no pockam na test od Marselusa, a cez zimu pojdem do toho,
LEN otazka hadice asi musia ist nove, lebo mam stoky pod rajdy 30mm a hadica je akurat. A ked dam predok 6cm tak asi musia ist hadice.
Otazka retaz ako drzi? ja jazdim solo 85kh jazdec. Ked dam dozadu 125mm kosti ci bude retaz ok. CI ked budem davat na jar novu retaz, nedat tam o clanok naviac?
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/
Martin Bong napsal:
Hele Marselusi-by byla prdel pozvat ho na sraz příští týden.Ať nám udělá přednášku,jakej je to střep
Dívali ste se na tu Chipovu kombošku?
To jo :-).
Jinak Kača koukala pokud je to to co dával na bmw gs. Dík za tip. Ale velikost není úplně dobrá.
www.marselus.com
Výroba motodoplňků
Sergej napsal:
no pockam na test od Marselusa, a cez zimu pojdem do toho,
LEN otazka hadice asi musia ist nove, lebo mam stoky pod rajdy 30mm a hadica je akurat. A ked dam predok 6cm tak asi musia ist hadice.
Otazka retaz ako drzi? ja jazdim solo 85kh jazdec. Ked dam dozadu 125mm kosti ci bude retaz ok. CI ked budem davat na jar novu retaz, nedat tam o clanok naviac?
Pokud to chceš zvednout na maximum, tak tě pustí hadice akorát, pokud tam máš o 3cm zvednuté, tak to bude chtít delší hadice.
S řetězem problém není, po změně přepákování stačí znovu našponovat řetěz - ale pozor musí se to udělat, když moto nebude na stojanu, ale ideálně aby na ní někdo sednul - docela jsem experimentoval - teď už vím jak na to, ale nejde to dělat podle manuálu.
Aktuální cena je 4200 za pár prodloužení, který je z materiálu 14220, cementovaný, kalený na 58HRC, pískováním sjednocený povrch, povrchová úprava niklování. Jenže tohle řešení je zbytečně naddimenzované, je to masivní kus, když to bude z nerezu, bude to stejně dobré.
V nejbližší době bude známá cena, kdy se celá ta věc vyrobí z nerezu, odpadnou kooperace - kalení a povrchování. Mělo by to být levnější. Uvidíme o kolik.
Další dotaz co jsem směroval na strojaře je, zda by nešlo použít nějaký dural.
Uvidíme co zjistí Marcelus ohledně ceny výroby té věci z nerezu.
jsem zvědavej na vaše názory, mě se to při dojíždění na křižovatku od 30km níž mírně rozhopká, nevím jestli to je těma progresama v kombinaci s tou redukcí, nebo hrubším vzorkem pneu, předělal jsem všechno naráz takže to nemůžu posoudit, ale jinak se s tím jede po asfaltu pěkně i klopit se to dá stejně
Další dotaz co jsem směroval na strojaře je, zda by nešlo použít nějaký dural.
.
Na tyhle fičury CERTAL.Po tepelném zpracování je pevnost v tahu cca 540MPa,což je víc než dost.
Doporučuje se po opracování nechat naeloxovat.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
rozhodnute, idem predlzovat hadice, aj ked dnes som pozeral by to vyslo ale neviem.
A cez zimu ide prestavba, vykresy pozrem od TYFOZA, prekreslim ich, dam vyrobit.
MAterial bude nerez asi, je to pevne dost, samotne okulare su zliatina AL a nieco, takze podla mna netreba to az tak kalit a spevnovat, bud by som dal nejaku Cr-Mo ocel alebo ten nerez dam. Dozadu kosti a uvidim.
LEn sa bojim k tej retazi aka bude, sam ked teraz si sadnem moc sa mi kyvka nenarovna, a to nemam velmi natvrdo ani tlmic, a pritom mam 85kg.
ZIma bude dlha, budem laborovat
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/
pevnosti bych se nebál , podle mě je to ještě dost předymenzovaný , měl jsem s tím několik havárek včetně sejmutí autem a v Albošce jsem to fakt nešetřil, dal bych sem pár fotek ale je to tu tak dem.... **** aspoň videjko jízdy řečištěm, kdo tím nejel asi nepochopí, ono se to v tom kamení hodně boří takže když máš nízko podvozek tak před sebou hrneš šutry jako radlice, přirovnal bych to k jízdě po železničním náspu [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xF9ExITVQuk&feature=g-upl&ytsession=qV-rKWMSwf8-mCHDMa6Yya602u_hpEB3mc3uOaB4A1t8fiScwUxbvjid5TwqlqofXaWuz2q28n4dKAKEkQpsd9dacMi1E1HeQyN8mWQMu_q1_Ie3FLECtpnDbbuyOpUKJYap6WW0lq1ZprJxQQbL0axYheGH0fhrH9wqC6YaEwxDzPWwaBvYylrCfp3AHeuMGU_6H4wa8X_v_x-8Scjk3fHhvfVNj-av-4Pf92khXi0[/youtube]
Upravil kysin dne 12-09-2012 20:41
Špatné zprávy: Tak už vím cenu za redukce vyrobené z nerezu v té firmě, kde nám s Kysinem dělali ty redukce. Vlastně přesnou cenu nevím; je zbytečné to počítač - nerezka bude 3x dražší než ta použitá ocel. Je to špalek 7.5kg. Mrkněte na výkres.
V té firmě je to z nerezky nereálné, aby jsme se vešli se do ceny 4200, kterou se platí za postup výroby z oceli, zušlechtění, pískování, broušení, niklování...
Jsou to kámoši, takže přiznali, že to dělají vlastně šulnul, že z toho mají tak dvě stovky jako zisk. A že nevěří, že to někdo může vyrobit z nerezky za 3tis. jak psal Marcelus a když ano, tak si máme dobře ověřit, z jakého materiálu to je, aby v něm nebyly nějaké vady.
Další informace - kvůli přesnosti a kvalitě povrchu, máme s Kysinem na těch redukcích vnitřek i venek broušený na kulato.
Dneska jsme to probrali s klukama ve firmě a dá se udělat takhle pěkně i na soustruhu, ale prý je to pracnější než to broušení na kulato. Důležité, že to jde.
Tolik můj příspěvek do diskuse.
Jestli to někdo chcete za 4200,- tak to můžete mít, do konce roku mají práce nad hlavu, dodání by bylo koncem února 2013. A navrhl bych nějakou zálohu proti potvrzení plus smlouvu, ať jedni mají jistotu, že dostanou výrobek a druzí mají jistotu, že jim v tom nebudou ležet peníze v materiálu.
Bohužel se na ceně nemá jak projevit množství najednou vyráběných redukcí.
další drobnosti:
Jestli někde slevit?
Úvaha - kalírna stojí 100Kč/kg = 220 korun tzn. materiál bez tepelného zpracování.
Na výrobu je potřeba materiál tyč průměr 100x120mm
aktuálně jsme měli jsme ocel 14220 - cena 37Kč/kg
tyč 100mm 61,70kg/m = 14,8kg/240mm = 550Kč
takže užijeme-li dural AW 2017 - cena s přířezem 114Kč/kg
100mm tyč 21,85kg/m = 5,2kg/240mm = 600Kč
ušetříme váhu a ne cenu. Z toho duralu by se mně to líbilo.
nerez stojí orientačně jako ten dural, ale váží jako ocel, proto firma říká, bude to 3x dražší
Upravil tyfoza dne 17-09-2012 14:24
Uvidíme jak to dopadne - Myslím,že už není kam pospíchat. Pokud to nepujde z nerezi za tu cenu tak to uděláme z pevnostní oceli a jen se to ponikluje. Až to budu mít tak poreferuji.
Upravil Marselus dne 17-09-2012 15:07
www.marselus.com
Výroba motodoplňků
presne tak, ja tiez davam zistovat kolko ma budu stat veci vyrobit.
Vnutro nemusi byt dla mna brusene, na CNC sustruhu urobi to krasne.
Material by som volil 14tkovu alebo 15tkovu ocel, a pripadne zlty chromat by som tam dal. Ale tiez zistujem ... zima bude dlha budem skusat a vymyslat.
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/
kysin napsal:
pevnosti bych se nebál , podle mě je to ještě dost předymenzovaný , měl jsem s tím několik havárek včetně sejmutí autem a v Albošce jsem to fakt nešetřil, dal bych sem pár fotek ale je to tu tak dem.... **** aspoň videjko jízdy řečištěm, kdo tím nejel asi nepochopí, ono se to v tom kamení hodně boří takže když máš nízko podvozek tak před sebou hrneš šutry jako radlice, přirovnal bych to k jízdě po železničním náspu [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xF9ExITVQuk&feature=g-upl&ytsession=qV-rKWMSwf8-mCHDMa6Yya602u_hpEB3mc3uOaB4A1t8fiScwUxbvjid5TwqlqofXaWuz2q28n4dKAKEkQpsd9dacMi1E1HeQyN8mWQMu_q1_Ie3FLECtpnDbbuyOpUKJYap6WW0lq1ZprJxQQbL0axYheGH0fhrH9wqC6YaEwxDzPWwaBvYylrCfp3AHeuMGU_6H4wa8X_v_x-8Scjk3fHhvfVNj-av-4Pf92khXi0[/youtube]
Pěkné. Jinak dík za promítání na srazu v stromáků - Alboška a Černá Hora - pobavila mně jedna fotka s komentářem "tady jsem potkal jednoho Čecha" a na fotce jencekgs se svojí rablenkou vysmátý jako vždy
www.marselus.com
Výroba motodoplňků
tak, zvysovacie ,,vlozky" na predok Stromceka som dal vyrobit, nebude nerez, ale 15tkova ocel,
15 220 alebo 15 223 mi vravel, tak uvidime aky bude vysledok a cena.
Samotna 15tkova ocel, ma dobre vlasnosti, nizka korozia, tak pri najhorsom to pred motnazou streknem sprejom a bude. Ziadne povrchovky som nedal, len co by som musel davat pridavky a pri zlom naneseny by to nemuselo sediet.
Kazdopadne, vyroba bude podla Tyfovho vykresu, az to bude hodim foto. b
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/
Zdravím, potřebuji poradit ohledně zadní brzdy na DL 650. Zjistil jsem že se mi nevrací. Moc ji nepoužívám, ale po každém použití stavět a růčo ji rozevírat není zrovna čupr. Snad se tu najde dobrá duše která poradí.
rozebrat vyčistit když ji nepoužíváš, může být zaoxidovaný pístek. a nebo se jí zkus zeptat co jí trápí to je to samé jako se ptát na fóru. když to nerozebereš, budeš vědět prd co tomu je.
Zdravím všechny a mám jeden problémek - dcera si koupila V-stromka, na kterém je uděláno snížení - jsou tam delší kosti přepákování. Chci ji tam dát zpátky ty originální, které nám dal prodejce k motorce. Holka je trošku vyšší, než je obvyklé (182 cm) a motka je pro ni nízká.
Mám teda na místní znalce dotázek - je nějaký problém při výměně kostí za kratší ? Zvládnu to i sám, nebo je potřeba nějak řešit, aby mi "nevystřelil" centrální tlumič, nebo něco podobného ?
Jak přesně postupovat ? Mám představu, že nejdřív povolím jednu stranu, udělám výměnu, a pak vyměním druhou stranu, ale nevím, jestli to tak půjde a něco se mi tam nešprajcne. Nebo mám povolit a sundat obě kosti naráz ? Dostanu to pak všechno zpátky ? Má na stromku centrální stojan, tak snad mi bude stačit a nebudu potřebovat nějaké jiné vymoženosti ... Mám obavu, abych tam něco nepokazil a "nevydělal" si tak. :-D
Petrpetr- v tejto diskusi v poslednych prispevkoch sa to riesi http://cenduro.sk/forum/viewthread.php?thread_id=194&pid=35249#post_35249 ale skor zvysenie do extremu .. Original kosti zadne su tam 140mm ale niesom si isty na to ti tu odpovie Marselus alebo Tyfoza a iny. JA upravu kosti budem robit v najblizsej dobe tak nemozem presne povedat postup...
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/
No, mě ani tak nejde o extrémní zvýšení kvůli průjezdu terénem, ale aby si mladá nevyrazila zuby, když bude sesedat ...
Jde mi o pracovní postup výměny - co tam můžu pohnojit a na co si dát pozor, nebo jestli to je bezproblémová výměna. Nerad bych někde honil centrální tlumič s kolem po dvorku, i když je fakt, že dvorek je malý, tak by spíš honilo to kolo mě ...
Upravil Petrpetr dne 09-10-2012 10:48
výměna kostí:
- podložíš centrální stojan hodně, ať je zadní kolo pořádně ve vzduchu (deska 5cm)
- povolíš šrouby na kostech
- vytáhneš šrouby tak, že s citem třepeš ze zadním kolem nahoru a dolů
- kolo na kyvce ti spadne až na zem
- vyndáš ložiskové vložky, namažeš
- nasadíš nové kosti
- zkompletuješ - tím, že si můžeš zvedat kyvku za zadní kolo to jde docela dobře
- našponuješ/povolíš řetěz
a hele, pokud má na snížení motorky instalované delší kosti, tak bude mít asi i přední vidle spuštěné v předních brýlích níž, tak stačí jenom převážit motorku na centrálním stojanu, ať máš přední kolo ve vzduchu, povolíš šrouby na brýlích a spustíš trubky dolů tak aby shora lícovali s horní stranou horních brýlí...
Upravil tyfoza dne 09-10-2012 11:15
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz