Název novinky: CENDURO :: TRIUMPH TIGER 955i

Přidal marvy dne 01-02-2012 14:20
#1

Dneska mám fakt psavou a protože mi občas posílaj lidi v SZ dotazy ohledně zkušeností s Triumphem a tady ještě není patřičné vlákno, rozhodl jsem se, že pár zajímavých věcí napíšu.

Triumph je u nás stále dost nedoceněná značka a Tiger se dá dnes pořídit za celkem slušný peníze.
Tento model se vyráběl od roku 2001 do 2006, výkon je 98, nebo 106 koní. Od roku 2004 se dělal už jen na litejch kolech. Ještě se v letech 1999 – 2000 se vyráběl v podstatě stejný model, ale motor měl obsah jen 885 cm3.

Motor je tříválec se vstřikováním. Ten motor táhne furt pryč. Šestka se sebere už od 1500 ot. Kdo se na tříválci nesvezl, nepochopí (nebo neuvěří). Osobně si myslim, že Tigr GéeSum, mimo 12ctek ujede. Ten motor je prostě skvělej.
Je to šestikvalt.
Nádrž je na 24 litrů.
Spotřeba. Jsou lidi co jezděj i pod 5l. Já osobně jezdím průměr 6 l (ale převážně jezdím ve dvou a občas jak hovado. Zatím největší spotřebu jsem měl 8,2 litru. (To když jsem cestou z Rumunska dostal u Balatonu 66 euro za špinavou SPZ, tak jsem nasranej ve dvou, s kuframa a na E09 pod 150 km/h až domu nejel).
Servisní interval je 10000 km - olej + filtr, každých 20 tisíc - vzduchový filtr, svíčky a kontrola ventilů (řešeno výměnou, nebo prohozením podložek).

Tigr má v základu pancéřové hadice.
Vstřikovací systém má na rozdíl od některých jiných, mimo jiné i senzor atmosférického tlaku (nemá problémy ve vyšších nadmořských výškách jako jiné stříkačky)
Na Triumphy existuje neoficiální dost kvalitní diagnostickej software zdarma a kabel jde koupit za 250kč. Dají se na tom zjišťovat a mazat chyby i přehrávat oficiální nebo neocifiální. palivový mapy. Nemusí člověk, kvůli každýmu prdu do servisu a navíc se to může hodit i na cestách, kdy zjistím rychle závadu (nebo který čidlo nefunguje správně) a nemusím kvůli tomu mít zařízení za 10 a víc tisíc, nebo nemusím pokračovat servisní rychlostí do nejbližšího servisu. (Spousta lidí sebou na cesty stejně vozí NTB, nebo netbook). Ne všechny modely maj katalyzátor, jen lambdu a ta jde softwarově odpojit přehráním jiný palivový mapy.

Nevýhody. Na Tigrovi fakt fouká, ale není to zase tak hrozný (na GS 11 mi to přišlo obdobný) ale cestování je i tak pohoda. Na manipulaci na místě je to fakt těžká kráva, ale dá se na to zvyknout. Na náročný offroudy to úplně není, na to jsou jiný motorky (hlavně lehčí a s menšími objemy a výkony) ale je to hlavně o jezdci a o odhodlání každého soudruha do čeho si troufne, tak jako i u vrtulí.
Do těžšího terénu je vadou vyšší těžiště a relativně nízko vedené svody.
Nemá sice kardan, ale na druhou stranu myslím, že přetrženej řetěz na cestě není takovej problém, jak prasklej kardan, nebo vysypaný kříže.
Bohužel modely s drátěnejma kolama nejsou bezdušový.
Nemá ABS, ale dá se bez něj žít.
Tigr nejde moc odlehčit, protože ani u modelů s katalyzátorem neváží katalyzátor 10 kg.

Vyloženě nějaké konkrétní poruchy, na co by trpěli Tigři mi nejsou známy. Snad jen některý kusy mívaj problém s chlazením, ale většinou je to záležitost tlakového víčka na chladiči.

Servisní síť v ČR se rozrůstá - Praha, Brno, Olomouc (oficialní) plus další neofiko Triumph servisy. Dostupnost a ceny dílů zhruba tak jako u ostatních a cca do týdne.

Zájímalo by mě, jestli tu je ještě někdo s Tigrem, vím akorát o Dalissovi.

Tady je můj exemplář.

'https://lh3.googleusercontent.com/-xWctDmF2nC8/Tf4u0AxMkuI/AAAAAAAAKlc/QrCS4RyjfBY/s720/DSC_4686.JPG'