Chtel bych napsat jen kratky prispevek, protoze mi to neda ...
Myslim, ze kazdy, kdo nekam na motorce vyrazi, je cestovatel, motorkar ... a ze ma za zady doprovodne auto mu v jizde na motorce prece nepomuze, ne??
Nechapu proc vsichni schazujou Vaska, ze neni to a toto, ze ho neco pichlo atd ... nikdo nevidi, ze offroad nejezdi a ze to v pohode zvladnul,to same plati o ostatnich ...
naopak obdivuju treba Martina, ze i kdyz jel na enduru poprve cca tedyn predem, zvladnul to ... nekdy s vypetim sil, ale dojel.
Byl to projekt urceny pro televizi, takze nejake promo byt musi,aby to splnilo ucel ...
Ted uz kvuli jedne vcele kazdy vi, ze byl Noid v Maroku a podiva se, jaky to tam bylo a jak to vlasne bylo ...
Dale jen pro info, cestopis se jeste nevysilal, mel by by byt brzo na CT1 ...v prubehu dubna ...
a každý kdo něco udělá bude po zásluze potrestán.O pěnězích to opravdu není.Z vlastní zkušenosti vím,že je dražší jezdit po čechách měsíc od hospody k hospodě než dojet do Kazachstánu.
sadilek: do kazachstanu jsem sice nedojel, ale na mnozstvi kilometru jsem kdysi prepocital vecirky, ktere jsem zazival v dobe motopubertalnich zacatku, kdy jsem vymetal asi 2-3 mesice kazdy sraz a i pres tyden chodil s motoalkaci na pivo atd... dosel jsem k tomu, ze jsem prochlastal a proparil a protrajdal po srazech, kde nebylo v okoli nic zajimaveho, 2 motosezony pri najezdu 20tis km vcetne gum, oleju...
ale ti co prachy maj nazbyt a cestuji mastnacky, nemuseli by se automaticky nadrazovat nad nas sockostano poutniky
Správně tak sockostano putníci jako já a ostatní tady, si zajisti na cestu vše potřebné sami a nejsou vázani na ostatní v ,,džípech" kde mají svoje mechaniky a zdravotníky, kteří jim cestu usnadnuji. To jako já minulý rok 1100km od domova jsem šel rumunům ,,navštívit" přes plot zahrádku, protože E10 na mokru nezvládli adhezi a uklouzlo mi to asi v 60km/h, já neuměl rumunsky ani rusky a oni zase neuměli po english to bylo správné adventure, rukama nohama se domluvit, rodina mě pozvala na kávu dali mi něco na zakousnutí taky nějákou izolepu na polepení blinkrů a plastů vyklepali jsme kufry, dal jsem jim 20lei a oni popřáli štastnou cestu, a já mohl pokračovat vesele domů.
Ale určitě se na seriál v ČT dívat budu protože je to o čem..............o motorkách a cestování a to tady myslím žereme uplně fšeci
Jó když jste v poli s dvanáctkou v korytě odvodnění a máte se sebou 6 kamarádů taky jen na motorkách. Vytáhnete to ven a zjistíte, že máte "jen" přeažené horní brejle. To je teprv adventůre. Žádný auto žádný backup jen to co vezete s sebou a telefon. Prvních 15-minut se mnou nebyla řeč. Vlastně jsem chtěl zavolat dodávku a mazat domů.
Pak se začalo konat. Jedni je li "někam" sehnat traktor. Já provolal kde co. Pak přesun na maďarskou farmu, půlka se vracela do Popradu počkat ráno na vlak co měl přivést díly. Druhá půlka rozborku 12-ky včetně odvrtání spínačky. Ráno všechno složit smontovat a pokračovat v cestě.
Do dneška mi hlava nebere jak se nám povedlo "nám = všem co jeli ve skupině i lidem z ČR" opravit tenhle průser od neděle cca 14hodin do pondělka cca 11hodin. Tam se ukázala příprava na cestu kromě vytahováku, vrtáku a jednoho ořechu z velké goly jsme měli všechno nářadí s sebou. Znalost člověka v ČR, který jen podle popisu závady poslal díly o kterých sem netušil, že je budeme potřebovat - smekám.
I tak se na to rád podívám už jen proto, že jsem tam nebyl
...zajímalo by mne, kolik z celkem natočeného materiálu se v takovém dokumentu nakonec použije ...je jasné, že někdo stanovil stopáž do které se pořad musel vejít a proto "odpadu", tedy nepoužitých (a počítám že zajímavých) záběrů asi bude hromada ...vycházím z toho, že třeba enduro škola trvá dva dny a tady ukázali pár záběrů jízdy po rovině + zvednutí motorky ...to je škoda
díky za odkaz, večer se na to mrknu
jinak včera mě už kámoška bombardovala smskou, abych si prima cool pustil (jenže ji holt doma nemám, tak ještě že je ten internet )
Jo a jen tak mimo, proč "česká LONG WAY" ?
Tedy jak je LONG WAY, tak ti dva jeli sami, nebo s doprovodem?
Tady ta akce našich celebrit s doprovodným vozem v jediné zemi světa mi zase s porovnáním s nimi zase až tak moc dobrodružná nepřišla.... (jako že existuje plno jiných Čechů, co třeba sami, nebo ve dvou motorkách projeli např. celou Afriku, nebo Asii a to bez jakéhokoliv doprovodu).
Tak až teď jsem si přečetl první stránku tohoto fora a beru to zpět, už se to tu probralo
prezi> mě se to taky celkem líbilo. Nedělají z toho nic mega a jak to bylo těžké až nemožné - myslím, že to podávají tak, aby to bylo stravitelné i pro nemotorkářského diváka...
Ale uvidíme jak se to bude vyvíjet. Ta stopáž mě taky zajímá, protože se mi zdá, že to má mít jen 4 díly a délka jednoho je ani ne 25 minut... Což je trochu škoda, ale asi to bude stačit...
---------------------------------- "to je ON, mého srdce Strom..."
Můj web? Tady > www.tarabys.blogs...
ivan66> Já to beru tak, že to byl jakože úvod. Vem si, že mi tady víme o čem to má být a snesli bychom, kdyby hned naběhli na Maroko a záběry jak tam jezdí atd. Ale neznalý člověk co nemá tucha by viděl v TV znělku a najednou by tam banda motorkářů (nevěděli by, že tam je Fanánek, Noid, Zounar...) jezdila někde v horách a písku...
---------------------------------- "to je ON, mého srdce Strom..."
Můj web? Tady > www.tarabys.blogs...
Psal jsem o tom docela podrobně na BMWGS a na Motorkářích, kdo chce, určitě si to najde.
Takže fakt jen velmi stručně reakce na ty předchozí 4 stránky:
- naše cesta byla práce. Dostali jsme zaplaceno (ve formě jídla, benzínu a letenek). To znamená, že jsme měli podepsanou smlouvu s producentem akce. Za to jsme museli odvést nějakou práci - odjet, odprezentovat, okomentovat atd... Čas příprav + čas dotáček a sponzorských akcí byl asi tak 10:1, to znamená, že přepočítáno na peníze je ten strávený čas tak drahý, že to asi pro nás nebyla rozhodně levná dovolená
- veškerý materiál jsme si jako tým sháněli sami. Motorky jsou naše, vybavení je naše, většina doplňků, částečně i technika je soukromá (auto, foťáky...). Měli jsme zapůjčené nějaké sponzorské vybavení (notebook, satelitní telefon, satelitní terminál) a od jednoho sponzora jsme dostali stany, nějaké spacáky pro členy štábu, vařiče atd. Ale od A do Z jsme to museli sami zajišťovat. A i celebrity si musely koupit výbavu - i to oblečení nebylo zadarmo od sponzora (s vyjímkou oblečení Martina Zounara, který ho měl opravdu sponzorsky od Hondy Vestec). Helmy vlastní, boty vlastní atd.
- natáčelo se jinak než natáčeli LWR. Jelo se na dvě nebo více kamer, prakticky všechny průjezdy se točily jednou kamerou s teleobjektivem a druhou se širokáčem, všechno ze stabilizovaných pozic - velké stativy atd. Proto se dají dělat z jednoho záběru prostřihy včetně záběrů třeba z helmy, z ručních kamer co jsme měli i my sami atd. Namísto úvah pod stromem v LWR je komentář natočený ve studiu nebo u fanánka v garáži apod. Podle mě to je OK. Nicméně to bylo celé dělané jako "natáčení pořadu". To znamená že priorita bylo dovézt materiál na ten pořad a v době natáčení jsme nevěděli co to bude za pořad - jestli jeden díl nebo seriál ani stopáž ani kde se bude vysílat. Natočilo se stovky hodin, finální střih pro ČT měl 5x30min a po změně TV se z toho muselo vystříhat 4x20 minut. Ale asi bude nějaké DVD s dlouhou verzí. Každopádně to není nijak cenzurované. Když se něco podělalo, tak to tam uvidíte a uslyšíte. Když jsem něco podělal já, bude to tam. Prostě je to cestopis kombinovaný s reality show a dělaný tak, aby se na to mohl dívat i někdo, kdo o motorkách a cestování neví nic a slovo offroad vživotě neslyšel. Sledovanost prvního dílu byla asi 143 tisíc, což není špatné. Třetí díl bude podle mě nejlepší - dramatický a trošku vyhrocený producenty, kteří nás maličko štvali proti sobě.
Přál bych každému, aby si vyzkoušel jaké to je - natáčet na poušti jeden záběr třeba 3x v 50 stupních, kdy se doslova vaříte. Noid, Fanánek i Zounar byli profíci. Dělali to, co se jim řeklo a zvládli to. Víme o tom, že obyčejnou cestu marokem řada lidí prostě nezvládla a i letos z různých výprav odpadli, protože na to neměli ani nervy ani fyzičku ani motivaci. Ti herci a zpěváci to dali a byla to s nima sranda a jel bych s nima kdykoliv a kamkoliv a myslím si, že LWR nebyl zdaleka první pořad tohoto typu a ani poslední a myslím, že právě v obraze bude vidět, že i když tam byly problémy, tak že jsme je jako tým zvládli a bavilo nás to. Doprovodný auto není nic nenormálního, kdybyste viděli ty hromady filmařského vybavení pro štáb, tak to pochopíte. U LWR to není tak moc vidět ale štáb tam byl taky a mnohem početnější. Ti lidi, které vidíte v obraze, to byla celá produkce. Jediný člověk navíc je režisérka, která na tom začala dělat až letos.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz www.touratech.cz