Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
|
petr0604 |
Přidané 25-10-2012 09:43
|
Člen
Příspěvek: 275
Založený: 07.08.11
|
Zdravím vás, mohl by mi někdo vysvětlit jaký je rozdíl mezi Mitas E-09 a E-09 DAKAR? Nikde jsem bohužel tuhle informaci nenašel, výrobce přitom nabízí obě možnosti...Díky |
|
|
|
Luky1 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 25-10-2012 10:18
|
Člen
Příspěvek: 445
Založený: 22.08.10
|
Dakar má o jedno plátno navíc takže je odolnější na proražení. Pneu Dakar má žlutý proužek
BMW R1200GS together and forever
http://luky2.rajc... |
|
|
|
Sergej |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 25-10-2012 10:27
|
Člen
Příspěvek: 274
Založený: 14.07.11
|
presne tak Dakar je odolnejsia voci prerazeniu..
ale zmes neviem, ja som na Dakare dal 14tis a to mala este3,5mm takze tak nejako
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/ |
|
|
|
Luky1 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 25-10-2012 11:20
|
Člen
Příspěvek: 445
Založený: 22.08.10
|
Ten nájezd záleží na čem jezdíš. Mě na 12ctce nevydržela dýl jak 4tis.km. Nájezd u E-10 to samo.
Obecně platí že čím silnější a těžší motorka tím víc žere gumy. Dost se u špalků podepisuje i to jak akceleruješ a brzdíš.
Upravil Luky1 dne 25-10-2012 11:26
BMW R1200GS together and forever
http://luky2.rajc... |
|
|
|
qwert |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 25-10-2012 12:21
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Luky1 napsal:
Ten nájezd záleží na čem jezdíš. Mě na 12ctce nevydržela dýl jak 4tis.km. Nájezd u E-10 to samo.
Obecně platí že čím silnější a těžší motorka tím víc žere gumy. Dost se u špalků podepisuje i to jak akceleruješ a brzdíš.
Jak akceleruješ a brzdíš se ti podepíše na každé gumě nejen na špalcích.A nájezd je vždy jen o kvalitě gumy.Mitas v poslední době už stojí za hovno.. |
|
|
|
Luky1 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 25-10-2012 17:09
|
Člen
Příspěvek: 445
Založený: 22.08.10
|
qwert napsal:
Luky1 napsal:
Ten nájezd záleží na čem jezdíš. Mě na 12ctce nevydržela dýl jak 4tis.km. Nájezd u E-10 to samo.
Obecně platí že čím silnější a těžší motorka tím víc žere gumy. Dost se u špalků podepisuje i to jak akceleruješ a brzdíš.
Jak akceleruješ a brzdíš se ti podepíše na každé gumě nejen na špalcích.A nájezd je vždy jen o kvalitě gumy.Mitas v poslední době už stojí za hovno..
Tak pokud by jsi to měl brát takto tak i Michelin Anakee II stojí poslední dobou za ho.no protože kamarádovi nová dala jen 4500km a mé už jen 2mm což oproti dřívějšku je nájezd o cca 6000km míň! Špalky odcházejí obecně dříve než nešpalková guma už jen díky tomu že mají menší styčné plochy se kterýma má kontakt s povrchem. Samo že špunty budou i více mizet na asfaltu. Např. Metzelerky Karoočka dají taky max 6 tis.km a jsou hyn, a kup na mou moto Conti trail atack a najedou ti 12tis. jak nic protože mají větší styčnou plochu s vozovkou a směs samo má taky vliv
BMW R1200GS together and forever
http://luky2.rajc... |
|
|
|
VojtechPolicky |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 25-10-2012 17:34
|
Člen
Příspěvek: 22
Založený: 23.10.12
|
Ahoj koukám že se tu řeší Mitasky E09 versus dakar...
mámm zkušenosti s dakarama... předek šel do haje cca po 7000 km možná 7500 zadek má 7500 a ještě těch 6000 dá... jezdím převážně silnici a dálnici se nevyhýbám... a že byhc je šetřil říci nemohu.. a jsem spokojený.. te dmám na předku Mitas E08 a zatím dobrý :-) |
|
|
|
qwert |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 25-10-2012 17:51
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
VojtechPolicky napsal:
Ahoj koukám že se tu řeší Mitasky E09 versus dakar...
mámm zkušenosti s dakarama... předek šel do haje cca po 7000 km možná 7500 zadek má 7500 a ještě těch 6000 dá... jezdím převážně silnici a dálnici se nevyhýbám... a že byhc je šetřil říci nemohu.. a jsem spokojený.. te dmám na předku Mitas E08 a zatím dobrý :-)
No jsi teprve na začátku bádání.. |
|
|
|
Luky1 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 25-10-2012 19:11
|
Člen
Příspěvek: 445
Založený: 22.08.10
|
VojtechPolicky napsal:
Ahoj koukám že se tu řeší Mitasky E09 versus dakar...
mámm zkušenosti s dakarama... předek šel do haje cca po 7000 km možná 7500 zadek má 7500 a ještě těch 6000 dá... jezdím převážně silnici a dálnici se nevyhýbám... a že byhc je šetřil říci nemohu.. a jsem spokojený.. te dmám na předku Mitas E08 a zatím dobrý :-)
Na Dakárku vydrží určitě víc jak mě na dvanáctce rpotože ten Dakárek je o skoro 80kg lehčí a o pár desítek koníků míň divokej jak 12ctka. Ten předek je u E-09 poloviční jak u ostatních gum a na těžší motorce které jezdí i asfalt dá tak 3000km tak buď rád že ti na motce gumy vydrží tak dlouho
Na předku mám E-10 a ta dala už jednu zadní E-10(4000km) pak jednu zadní E-09(4000km) a zase mám vzadu E-10 cca najeto 600km a ta přední má pořád víc jak 60% vzorku. Ty zadky ale hobluju protože mám celkově těžkou mrchu a já taky cosi při dvou metrech vážím+dost asfaltu+lehkej a v terénu dost hrabavej zadek=smrt zadní pneu.
Upravil Luky1 dne 25-10-2012 19:14
BMW R1200GS together and forever
http://luky2.rajc... |
|
|
|
lobo6 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 25-10-2012 19:42
|
Člen
Příspěvek: 210
Založený: 30.08.10
|
Vždy záleží jakým stylem se na pneu jezdí, ale občas se stane se že na jednu E 09 jsou potřeba 2 motory GS 1200 |
|
|
|
Mati |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 25-10-2012 20:30
|
Člen
Příspěvek: 466
Založený: 24.11.10
|
čau,
XTZ750 ST.
Kupoval jsem moto na jaře, přední E-09 DAkar nová, zadní tak 60%.
Po najetí 6.000 km, 70% asfalt, 30% off.
Přední guma, špunty sjetý jako zuby od cirkulárky. vepředu měly 6-8mm,
vzadu 2mm.
Zadní guma byla sjetá stejnoměrně, ale bylo tam tak 1-2mm.
Je pravda, že jsem si užíval a jak byl i na asfaltu kousek písečku, hrábnul si
a taky neměl problém vzít pořádně za přední páčku.........
Takže za ty prachy vydržely dost...
Teďka jezdím C21 ve předu a E-09 Dakar vzadu a prozatím se mi to líbí.
Maty
Upravil Mati dne 25-10-2012 20:34 |
|
|
|
Luky1 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 26-10-2012 09:33
|
Člen
Příspěvek: 445
Založený: 22.08.10
|
lobo6 napsal:
Vždy záleží jakým stylem se na pneu jezdí, ale občas se stane se že na jednu E 09 jsou potřeba 2 motory GS 1200
Lepčí dva motory než dva piloti
BMW R1200GS together and forever
http://luky2.rajc... |
|
|
|
Sergej |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 26-10-2012 10:23
|
Člen
Příspěvek: 274
Založený: 14.07.11
|
no k stylu jazdy:
na Karoo T som dal 6000tis max. a pri tom istom style jazdy na DAkarke 09 som dal 14tis a mal som tam 4mm este!!
Neviem cim to bude ale sam som nechapal.
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/ |
|
|
|
Luky1 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 27-10-2012 00:53
|
Člen
Příspěvek: 445
Založený: 22.08.10
|
Sergej napsal:
no k stylu jazdy:
na Karoo T som dal 6000tis max. a pri tom istom style jazdy na DAkarke 09 som dal 14tis a mal som tam 4mm este!!
Neviem cim to bude ale sam som nechapal.
jo jenže jsi zapoměl říct že ta E-09 byla ještě z té série co ji dělali ze směsi na puky
BMW R1200GS together and forever
http://luky2.rajc... |
|
|
|
Sergej |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 27-10-2012 23:03
|
Člen
Příspěvek: 274
Založený: 14.07.11
|
Luky1 napsal:
Sergej napsal:
no k stylu jazdy:
na Karoo T som dal 6000tis max. a pri tom istom style jazdy na DAkarke 09 som dal 14tis a mal som tam 4mm este!!
Neviem cim to bude ale sam som nechapal.
jo jenže jsi zapoměl říct že ta E-09 byla ještě z té série co ji dělali ze směsi na puky
tak to neviem, minuly rok na jar som ju obul a na jar letos sla za 07
A mozem povedat ze drzala super, necitil som zeby mala tvrdu zmes..
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/ |
|
|
|
Luky1 |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 27-10-2012 23:57
|
Člen
Příspěvek: 445
Založený: 22.08.10
|
Když by jsi ji obul na kačenu tak by nevydržela ani ty 4tis. jako mě na 12ctce
BMW R1200GS together and forever
http://luky2.rajc... |
|
|
|
Sergej |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 28-10-2012 13:54
|
Člen
Příspěvek: 274
Založený: 14.07.11
|
Luky1 napsal:
Když by jsi ji obul na kačenu tak by nevydržela ani ty 4tis. jako mě na 12ctce
To mi je jasne, ja jazdim len na 650tke a výhradne sám 85kg jazdec..
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/ |
|
|
|
RadekK |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 16-11-2012 13:09
|
Člen
Příspěvek: 416
Založený: 11.09.11
|
Luky1 napsal:
Dakar má o jedno plátno navíc takže je odolnější na proražení. Pneu Dakar má žlutý proužek
Moje E-09 90/90/21 (obyčejná NEdakar) vyraženo 2 vrstvy ...
Nová přední E-09 v provedení Dakarc (žlutý pruh) v rozměru 90/90/21 TT 54T a na bočnici pneumatiky vyraženo "2 vrstvy" ....
Tak si nejsem jist - silnější vrstvy ?
A ještě k C-02 130/80/17 TT 65N (červený pruh) - na bočnici uvedeno "E8" v kolečku a 75R ....
Pokud rozumím dobře, tak tato pneu byla homologována dle EHK OSN č.75 a je v souladu s podmínkami provozu na pozemních komunikacích (56/2001 Sb.), ale díky rychlostnímu indexu N ji nesmím na svém vozidle použít ... |
|
|
|
Joe |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 16-11-2012 16:19
|
Člen
Příspěvek: 285
Založený: 31.05.10
|
Luky1 nemáš tak úplně pravdu s tím nájezdem u E-09. Pokud jsi neslyšel prezentaci Poubesovi cesty, tak přetlumačím, jel Omán v drsných podmínkách na moto KTM 990 v předu E-10 a vzadu zmíněnou E-09. Nájezd 15000 km !!! Původně jsem si myslel, že jsem se přeslechnul a nechal jsem si to opakovat. Jel provedení Dakar. To mluví samo za sebe, nemyslíš.
Upravil Joe dne 16-11-2012 16:26 |
|
|
|
qwert |
Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR
Přidané 16-11-2012 16:47
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Joe napsal:
Luky1 nemáš tak úplně pravdu s tím nájezdem u E-09. Pokud jsi neslyšel prezentaci Poubesovi cesty, tak přetlumačím, jel Omán v drsných podmínkách na moto KTM 990 v předu E-10 a vzadu zmíněnou E-09. Nájezd 15000 km !!! Původně jsem si myslel, že jsem se přeslechnul a nechal jsem si to opakovat. Jel provedení Dakar. To mluví samo za sebe, nemyslíš.
S každou gumou najedu bud 15000 nebo jen 2000km.Jen to jen o jezdci jak s ní zachází..S mou první Michelin Desert jsem najel 14000,Despres ji oholil za 600km etapu.. |
|
|