[youtube]http://youtu.be/u6ZsWwQ072E[/youtube]
Upravil Barney dne 21-01-2015 21:08
„Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“ DR 350 S
petr0604 napsal:
Nevím proč tu někomu nadáváš do ocasů....vždyť si ty řetězy platí každý sám ne? Každý kdo chce ať se vyjádří k tématu, ale ať si maže čím uzná za vhodné.
K tématu: na čištění odmašťovač na brzdy nebo Castrol Chain Cleaner. Na mazání Castrol Chain Lube. Zkoušel jsem i Q8 ale ten o dost víc odlétával oproti Castrolu.
Nepleť si prosím ocase s č.rá.em.ocas není dle mně nadávka ,ale vyplodit takový grc,že nemazat mně opravdu dokázalo nadzvednout....
Trochu čti než něco zase vypotíš. Nepsal jsem nemazat . A taky důvod proč to pro mě nemělo důvod. Ve většině případů to rozhodně bude mít smysl.
Aha tak dobře,budeme tedy slovičkařit-nemažu a najez bude stejný jako když mažu.Teď mi prosím vysvětli ten smysl nemazání,nepiš hlavně že to píská a je tě slyšet,důvod který si k tomu měl pro tvé testy mně nezajímá,zajímají mně podstatné věci.
Žádný test . Prostě jsem si řekl že mazání jednou nebudu řešit a uvidím. Víc vtom nehledej . Nic mi nepískalo jak píšes a najel jsem v rámci tisíců km stejně jak už jsem psal. Nevyhledavam bláto . Nemám na to ani pneu ani stroj, takže drtivá většina asfalt + sem tam šotoliny . Toť vše.
Upravil Marselus dne 21-01-2015 21:16
www.marselus.com
Výroba motodoplňků
Řetěz je přece to jediné co přenáší výkon z motoru na zadní kolo. Nevidím důvod proč nemazat a zvyšovat tak tření a ztráty. Ale každý jak uzná za vhodné.
„Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“ DR 350 S
barney napsal:
Řetěz je přece to jediné co přenáší výkon z motoru na zadní kolo. Nevidím důvod proč nemazat a zvyšovat tak tření a ztráty. Ale každý jak uzná za vhodné.
Naprosto souhlasím ,proto mě fakt překvapilo, že jsem najel stejné km. Vždycky jsem řetěz mazal a pak jsem se setkal s názorem že to někdo zkoušel a taky byl rozdíl naprosto minimální a mi se to v podstatě potvrdilo.
Upravil Marselus dne 21-01-2015 21:36
www.marselus.com
Výroba motodoplňků
barney napsal:
Řetěz je přece to jediné co přenáší výkon z motoru na zadní kolo. Nevidím důvod proč nemazat a zvyšovat tak tření a ztráty. Ale každý jak uzná za vhodné.
Asi někam do písku to nemá smysl
Ale byl jsem překvapený, když jsem zjistil, že motokrosaři mažou "suchým sprejem "
Akorát nekupují předražené PDL
Ale suché mazání vyrábějí i jiné firmy pro průmyslové využití
A pro krosení to těm klukům asi vyhovuje
Marselus napsal:
Naprosto souhlasím ,proto mě fakt překvapilo, že jsem najel stejné km. Vždycky jsem řetěz mazal a pak jsem se setkal s názorem že to někdo zkoušel a taky byl rozdíl naprosto minimální a mi se to v podstatě potvrdilo.
To by se asi musely přímo porovnat ozubená kola mezi sebou a stav článků
Je možné že najedeš stejné kilometry
Trinidad o nemazání hovořil už dávno
Mě by ale vadilo, že musím poslouchat to naříkání suchého řetězu
PetrAT> To suché mazivo pro průmysl mě zajímá. Nevíš co přesně používají? PDL je drahé.
Upravil Barney dne 21-01-2015 21:58
„Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“ DR 350 S
Marselus napsal:
Naprosto souhlasím ,proto mě fakt překvapilo, že jsem najel stejné km. Vždycky jsem řetěz mazal a pak jsem se setkal s názorem že to někdo zkoušel a taky byl rozdíl naprosto minimální a mi se to v podstatě potvrdilo.
To by se asi musely přímo porovnat ozubená kola mezi sebou a stav článků
Je možné že najedeš stejné kilometry
Trinidad o nemazání hovořil už dávno
Mě by ale vadilo, že musím poslouchat to naříkání suchého řetězu
To máš Peťo pravdu a docela by mě to zajímalo . Naříkání řetězu jsem moc neslyšel ,protože kde vyrazíme tam většinou lije
www.marselus.com
Výroba motodoplňků
barney napsal:
PetrAT> To suché mazivo pro průmysl mě zajímá. Nevíš co přesně používají? PDL je drahé.
pohledej u Ploberger, Wurth atd atd...
Já měl doma asi to byl ten Ploberger (nechci kecat). Možná bych ještě našel pixlu
Výdrž na cestě 250-300 km
S PDL jsem najel 400 km
Ale cena proti PDL skoro poloviční !!
Jediné, že to mělo v sobě bílé barvivo, aby bylo vidět kde to je mázlé
Tak po stříknutí byl řetěz bílý
Ale je to použitelné řešení
barney napsal:
PetrAT> To suché mazivo pro průmysl mě zajímá. Nevíš co přesně používají? PDL je drahé.
Suche prumyslove mazivo jsem pouzival asi dva roky na Caponordu, najeto na novou řetezku cca 28 tisic ale pak rodej, nic zasadniho na řetezu neprobehlo, cena byla za o,6l ve spreji okolo 140Kc, bral jsem to od borca s prostejova, mel soustu vychytavek na cisteni ochranu rukou a daval mi to za VO ceny, bohuzel nejsem doma abych vam nechal kontakt, ktery mam na fakture, ja jsem byl spokojen uplne se vsim a hlavne to bylo za 60%ceny v obchodech, za me dobre, howk
blejdamintxr650r
http://www.denbra...cz407.html
Zaujalo mě v krámě... 400ml za 110,-
Asi vyzkouším.
„Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“ DR 350 S
zajímavá diskuse o mazání mazadlem ELASKON E30 http://motoride.s...;tid=67074
je to už dlouho, takže i testy mazání řetězu a potěšilo mě, že se našli bratia, co se rozhodli mazat pouze tímhle http://www.vazaci...roduct=828 . Já osobně to používám od roku 2011.
barney napsal:
Řetěz je přece to jediné co přenáší výkon z motoru na zadní kolo. Nevidím důvod proč nemazat a zvyšovat tak tření a ztráty. Ale každý jak uzná za vhodné.
Naprosto souhlasím ,proto mě fakt překvapilo, že jsem najel stejné km. Vždycky jsem řetěz mazal a pak jsem se setkal s názorem že to někdo zkoušel a taky byl rozdíl naprosto minimální a mi se to v podstatě potvrdilo.
Něco z historie. V 70létech jsem na tovární ČZ jezdil motocrossy. V té době se tradovalo , že se řetěz vypere v petroleji nebo naftě nechá okapat , otře do sucha a opět nasadí na rozety. Ničím se to nemazalo. Tvrdilo se , že mastný řetěz nachytá prach, písek bláto a to pak vytvoří brusnou pastu která likviduje řetěz. Podotýkám , že se jednalo o bezkroužkové řetězy většinou ČZ
a to při provozu v těžkých terénních podmínkách ale krátkodobě. Jinak na nynějších cestovních endurech je to asi
úplně jinak. Taky používám spreje a stříkám řetěz z vnitřní strany aby odstřik z něho byl co nejmenší.
mark napsal:
Zajímavé počtení. Tak jsem ještě hledal a našel jsem Ekolube GM1EA tak to zkusim. Údržba řetězu není moje nejsilnější stránka.Nebaví mě čištění.
Zkusil jsem ekolube, jak píšeš, zatím zhruba 600km na jedno mazaní a to jsem jel i v dešti, zatím to vypadá na nejlepší co jsem kdy zkoušel na řetěz, ale i na pružiny, skutečně to udělá takový film, kterému se opravdu nechce dolů, za mne
To Kareru: Jaké jsou tvé loňské zkušenosti s mazáním řetězu přípravkem Ekolube?. Loni v říjnu jsem s tím taky začal (Ekolube GM 1 EA Fluid), za posledních 1000 km mám namazáno zatím podruhé. Zatím se to jeví velmi dobře, drží to fest a vypadá, že po zatuhnutí (odpaření těkavé složky) se moc nelepí, tzn., že se na to prach moc chytat nebude. Další výhoda je v tom, že při nanášení štětcem (je to velmi tekuté) vůbec nehrozí za****ní okolí jako od spreje (ať se snažíš sebevíc, vždy při aplikaci sprejem něco odlítne do stran a ulpí i na tom, na čem nechceš) a s hlavním stojanem si u toho pohodlně sedíš a jenom pootáčíš zaddním kolem. Čištění řetězu jsem nikdy neřešil, protože to bych fakt nedělal nic jinýho... Za chvíli budu dávat novou řet. sadu, tak uvidím, jak se bude na nový řetěz chytat svinstvo, a to následně odletovat kolem, páč čištění nebudu opět řešit.
Tak nakonec jsem na tom moc nenajel, zhruba 5000, ale nadšení neopadlo, 1000km než se začal lesknout řetěz, 600km za mokra, jediná nevýhoda nezapomenout aplikovat večer a nechat to stát přes noc, myslet si, že deset minut na vyprchání těkavých složek je chyba, po chvíli, jako by tam nic nebylo.