Africky propagandisticky koutek
|
Cidas |
Přidané 14-05-2016 15:02
|
Člen
Příspěvek: 235
Založený: 15.05.11
|
Moc pěkné fotky... Nejvíc ti závidím tu Syrii, tam to podle mě nepujde dlouho...
"Míra dálky je toulka..." |
|
|
|
Xpat |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 14-05-2016 18:04
|
Člen
Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15
|
Rwanda
Trasa:
' '
Vyslap za gorilami v pohori Ruwenzori na hranicich Rwandy, Ugandy a Konga:
' '
' '
' '
' '
Gorily:
' '
' '
' '
' '
' '
' '
Cajove plantaze ukrajujici z lesa kde zijou Gorily:
' '
Vyslap na jednu ze sopek v Ruwenzori (4500 metru vysokou)
' '
' '
' '
' '
' '
Typicka Rwandska krajina - nekonecne more malych kopecku:
' '
' '
' '
' '
Prales na jihu Rwandy na rozvodi Nilu a Konga:
' '
' '
' ' |
|
|
|
Cidas |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 15-05-2016 18:59
|
Člen
Příspěvek: 235
Založený: 15.05.11
|
Xpat: Možnost vidět takhle gorily ve volné přírodě... to je sen. Trochu mimo... jak řešíš (nebo bys řešil) závadu na mašině, která tě zastaví někde v odlehlých končinách v tamějších lokalitách? Vzhledem k tomu, že jezdíš sám... asi žádná sranda. Potkáš tam člověka?
"Míra dálky je toulka..." |
|
|
|
Xpat |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 16-05-2016 10:18
|
Člen
Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15
|
Resim to pokud mozno pripravou a v nekolika fazich. To znamena:
1. Pokud ma motorka znama slaba mista, tak se je snazim vyresit dopredu. Napriklad:
- GSA1150 - nic, tohle byla z mych motorek ta ktere jsem slepe veril a nezklamala
- Tenere mela blbe regulator u vyfuku, ktery se prehrival a sel do kytek, tak sem ho nechal premistnit pod nadrz. Moje taky uz mela DNA filtr - puvodni poustel prach s odpovidajicim poskozenim motoru.
- Huska: vymenene palivove cerpadlo (po te co puvodni cinske zdechlo, nicmene az pote co jsem se dohrabal do lodze kde jsem mel auto)
- KTM: tady je toho nejvic. Novy vzduchac a dukladne namazani jeho okraje aby se prach nedostal do airboxu, novy regulator napeti Mosfet a premistneny do kokpitu aby chladil, nove srouby drzici zadni nadrz (neboli cely zadek, pac nadrz tvori podsedlovku) a mozna par jinych na ktere si ted nevzpominam.
2. Vezu sebou dily, ktere jsou potencialne problematicke: na 1150GSA to nebylo nic, na Tenere nahradni packy a pedaly, Huska to same co Tenere plus palivove cerpadlo, KTM to same co Huska pluc novou injekci (takovou tu koncovku co strika benzin dovnitr)
3. Kdyz jedu do odlehle oblasti, tak mam sebou vzdy jidlo a hodne vody (12 litru) - abych kdyz tak byl schopen ujit pesky nejakych tech 50 km, coz by me ve vetsine mist dovedlo k nejakym lidem (i kdyz jsou treba namazani cervenou hlinou a zensky nahore bez - lidi si v divocine pomahaj bez ohledu na to jak vypadaj).
4. Satelitni telefon: Jsou nektera potencialne problematicka mista, zejmena v Botswane, kde bych v nejhorsim primade musel jit 100 km piskem v oblasti kde volne behaji vsechna africka zvirata. To je problem, protoze pres den - kdy bych si to lajsnul i pres zvirata, bych daleko hlubokym piskem nedosel, pac je strasny vedro, a v noci bych si to kvuli zviratum asi nelajsnul. Takze mam cca 2 roky Satelit, ktery v prvni fazi pouzivam k volani ruznym pratelum na telefonu, kteri by potencialne mohli znat reseni problemu, a v krajim pripade k volani pro vrtulniky, ktere mam predplacene.
Paradoxne me zatim nechali v divocine viset pouze ty nominalne nejspolehlivejsi motorky (GSA1150 a Tenere), nicmene to nikdy nebylo jejich vinou (GSA1150 jsem utopil a pak svou blbosti odrovnal starter, Tenere mi odesla spojka, pac jsem ji pred cestou nezkontroloval, a pak tahal tu tezkou kravu 1000 km tezkeho pisku s nutnym spojkovanim). Nicmene v obou pripadech - i kdyz to bylo hodne odlehle) mi nakonec pomohli mistni nebo turisti, kteri se tam nastesti objevili.
Upravil Xpat dne 16-05-2016 10:20 |
|
|
|
HonzaH |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 16-05-2016 10:55
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
Přesně jak píšeš, před cestou je dobré motorku znát - je to vždycky jen stroj a má své slabé místa, je lepší dbát na prevenci a kontrolu než to pak řešit na cestě
havárii nepočítám to se může posrat cokoliv, ani nemá smysl sebou tahat celou náhradní motorku v dílech, ale základní věci co se nedají nijak alternovat a může s nima být problém stojí za zvážení vzít
osobně vozím páčky, řadičku, mám k dipozici cívku, regulátor
věci jako brzdy, spojku, destičky kontroluji průběžně a před větší cestou klidně vyměním za nové než v půlce zjistit, že je potřebuji vyměnit a nemám
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009 |
|
|
|
Xpat |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 16-05-2016 20:15
|
Člen
Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15
|
Tanzanie - 1. cast
Trasa:
' '
Lzi se mi podarilo se vlamat do rezervace kolem krateru Ngorongoro, a byl jsem po zasluze potrestam 70 km v necem cemu se rika cotton-mud (... - blato), coz je neco co zalepu gumy v prubehu 10 metru (zejmena silnicni gumy jako jsou TKC80) a pak uz zbyva se snazit sebou prastit co nejmene bolestive. tech 70 km jsem jel 8 hodin.
Spoustu casu jsem travil takto, i s tema blbejma ocumujicima zirafama:
' '
' '
Kemp na okraji krateru Ngorongoro:
' '
A pohled na krater dolu (600 metru hloboko, 20 km prumer):
' '
Safari do samtneho krateru - tentorkat uz autem:
' '
' '
' '
Jeden z nejvetsich zabijaku africkych stepi - mucha Tse Tse:
' '
Kocour:
' '
' '
' '
' '
' '
' '
' '
Aktivni sopka OlDonyo Lengai u jezera Natron v Rift Valley. Od upati na vrch je to 2000 vyskovych m a leze se to v noci, pac pres den je moc vedro (rano zase na vrholu v cca 3000 metrech mrzne);
' '
' '
U vrcholu:
' '
Pohled z vrcholu - Kilimanjaro 200 km na vychod (to mensi je Mount Meru):
' '
' '
' '
Vrchol krateru s pruduchy, jezero Natron v pozadi (fotka ukradena z netu)
' '
Pruduchy nahore - zrovna lava netekla, ale casto tece:
' '
' '
' '
Vystydla lava, ale naslapoval jsem teda fakt opatrne:
' '
' '
Splav dolu:
' '
' '
Udoli 2 km nize:
' '
' '
' '
A na rozlucku jeste neco ukradeno z netu (ja tam byl pres poledne kdyz bylo naprd svetlo a odpoledne spal pred nocnim vystupem):
' '
' '
' '
Tanzanske plane pri odjezdu od sopky:
' '
' '
' '
' '
' '
Kilimanjaro a vystup na nej:
' '
' '
' ' ' '
' '
' '
Nejvyssi tabor v 4700 a cesta nahoru na krater:
' '
Ja se doplazil pouze sem - je to uz nahore na krateru, nicmene vrchol je jeste cca 200 metru vys a je k nemu nutne dojit jeste par km po obvodu. Ja uz byl tady namaderu z vyskovky, tak jsem to musel otocit:
' '
' '
' '
' '
Moje grupa s pruvodci a nosici - minus jeden rakusak, ktereho museli snest z nejvyssiho taboru na nositkach noc pred vystupem. Takze to az na vrchol dotahly pouze zensky.
' ' |
|
|
|
Wan-Chuan |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 17-05-2016 08:02
|
Člen
Příspěvek: 59
Založený: 21.10.15
|
Zdary...
Pochopitelně o dotyčném nic nevím. Ale je to od dvojice co vyrazila letos v dubnu. A tohle mne v jejich povídání zaujalo....
[b][/ Australan na Kawasaki na cestě z Kapského města na Nordkapp,b]
Možná to cestování bude opravdu o Chutě To Dělat. Než-li o hledání důvodů proč to radši neDělat -))
Každopádně Xpat (opraveno PARDON-))))
Těším se až to sesumíruješ celé-) Je to krásné počtení.
Wan-Chuan
KRLESS!!!
Upravil Wan-Chuan dne 17-05-2016 15:29
KRLESS!!! |
|
|
|
HonzaH |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 17-05-2016 11:33
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
Wan-Chuan ...Xpad pobavil
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009 |
|
|
|
Wan-Chuan |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 17-05-2016 15:28
|
Člen
Příspěvek: 59
Založený: 21.10.15
|
GD.... to je tak když to boucháš narychlo s mechanikama co ti tu stepujou......
Pardon....
Wan-Chuan
KRLESS!!!
KRLESS!!! |
|
|
|
Xpat |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 18-05-2016 18:07
|
Člen
Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15
|
Tanzanie - 2. cast
Na Kilimanjaru jsem chytnul nejakeho vira a tak jsem se rozhodl vratit zpatky do pohodli v Nairobi (Kena) abych se vykuryroval. Tam v legendarnim Jungle Junction jsem potkal dalsi motorkare, s jednim z nichz - Holandanem Markem na GS850 jsem pak pokracoval spolecne pres Tanzanii to Mozambiku, kde jsme se zase rozdelili.
Mark a jeho 850 s prasklou podsedlovkou:
' '
Majitel Jungle Junction Nemec Chris ma sbirku motorek, ktere mu tam zanechalil ruzni motorkari a ktere je mozne koupit pokud cloveku dojde vlastni motorka. To cerveny GS jsem potkal o pul roku pozdeji v Namibii - koupila si ho anglicanka, ktera havarovala a znicila cestou dolu v severni Keni KTM 640 adv.
' '
Taky se tam v te dobe mihnul rakusak Josef Pichler - tovarni adv jezdec KTM (v jednom roce byla myslim specialni edice 990 s jeho jmenem).
' '
A zpatky do Tanzanie, tentokrat pouze rychly prejezd ze severu na jih do Mozambiku spolecne s Markem:
' '
' '
Cesta do Mozambiku byla podle mapy v destove sezone nesjizdna. Destova sezona byla, a tak jsme se jeli podivat co to znamena. Toto (nicmene to sjizdne v pohode je):
' '
' '
' '
' '
' '
Mark mel dva metry, coz se pri objizeni tohoto zatarasu tou hlinou naboku hodilo:
' '
' '
' '
' '
Cekani na pohranicniky na vystupu z Tanzanie:
' '
' '
' '
' '
' '
Kompa pres reku do Mozambiku:
' '
' ' |
|
|
|
Xpat |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 21-05-2016 19:23
|
Člen
Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15
|
Mozambik
Severni Mozambik za hranici Tanzanie je hodne odlehly a zanedbany:
' '
' '
Sem skutecne GS "cenduro" nepatri:
' '
' '
Isla de Mozambique - byvale prekladiste otroku a dnecni pamatka UNESCO, nebo neceho takoveho. Mozambik je hodne jiny od zbytku AFriky tim ze je to byvala portugalska kolonie (setjne jako Angola) a tudiiz hodne architekturou, jidlem, plazema i michanym obyvatelstvem pripomina Brazilii:
' '
' '
' '
' '
' '
' '
' '
' '
' '
' '
' '
' '
' '
' '
' '
' '
' '
' '
Cesta na zapad severnim Mozambikem do Malawi:
' '
' '
' '
' '
' ' |
|
|
|
Sergej |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 23-05-2016 08:34
|
Člen
Příspěvek: 274
Založený: 14.07.11
|
Xpat-možno trochu offtopic otázka. Ale z toho čo si pojazdil po Afrike ma napadá jedna vec. Ako často vidíš/si videl rôznu humanitárnu pomoc od OSN, UNICEF a všetkých tých rôznych organizácií na ,,pomoc" ľudom..?
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/ |
|
|
|
Xpat |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 23-05-2016 20:44
|
Člen
Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15
|
Humanitarnich organizaci je v Africe spousta, a v odlehlych oblastech jsou to jedini bili ktere clovek potka. Jejich dopad je samzrejme minimalni - nekde jsem cetl ze z kazdeho dolaru jde 90 centu na naklady. Nevim jestli je to pravda, ale mam pocit ze spise ano.
Muj pohled na dlouhodobou rozvojovou pomoc pro Afriku (nebo kohokoliv jineho - treba vychodni Nemecko) je veskrze negativni. Podryva to samostatnost daneho statu/regionu/etnika, vytvari kulturu zavislosti, casto nici mistni prumysl (ktery za dotovane ceny vyrabet neumi), vytvari podhoubi obrovske korupce a nekalych zajmu (vcetne zajmu neziskovek neustale sve pusobeni protahovat - pac z nej zijou), a vytvari propagandu, ktera neodpovida realite (ja jsem za celou cestu nevidel takove ty brutalne podvyzivene deti co porad v televizi ukazujou a ted uz vim ze je to spis vzacna vyjimka - stejne jako stejni lide treba v Bosne za valky - nez pravidlo).
Ja jsem presvedcenej ze nejlepsi pomoci komukoliv je volny obchod - a ne treba to co predvadi EU, ktera na jednu stranu posila do Afriky okate pomoc, a na druhou brani pristupu na svuj trh treba zemedelske produkci z Afriky.
Pomoc by mela byt podle me pouze docasna v pripade nejake katastrofy a bez ohledu na to kde to je - jestli tsunami v Thajsku, Hurikan v New Orleans, nebo povoden na Morave. Dlouhodoba pomoc krivy charaktery - vsude na svete. |
|
|
|
FilipTenere |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 23-05-2016 21:42
|
Člen
Příspěvek: 38
Založený: 10.02.16
|
@Xpat: krasny fotky a zajimavy postrehy,diky!
Přidej nějaky info o technice. Ja fungovalo bawo? Co Tenerka? Jak se ti libi dnešni nabídka v kat. Cest endur? Řekl bych bída,výběr je omezený... |
|
|
|
VST-rom |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 23-05-2016 21:58
|
Člen
Příspěvek: 34
Založený: 11.01.13
|
Tak jsem přelouskal anglickou verzi na advrider.com a s potěšením vidím, že pokračování bude tady
Jen některé ty zážitky, třeba z Konga, moc nejdou dohromady s tvrzením, že východ Afriky je zcela bezpečný. Ale asi to má každý nastavené jinak. Každopádně díky za skvělou zábavu, zážitky na několik běžných životů a skvělé fotky... |
|
|
|
HonzaH |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 24-05-2016 10:24
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
xpat - ad rozvojová pomoc - podepisuji v plném rozsahu, vidímto úplně stejně včetně negativního dopadu na místní společnost a její fungování
je to problém po celém světě - v kamboži jsem měl podobnou příhodu - jedeme po cestě a najednou sjíždíme do řeky a koukáme na železobenové torzo mostu. Ŕidič vysvětluje, že to není zničené, ale že to nebylo nidko dodělané. Byl je most ze zahraniční pomoci, přišlo spoustu potentátů, všichni se vyfotili u výkopu, pak ještě jedna kontrola, když betonovali základní nosník a potom co kontrola odjela se peníze jaksi ztratili v kapsách místní elity a na dodělání mostu už nezbylo tak se pořáíd jezdí brodem.
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009 |
|
|
|
Jirik |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 24-05-2016 14:05
|
Člen
Příspěvek: 45
Založený: 18.12.15
|
Také musím napsat nádherný fotky a super zážitky
xpat jaké oblečení, helmu, chrániče a boty se ti osvědčily, když jsi zavrhnul BMW Rally, s kterým jsi nebyl spokojený? |
|
|
|
Xpat |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 24-05-2016 20:37
|
Člen
Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15
|
FilipTenere napsal:
@Xpat: krasny fotky a zajimavy postrehy,diky!
Přidej nějaky info o technice. Ja fungovalo bawo? Co Tenerka? Jak se ti libi dnešni nabídka v kat. Cest endur? Řekl bych bída,výběr je omezený...
K tomu vsemu se dostanu - ted bych predbihal a stratilo by to kontext. Nicmene nazor na Tenere bude samozrejme vicemene stejny jak jsem ho popsal v tom vlakne Tenere vs Dakar. |
|
|
|
Xpat |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 24-05-2016 20:41
|
Člen
Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15
|
VST-rom napsal:
Tak jsem přelouskal anglickou verzi na advrider.com a s potěšením vidím, že pokračování bude tady
Jen některé ty zážitky, třeba z Konga, moc nejdou dohromady s tvrzením, že východ Afriky je zcela bezpečný. Ale asi to má každý nastavené jinak. Každopádně díky za skvělou zábavu, zážitky na několik běžných životů a skvělé fotky...
Diky. Pokracovani bude zase az na advrideru pokud se k tomu nekdy dostanu. Nicmene fotky sem povesim dopredu.
Vychod Afriky je bezpecny jak jsem to uz psal. Kongo je Afrika centralni a zapadni a musel jsem si udelat zamernou zajizdku proti puvodnimu planu cca 1000 km vzdusnou carou na zapad od Nairobi abych se tam vubec dostal. Takze Kongo rozhodne nebezpecnost vychodni Afriky nezvysuje. |
|
|
|
Xpat |
Africky propagandisticky koutek
Přidané 24-05-2016 20:45
|
Člen
Příspěvek: 124
Založený: 20.02.15
|
Jirik napsal:
Také musím napsat nádherný fotky a super zážitky
xpat jaké oblečení, helmu, chrániče a boty se ti osvědčily, když jsi zavrhnul BMW Rally, s kterým jsi nebyl spokojený?
Dik.
K tomu zbytku se dostanu - nicmene ted uz bych urcite jel v poradnych tvrdych botech - konkretne Sidi Crossfire, ktere jsou i pohodlne. Zadne ty meke srandy jako BMW Savanah nebo podobne - mimochodem, kdyz se vycmantaj tak jsou mnohem horsi i na bezne chozeni.
Helmu - pouze otevrenou (ted jezdim trialovou Airoh, mnohem lepsi kontakt s lidmi, je z ni lip videt an mnohem lepe chladi.
Bundu uz vubec nepouzivam - kdyz tak na jezdeni do prace. POuzivam chranicovou kosili (Acerbis Koerta, nicmene urcite jsou i jine) a trico pres. A pokud je kosa tak ma trekingovou nepromokavou bundu navrch. Nicmene mluvim samozrejme o Africe kde je vetsinou vedro - i kdyz nekdy primrzne taky a tudiz mi zvlast nevadi ani zmoknout. |
|
|