"...má tato akce sloužit pro detailní a finální odezvu jezdců pro naladění stroje před spuštěním sériové výroby."
Tak milá Yamaha, ja som mimocestný turista a potrebujem enduro motorku, ktorá mi ponúkne aj určité pohodlie na asfaltových presunoch. Mne je absolútne jedno, čo na motorku povedia Peterhansel, Sanders a kde jaký machri, ktorých baví naháňať sekundy a či je motorka pri 160 ešte v púšti stabilná, alebo nie. Ja sa len chcem voziť s istotou, že 300-1000 km nutného presunu po asfalte zo mňa nespraví mrzáka a nebudem musieť otáčať lebo asfalt či necesta skončila.
Som si 100% istý, že Yamaha dokáže vyrobiť skvelú motorku aj bez vyjadrení superjazdcov a pokiaľ chcete nasledovať príklad SuperAfriky a za veľa peňazí ponúknuť aj veľa železa, tak vaša práca bola z môjho pohľadu zbytočná. Stačilo dať na XT660Z lepší podvozok, poprípade vymeniť motor (za mňa ideálne jednobuch 690 od KTM).
Cenduro nad 150 kíl nie je dnes žiadna diera do motosveta.
Upravil satos dne 05-05-2018 11:25
Zrovna tak XT660Z vážila skoro dva metráky A jestli je něco jistý, tak že T7 bude mít plus mínus totéž...
jestli někdy spatří světlo světa, a protože dvouválcová osmistovka od KTM bude dřív, tak si tyhle Yamahu koupí asi jenom opravdoví fajnšmekři /a USA, která KTM nemůže vystát
Čekání na novou Ténéré je opravdu nekonečný. Chování Yam pro mě nepochopitelný. Měl jsem za to, že ohlášená promo akce na letošek bude mít větší propagaci. Takhle jsem měl chvílemi pocti, že se snad při testování něco pokazilo.
Přemýšlím kam obsahem T7 Yamaha vlastně míří? Není malá ani velká. Jezdce cesťáků nad 1000ccm asi moc neosloví. Ti budou žehrat, že to nemá koně a neuveze je to.
Mě především těší, že je to 2-válec a klidně by stačilo i 600ccm. Mám za to, že né tolik obsah, jako právě počet válců, dělá komfort při delší cestě. Jezdím léta na 1buchu a počítat každou otáčku je někdy vážně dřina.
Hlavně ať už s tím vylezou. Nemůžu se dívat na to, jak Afričani tančí na hřbetech nás oddaných Ténéristů. Nic proti CRF, je skvělá. Mám ale rád, když je svět barevný. Je alespoň o čem vyprávět, co porovnávat, soutěžit. Vždyť se jen podívejte, kolik AT dnes jezdí!?
Tak teda ať žije a brzy vyjede. Do tý doby udržuju dál při životě ten starej klumpr..
FilipTenere přiložený následující obrázek:
[185.12Kb]
Upravil FilipTenere dne 05-10-2018 21:50
No možná si to děláme sami. Spousta lidí si kupuje věci jen na základě bombastické reklamy. I v tom jednom článku píší že nejlepší záběry bufou z .... Mně je absolutně jedno záběry z ... mě zajímá co dostanu do rukou a to můžou napsat číslicemi - váha, výkon, krouťák, průběh, rozměry. A potom postřehy jak se to chová tehdy a tehdy. Jsem naopak přesvědčený, že když to budou testovat lidi co mají z hůry dáno a ideálně závodní zkušenosti je to jednoznačné plus. Nikdo jiný si totiž s nastavením podvozku a možná i motoru nahrál více a oni ví co hledat. To ze tam točí promo videa místo testování jen zvyšuje cenu vývoje .... no a tady se dostávám na začátek, protože dobré PR se postará o prodejnost i když to bude plečka.
Měl jsem Jawy Hondy mám KTM řídil jsem Ducati Yamahy Aprilii Suzuki a nejvíc mě zajímalo jak fungují, jakou odvedli práci při vývoji a výrobě.
Takže mne by zajímala ta suchá hmotnost, jestli už konečně někdo udělá mašinu s hmotností pod 180, s výkonem v pohodě těch 75 (prosím bez děr ), se štelovacím podvozkem aspoň 210, co se bude dobře vodit, spotřebou okolo 5 a klidně s nádrží na 15 protože se po max 250 rád protáhnu, a do terénu nebo na serpentiny jsem se snažil vozit v bandasce do 10.
Upravil ludekce dne 06-10-2018 10:55
jj, kritikou se tam nešetří, odborná veřejnost čekala asi víc, my nakonec taky. Rozhodně menší váhu a lepší podvozek, na druhou stranu díky bohu, že jsou na světě dvě nová velká endura a k tomu vymodlené dvouválce
motka si určitě najde své zákazníky, pokud tam bude rozumná cena, je dost lidí, co dají přednost spolehlivosti před technickými vymoženostmi
A víte co,mě se nová Tenerka líbí. Konečně 2-válec, v pro mě dostatečném objemu a výkonu. Motor věřím bude japonsky spolehlivý. Kola 21/18. Rovné sedlo. Rally style předek. Prima posazený výfuk. Solidní váha. Šťíhlá sportovní silueta,která mému oku lahodí.
Možná není dokonalá, ale to podstatné tam je. Po dlouhé době konečně Yamaha,která věřím že se ctí zastoupí roli mé staré 1VJ.
Motosvět tak díky modré zůstává barevný a soupeření žije dál..😉🤘
Myslím, že je špatně, že se Tenere srovnává s Adventure R. KTM vyrábí i Adventure obyč. bez R a porovnejte parametry tam. Nižší blatník nad kolem a vyšší štítek se Tenere více blíží. Zdvihy KTM o 1 cm nižší než Tenere, v článku kritizovaný průměr vidlice 43 mm má KTM stejný a ano motor je u KTM výkonější, ale ne každý to potřebuje a vyhledádvá. Co se týká váhy, tak je to pořád asi o 25 kg méně něž byly motorky před 20 lety, ale je tam zřejmě i víc součástek a nejde váhu snižovat do nekonečna, aby motorka taky něco vydržela. Nevím o kolik zvedne váhu třeba různé ABS a další elektronika, ale něco určitě ano. Třeba u aut jsou novější modely i za použití nových lehčích materiálu, ale s přidáním bezpečnostních prvků u stejně velké motorizace a typu karosérie minimálně o 100, 150 kg těžší. U nové Afriky jsem taky četl stesk na váhu a dnes když vidím Afriku, tak na ní každý stejně dobrovolně pověsí další kila ve zbytečných doplňcích.