jo, jo, pís, priateľu, pís. Neni problém. Len furt miešaš témy, tak ... Ale OK.
Som myslel, že jazdíš rely, alebo nejaká diaľková turistika, keď máš tu Repliku. Aj keď si tuším spomínal, že na turistiku to asi nie je, ale to ani 690E, CRF250 či Tricker, Zoomer, Pionier, Babeta...
Do Brna mám toľko, ako do Borši (Maramureš), tak ak by som si mal vybrať smer, tak na východ. Nič v zlom. Iba žeby si tam mal niečo špeciálne. Raz ma jeden bývalý kamarát volal na stredné Slovensko pojazdiť, že tam má takú 2 (dva) km šotolinovú cestu. Tak chápeš, prejsť to aspoň 50x hore-dole, aby som aspoň čo-to pojazdil, no
Prajem dobré pojazdenie v Afrike. A uži si to sám. Je to iný level. A ja už som si tak zvykol, zastavím kedy chcem, seriem kedy chcem, spím kde chcem, často aj nejem kedy nechcem..., že už ani nikoho nehľadám. Ale možno by sa mi niekto pridal na budúci rok do Kirgizska...
Takže přídavná nádrž od radegarage: úplně v pohodě, pouze nevýhoda je ten menší filtr takže je třeba častěji čistit. Brodivost bych asi úplně neřešil je to dosti vysoko i tak
Miguel: jestli replika ma slabší motor tak to před tebou klobouk dolu😂, jede to jako kráva skoro 180, úžasný kroutak oproti běžné 450 a i daleko lepší než 690
Upravil easyrider dne 19-11-2018 21:45
easyrider napsal:
Takže přídavná nádrž od radegarage: úplně v pohodě, pouze nevýhoda je ten menší filtr takže je třeba častěji čistit. Brodivost bych asi úplně neřešil je to dosti vysoko i tak
Miguel: jestli replika ma slabší motor tak to před tebou klobouk dolu😂, jede to jako kráva skoro 180, úžasný kroutak oproti běžné 450 a i daleko lepší než 690
Slabší pro cestování. Slabší v kontextu jinak dokonalé, chytře vymyšlené motorky. Jestli motorka s tímhle obsahem jede 180, tak je to zpřevodováním. A jak všíchni víme, větší maximálka rovná se menší zrychlení a naopak. V reálu to způsobí, že dole je to skoro mrtvé. Určitě tam není vzteklost toho ostrého endura, jako třeba 450, ta ti vyškubne ruce v ramenou. Na běžné ježdění je to hodně příjemné, neutahá tě to, ale potřebuješ víc otáček. A zhruba v půlce? bez otáčkoměru to nezjistím - se to splaší jak dvoutakt a zabírá to úplně úžasně.
Dakar je limitovaný obsahem 450 ccm a pokud je zajímá maximálka kolem 180, potom to prostě jinak nejde. Je to motor postavený pro určitý účel, ke kterému poslouží nejlíp jak může.
Já si tam chci zastavit obyčejné endurové pětikilo EXC na cestování. Mimochodem na youtube jsou videa, kdy 500EXC jede po cestě 170... akorát je průser v tom, že samotný motor už ti neprodá ani fabrika, jen po dílech.
"Je zvláštne, ako si dokáže s podkladom poradiť 450-ka Rally Replica. Na 690-ke stačila stále zaradená dvojka a brutálny motor všetko vyriešil. Tu musím rozbiehať na jednotke vytočenej po obmedzovač a niekedy potom hádžem dvojku."
Zdroj textu: http://haro007.sk/po-kaprovych-stopach/
Chlapci pěkně jste si tu podiskutovali zatímco jsem si léčil zlomená žebra :-) a to sem moc nechodím protože takových diskuzí je tu jako šafránu. Statos - klobouk dolů , že jsi dal Gruzii na KTM 690 a ještě sám, na to asi nemám koule...zatím, někdy je možná mít budu nevím. V každém případě je to důkaz že se na tomhle stroji cestovat dá. Já po své první sezoně mám čas na zvážení výhod a nevýhod HQ 701 (pro neznalce klonu KTM 690). Naplánovali jsme si okruh po Rumunsku, já jsem jel jako přizdi**** s motkou na vozíku, v Rumunsku v kouzelné vesničce Gemelčička (Fagetu) kterou obývají z 90% etničtní slováci (všem doporučuji navštívit, není tak profláknutá jako Banát, ale rozhodně stojí za návštěvu) jsem motku shodil z vozíku. Potom už se jelo po ose, jeli jsme v sestavě Transalp 650, Afrika CRF 1000, 2 x HQ 701 a 1 x KTM 690. První těžší úseky zerodované lesní cesty, příkré sjezdy byly trochu moc pro TA 650, ale nějak jsme to dali. Pak jsme partu rozdělili a offroad jsme už jezdili jen ve třech 2 x HQ 701 a CRF 1000. Na obou HQ máme namontovány axiální (přední) nádrže od R.G. dojezd s celkem 19 litry paliva témeř 400 km (vyzkoušeno). Pro mne to byl velký zážitek, HQ 701 se mi výborně vodila v terénu i na silnici. Cestovali jsme na lehko bez bagáže, měli jsme bivak mezi Transalpinou a Transfagaraší. Denně jsme jeli až 300 km přejezdy přes hory (OFF) i asfaltky. z motorky jsme byl nadšen, přesně pro tohle jsem si ni pořídil. Na podzim jsme stejně nadšený vyrazil s dalšími 3 stroji do Albánie, zase na vozíku až k jezeru Ohrid. Tentokrát jsme měli všechno sebou, spaní venku. Tento styl cestovaní už nebyl taková idylka jako Rumunsko, HQ 701 je "relativně" lehký stroj, bagáž jsme nevážil ale odhadem to mohlo být 25-30 kg. Motorka se chovala úplně jinak. Když jsem jezdil dříve na TA 650 tam mi zatížená a nezatížená motorka nepřipadla až tak rozdílná v ovládání. HQ 701 to byl jiný případ, v Albánii to bylo docela trápení, klouzavé necesty plné kamení byly docela oříšek. Tankování do zadní nádrže byl očistec. všechno sundat a někam odložit, natankovat a pak vše zpět .. naštěstí jsem nemusel tankovat denně, když jsme se pak vraceli po asfaltu zpět k jezeru Ohrid, tak jsme už tankoval jen do přední nádrže, tělocvik s bagáží už mě prostě nebavil. Za mne přední nádrž je super. Filtr je malý, v Albánii se hodně prášilo, musel jsem ho jednou vyprat a domáznout. Tady video od Vildy (motovaky.cz): https://www.youtube.com/watch?v=DNVhK_o_EJ4
Upravil OffroaderTE dne 20-11-2018 16:44
Do Gruzínska som vyrazil s dvomi bočnými taškami a na sedadle vak so stanom, karimatkou a spacákom. Ale ľavý vak mi hneď zhorel od výfuku, aj keď bol deklarovaný, ako odolný voči vyšším teplotám od výfuku. Tak som musel všetko z neho prehodiť do vaku na sedadlo. Navyše tam mám tu nádrž, ktorá natankovaná môže mať okolo 12 kíl. No nemal som nejaké problémy s hmotou vzadu, ale treba povedať, že terény v Gruzínsku sú oproti Albánsku totálna pohoda.
Ale treba zas aj povedať, že všetko ťažké som mal v tom pravom kufri a ten vlastne sedel na stupačke spolujazdca, takže bol maximálne dole. No a jak natankujem plné nádrže, tak najprv idem z tej prídavnej. Takže tá hmota postupne ubúda. A ak viem, že na nejaký úsek mi vystačí aj hlavná nádrž, tak do prídavnej ani netankujem.
Možno tip, ako prichytiť bagáž do zadu: Vak som mal gurtňami stihnutý k nosiču. Ale priamo dole, pod vakom. A potom celý vak som dvomi gumovými sťahovačkami (ani neviem, ako to nazvať, pozri foto) pripol k tej nádrži. Keď som tankoval, len som odopol (odháčkoval) tie dve gumy a celý vak som odvalil smerom dopredu. Stále bol zgurtňovaný, ale odvaliť sa dal. Tak som mal prístupné hrdlo hlavnej nádrže za 5 sekúnd. Natankoval, privalil naspäť a gumami zaháčkol. S vakom nebol problém ani keď som občas trocha podskakoval, pohupoval sa. Možno sa tam trocha kolísal, ale gumy ho furt stiahli naspäť.
najazdené 9000 km. Obuté Pirelli MT21, predná mala už 7000 km pred odjazdom, takže celkovo 16 000 a nie je totálne mŕtva. Zadná bola nová, ale prvý deň som mal nejaké problémy, tak som sa snažil nahnať čas a držal som priemerku okolo 140 km/h. Dokonca som si raz všimol na navigácii rýchlosť 156 a to som už spomaľoval. Tak mi na nej vytrhalo štuple, resp. tak čiastočne vytrhalo. Ale domov som došiel celkom v pohode.
Asi napíšem cestopis a bude to tu na cendure.