Název novinky: CENDURO :: Co koupit

Přidal Traverz dne 06-01-2012 09:31
#1

Zdravím motospolečnost všeobecnou.
Jelikož kamarádstvo blízké už sem poptával a moudrý či rozhodnutý rozhodně nejsem, zkusím to teda tady.
Chtěl bych si koupit moto, kupodivu i cenduro a nějak nevím co.
Jsem "velikej" (197cm/135kg), reálné zkušenosti naposledy ze Simsona (párkrat posazeni na něco silnějšího nepočítám) a představoval bych si něco na čem reálne můžu na silnici i mimo ni. Nemluvím o okruhu či nějakem krosu, jen nějaké to vyblbnutí mimo asfalt.
Dle zatím utříděných info co jsem dostal bych se měl poohlížet prý po F 650 GS Dakar nebo po XT 600 E či 660 R. Jelikož nejsem ani synek bohatých rodičů a ani milionář, jako první velkou mašinku na naučení bych si představoval něco do 80.000 Kč(původně sem měl 50.000, ale to už sem asi pochopil, že není reálné).
Tak jen do mě prosím a šetřit mě moc nemusíte

Děkuji za podněty

Přidal Medved 77 dne 06-01-2012 09:41
#2

Ahoj co treba Yamaha XTZ 750super tenere na Motorkarich jich par je

Přidal task dne 06-01-2012 09:44
#3

Jednoválec nebo dvouválec???*hmm*

Přidal bzukTA dne 06-01-2012 09:57
#4

Kup si TRANSALPA 650 :), je to spolehlivý držák a dá se pořídit levně v pěkném stavu

Přidal Traverz dne 06-01-2012 10:02
#5

task napsal:
Jednoválec nebo dvouválec???*hmm*


Jo tak to je dobrá otázka, ale podle výše napsaného rozhodně ne pro mě :)

Přidal durisko2 dne 06-01-2012 10:07
#6

ahoj ahoj postavu ma asia ko ty a mam hondu transalp celkom sa na nu zmestim

Přidal jencekgs dne 06-01-2012 10:21
#7

Chtělo by to více specifikovat.
1) jedno nebo dvouválec
2) Jízda asfalt vs. terén %
3) Jízda ve dvou nebo sólo
4) cestování nebo jen okolokomínovky

Prakticky neexistuje špatná motorka a jen nevhodně zvolená


Přidal Traverz dne 06-01-2012 10:27
#8

Tak specifikovat jo? no jelikož nevím, dělá se to špatně.
1) nevím
2) asfalt vs.terén by se mi líbilo tak 40:60, ale žádný cross
3) chci se naučit, myslím že hlavně sám
4) chci se naučit, zatím okolokomínsky, později možná i kousek dál

stačí?

Přidal John dne 06-01-2012 10:58
#9

Nazdar, já jsem taky "velikej" (192cm/130kg) :o a ke své spokojenosti jezdím Hondu XRV 750 AfricaTwin. Dnes už ji seženeš i kolem 80.000,- Kč. Jezdit se s ní dá jak silnice, tak terén a okolokomína i dálkové expedice *tup* . Tady je třeba něco v nabídce : http://www.motoin...dej=prodej

Přidal hobr dne 06-01-2012 11:20
#10

Ještě bych se zeptal na věk- z toto se dá také něco odvodit. Můj názor: Transalp, potom něco jiného(BMW GS nebo Afriku).

Upravil hobr dne 06-01-2012 11:22

Přidal Flash dne 06-01-2012 11:41
#11

můžu doporučit i yamaha XTZ 750. je to v podstatě stejné jako známější sestra honda XRV 750 afrika.

je to řadový dvouválec, když koupíš rozumný stroj tak je to bezúdržbový. kamarád prodává v podstatě celou zgenerálkovanou mašinu za rozumný peníz. důvod prodeje je, že čeká během měsíce mimčo a koupil si hard enduro - nevyužije časově 2 stroje a manželku s novorozencem. to bude asi největší žrout :D
kdybys měl zájem, pošli mi PM a já Ti pošlu odkaz.

jinak jestli říkáš na naučení, spíš bych koukal ale po lehčím jednoválci. něco jako yamaha XR 600, 650 či TT600. to jsem si koupil teď já na vyblbnutí jako druhou motorku.

Vzhledem k procentuelnímu využití 60% terén bych opravdu doporučoval například to TTR 600. sice to nemá startér, ale je možné koupit její sestru TT600S, nebo TT600E, který ho už má. např tady:http://www.motoin...600-s.html . podovzek je více než dostačující. na extra kros to není, ale taky to zvládne a nemusí se za to stydět

jsou to vzducháče (XR 650 ale je už vodník), nesmrtelné motory. sice to nejede víc jak 120, to je strop na silnici, ale zase to odvede dobrou práci a motor je tak jedoduchý, že se tam nemá co "podělat" když to má olej.

další možnost by byla honda NX 650 dominator, či suzuki DR650, nebo DR800 BIG, KTM LC4 (tu jsem taky vlastnil, perfektní stroj), yamaha XT 600 (vůbec se neboj starých ročníků o kterých bylo dobře opečováváno. vyplatí se to víc jako nové ročníky).

takže výběr je široký, ale být Tebou co jsi tu napsal, bych šel do motorky jednoválce, ročníku max 2003 s jednoduchým bezúdržbovým motorem což jsem vypsal výše. ceny už dolů u těchto strojů moc nepadají, takže po roce to prodáš v podstatě za stejnou cenu. nepočítám do toho spotřebák za ten rok navíc

po získání zkušeností bych pak přešel do něčeho většího, dvouválcového. ale jestli jsou zkušenosti jen ze simíka, opravdu bych zvážil stroje co jsem napsal. teď by ses zbytečně trápil s 240kg těžkým dvouválcem a ty jednoválcové motorky odvedou hodně muziky. to co jsem vypsal tak na tom můžeš odcestovat i dovču o pár tisíc km, ale zároveň i v terénu předvedou, že se není za co stydět a odvedou výbornou práci ;)

a hlavně, jsou za pár peněz :)

můj názor, prosím neukamenovat *flower*

Přidal HonzaH dne 06-01-2012 12:05
#12

Kolegové toho už napsali dost *tup* *clap*

dobré je si ujasnit ty otázky co ti psal jencek

1 vs. 2 - jednoválce jsou obecně lehčí a ty motorky, agilnější a jednodušší na ovládání, ale mejí užší rozsah táček a taky jsou menší velikostí což nemusí každému vyhovovat zvláš´t při delších cestách po silnici, na pohodovou jízdu po silnici většině lidí víc sedí více válce - u endura snad kromě triumpu jde o dvou válce, větší kaotáž i nádrž se pak taky hodí

terén - ono je terén a terén... začal bych něcím univerzálnějším co je v pohodě na cestách a zvládne lehčí terén na oťukání a pak se rozhodneš kterým směrem se vydáš jestli víc terénu (a začneš řešit hmotnost motorky, gumy, zdvihy tlumičů atd. místo jízdy na silnici) nebo víc univerzálnosti a větší dřiny v terénu a zařadíš se mezi příznivce mastodontů :D

Další věc je údržba servisní náklady - nepsal kolik údržby si zvládneš sám nebo jestli budeš jezdit do servisu, spolehlivost oceníš vždy a každopádně na začátek se hodí se taky zamyslet nad provozními náklady - nejde totiž jen o benzín, třeba mě teď kačena jezdí zhruba dvakrát tak dráž než dříve transalp - spotřeba o c alitr vyšší, ale řetezovka, brzdy, olej, gumy tam izí mnohem rychleji (teda letos ne - to jsem sebou fláknul a nejezdil jsme tak jsme vlastně ušetřil *hilarious*)

a nezapomeň na výbavu na sebe (helma, boty, rukavice, oblečení) zvláště pokud chceš zkoušte terén tak se nějakému tomu vyválení nevyhneš a ani na silnicích si nemžeš být jistý že to někde nepoložíš *hmm*

Přidal sadilek dne 06-01-2012 12:13
#13

Psal jsem Ti PM,ale nevím zda odešla takže já mám na prodej toto.http://www.motoin...dakar.html Mám 115kg a nebyl žádnej problém.

Upravil sadilek dne 06-01-2012 16:23

Přidal Traverz dne 06-01-2012 13:12
#14

Tak k věku je mi 35, takže to svádím na krizi středního věku a je to ta levnější varianta.
Oblečení a helmu naštěstí mám z jiné škatulky peněz a to nemusím do tohoto nacpat.
Co se týká servisu a samooprav, nikdy sem to nedělal, což neznamená že bych se to nechtěl nebo nemohl naučit. Jsou věci co si myslím je schopen člověk udělat sám a jsou věci co je lepší dát do servisu, či někomu kdo tomu rozumí.
Žel kolem mě panuje názor, že cokoli je dobrá motorka, pokud to je BMW a samozřejmě koupit co nejnovější - relativně nejlepší stav. A pak se v tom někdo vyznej.
Třeba podle mě je zajímavej inzerát http://www.tipmot...660-r.html , ale na obrázku to vypadá dobře a pak už jen poznám že to je černý ... :(

Přidal jencekgs dne 06-01-2012 14:58
#15

Co se týká BMW, tak to mé ucho rádo slyší:D
Myslím si že dakar super universál, ale zase více stojí.
Být Tebou, zajdu někam do bazaru a alespoň bych se zkusil posadit na stroje z užšího výběru.
Kdyby to šlo, se kousek projet, bylo by to ideální. Jestli máš hotovost, neměl by to být problém. Asi tě to táhne více k jednoválci. Jelikož jsi asi jezdil jen na šemíkovi jak píšeš, tak pro tebe bude ze záčátku každá mašina dostatečně výkoná. Jde jen o charakter motoru a vybrace. Myslím že kdyby si sedl třeba na XT (nevím jak 660) já měl 600 a potom na Alpa, věděl by si hned co tím chci říct.
Nemáš v profilu odkud jsi, ale myslím že kdyby byl někdo kousek od Tebe, tak by tě nechal alespoň sednout a u kafe by jste mohli probrat co a jak.
Nikdo z nás asi nejezdil všechny stroje, ale je tu spousta lidí co měla a nebo má tyto motorky.

Já osobně ti nemohu doporučit nic, bo jsem měl jen chvíli XT600 a jelikož to byl total šrot (vlivem původního majitele který na něm jezdil fakt hard), tak jsem s ni moc nenajel. Jiného jednobucha jsem neměl.



Přidal Alfikov dne 06-01-2012 19:21
#16

Já mám Dominátora(taky tu o něm padla zmínka)Pravda,mám na výšku 185 ale 85 kg,takže se na něj poskládám dobře.V terénu se vodí celkem dobře(nějakých 160kg).Na cesty je taky dobrej(podle mě)dám na něm 500km za den.Téměř bezúdržbový stroj,náhradní díly dostupné.

Přidal radek NX dne 06-01-2012 19:28
#17

Doncka jsem měl 6 let, jako vůbec první motorku a nedám na něj dopustit. Stále na něj se skzou v oku vzpomínám. Jednoduchá údržba vzduchem chlazeného jednoválce nemá chybu, snad jen častější výměna oleje trošku otravuje, ale je tak jednoduchá, že to zvládne i laik. Měnil se pokud vím po 3000km.

Přidal Peacemaker dne 06-01-2012 19:38
#18

smarja, ty jses velkej skoro jako ja :D - no asi bych do niceho jednovalcovyho nesel. africa by mohla byt skvela volba. dobra na silnici i v terenu, nekazici se, dobre ovladatelna, za slusne penize*tup*

Přidal qwert dne 06-01-2012 20:00
#19

Peacemaker napsal:
smarja, ty jses velkej skoro jako ja :D - no asi bych do niceho jednovalcovyho nesel. africa by mohla byt skvela volba. dobra na silnici i v terenu, nekazici se, dobre ovladatelna, za slusne penize*tup*


Taky si myslím že pro takovou obludu je afra neljepší volba..

Přidal Traverz dne 06-01-2012 20:22
#20

Co prosim? Jakou obludu? Vis jak to vypada kdyz takovou obludu treba nastves ? :-D

Přidal John dne 06-01-2012 20:24
#21

Taky jsem jezdil 7 let Dominátora, ale byl jsem na něho moc velký, takže jsem pro pohodlí přesedlal na větší Afriku. Jinak jsem měl osobní rekord na Dominátoru 1000 km za den. Myslím, že pokud buděš rozumný, tak se i s Afrikou můžeš učit jezdit a pokud ti sedne, tak ji budeš mít na hodně dlouho, protože je to neskutečný držák (i když má pár mušek ;) )

Přidal Abe99 dne 06-01-2012 20:38
#22

Já mám Transalpa 600, a jsem nadmíru spokojen! Po Jawce 350, to je první taková velká motorka, a dá se sní jezdit téměř všude:). Na dlouhých cestách nejsou znát žádný vibrace, je to dvouválec do V. Vzhledem k podobné postavě (197 cm/ 110 kg) je cestování sólo pohodlné, ale ve dvou už se trochu tísním:|. Ovladatelnost je taky moc dobrá, mohu jen doporučit a za rozumný peníz hodně muziky. Kouknul bych po novějším podelu XL600 od roku 98, nebo po XL650. Případné dotazy v PM, případně mrkni na mé stránky tak mám nějaké technické info.

Přidal qwert dne 06-01-2012 20:49
#23

Traverz napsal:
Co prosim? Jakou obludu? Vis jak to vypada kdyz takovou obludu treba nastves ? :-D


Nevím,ukaž..:D

Přidal Traverz dne 06-01-2012 21:10
#24

qwert napsal:
Traverz napsal:
Co prosim? Jakou obludu? Vis jak to vypada kdyz takovou obludu treba nastves ? :-D


Nevím,ukaž..:D


Drazdis bosou pusou :D, mam k tomu jeste pamet jak slon, vydrz, dockas se *annoy*

Přidal qwert dne 06-01-2012 22:53
#25

Traverz napsal:
qwert napsal:
Traverz napsal:
Co prosim? Jakou obludu? Vis jak to vypada kdyz takovou obludu treba nastves ? :-D


Nevím,ukaž..:D


Drazdis bosou pusou :D, mam k tomu jeste pamet jak slon, vydrz, dockas se *annoy*


Ůůůůž se bojím..:D

Přidal jencekgs dne 06-01-2012 23:19
#26

Qwerte to je poprvé co jsi nedoporučil KTM. Nemáš rýmečku nebo nějakou jinou zákeřnou nemoc??:D:o*dog*

Přidal HonzaH dne 07-01-2012 01:06
#27

že by se naučil hned pořádně motorky i servisovat? :-D

KTM si pořídí až bude vědět co jezdit a jestli ho bude brát terén...na začátek to chce nějakou nezáludnou rejži *annoy*

za sebe bych radil TA nebo AT tam neudělá chybu

Přidal qwert dne 07-01-2012 08:44
#28

jencekgs napsal:
Qwerte to je poprvé co jsi nedoporučil KTM. Nemáš rýmečku nebo nějakou jinou zákeřnou nemoc??:D:o*dog*


No jen proto že je mimo jeho finační možnosti.100 koní by ho povozilo ale to co mu doporučujete vy,se mu akorát zařízne do prdele..:D

Přidal Waltr dne 07-01-2012 09:24
#29

http://www.tipmot...strom.html
Zbal prachy a jeď pro ni.
Nebo koukni po Suze je jich tady kupa.
http://www.tipmot...ign=modely
A pak bych asi volil Afriku.
Jen ty DL (kawa a suza jsou stejné) ale možná bych raději vzal Suzu) jsou o dekádu modernější stroje než Afriky a Alpy. I když Afrika je rozhodně tvarově jedna z nej motorek, jen věk nezastavíš.
Hodně stěstí.
PS teším se na setkání s Qwertem, Souboj titánů 3? :D

Přidal Barney dne 07-01-2012 09:46
#30

Na jeho místě bych se díval spíš po "slabších" a lehčích jako XT 600 E, NX 650 Dominator, DR 650 SE nebo RSE, XL 650 V Transalp, ...

Škoda že za menší prachy není F 650 GS Dakar, ten se mi osobně hodně líbí a možná by sedl i tobě.

;)

Upravil Barney dne 07-01-2012 09:48

Přidal ddusann dne 07-01-2012 10:05
#31

mam dominatora 3tim rokem, najeto mnou 24tis, nyni tachometrovejch 50a kus- uplne v pohode, doporucil bych. pri mych rozmerech 188/125 je to uz zatez, ale uplne v pohode. off zvlada. letos sme na dominatorech byli off na italsko francouzskem pomezi a pohoda. at jen nechvalim je to jednoduchej rustikalni motor, jen se u nej po 3 tis dela olej, ale to jsou 2 srouby a 2 litry oleje (takze i na ceste v pohode) ...;)'http://www.motoroute.cz/images/big/540004997.JPG'
'http://www.motoroute.cz/images/big/540004996.JPG'

Upravil ddusann dne 07-01-2012 19:12

Přidal hobr dne 07-01-2012 10:19
#32

To Waltr- Nemyslíš, že začínat na litru je trochu zvláštní? Ale je to samozřejmě věc každého soudruha. Já jsem si po 30ti letech neježdění koupil TA a zdála se mi hodně silná veliká a těžká. Hlavně když mi došel benzín a musel jsem tlačit asi kilometr do nejbližší dědiny. Tož tak.

Přidal magoss dne 07-01-2012 10:32
#33

Pokuď je člověk rozumnej a dřív jezdil tak bch se nebál začít na litru..kamarád po auoškole jezdil 2 měsíce na jawce 250 a pak hned koupil Freblide...čekali jsme že brzy dojde parte a on už na tom jezdí 6 rokem tuším

Přidal jencekgs dne 07-01-2012 14:21
#34

qwert napsal:
jencekgs napsal:
Qwerte to je poprvé co jsi nedoporučil KTM. Nemáš rýmečku nebo nějakou jinou zákeřnou nemoc??:D:o*dog*


No jen proto že je mimo jeho finační možnosti.100 koní by ho povozilo ale to co mu doporučujete vy,se mu akorát zařízne do prdele..:D


LC4 nemá 100koní ne??

Přidal qwert dne 07-01-2012 14:58
#35

jencekgs napsal:
qwert napsal:
jencekgs napsal:
Qwerte to je poprvé co jsi nedoporučil KTM. Nemáš rýmečku nebo nějakou jinou zákeřnou nemoc??:D:o*dog*


No jen proto že je mimo jeho finační možnosti.100 koní by ho povozilo ale to co mu doporučujete vy,se mu akorát zařízne do prdele..:D


LC4 nemá 100koní ne??


LC4 je pro holky..*hilarious*

Přidal Traverz dne 07-01-2012 15:16
#36

Inu na souboj Titanu asi nedojde, ponevadz sem velkej a zajbijim i pohledem, snazim se z fyzickeho kontaktu vykecat ... :) kdy s tim ma zit
Sice uz mi je nejakej patek, ale zacinat na litru i me prijde divny, to uz muzu rovnou hupsnout na 1100GS za ty penize se taky daji najit, ale myslim ze to by chtelo trochu postupne.
Premyslel sem o F 650 GS Dakar od Sadilka, jestli k tomu nemate co rici.
K africe toho moc nevim, jen ze pokud nan ni dosahnu financne, tak se dostavam nekam k roku 1997 a co treba nahradni dily? Prece jen to uz je skoro 15 let.

Upravil Traverz dne 07-01-2012 15:19

Přidal zetor dne 07-01-2012 15:55
#37

Hele Já jsem taky skočil ze skůtra rovnou na R1150GS....hlavní je mít to srovnaný v hlavě...(snad mám...:D )

Upravil zetor dne 07-01-2012 15:59

Přidal Peacemaker dne 07-01-2012 16:00
#38

U AF se casto rika, ze cim starsi, tim lepsi. Nahradni dily sezenes v pohode a hlavne skoro zadny potrebovat nebudes. R1100GS do zacatku - proc ne, naprosto v pohode, rozum bys na ni mel mit. Neni to zadnej necitelnej trhac asfaltu. Jenom za ty penize nejspis peknej kousek nesezenes.

Upravil Peacemaker dne 07-01-2012 16:02

Přidal xx4 dne 07-01-2012 16:02
#39

qwert napsal:
jencekgs napsal:
qwert napsal:
jencekgs napsal:
Qwerte to je poprvé co jsi nedoporučil KTM. Nemáš rýmečku nebo nějakou jinou zákeřnou nemoc??:D:o*dog*


No jen proto že je mimo jeho finační možnosti.100 koní by ho povozilo ale to co mu doporučujete vy,se mu akorát zařízne do prdele..:D


LC4 nemá 100koní ne??


LC4 je pro holky..*hilarious*



...a Jencka *hilarious**annoy*

Přidal hobr dne 07-01-2012 17:33
#40

To Traverz- .....myslim ze to by chtelo trochu postupne.
Premyslel sem o F 650 GS Dakar od Sadilka, jestli k tomu nemate co rici.

To je rozumné řešení. Akorát já nemám rád jednobuchy.

K africe toho moc nevim, jen ze pokud nan ni dosahnu financne, tak se dostavam nekam k roku 1997 a co treba nahradni dily? Prece jen to uz je skoro 15 let.[/quote]

Afrika je o pár kilo těžší.

Upravil hobr dne 07-01-2012 17:37

Přidal jencekgs dne 07-01-2012 17:41
#41

Jestli máš možnost vzít dakara, tak bych neváhal. Já si myslím že je to pro začátek super a později se rozhodneš jestli tě to bude více táhnout do terénu, nebo na silnici. pokud do terénu, koupíš si servis (čti KTM) pokud na silnici a částečně do terénu můžeš se rozhodnout mezi BMW nebo Stromem.
Kdybych já začínal, šel bych do dakara. Chtěl jse ho, ale jelikož jsem už měl před tím silnou motorku rozhodl jsem se pro R1100GS. Do dnes toho nelituju, ale je pravda že moc nevyhledávám terén.

Přidal jencekgs dne 07-01-2012 17:42
#42

pavelgs napsal:
qwert napsal:
jencekgs napsal:
qwert napsal:
jencekgs napsal:
Qwerte to je poprvé co jsi nedoporučil KTM. Nemáš rýmečku nebo nějakou jinou zákeřnou nemoc??:D:o*dog*


No jen proto že je mimo jeho finační možnosti.100 koní by ho povozilo ale to co mu doporučujete vy,se mu akorát zařízne do prdele..:D


LC4 nemá 100koní ne??


LC4 je pro holky..*hilarious*


Vy dva ptáci, člověk se jednou přemůže a doporučí KTM a vy jste na něj tak oškliví*helpless*


...a Jencka *hilarious**annoy*

Přidal xx4 dne 07-01-2012 17:53
#43

jencekgs napsal:


Vy dva ptáci, člověk se jednou přemůže a doporučí KTM a vy jste na něj tak oškliví*helpless*



Však ty víš.......*secret* B)

Přidal dastr dne 07-01-2012 18:54
#44

Traverz napsal:
Inu na souboj Titanu asi nedojde, ponevadz sem velkej a zajbijim i pohledem, snazim se z fyzickeho kontaktu vykecat ... :) kdy s tim ma zit
Sice uz mi je nejakej patek, ale zacinat na litru i me prijde divny, [b][u]to
uz muzu rovnou hupsnout na 1100GS
za ty penize se taky daji najit, ale myslim ze to by chtelo trochu postupne.
Premyslel sem o F 650 GS Dakar od Sadilka, jestli k tomu nemate co rici.
K africe toho moc nevim, jen ze pokud nan ni dosahnu financne, tak se dostavam nekam k roku 1997 a co treba nahradni dily? Prece jen to uz je skoro 15 let.


nooooo, myšlenky se Ti začínají ubírat správným směrem.....

Přidal dastr dne 07-01-2012 18:58
#45

a u mě asi takto: léta s DR 650 a s pegasem nepovažuju vyloženě jako strátu času, ale umím si představit 1100GS jako první moto....

Přidal John dne 07-01-2012 19:58
#46

Afriky se od roku 1996 až do konce výroby 2003 konstrukčně nezměnily, jedinou změnou byla barevná varianta. Náhradní díly není problém sehnat v síti Honda a inzerátů s náhradními díly je také dost *tup*

Přidal Flash dne 09-01-2012 14:20
#47

rejže má jednu zásadní výhodu (hlavně honda, yamaha): motorky staré 20 let mají obrovskou dostupnost v dílech, jak originálech, tak replik.

já převážně na můj 16 let starej stroj kupuju v podstatě originál z yamahy, kolikrát jsou levnější jak všechno kolem (teda myšleno spotřební věci, např. plasty už jsou problém).

těžko radit někomu cizímu, každej si bude chválit svoji kozu. doporučuju osedlat víc moto. klidně jenom vyzkoušet posez, když Tě někdo nechá povozit tím líp.
já vybíral motorku skoro třičtvrtě roku. měl jsem vybranou afriku, všichni ji radili, líbila se mi, jel jsem na ni několikrát a byl jsem zamilovanej. pak ale přijel kamarád na XTZ, pokoukal jsem, sednul, projel a bylo jasno. pak jsem to koupil.
je to opravdu individuální. ale za mě spíš takhle nazačátek doporučuju jednoválec jak jsem psal, něco z nich. jednoduché, levné. zjistíš co a jak, není problém dále přeprodat v podstatě bez finančních ztrát. a vůbec se neboj starejch strojů z roku 1990 apod. většinou to je servisované, díly do druhého dne, stojí to prd a aspoň si vyzkoušíš co a jak, přinejhorším se to v terénu nebudež bát rozložit na atomy jako BMW. to má zase výhodu, že jich je málo. takže koupíš za větší peníze a pokud to nerozložíš, tak bez problému zase prodáš dál když to nebude vyhovovat. ale zase tam je jiný poměr investice-muzika-uživatelský přístup

každopádne, co se tu promíjelo, nic nezkazíš. klidně bych ti doporučil i pegaso do roku výroby 1999, nebo TA, ale to je spíš cestovní moto a ty jsi psal že chceš terén, jestli Tě chytne. na to si vem fakt starej jednoválec. když to nechytne, prodáš, koupíš něco většího dvouválcovýho na cestování

Přidal Flash dne 09-01-2012 14:31
#48

čistě jen pro představu ohledně roměrů člověka a moto... aby sis udělal obrázek
mám 201 cm, 105 kg

přítelkyně 176 cm, teď nějak přibrala (blbá hormonální antikoncepce :() cca 70 kg

na moto tankvak. vejdem se v pohodě, cestujeme bez problému

motorka XTZ750 ST, afrika bude rozměrama v podstatě stejná. tak aby sis uděla obrázek když budeš cestovat jak na tom budeš vypadat shruba (na té africe)

'http://img5.rajce.idnes.cz/d0503/4/4046/4046413_d4fb43fa3215ef26542f8194a03e9954/images/IMG_7013.jpg'

KTM LC4 620 SC - jednoválec, v podstatě všechny "hard" endura typu XR, TT, LC4 jsou velikostně stejný.
'http://img11.rajce.idnes.cz/d1101/5/5909/5909273_ffac4a9e9dabf6170e760e77202dbd89/images/10218_1185854122334_1107716712_30666221_1370033_n.jpg'

'http://img11.rajce.idnes.cz/d1101/5/5909/5909273_ffac4a9e9dabf6170e760e77202dbd89/images/10218_1185854082333_1107716712_30666220_1609977_n.jpg'

s bývalou DT 125 R mám taky foto, ale to je bezpředmětné a se stávající druhou motorku TTR, s ní ještě nejsem vyfocen. ale to je stený jak to LC4. škoda že není foto z profilu

Přidal Traverz dne 09-01-2012 15:14
#49

Prima, takze pokud bych si to trochu shrnul, Afrika a XTZ750 je asi nejrozsirenejsi rada, pokud dobre vyberu. A tady ja vidim pomerne asi nejvetsi zadrhel. Byl by nekdo ochoten mi pomocidobre vybrat? Krome barvy a pripadnych viditelnych odrenin ci bouchnuti toho opravdu moc nepoznam. Jelikoz jsem laik, asi ani ze zacatku sam neopravim.
BMW bych nic nezkazil, je to drazsi a na tu snad i pomocnika k vyberu mam, pokud ho nejak uzenu a najde si chvilku casu.
Pegaso, TA i stromek mi prijdou vice na silnici a bal bych se s nima ucit enduro skolu a podobne, vizualne mi prijdou vice otlucitelny :D

Přidal jencekgs dne 09-01-2012 15:51
#50

Myslím že není problém tu někoho najít kdo by pomohl s koupí.
Ven si s sebou někoho kdo má KTM, to jsou šikovní kluci, oni umí udělat GO i v lese, takže jsou znalí:D
Jen jsem pořád nenašel odkud jsi

Přidal Traverz dne 09-01-2012 16:20
#51

Lysá nad Labem, už jsem opravil profil :)

Přidal xx4 dne 09-01-2012 17:23
#52

jencekgs napsal:
Myslím že není problém tu někoho najít kdo by pomohl s koupí.
Ven si s sebou někoho kdo má KTM, to jsou šikovní kluci, oni umí udělat GO i v lese, takže jsou znalí:D
Jen jsem pořád nenašel odkud jsi


Ty woe Jencku,ty máš v každém druhém příspěvku KTM.Buď to je projekce tvých mokrých snů,nebo..........ále radši nic.To bys asi nevydýchal*secret*

Přidal qwert dne 09-01-2012 17:25
#53

pavelgs napsal:
jencekgs napsal:
Myslím že není problém tu někoho najít kdo by pomohl s koupí.
Ven si s sebou někoho kdo má KTM, to jsou šikovní kluci, oni umí udělat GO i v lese, takže jsou znalí:D
Jen jsem pořád nenašel odkud jsi


Ty woe Jencku,ty máš v každém druhém příspěvku KTM.Buď to je projekce tvých mokrých snů,nebo..........ále radši nic.To bys asi nevydýchal*secret*


Povídej a přeháněj..:D

Přidal xx4 dne 09-01-2012 17:33
#54

qwert napsal:
pavelgs napsal:
jencekgs napsal:
Myslím že není problém tu někoho najít kdo by pomohl s koupí.
Ven si s sebou někoho kdo má KTM, to jsou šikovní kluci, oni umí udělat GO i v lese, takže jsou znalí:D
Jen jsem pořád nenašel odkud jsi


Ty woe Jencku,ty máš v každém druhém příspěvku KTM.Buď to je projekce tvých mokrých snů,nebo..........ále radši nic.To bys asi nevydýchal*secret*


Povídej a přeháněj..:D


Radši ne.Druhou možnost by asi neodpružil *blushing*


K tématu:Bral bych XTZ750.Proč?Protože se mi jednak líbí víc než AT a druhak charakter motoru se mi moc zamlouvá.

Upravil xx4 dne 09-01-2012 17:39

Přidal jencekgs dne 09-01-2012 20:11
#55

Pavlíku, já jsem se snažil vyzvednout Vaše úžasné charakterové vlastnosti a schopnosti, které se mohou při koupi motorky hodit. Já mám tu "smůlu", že jsem asi jedinej kterej nikdy nerozdělával ani pincka ani třistapajdu. Mám asi zvláštní jízdní styl že se mi nic nekazí. Proto jsem doporučil KTMaky, protože máte jiný odlišný styl jízdy a tudíž vice zkušeností z opravami. V tvém případě více s BMW. Poznáte opotřebení dílů, poznáte lépe, která motorka byla bezvýznamě odkládaná v lese. Mě třeba vadí i oděrky z terénu.
A v prvním příspěvku o KTM, jsem do výběru zahrnul LC4, teda kromě konstatování že qwert nedoporučil KTM a vy s qwertem jste se jí vysmáli a označili ji za motorku pro mě a holky.

Ale k téma.
Mě se hrozně líbí Afričanka, ale vzhledem k ceně bych se asi taky přiklonil k XTZ, navíc jsem ovlivněn historií Dakaru který jsem teď sledoval.

Přidal qwert dne 09-01-2012 20:23
#56

jencekgs napsal:
Pavlíku, já jsem se snažil vyzvednout Vaše úžasné charakterové vlastnosti a schopnosti, které se mohou při koupi motorky hodit. Já mám tu "smůlu", že jsem asi jedinej kterej nikdy nerozdělával ani pincka ani třistapajdu. Mám asi zvláštní jízdní styl že se mi nic nekazí. Proto jsem doporučil KTMaky, protože máte jiný odlišný styl jízdy a tudíž vice zkušeností z opravami. V tvém případě více s BMW. Poznáte opotřebení dílů, poznáte lépe, která motorka byla bezvýznamě odkládaná v lese. Mě třeba vadí i oděrky z terénu.
A v prvním příspěvku o KTM, jsem do výběru zahrnul LC4, teda kromě konstatování že qwert nedoporučil KTM a vy s qwertem jste se jí vysmáli a označili ji za motorku pro mě a holky.

Ale k téma.
Mě se hrozně líbí Afričanka, ale vzhledem k ceně bych se asi taky přiklonil k XTZ, navíc jsem ovlivněn historií Dakaru který jsem teď sledoval.


LC4 je vibrátor z kterého by mu vypadly plomby a navíc by furt byl v servisu.Se svou postavou bude spokojený s afrou nebo xtz..a nikde jsem nenapsal že LC4 je pro holky a TEBE..

Přidal jencekgs dne 09-01-2012 21:02
#57

pavelgs napsal:
qwert napsal:
jencekgs napsal:
qwert napsal:
jencekgs napsal:
Qwerte to je poprvé co jsi nedoporučil KTM. Nemáš rýmečku nebo nějakou jinou zákeřnou nemoc??:D:o*dog*


No jen proto že je mimo jeho finační možnosti.100 koní by ho povozilo ale to co mu doporučujete vy,se mu akorát zařízne do prdele..:D


LC4 nemá 100koní ne??


LC4 je pro holky..*hilarious*



...a Jencka *hilarious**annoy*


Jencka dopsal Pavel, ale že je pro holky jsi psal ty. Viz víše:D

Přidal Flash dne 09-01-2012 21:06
#58



LC4 je vibrátor z kterého by mu vypadly plomby a navíc by furt byl v servisu.Se svou postavou bude spokojený s afrou nebo xtz..a nikde jsem nenapsal že LC4 je pro holky a TEBE..


jo to jsem si taky říkal když jsem ještě měl tu 620ku super comp... párkrát jsem jel s mladou na ní se vykoupat na přehradu a když jsme dojeli, tak jsem si připadal že už mě ani k ničemu nepotřebuje... :D

(pro nechápavce kvůli těm vibracím na sedačcce :D)

jinak fakt skvělý enduro. měl jsem ho moc rád. bohužel okolnosti mě ho donutili prodat.

s tím servisem se ztotožnit nemůžu.. bylo tam akorát poprvé po koupi a na nutné intervaly které jsem si neudělal sám. jinak to jelo pořád jak z praku

Upravil Flash dne 09-01-2012 21:07

Přidal xx4 dne 09-01-2012 23:57
#59

jencekgs napsal:
Pavlíku, já jsem se snažil vyzvednout Vaše úžasné charakterové vlastnosti a schopnosti, které se mohou při koupi motorky hodit. Já mám tu "smůlu", že jsem asi jedinej kterej nikdy nerozdělával ani pincka ani třistapajdu. Mám asi zvláštní jízdní styl že se mi nic nekazí. Proto jsem doporučil KTMaky, protože máte jiný odlišný styl jízdy a tudíž vice zkušeností z opravami. V tvém případě více s BMW. Poznáte opotřebení dílů, poznáte lépe, která motorka byla bezvýznamě odkládaná v lese. Mě třeba vadí i oděrky z terénu.
A v prvním příspěvku o KTM, jsem do výběru zahrnul LC4, teda kromě konstatování že qwert nedoporučil KTM a vy s qwertem jste se jí vysmáli a označili ji za motorku pro mě a holky.

Ale k téma.
Mě se hrozně líbí Afričanka, ale vzhledem k ceně bych se asi taky přiklonil k XTZ, navíc jsem ovlivněn historií Dakaru který jsem teď sledoval.


.....něco jsem rozepsal,ale seru na to.Nebudu to tady zasírat.Jen jedna věc.Vyser se na KTM,vyser se na lidi kolem téhle značky a už vůbec se nesnaž vyjadřovat se k tomu, jak a co se řeší v terénu,neb víš velké kouřící.......
Oki?*comfort*

Přidal czunik dne 10-01-2012 08:47
#60

teda co komentář to samé moudro a brouk pytlík..já jsem babičku nečet no a co*hilarious*:D

Přidal Traverz dne 10-01-2012 09:00
#61

Teda povím Vám, jednou možná kolegové motocyklobůhvíjací, jsem moc rád za konstruktivní podněty a připomínky. Nicméně některé výkřiky do tmy, jsou pro nás totální neznalce dost mimo .... hihihi

Přidal HonzaH dne 10-01-2012 10:22
#62

To už k internetové diskuzi jaksi patří *hilarious*

vybrat si budeš muset stejně sám *annoy* a ostupem do těchto velice důležitých infromací pronikneš :D