S tou repasí tlumiče jsem počítal v obou případech a proto jsem si říkal že když repase, tak třeba něčeho lepšího. Tlumič ale budu řešit až na podzim. Teď jsem zjistil, že spodní ložsko v krku je uplňě sežrané, horní bylo jako nové.Takže vyměním ložiska a uvidím, jak se to bude chovat.
NO to spodní ložisko bylo vyrezlé, dráhy hrbaté, kuličky nekulaté.Když jsem to letos kontroloval, díval jsem se jen na horní ložisko a to bylo cajk. No vyřeším nejdřív tohle a pak uvidím. Nový tlumič mě tak jako tak nemine.
No právě že to cítit nebylo a to to zkoušel i kámoš a řídítka šly volně, na můj vkus až moc, ale byly bez vůle.Jen když jsem zkoušel krk přitáhnout, tak to jakoby krokovalo a nedalo se zatáčet.No a nebo jsem necitlivý balvan, že jsem na to nepřišel
Tak o víkendu jsem se konečně dostal k pořádnému vyzkoušení motorky po výměně ložiska.S novým ložiskem už nemají řídítka takové tendence se rozkmitávat v malých rychlostech. Není to úplně 100% ale rozdíl je podstatný.Ten zbytek nedostatků asi vyřeší lepší zadní tlumič, ale ten nechám až na podzim. Ještě zkusím vyrobit podložku, ať můžu víc předepnout zadní pružinu a zkusit, jak se to bude chovat.
Já měnil ložisko v hlavě (TA 650 rv 2007) asi v 65 000km. Mělo to lehce vymačkanou střední polohu a zřejmě následkem toho mi občas taky kmitala řidítka, bál jsem se je ve vyšší rychlosti pustit. Po výměně je to v pohodě, jen byl opruz ty původní vymlátit. A přidám se všeobecným dotazem - v kolika km jste měnili spojku a rozvoďák ? Nerad bych zůstal někde viset. Dík.
Pavel_T
Záleží jak tu motorku používáš
Pro běžné užití žádný interval výměny spojky nebude
Rozvodové řetízky odhadem 100tkm
Dřív budeš měnit tlumiče záběru v zadním kole
Chlapci, nemáte někdo lehce jetou zadní rozetu, ( 47 zubů) moje je po 10 000 km již zubatá jak hladový vlk a , řetěz je ještě OK .
Boro9 přiložený následující obrázek:
[61.03Kb]
Honda XL 700V Transalp
Nově CRF 1000A AFRIKA TWIN
Spolehlivé jsou vcelku všechny ročníky ale pod rokem 97 měly dvě oddělené CDI a ty občas odcházely,ty novější už měly združené CDI do jedné krabice jak má afra a to už se nesere.Jen ročníky 87-88 měly 55koní,další už 50.Podle mě alp 600 a 650 je nejspolehlivější motocykl jaký vyrobili.Iris má uplně první 87,nejeto přes 250000km a stále fachčí..
Za mě - od 1996 poslední PD06 (nová elektrika) nebo od 97 (PD10 - 2 kotouče vepředu) - viz níže tabulka změn
Code / Type / Model year / Modifications
PD06 /H/FEB-87 First Honda Transalp model, introduced earlier at the October 1986 Salon de Paris International Motorcycle Show. Available in the international market from February 1987 (bike weight : 175 Kgr).
PD06 /J/OCT-87/88 New sidestand, one more colour available (nancy beige metallic), same graphical decoration
PD06 /K/1989 Slight modification of graphical decoration (the words: HONDA, 600V, Transalp and Rally Touring, changed size and place), new colours, new instrument panel, new headlamp reflector, new higher windscreen, new rear shock and ProLink levers, new front suspension tubes and springs, new exhaust, extra side-stand panel light and switch, new cylinders, new engine base joints, new exhaust valves, new valve springs, new valve guides, new cylinder head joints, new overhead cam, new cylinder heads, new crank, new engine-oil compartment, new cam support brackets, new distribution chains, new whole clutch system (compartment, lever, disks, plates, etc), new oil pump, new oil pump engagement gears and sprockets, new water pump, new ignition system (ignition coils, impulse coils, CDI units), new starter sprocket (38/12 teeth), new starter, new alternator, new gearbox output sprocket head and cover, new gear cams, pins and synch sprockets for 2nd, 3rd and 4th gear, new gear selection plate and guides, new rear break drum, new synch carburators cam, new ignition break-circuit (Run/Off), new side fairing and skid plate mounting points (that's why crashbars for post-89 models won't fit to pre-89 ones, and vice versa
PD06 /L/1990 Same colours available as ’89, new designed head steps for the overhead-cam oil draining, new cylinder heads, new cylinders, new cylinder-head joints, new engine joints, new input valves, new distribution-chain guides, installation of a noise-damping mechanism behind the distribution chain tensioners, new clutch cover, new clutch disks, new starter, new engine-oil compartment, new central gearbox pin, new synch carburators cam, new headlamp reflector, new exhaust
PD06 /M/1991 New graphical decoration, new colours, new rear brake system (disk brake system instead of a drum brake), new rear suspension damper unit, new overhead-cam support brackets, new clutch joint and compartment, new clutch plate and disks, new alternator cover, new water pump, new engine-oil compartment, new synch sprockets for 5th gear, new headlamp reflector, new improved front break system, new upper T-plate for the front fork, new rear wheel, new exhaust, new air filter, new bike weight (183 Kgr).
PD06 /N/1992 New colours
PD06 /P/1993 New colours
PD06 /R/1994 New exterior front (aesthetic) appearance, new colours, new front fairing (cowling), new headlamp reflector, new ignition system, new starter circuit, new front break-disk calliper (new break pads), new instrument panel and cover, new turn-indicator relay (transistorised), new rear luggage carrier, new rear suspension damper unit, new oil pump, new carburator settings.
PD06 /S/1995 No modifications PD06 /T/1996 Changes in the engine tuning are dictated mostly by the new emission and noise standards, new colours, new gear ratios, new whole electronic (TCI) ignition system (new ignition unit, new impulse ignition coils, new ignition advance, etc), extra throttle-position sensor, new front suspension system, new carburators (VDFLA), new air-intake system with new filter and 2 additional small air-filters, new rear wheel tyre (120/90-17), new electronic tachometer, new bike weight (191 Kgr) PD10 /V/1997 Double rotor front brake, luggage carrier modified, pillion's hand grips added. From now on TA is assembled in Italy.
PD10 /W/1998 No modifications
PD10 /X/1999 New colours (f.e. the 50th anniversary special edition in genuine '87 colours)
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009