Název novinky: CENDURO :: Mitas E-08

Přidal pavlison dne 09-03-2012 14:53
#1

Zdravim, potreboval bych poradit ohledne pneu na Ya XT. Jelikoz jezdim z 99% po asfaltu, tak jsem si chtel vybrat Mitas E-08, ale podle nazoru na webu jsou tyhle pneu dost spatne na vode. Na vystavisti mne doporucili spis E-07, ale nejsem si jistej jestli to nema zbytecne hrubej vzorek na asfalt. Rikali, ze obe pneu maji uz tu novou(mekci) smes. Jake mate zkusenosti? Na webu jsem si ruznych diskuzi precetl dost, ale vetsinou to byly reakce na tu starou smes. Diky za kazdej nazor.

Přidal Medved 77 dne 09-03-2012 15:09
#2

pavlison napsal:
Zdravim, potreboval bych poradit ohledne pneu na Ya XT. Jelikoz jezdim z 99% po asfaltu, tak jsem si chtel vybrat Mitas E-08, ale podle nazoru na webu jsou tyhle pneu dost spatne na vode. Na vystavisti mne doporucili spis E-07, ale nejsem si jistej jestli to nema zbytecne hrubej vzorek na asfalt. Rikali, ze obe pneu maji uz tu novou(mekci) smes. Jake mate zkusenosti? Na webu jsem si ruznych diskuzi precetl dost, ale vetsinou to byly reakce na tu starou smes. Diky za kazdej nazor.
Ja je mám na Tigerovi a paráda maj už zu novou směs a motorka sedí jak přibitá srovnal bych je s Anakee2 akorat na Mitasce najedeš víc km to ti zaručím protože na Anakačkách jsem najel 8 tisíc a bylo po nich na E08 mám 6 tisíc a jsou v polovině takže za mě Mitas*tup*

Přidal qwert dne 09-03-2012 15:47
#3

08 je na hovno,vem si 07 a budeš spokojenej..

Přidal xx4 dne 09-03-2012 16:23
#4

Minulé léto jsem odjezdil na měkké E07 a zkušenosti jen ty nejlepší.Na asfaltu drží jak přibitá a dobrou službu udělá i na šotolinách,pokud nejsou moc rozbahněné..Dokonce jsem off s dravcema kolem Qwerta absolvoval i nějakou tu vyjížďku s nazutou přední E07 a taky to šlo-i když pravda,nadřel jsem se jak mezek *secret*.....Jen co přejdou ty jarní srágory a ojedu špunty,nahazuju na zadní kolo zase E07,tak jako minulou sezónu.

Přidal qwert dne 09-03-2012 16:50
#5

Pavle letos 07 neobouvej,budeš postupovat o další level..:D

Přidal xx4 dne 09-03-2012 16:53
#6

qwert napsal:
Pavle letos 07 neobouvej,budeš postupovat o další level..:D


....toho se právě bojím.:D:D

Přidal andelin dne 09-03-2012 17:51
#7

E-07 je dobrá volba, teď na ně budu přezouvat taky. Měl jsem vzadu E-08 a tragedie, ustřelovala i na suchu. A hlavně praskala.

Přidal Alfikov dne 09-03-2012 19:55
#8

E-08 mám na zadku na Dominátorovi a nepraská(ovšem Domík má nějakých 160kg)Na vodě se na ní bojím,klouže,ale na suchu je srovnatelná s E-07.Jen je hlučnější.Teď na ní mám najeto nějakých 5000 km.E-07 je ale asi nejlepší volba,pokud nechceš do těžkého terénu.Dá se s ní,ale nadreš se a blátíčko bych řekl,vyloženě nesnáší.

Přidal Medved 77 dne 09-03-2012 20:55
#9

Tož chlapi to bych chtěl vidět jak nová E 08 klouže a ustřeluje byl jsem na nich na Grossglockneru tam za sucha a domu celou cestu v dešti a to v řádném a docela jsme jeli z vostra a s Mitaskou nebyl problém*tup*ale je možný že to je dáno vyjímečnou vlastností tak dokonalého motocyklu jako je Triumph:D:D:D

Přidal SpykerGT dne 09-03-2012 21:27
#10

pavlison> ber tu E07, na xtéčko podle mě skvělá volba*tup*

Přidal LiborJ dne 10-03-2012 13:46
#11

andelin napsal:
E-07 je dobrá volba, teď na ně budu přezouvat taky. Měl jsem vzadu E-08 a tragedie, ustřelovala i na suchu. A hlavně praskala.


Nelze srovnávat staré 07 a 08 s novýma. V posledni době změkčili směsi, sice se snížil dojezd, ale přilnavost je někde jinde. A nepraskají...

Přidal andelin dne 10-03-2012 19:24
#12

Měl jsem ještě ty původní se starou směsí. S novýma nemám zkušenosti. Teprve budu přezouvat na nové 07

Přidal Mati dne 10-03-2012 21:38
#13

E-07 ????? pro malý endura naprosto skvělá guma. Jezdil jsem jí loni na Suzu XF650 a dával jsem jí jak v off, tak v hustým off, tak na silnici. Jen je trošku hlučná, ale u jednobuchu je to fuk........ za mě 1*
S E-08 nemám zkušenosti........
Maty

Přidal olin dne 18-03-2012 18:48
#14

Měl jsem na GS 07 ještě se starou směsí a na vodě jsem se bál ,silně ustřelovaly. Nyní dojíždím Tourancky a je to úplně něco jiného. Sucho i déšť v pohodě. Sada ale vyjde o tisícovku více.
Nyní však taky uvažuji o 07 s novou směsí , chci více na šotolinu. Zatím o nich slyším samou chválu.

Přidal 12345 dne 17-02-2015 10:52
#15

Tak jak jsou na tom ty 08mičky po dalších dvou letech?Potřeboval bych informace kolik se dá najet na sadě (90-90/21 a 130-80/18) na jednoválci 45PS 175kg a 180kg zátěže.Určitě je po těch letech někdo schopen podat info...Díky.

Přidal Flash dne 17-02-2015 16:12
#16

co vím kluci tak na tenerkách se dvěma válci (xtz750) najeli běžně na mitas E-08 12 000-18 000km, podle stylu jízdy, ale byli i takoví, kteří dali 20 000+. To samé mitas E-07.

Na těch osmičkách ten nájezd je dobrý, než je ale ojedeš v takovýchto kilometrech tak se Ti dost oskákají - tím se většinou znehodnotí.
na jednoválcové tenerce jelikož je lehčí a nekroutí tolik newtonmetrů, si myslím že se dostaneš k těm 20 000 v pohodě (i když už nevím jak to mají teď se směsma, jeslti probíhali nějaké čachry, už od nás teneráků moc lidí osmičky nejezdí, spíš 07, hlavně ale 09), záleží jaké pojedeš teploty a povrch (co jsem zaznameal tak chceš jet do maroka). Jak ale říkám, první se oskáčou, pak co vím tak kluci řešili také praskliny na gumě u "špalků" (jak sedmičky tak osmičky)
Ale pro potřeby jedné dlouhé cesty dle mého vydrží

'http://img98.rajce.idnes.cz/d9802/7/7393/7393777_313a114cfa51b53121863af5f162911c/images/012.jpg'

Přidal Joe dne 18-02-2015 07:27
#17

To, že se odskáčou není problém pneumatik, ale motorky svojí koncepcí a projevem. Dělá se to bohužel na všech pneumatikách i uplně hladkých v místech kde, je jakákoli drážka buď víc, nebo míň. Ve Vlastimilově problému, co zvolit za pnematiky bych pokud chce mitasky šel rozhodně cestou E-07 z důvodu možnosti jízdy mezi kameny kde občas potřebuje člověk aby se mu pneumatika opřela o figuru a E-08 je na toto méně vhodná. Samozřejmě z důvodu naprosté jistoty je možno zvolit i provedení Dakar. Zvýší se tím nájezd a odolnost proti případnému průrazu (ne průpichu) např. o kámen.

Upravil Joe dne 18-02-2015 07:32

Přidal Josef dne 18-02-2015 10:57
#18

vlastimil napsal:
Tak jak jsou na tom ty 08mičky po dalších dvou letech?Potřeboval bych informace kolik se dá najet na sadě (90-90/21 a 130-80/18) na jednoválci 45PS 175kg a 180kg zátěže.Určitě je po těch letech někdo schopen podat info...Díky.


Ahoj mám ji na zadku . A ohledně nájezdu...hodně , mám tam 12.ti a minimálně tak 6.tisíc ještě dá. Předek drží déle. Jen na mokru musíš ubrat. No je tvrdá .Ale mám starou směs , na nové najedeš méně , zato lépe drží, aspoň dle kolegy . Srovnáváno s Metcelerkou tak zhruba nastejno.

Přidal olin dne 04-04-2015 22:11
#19

vlastimil napsal:
Tak jak jsou na tom ty 08mičky po dalších dvou letech?Potřeboval bych informace kolik se dá najet na sadě (90-90/21 a 130-80/18) na jednoválci 45PS 175kg a 180kg zátěže.Určitě je po těch letech někdo schopen podat info...Díky.
Vlastíku , mám zkušenosti s 08 z celého loňského roku. O opotřebení Ti mnoho nepovím, protože mám na nich najeto okolo 4tis km a celkem to není znát. Co se týče jízdy , tak po suchu to sklopím až na stojan a to i s manželkou a nějaké ustřelení neexistuje , pokud vyloženě nechceš driftovat. Za mokra moc sice nejezdím a spíše mám strach z nedobré reklamy která se tu o těchto pneu na foru vede.
Ale co jsem zkoušel sám , tak jsem nepoznal rozdíl mezi ojetější Touranckou které jsem měl předtím a touto Mitaskou. Mám už novější směs. 07 jsem měl na KLR 650 /stará směs / a na mokrém asfaltu to nekontrolovaně ustřelovalo , zato v jednodušším terénu to bylo vcelku dobré.

Přidal Kareru dne 05-04-2015 09:03
#20

Já jezdil chvíli na 07 před dvěma lety a nic moc, na vodě ustřelovaly a zhruba po 7000km začaly praskat figury a to docela dost, na mírné popraskání jsem zvyklý z 09, ale toto bylo moc, nakonec jsem se ustálil na 09 dakar na zadku a TKC 80 předek, nevím čím ta je ale TKC 80 na předku tenerky není skoro odskákaná a to je tam už 9000 na 09 max. 10000km a je konec, na zadku 09 zase paráda i nájezd.

Přidal Joe dne 05-04-2015 20:38
#21

Kareru napsal:
Já jezdil chvíli na 07 před dvěma lety a nic moc, na vodě ustřelovaly a zhruba po 7000km začaly praskat figury a to docela dost, na mírné popraskání jsem zvyklý z 09, ale toto bylo moc, nakonec jsem se ustálil na 09 dakar na zadku a TKC 80 předek, nevím čím ta je ale TKC 80 na předku tenerky není skoro odskákaná a to je tam už 9000 na 09 max. 10000km a je konec, na zadku 09 zase paráda i nájezd.

Řeknu tí čím to je, že nemáš gumy moc odskákané:
Jezdíš na naprostou pohodu a moc nebrzdíš (hlavně motorem) a máš v pořádku tlumiče. Pokud dáš na přední E-09 10000km, tak to klobouk dolů. Já takhle jezdit neumím.

Upravil Joe dne 05-04-2015 20:39

Přidal 12345 dne 09-11-2015 13:18
#22

Tak jak to vypadá po pár měsících?Už je mi někdo schopen říct kolik se dá na sadě E08 90 90/21 a 130 80/18 najet km a jakse to chová s tou "novou" směsí na mokru?

Přidal Joe dne 09-11-2015 18:05
#23

vlastimil napsal:
Tak jak to vypadá po pár měsících?Už je mi někdo schopen říct kolik se dá na sadě E08 90 90/21 a 130 80/18 najet km a jakse to chová s tou "novou" směsí na mokru?

Záleží na jízdním stylu, ale pokud na pohodu na slabším stroji, tak někde kolem 12.000 - 15.000 km. Na mokru je čitelná přibližně stejně jako Tourance a to po celou dobu životnosti. Musíš počítat s tím, že to není pneumatiky na závodění a její určení je pro cestovní enduro

Upravil Joe dne 09-11-2015 18:10

Přidal Milanek dne 09-11-2015 21:38
#24

neres kolik najedou a kup si 07ky :-)

Přidal OffroaderTE dne 17-10-2016 16:24
#25

moje vlastní zkušenost z E 08, měl jsem je na Aprilii Pegaso i na Hondě FMX 650 a celkem spokojenost nájezd byl určitě přes 12 tis km (každou motku js měl 3 roky a najel js min 6 tis ročně), v roce 2013 jsem pořídil TA 650 a obul taky 08čky, něco jsem s nima najel na suchu a na mokru a docela držely až přišel květnový výlet do Alp v 2014, nevím co jsem měl za směs (koupeny byly na podzim 2013), ale podle toho co ty gumy dělaly tak asi tu starou, ve zkratce na téhle těžší motce se mi tyto gumy vůbec neosvědčily, jakmile teplota byla vyšší než 10°C byly celkem v pohodě i na mokru, ale jak klesla teplota pod 10°C, jmenovitě jízda 8 hodin v dešti při 8°C začala zadní guma neskutečně klouzat, pořád to ustřelovalo v zatáčkách, nejhorší byly kruháky, zázrak byl že jsem sebou někde nepleštil, dojel jsem totálně rozhozený domů, gumy šly hned dolů, výměna za Metzeler Tourance, ty drží božsky za každé teploty mokro nemokro, ale sjíždí se a to docela fest, ale za ten pocit bezpečí to stálo, teď jezdím více OFF, vepředu mám E10 a vzadu E09 (bylo doporučeno) najeto zatím přes 5 tis km bez nějakého většího opotřebení, všechny druhy terénu, ostré šutry, měkké šotoliny i bahno a tráva, taky nezbytné dálniční přejezdy a to i ve dvou, na dálnici jsem vždy přihustil zadek na 2,3 - 2,4 bar (ve dvou). Drží kupodivu velmi dobře i za mokra, ale pod 10°C za mokra jsem zatím neměl tu čest, na jarní Alpy bych si raději přezul na Tourance, jinak 09 super :)

Upravil OffroaderTE dne 17-10-2016 16:29