Přední dej klidně E10 jak doporučuje výrobce (má líp rozmístěné figury a je v echt rozměru) se zadní E 09 (má vyšší špunty a už i správný rozměr) stejně bramboru nebudeš tahat do velkého bahna. Jezdil jsem oba dezény ale vždy jen jako sadu, s 10tkama se dá jezdit pohodově po asfaltu jen ta zadní zmizne do 5000km a výrazně víc ze zanáší bahnem. 09 jsem měl v neoriginál rozměrech a jsou takové robustnější jen na asfaltu v náklonu "přešlapují" a musí se na to zvyknout, hůř se na nich razantněji brzdí. Na TKC bych se taky už vykašlal je to vynikající pneu od 0-3000 průměr 3000-5000 a katastrofa další kilometry pak vypadá jak kotouč z cirkulárky.
lobo6 napsal:
Přední dej klidně E10 jak doporučuje výrobce (má líp rozmístěné figury a je v echt rozměru) se zadní E 09 (má vyšší špunty a už i správný rozměr) stejně bramboru nebudeš tahat do velkého bahna. Jezdil jsem oba dezény ale vždy jen jako sadu, s 10tkama se dá jezdit pohodově po asfaltu jen ta zadní zmizne do 5000km a výrazně víc ze zanáší bahnem. 09 jsem měl v neoriginál rozměrech a jsou takové robustnější jen na asfaltu v náklonu "přešlapují" a musí se na to zvyknout, hůř se na nich razantněji brzdí. Na TKC bych se taky už vykašlal je to vynikající pneu od 0-3000 průměr 3000-5000 a katastrofa další kilometry pak vypadá jak kotouč z cirkulárky.
Ted mas obuto konkretne jake pneu? Asi pujdu do tech 10 predek a zadek bud ta 09 nebo 10. Tim preslapovanim u 09 myslis co?
E 09 předek je takový sranda špunt, co prd vydrží proto ji tam nikdo nedává.
Jak píše Pavel GS, vždy je to kompromis. Jestli chceš jezdit "bezpečně" v mokrém terénu, musíš obout ostré špunty (hlavně do předu), což je na 19 kolo problém. A když to teda shrnem, v terénu jak píšeš jezdíš 20% a tudíž mokro bude jen velmi zřídka. Vyprdni se na špunty, které ti uberou komfort na asfaltu kde jsi 80% a obuj ty Heidenau nebo E 07. E 10 jsem nezkoušel, ale už od pohledu mi to přijde opět srandašpunt.
Mám teď jinou moto, a jezdím jak ostré cross pneu tak teď právě Heidenau K60 se starším dezénem, a s nima bych se na mokrou louku a do bahna vydával nerad, používám totiž hrubý vzorek jako berličku na to že neumím jezdit. Ale na tvrdém povrchu a na asfaltu jsou překvapivě dobré. Když si spočítáš možnosti ve tvém rozměru tak na výběr toho moc není ale na 80% asfalt bych vybíral E07 E10 a Heidenau + TKC, jestli se ale chceš někde plácat v mokru tak Karoo nebo E09 jen pak už přicházíš o "komfort" na asfaltu.Zadní E09 v náklonu přešlapuje z řady špuntů na další řadu že je mezi nima drážka, tak se jakoby zhoupne že to připadá jako že nedrží ale drží až na kraj, předek je OK jen je citlivej na brždění pak rychle odchází ale není nic jenodušího než ho v půlce za pár peněz vyměnit. 09tky jsem nikdy nedojel na TWI značky protože mě netrápila cena. E10 jsou už s cenou na tom hůř ale pro běžného jezdce jsou vynikající akorát se musí počítat že se spotřebuje 2x zadek na jednu přední, u 09 to bylo přesně naopak.
Záleží hodně jestli preferuješ cena/výkon nebo jen výkon v sajrajtu nebo komfort/výkon
Ať se v tom tady neplácáme.Osobně bych ti doporučil nazout TKC a po nějakých těch zkušenostech v terénu,buď přitvrdit a dát tam třeba E09,nebo ubrat a nazout E07,nebo Heidenau.
Pokud jde o oskákání špuntů,jde o problém všech špuntových gum,které se provozují jak v terénu,tak na asfaltu a dá se to omezit jen nepoužíváním přední brzdy.
E10 ti doporučovat nebudu,protože jsem z touhle gumou nebyl spokojený.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
Tak to zatim vypada na ty E10,mela by to byt dobra univerzalni guma. Rano zajedu prezout a uz ted sem jak na trni,nedockavej.Odpo to hned otestuju v terenu
Pokud nekdo pojedete o vikendu na nejakej ofik tak bych se rad pridal
pavelgs napsal:
Ať se v tom tady neplácáme.Osobně bych ti doporučil nazout TKC a po nějakých těch zkušenostech v terénu,buď přitvrdit a dát tam třeba E09,nebo ubrat a nazout E07,nebo Heidenau.
Pokud jde o oskákání špuntů,jde o problém všech špuntových gum,které se provozují jak v terénu,tak na asfaltu a dá se to omezit jen nepoužíváním přední brzdy.
E10 ti doporučovat nebudu,protože jsem z touhle gumou nebyl spokojený.
A v cem ti ta 10 nevyhovovala? Ja ty TKC fakt po ostatnich co o ni pisou ze v terenu stoji za prd nemusim.Nejde o to ze by stala o nejakou tisicovku vic (to bych nemoh jezdit ani Anakee kdyby slo o penize) ale o jejich povest vybornych spuntu na asfalt a propadak do terenu, asi to bude dano meksi smesi.
TKC je výborná pneumatika, je upečená snad ze závodní směsi a na asfaltu drží pekelně ale v měkčím podloží se ten ohejbací špunt vepředu nezaboří a vzadu jsou figury velikosti krabičky zápalek tak kdovíjakou trakci také nemá.
Vše je to ale jen o pocitech, ten gdo hodně jezdí už gumy neřeší. To jen my asfaltomrdalové si myslíme že nás pneumatika podrží když uděláme nějakou botu
Oproti TKC výrazně horší vlastnosti na silnici,kde mimo jiné mizí doslova před očima a v terénu jen o chloupek lepší,což rozhodně nevyvážilo její nevýhody.
Na silnici jsem si s E10 připravil pár horkých chvilek,kdy se motorka na podélných nerovnostech chovala jak opilý velbloud.
Nevzpomínám si,že bych na GS projel s E10 víc než s TKC.E10 o kousek líp drží,při rychlejším průjezdu šotolinové zatáčky,ale že by to byl nějak propastný rozdíl si nemyslím.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
Tak ted si to napsal hooodne pekne, asfaltomrdalove a podrzeni od gum pri jezdecke chybe :-)
To vlastne tak trosku od tech gum cekam i ja nez se trosku vyjezdim v terenu s bramborou. Kdyz jsem mel Pegaso ktere melo polovicni vahu tak jsem na nem mel jak 07 ktere pro me pak do terenu byly malo tak i 09 ktere uz v terenu cosi zmohly. Jenze to byla moto s vahou okolo 130 kg kdezto bawo ma 230kg a to uz je sakra poznat. Ja na pegu s tema 09 brousil stupacky a kamarad co to ode mne chtel koupit hned v prvni asfaltove zatacce lezel a na motorky diky tomu zanevrel. Tu 10 zvazuji k vuli komfortu na silnici, pouzivam moto i jako dopravni prostredek do prace a neni problem kdyz je dobrej den tak na polnaccku ani nevjet a asfalt klidne 300km
Luky1 napsal:
Tak ted si to napsal hooodne pekne, asfaltomrdalove a podrzeni od gum pri jezdecke chybe :-)
To vlastne tak trosku od tech gum cekam i ja nez se trosku vyjezdim v terenu s bramborou. Kdyz jsem mel Pegaso ktere melo polovicni vahu tak jsem na nem mel jak 07 ktere pro me pak do terenu byly malo tak i 09 ktere uz v terenu cosi zmohly. Jenze to byla moto s vahou okolo 130 kg kdezto bawo ma 230kg a to uz je sakra poznat. Ja na pegu s tema 09 brousil stupacky a kamarad co to ode mne chtel koupit hned v prvni asfaltove zatacce lezel a na motorky diky tomu zanevrel. Tu 10 zvazuji k vuli komfortu na silnici, pouzivam moto i jako dopravni prostredek do prace a neni problem kdyz je dobrej den tak na polnaccku ani nevjet a asfalt klidne 300km
Komfort?Co si vzpomínám, tak jsem nadával jak špaček,když se mi motorka s E10 rozvlnila na každé podélné prasklince.Nemůžu si pomoct.Prostě tuhle gumu nemusím.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
Luky1 napsal:
...Tu 10 zvazuji k vuli komfortu na silnici, pouzivam moto i jako dopravni prostredek do prace a neni problem kdyz je dobrej den tak na polnaccku ani nevjet a asfalt klidne 300km
V tom případě to neřeš a dej TKC. Až je ojedeš, budeš vědět, o čem je řeč a kam to chceš posunout - jestli víc do terénu nebo na asfalt.
E10 je taková nejistá - někdo ji chválí, někdo je s ní nespokojený. Počáteční bolesti už má snad za sebou, ale pokud bych se měl rozhodnout mezi TKC a E10, beru TKC.
Když víc do terénu, tak dozadu E-09 nebo Karoo, dopředu se pak dávala nějaká krosová guma.
Když víc na asfalt, ta bud TKC (fakt je na asfaltu velmi dobrá a komfortní) nebo E07 nebo Heidenau Scout - teď je zkouším a zatím jsem spokojen. Lehký soft OFF (šotolina, perk, polní/lesní cesty) zvládá naprosto bez problémů - bahno a mokro nemusím, tomuse vyhýbám, případně jedu na pekaře , asfalt taky OK, uvidíme, jak to bude s výdrží. Pokud to ale nebude výrazně víc, než TKC, tak půjdu zase do TKC
Ještě jsem tedy nezkusil ty E07, teď už jsou v OK rozměru pro naše brambory a nejsou to takové puky, takže fungují i na mokru - do terénu jsou prý ještě o chlup lepší, než ty Scouty...
PS: v terénu (pardon, soft OFF ) jsem zatím nepoznal rozdíl mezi TKC a Heidenau - když jsem s Heidenau upadl (na mokru ), pomohly by snad jedině ostré špunty, na suchu a pevném podkladu je to celkem stejné a na mokru vlastně taky...
Upravil buboGS dne 17-06-2012 19:00
BMW GS = stroj na radost
Ono to bude také o tom kdo z jaké pneumatiky zrovna přecházel. Já to měl z asfaltohorší E09 na E10 a prostě jsem si na nich v zatáčkách liboval, i když jsem nakonec na předku úplně rozválel kord jízdou po neustále ucházející pneumatice z důvodu mého hrbatého ráfku a pak jel přes 1000km Marokem s boulí na gumě.
Jestli to bude první zkušenost se špuntama a odhodlání vyrazit s někým kdo už je otrkaný, tak by ale nedostatek trakce mohl začátečníka docela potrápit. Než si zvykne na to kolik dokáže pneumatika přenést výkonu a s těžkou bestijí na předek jako je BMW to bude boj. Mitasky berou i bokama stačí je zasednout a sunou se i sněhem.''
Upravil lobo6 dne 17-06-2012 19:00
Pro nezasírače tohoto vlákna fotka ze soboty.40 metrů hlíny 400km asfaltu,brrrr.
Ale jinak pěkný výlet,zkoušky náklonu na špuntech přes Červenohorské Sedlo taky fajn..
Jinak k těm kárům.... měl jsem téčkový seděj jak přibitý na asfaltu na to, že je to špunt v terénu nic moc a šli do kopru cca 4000km a bylo po nich
Teď jsem nazul normál a je s toho Praga V3S ale vzorek po cca 1000km netknutej
qwert napsal:
Pro nezasírače tohoto vlákna fotka ze soboty.40 metrů hlíny 400km asfaltu,brrrr.
Ale jinak pěkný výlet,zkoušky náklonu na špuntech přes Červenohorské Sedlo taky fajn..