24.11. 2024 06:24
Navigace
· Úvodní stránka
· Diskuzní fórum
· Zprávy
· Články
· Odkazy
· Kalendář

· Pravidla portálu
· Návody
· Vyhledávání
· Kontakt
Poslední články
· Test
· CENDURO BABÍ LÉTO ...
· TIP NA VÝLET: AUTO ...
· Stretnutie Mototuris...
· TEST DEXSHELL OVERCA...
Reklama
Kalendář akcí
<< Únor 2025 >>
Po Út St Čt So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28    
Poslední komentáře
Články
Na ktm 950 adventure mam sadu E 07 a jsem na vy...
to svedikgs: poslal jsem ti PM
Cauko ako to je zo zaslanim na SK?Co to stoji v...
moja XRV (Africa Twin) a Mitas: E-09: Predok s...
Zprávy
26-[b]29[/b]
Také přeji vše nejlepší do Nového roku,sp...
Jo kamaráde ,není termín ten,aby se hodil v...
Škoda,že je zrovna DR BIG sraz. Jel Bych se p...
Partnerské weby
Diskuze Fóra
Nejnovější diskuze
· Motoservis HP2MOTO, e-shop
· Yamaha Ténéré 700
· Royal Enfield Himalayan
· GENEZE - vše pro zážitek z jízdy
· CFMOTO
Nejdiskutovanější
· Moravský OFF [6039]
· Východní čechy [3300]
· Morava - vyjížďky, setkání, srazy, akce ... [3186]
· Severní Čechy - vyjížďky a jiné akce. [2376]
· Motodoplňky Marselus [976]
Google Translate
Hledání
Reklama
Číst diskuzi
CENDURO :: CESTOVÁNÍ - motocykly :: EVROPSKÉ ZNAČKY
 Tisk diskuze
TRIUMPH TIGER 955i
marvy
#1 Vytisknout diskuzi
Přidané 01-02-2012 14:20
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 262
Založený: 24.02.11

Dneska mám fakt psavou a protože mi občas posílaj lidi v SZ dotazy ohledně zkušeností s Triumphem a tady ještě není patřičné vlákno, rozhodl jsem se, že pár zajímavých věcí napíšu.

Triumph je u nás stále dost nedoceněná značka a Tiger se dá dnes pořídit za celkem slušný peníze.
Tento model se vyráběl od roku 2001 do 2006, výkon je 98, nebo 106 koní. Od roku 2004 se dělal už jen na litejch kolech. Ještě se v letech 1999 – 2000 se vyráběl v podstatě stejný model, ale motor měl obsah jen 885 cm3.

Motor je tříválec se vstřikováním. Ten motor táhne furt pryč. Šestka se sebere už od 1500 ot. Kdo se na tříválci nesvezl, nepochopí (nebo neuvěří). Osobně si myslim, že Tigr GéeSum, mimo 12ctek ujede. Ten motor je prostě skvělej.
Je to šestikvalt.
Nádrž je na 24 litrů.
Spotřeba. Jsou lidi co jezděj i pod 5l. Já osobně jezdím průměr 6 l (ale převážně jezdím ve dvou a občas jak hovado. Zatím největší spotřebu jsem měl 8,2 litru. (To když jsem cestou z Rumunska dostal u Balatonu 66 euro za špinavou SPZ, tak jsem nasranej ve dvou, s kuframa a na E09 pod 150 km/h až domu nejel).
Servisní interval je 10000 km - olej + filtr, každých 20 tisíc - vzduchový filtr, svíčky a kontrola ventilů (řešeno výměnou, nebo prohozením podložek).

Tigr má v základu pancéřové hadice.
Vstřikovací systém má na rozdíl od některých jiných, mimo jiné i senzor atmosférického tlaku (nemá problémy ve vyšších nadmořských výškách jako jiné stříkačky)
Na Triumphy existuje neoficiální dost kvalitní diagnostickej software zdarma a kabel jde koupit za 250kč. Dají se na tom zjišťovat a mazat chyby i přehrávat oficiální nebo neocifiální. palivový mapy. Nemusí člověk, kvůli každýmu prdu do servisu a navíc se to může hodit i na cestách, kdy zjistím rychle závadu (nebo který čidlo nefunguje správně) a nemusím kvůli tomu mít zařízení za 10 a víc tisíc, nebo nemusím pokračovat servisní rychlostí do nejbližšího servisu. (Spousta lidí sebou na cesty stejně vozí NTB, nebo netbook). Ne všechny modely maj katalyzátor, jen lambdu a ta jde softwarově odpojit přehráním jiný palivový mapy.

Nevýhody. Na Tigrovi fakt fouká, ale není to zase tak hrozný (na GS 11 mi to přišlo obdobný) ale cestování je i tak pohoda. Na manipulaci na místě je to fakt těžká kráva, ale dá se na to zvyknout. Na náročný offroudy to úplně není, na to jsou jiný motorky (hlavně lehčí a s menšími objemy a výkony) ale je to hlavně o jezdci a o odhodlání každého soudruha do čeho si troufne, tak jako i u vrtulí.
Do těžšího terénu je vadou vyšší těžiště a relativně nízko vedené svody.
Nemá sice kardan, ale na druhou stranu myslím, že přetrženej řetěz na cestě není takovej problém, jak prasklej kardan, nebo vysypaný kříže.
Bohužel modely s drátěnejma kolama nejsou bezdušový.
Nemá ABS, ale dá se bez něj žít.
Tigr nejde moc odlehčit, protože ani u modelů s katalyzátorem neváží katalyzátor 10 kg.

Vyloženě nějaké konkrétní poruchy, na co by trpěli Tigři mi nejsou známy. Snad jen některý kusy mívaj problém s chlazením, ale většinou je to záležitost tlakového víčka na chladiči.

Servisní síť v ČR se rozrůstá - Praha, Brno, Olomouc (oficialní) plus další neofiko Triumph servisy. Dostupnost a ceny dílů zhruba tak jako u ostatních a cca do týdne.

Zájímalo by mě, jestli tu je ještě někdo s Tigrem, vím akorát o Dalissovi.

Tady je můj exemplář.

'https://lh3.googleusercontent.com/-xWctDmF2nC8/Tf4u0AxMkuI/AAAAAAAAKlc/QrCS4RyjfBY/s720/DSC_4686.JPG'
 
http://marvysweb.blogspot.com/
tonybeny
#2 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 16:08
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 129
Založený: 31.12.11

já, já já se hlásímSmile
 
xx4
#3 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 16:08
Člen

Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10

TIGER955 byl kdysi v mém úzkém výběru spolu s GS.V době kdy to bylo aktuální,se nedařilo sehnat solidní kousek,takže vyhrálo GS (skoro bych řekl bohužel...Cool ).Svezl jsem se na něm díky jednomu ochotnému dovozci a souhlasím s tím,že ten motor je parádní.Škoda že tuhle koncepci cendura plynule dál nerozvíjeli a Tigra na čas "zabili" modelem 1050.Nejnovější Tigry už jsou jen variace na téma GS.
Co by se mi hoooodně líbilo,by bylo spojení motoru 955 a "dakarské" vizáže prvního modelu.thumbs upTo by bylo "papíno"yummy
Upravil xx4 dne 01-02-2012 17:02
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
 
Speed
#4 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 16:21
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 354
Založený: 18.08.10

mno, muzu rict, ze je to povedena motorka!!
XL 1000V Varadero(zebra)
 
http://www.motorkari.cz/profil/Speed/
motoblb
#5 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 16:30
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 1277
Založený: 15.05.10

Nejede to špatně,ale abych se řadil mezi ty co chtěj mít víc jak 2 válce a na 4 jim nezbylo,tak to zase néGrinGrin
 
http://www.motodilyhavirov.cz/
hans
#6 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 16:48
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 231
Založený: 12.12.10

zajímalo by mě, jak je na tom starej model 900....
Sapere Aude
 
www.kosohorskaslechta.webgarden.cz
Medved 77
#7 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 17:49
Člen

Příspěvek: 1014
Založený: 13.12.11

Já se taky hlásím mám ten model 1999až 2000 jede super a spotřeba do pěti litru když se za to netahá.
Neper se,život ti dá do držky sám.
 
http://loskutak77.rajce.idnes.cz/
xx6
#8 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 18:55
Člen

Příspěvek: 1454
Založený: 10.05.10

Zítra tomu bude 4 roky, co tigra sedlám a sem s ním spokojen. Jasně, má své mouchy, ale to má asi každá motorka Smile Jen jsou lidi, co si to prostě nepřiznaj.
Souhlasím s Pavlem GS, že je škoda, že Triumph koncepci tigra zazdil a umrtvil Sad ale co už. A souhlasím, že starej karburátor je správný adventure nádobíčko. A s motorem 955 (ale s karbcema) by to bylo ideál. Svezl jsem se i na 1050 a to je ještě větší nářez. Ale nějak si ho už nedovedu představit v terénu - ani ten motor. Ale na asfaltu jsem byl z té motorky dost unešenej a nechtělo se mi z té motorky dolů.
Nějaké zkušenosti z Tigrem jsou napsány i na mém webu www.daliss.ic.cz. Jsou tam i moje úpravy - podvozek, doplňky a tak - vesměs vše samodomo výroba, bo kdo má ty předražený bebechy kupovat
 
xx4
#9 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 19:24
Člen

Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10

Je to sice vlákno T955,ale myslím že není na škodu připomenout jak to vlastně začalo Wink

Krásný kousek

'http://motoprofi.com/bikephoto/3176/triumph_tiger_900_1996_8.jpg'
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
 
xx6
#10 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 19:28
Člen

Příspěvek: 1454
Založený: 10.05.10

PavelGS> trochu tě poopravím, první tiger vypadá takto:
'http://www.classic-british-motorcycles.com/images/39Tri-T100Tiger-RF.jpg'
 
hans
#11 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 19:53
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 231
Založený: 12.12.10

pavelgs napsal:
Je to sice vlákno T955,ale myslím že není na škodu připomenout jak to vlastně začalo Wink

Krásný kousek

'http://motoprofi.com/bikephoto/3176/triumph_tiger_900_1996_8.jpg'




libofka clap
Sapere Aude
 
www.kosohorskaslechta.webgarden.cz
xx4
#12 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 20:05
Člen

Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10

daliss napsal:
PavelGS> trochu tě poopravím, první tiger vypadá takto:
'http://www.classic-british-motorcycles.com/images/39Tri-T100Tiger-RF.jpg'


"Já vím Bohumile,já vím" ( (c) Bohuš) Grin Tak daleko jsem ale sahat nechtěl.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
 
xx6
#13 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 20:17
Člen

Příspěvek: 1454
Založený: 10.05.10

Pavel> já si musel rýpnout blushing
 
PetrAT
#14 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 20:55
Člen

Příspěvek: 2285
Založený: 27.05.10

A je fajn, že Triumph nenechal Tygry vymřít Wink
 
marvy
#15 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 21:33
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 262
Založený: 24.02.11

To karburátorový devítikilo je fakt pěkný, i když taky bylo těžký jak prase. Na Motoroutu je Martinovo pojednání o T 900 http://www.motoro...trech.aspx

Tady je přehledná srovnávací tabulka Tigrů od roku 1993 - 2011. http://www.tigerh...lvergleich
 
http://marvysweb.blogspot.com/
3X
#16 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 22:09
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 1698
Založený: 02.05.10

motoblb napsal:
Nejede to špatně,ale abych se řadil mezi ty co chtěj mít víc jak 2 válce a na 4 jim nezbylo,tak to zase néGrinGrin


ty musíš furt rýpat Grin. Do žigulů, do rezervního 3-tího válce, ... peugeot assistance na tebe hilarious

ale kousky to jsou zajímavé thumbs up
 
motoblb
#17 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 02-02-2012 04:56
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 1277
Založený: 15.05.10

3X napsal:
motoblb napsal:
Nejede to špatně,ale abych se řadil mezi ty co chtěj mít víc jak 2 válce a na 4 jim nezbylo,tak to zase néGrinGrin


ty musíš furt rýpat Grin. Do žigulů, do rezervního 3-tího válce, ... peugeot assistance na tebe hilarious

ale kousky to jsou zajímavé thumbs up
Tak tomu bych se Jirko nebránilblushing Nerejpu,každá motorka má svoje,ty naše furt posloucháš co to bouchá a třiválcový zase zní jako myš na setrvačník co jsem měl jako malejGrin
 
http://www.motodilyhavirov.cz/
tonybeny
#18 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 17-03-2012 18:57
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 129
Založený: 31.12.11

Ahoj triumfáci, zdá se, že mi začal chcát simerink na řetězovém kolečku, tak prosím o radu, kde sehnat nový a jak složitá je výměna(jestli je pod nějakým víčkem nebo se musí rozerbrat převodovka). Mimochodem dnes sem potkal černýho tigra na obchvatu Čáslavi- nebyl to někdo zdejší?
 
PetrAT
#19 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 17-03-2012 19:23
Člen

Příspěvek: 2285
Založený: 27.05.10

Vstřikovací systém má na rozdíl od některých jiných, mimo jiné i senzor atmosférického tlaku (nemá problémy ve vyšších nadmořských výškách jako jiné stříkačky)
Marvy, takže tam je nějaká váha vzduchu ? Nebo jak to je vlastně na těch stříkačkách řešené ?
 
marvy
#20 Vytisknout diskuzi
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 17-03-2012 20:33
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 262
Založený: 24.02.11

to tonybeny:
U tý Čáslavi jsem to byl já, jeli jsme do Heřmanova Městce. Člověka potěší, když potká za cestu vyjímečně stejnou motorku. Proto jsou bramboráři tak veselý, protože se potkávaj pořád.
K tomu oleji. Nedělal jsem to, ale řekl bych, že se převodovka nemusí rozebírat.
Je to 26 http://www.worldo...k_03=23772 Cena 7 liber.
Já měl dnes taky loužičku na úrovni pastorku, ale to bylo od Scotoileru, kterej jsem měl povolenej na ztuhlej olej a dnes bylo fakt vedro a dával moc. Tak abys to neměl taky tak.

to PetrAT:
Je tam čidlo atmosferického tlaku přímo v řídící jednotce pod sedlem a k ní vede hadička z airboxu.
 
http://marvysweb.blogspot.com/
Přejít na fórum:
Přilášení
Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapoměli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Cenduro
· Přidat k oblíbeným
· Nastavit jako výchozí
Kdo je On-line
· Hosté On-line: 155

· Členové On-line: 0

· Registrovaní členové: 2,345
· Nejnovější člen: Marklar
Reklama
Počasí
RSS vlákna na stránce
RSS - Fórum
RSS - Novinky
RSS - Články
RSS - Odkazy
Reklama
Vygenerované za: 0.09 sekund 402,813,243 návštěv