Název novinky: CENDURO :: česká LONG WAY ...

Přidal TomasTT dne 13-10-2011 01:49
#60

Psal jsem o tom docela podrobně na BMWGS a na Motorkářích, kdo chce, určitě si to najde.
Takže fakt jen velmi stručně reakce na ty předchozí 4 stránky:

- naše cesta byla práce. Dostali jsme zaplaceno (ve formě jídla, benzínu a letenek). To znamená, že jsme měli podepsanou smlouvu s producentem akce. Za to jsme museli odvést nějakou práci - odjet, odprezentovat, okomentovat atd... Čas příprav + čas dotáček a sponzorských akcí byl asi tak 10:1, to znamená, že přepočítáno na peníze je ten strávený čas tak drahý, že to asi pro nás nebyla rozhodně levná dovolená

- veškerý materiál jsme si jako tým sháněli sami. Motorky jsou naše, vybavení je naše, většina doplňků, částečně i technika je soukromá (auto, foťáky...). Měli jsme zapůjčené nějaké sponzorské vybavení (notebook, satelitní telefon, satelitní terminál) a od jednoho sponzora jsme dostali stany, nějaké spacáky pro členy štábu, vařiče atd. Ale od A do Z jsme to museli sami zajišťovat. A i celebrity si musely koupit výbavu - i to oblečení nebylo zadarmo od sponzora (s vyjímkou oblečení Martina Zounara, který ho měl opravdu sponzorsky od Hondy Vestec). Helmy vlastní, boty vlastní atd.

- natáčelo se jinak než natáčeli LWR. Jelo se na dvě nebo více kamer, prakticky všechny průjezdy se točily jednou kamerou s teleobjektivem a druhou se širokáčem, všechno ze stabilizovaných pozic - velké stativy atd. Proto se dají dělat z jednoho záběru prostřihy včetně záběrů třeba z helmy, z ručních kamer co jsme měli i my sami atd. Namísto úvah pod stromem v LWR je komentář natočený ve studiu nebo u fanánka v garáži apod. Podle mě to je OK. Nicméně to bylo celé dělané jako "natáčení pořadu". To znamená že priorita bylo dovézt materiál na ten pořad a v době natáčení jsme nevěděli co to bude za pořad - jestli jeden díl nebo seriál ani stopáž ani kde se bude vysílat. Natočilo se stovky hodin, finální střih pro ČT měl 5x30min a po změně TV se z toho muselo vystříhat 4x20 minut. Ale asi bude nějaké DVD s dlouhou verzí. Každopádně to není nijak cenzurované. Když se něco podělalo, tak to tam uvidíte a uslyšíte. Když jsem něco podělal já, bude to tam. Prostě je to cestopis kombinovaný s reality show a dělaný tak, aby se na to mohl dívat i někdo, kdo o motorkách a cestování neví nic a slovo offroad vživotě neslyšel. Sledovanost prvního dílu byla asi 143 tisíc, což není špatné. Třetí díl bude podle mě nejlepší - dramatický a trošku vyhrocený producenty, kteří nás maličko štvali proti sobě.

Přál bych každému, aby si vyzkoušel jaké to je - natáčet na poušti jeden záběr třeba 3x v 50 stupních, kdy se doslova vaříte. Noid, Fanánek i Zounar byli profíci. Dělali to, co se jim řeklo a zvládli to. Víme o tom, že obyčejnou cestu marokem řada lidí prostě nezvládla a i letos z různých výprav odpadli, protože na to neměli ani nervy ani fyzičku ani motivaci. Ti herci a zpěváci to dali a byla to s nima sranda a jel bych s nima kdykoliv a kamkoliv a myslím si, že LWR nebyl zdaleka první pořad tohoto typu a ani poslední a myslím, že právě v obraze bude vidět, že i když tam byly problémy, tak že jsme je jako tým zvládli a bavilo nás to. Doprovodný auto není nic nenormálního, kdybyste viděli ty hromady filmařského vybavení pro štáb, tak to pochopíte. U LWR to není tak moc vidět ale štáb tam byl taky a mnohem početnější. Ti lidi, které vidíte v obraze, to byla celá produkce. Jediný člověk navíc je režisérka, která na tom začala dělat až letos.