V tuto chvíle cestují po cele Indie a používám tento stroj.
Po 6000+ kilometru mužů říct že motorka je pěkná pro této podmínky.
Jen chybí 6st. převodovka, jinak výkon není nic moc - ale funguje to jako pojistka od blbych nápadu 😁
Nejsem si jistý, jestli bych si Himalayana někdy koupil, když mám (také) XT 600 Z TÉNÉRÉ - typ 3AJ z roku 1988
ale jako staromilci a čím dál klidnějšímu a stále více se kochajícímu jezdci se mi ta motorka opravdu líbí. Ani ne tak úplně vzhledem, jako svojí koncepcí, jednoduchostí, cenou, ...
Najel jsem na Enfieldu zhruba 3000 km, sice to nebyl Himalayan, ale myslím že je to podobné. Pro Asii ideál, u nás bych se trápil. Něco jako Jawa, pokud s tím budeš jezdit na ryby, nebo na kafe, vyměníš olej jednou za 5 let, řetěz 3x zkrátíš dokud rozeta není hladká, tak vcelku bez nákladů to přežije dvě generace. Pokud ale od ni budeš očekávat něco jako od xt600 tak budeš spravovat každý den. Já jsem ji třeba zlomil vejpůl a to mám 75 kg. je to zkrátka veterán poskládaný v dnešní době..... Ale vypadá hezky.
souhlas před 30ti lety tu byli motorky které uz měli všechny parametry lepsi - viz xt dr apod. a před 20ti lety uz byli skoro povazovany za zastarale tak proc tleskat motorce která nemá jako novinka 2018 ani parametry xt500 z roku 85 :-) jinak ta motorka ma jiste kouzlo ale není to tim ze je hezka, je proste jen jina :-)
Svezl jsem se na něm v červnu 2016 při cestě na Pangong Tso při naší cestě po Himálajích. Bohužel, ta daná motorka byla absolutně mimo.
Prvotní nadšení vystřídalo rozladění. Celou cestu jsem nebyl schopen najít správný posed. To sedlo bylo tak zvláštně tvarované.
Zátah motoru celkem ucházející, ale rozsah použitých otáček byl někde kolem 2000 a vůbec nešlo motor vytočit přes 4500 ot. (ale to mohlo být tím, že jsem tu motorku dostal do ruky s najetýma 420 km).
Ten kompas ukazoval jen na sever... A na jih... A navíc byl tak rychlý, že když se rozhodl, že jedu na jih, já už ve skutečnosti jel na sever. Ale tohle je stejně taková blbůstka k ničemu.
Podvozek jsem neměl možnost nastavit. Nastavení ale bylo na silnici standardní, na nezpevněném povrchu hrozné. Pneu taky nic moc...
Nevím jak to designér dokázal, ale průjezd vodního toku jakoukoliv rychlostí vždy vyhodil neuvěřitelné množství vody do mého rozkroku. Na R-E Bullet jsem za celou cestu nebyl tak mokrý...
Kolega na R-E Electra 350 byl v horských pasážích celkově rychlejší. Byl jsem po dvou dnech rád, že jsem se vrátil na svého R-E Bullet 500...
Jinak na cesty kolem Dillí a blízkého okolí jsem mě koupený Bajaj Pulsar 220f. BMW R1200 GSA ´16
ex - CRF 1000 Africa Twin ´16
ex - XRV 750 Africa Twin ´02
ex - DR 800 Big ´94