrazuje něčí mozek, výchovu a v důsledku snímá odpovědnost za své chování.

je to bohužel to nejjednodušší, líbivé řešení problému, které se u jistých výše popsaných jedinců mine účinkem. Příště se vymyslí od 30, pak se zakážou jako příliš nebezpečné vůbec a projet se bude člověk moci jen na okruhu pod odborným dohledem atd. atd.

Přidal Abe99 dne 02-03-2011 18:10
#8

Proč třeba není omezen věkem i ŘP na auto podle obsahu a výkonu??? Ale rozhodně souhlasím že by měl řidič postupovat postupně... *hmm*

Přidal prouky dne 02-03-2011 20:01
#9

Abe99 napsal:
Proč třeba není omezen věkem i ŘP na auto podle obsahu a výkonu??? Ale rozhodně souhlasím že by měl řidič postupovat postupně... *hmm*




tohle má být namířeno především na jezdce supersportů- ale co když si chce někdo dvacetiletý jen tak p.r.d.l.at na harleyi?, spadne do toho taky!


p.r.d.l.at. je sprostý slovo? jejda, jejda

Upravil prouky dne 02-03-2011 20:04

Přidal Bohumilpegaso600 dne 03-03-2011 14:39
#10

přimíchám se toršku do konverzace.ve zprávách říkali něco o tom že bylo za uplynulý rok více boureček a že u hodně z nich byl účastníkem motorkář ale nikde jsem nesyšel že to mohlo být i tak že motorkáře srazily či mu vjeli nesmyslně do cesty protože podle mého je více boraček kde motorkáře někdo sestřelí než že by motorkář někoho sestřelil ale je to je jen z meho pohledu a co je nepsaná pravda že motorkáře nebudou mít rádi nikdy.:(

Přidal Flash dne 03-03-2011 14:59
#11

Bohumilpegaso600 napsal:
a co je nepsaná pravda že motorkáře nebudou mít rádi nikdy.:(


a divíš se když je tu u nás tolik hustokrutejch střelců který vyváděj jak prasata ? ;)
to máš jak s cikánama.. dost jich stojí za**** a tak spadají do jednoho pytle, to samé my. musíš si na to prostě zvyknout (já vím, blbé přirovnání :) )
je to prostě fakt. a ten nový zákon nic nemění. jen zpřístupní motorkářům dříve nedostupné motocykly (oněch 35kW, což je celkem dobře, protože jak jsem psal výše, stejně měl každej 600kilo+ sražený pod 25kW)

a je možná pravda že bylo dost těch co si v 21 pořídili motorku jen na machrování, ale stejně 70% těchto jedinců si dělá papíry už od 18 na machrování a prodlužování však vítečeho

Přidal Fila dne 03-03-2011 15:00
#12

bohužel tady platí všeobecně známý fakt, že nemáš přednost, dokud ji skutečně nedostaneš :). taky jsem články četl a přesně jak píšeš tam psali o četnosti nehod motorkářů, ale nikde jsem neviděl statistiku, která by to dokazovala.. takže stejně tak dobře může jít o bohapustý plácání do vody. zákon sám o sobě je ve znění, v jakým byl prezentován na 2 věci, spolu s tím by musela jít minimálně ještě ilegalizace a důsledná kontrola přiškrcení motorek, neb si troufám tvrdit, že 3/4 papírově přiškrcených motorek jsou plně otevřené..

Přidal Speed dne 03-03-2011 15:59
#13

Je to cely blbost, jestli jste poslouchali kolem dokola tak jste slyseli ze 1/7 bouracek vubec se stalo motorkarum, ale uz nerekli jakej procento z tech bouracek zavinili motorkari... je pravda ze obcas jsou motorkari bezohledni ale jak chtej vyresit cloveka v aute v protismeru? nebo zenskou ktera vyjizdi z benzinky? je to jen par prikladu, kazdej si pak domysli ze vekem to fakt neni!

Přidal Barney dne 13-03-2011 19:33
#14

http://etesty.mdc...

Schválně, kolik z vás to ještě zvládne. Dole - Cvičná zkouška A
*hilarious*

Přidal Vlada-adv dne 13-03-2011 21:40
#15

Já na první pokus 47 z 50ti :D a to sem papíry dělal hodně dávno

Přidal Martin Novak dne 20-03-2011 22:44
#16

Taky 47 z 50. To na tom nejsme tak špatně. *tup*