TomasTT: Protože nevidím pod pokličku, tak nevím, jestli pořádně bytelné padáky TT nenavrhlo, protože nechce (vzhled, složitost výroby, dopad do Hondy na normohodiny oprav při nutnosti jejich demontáže, atd.) nebo třeba ani nesmí. Opravdu si nemyslím, že tam máte lamy, co by to vymyslet a vyrobit neuměly. Samozřejmě, že s tebou souhlasím, co se týče administrativy kolem doplňků od domácího kutila přes druhovýrobu až po dodavatele originálů. To ale nic nemění na tom, že tyhle letmo uchycené laloky jsou určené spíš jako designový doplněk na cenduro, než jako pracovní nástroj na enduro. O to víc mě to zaráží, když Honda novou AT svým marketingem tlačí spíš k tomu pracovnímu nástroji - přestože je jasné, že drtivá většina kupců funglovek AT si ji nekupuje, aby s ní denně mlátili o zem. Tahle etapa přijde tak za pět let. Před dvaceti lety na tom byla AT úplně stejně. Drtivá většina byly leštěnky bez padáků nebo s jejich imitací od Givi.
abbe Faria napsal:
To: Tomas TT
Mě nic nesejří pouze diskutuji ohledně padacího rámu to je vše.Rám si nekoupím,počkám na jiný výrobce s čím přídou.
Mě se zdá,že spíše než funkčnost a smysl padáků se v dnešní době více dbá desing a snahu s enduro motorek dělat jakési enduročopery s naleštěnými rámy.
Upřímně řečeno - největší výtku právě u horního rámu máme za to, že částečně zakrývá slovo Twin na samolepce na kapotáži. Je to slyšet ze všech zemí. Takže povídej něco o funkčnosti, když lidi neřeší to, že když bude zbytečně větší, tak je to v pořádku, protože bude vidět samolepka pod ním. Jde jim jen o design. Tomek (Holan) zrovna prezentoval svoje padáky na AT. Nikdy nekomentoval jejich tvar ale lavina komentářů - že jsou bílý a že bílá je hnusná...
Co se týká leštěného nerezu, tak upřímně řečeno, nic lepšího neznám. Nejsou na tom téměř vidět stopy po pádech, nerezne to. Kdo chce, může je mít přestříkané práškovou barvou na černo. Ale po pádech ten kov logicky bude svítit a bude to vypadat hůř. Typicky rámy na kufry. Jak se na to kufry nasazují, tak se barva dřív nebo později odře. U leštěné nerezi to nehrozí. Dělá se to takhle spoustu let, já měl první věc z leštěné nerezi od Tomáše Padevíta na 1150GSA před 13 lety a originální padáky BMW na tuhle motorku byly ze saténované nerezi ve stejné době. Předtím nevím.
Každopádně si myslím, že se málokdo zajímá o funkčnost a proč třeba je na trubce tenhle ohyb a proč není rovná a zajímají se, proč to nejde udělat v barvě lakování motoru apod.
Opět nesouhlasím padací rám je od slova padati.Konstrukce padacího rámu má být taková ,že dejme tomu při pádu na bok zachytí největší sílu působící na motocykl při pádu s co nejmenší měrou poškození ostatních částí.
Váš padací rám tohle nezvládne ani omylem.Umístit ho cca 2 cm od kapotáže tak vidím co to udělá při větším pádu a jestli to Vaši konstruktéři pod světlem ještě uchtili za lešení tak to je vůbec to nejhorší. Proboha kde máte deformační zóny?
Co se týče použití nerezu
A: drahá výroba a náklady
B:Špatná opravitelnost padacího rámu při poškození náklady
C:Hezký desing
Co je to saténovaná nerez ?
Upravil abbe Faria dne 15-02-2016 10:09
abbe Faria napsal:
Opět nesouhlasím padací rám je od slova padati.Konstrukce padacího rámu má být taková ,že dejme tomu při pádu na bok zachytí největší sílu působící na motocykl při pádu s co nejmenší měrou poškození ostatních částí.
Váš padací rám tohle nezvládne ani omylem.Umístit ho cca 2 cm od kapotáže tak vidím co to udělá při větším pádu a jestli to Vaši konstruktéři pod světlem ještě uchtili za lešení tak to je vůbec to nejhorší. Proboha kde máte deformační zóny?
Co se týče použití nerezu
A: drahá výroba a náklady
B:Špatná opravitelnost padacího rámu při poškození náklady
C:Hezký desing
Co je to saténovaná nerez ?
Nejsem konstruktér, nemám v úmyslu s tebou diskutovat o tom, jestli je uchycení dobré nebo ne, moc možností, kde to uchytit, zrovna na téhle motorce není. Nejsem prostě konstruktér a tyhle informace nevím.
Když se ale podíváš do návodu, tak uvidíš, jak je to pomocné "T" pod světlem uchycené do rámu před krkem řízení (2x M8x30 + 2x M6x20) a dole do rámu (M10x100, M8x110). Rána podle mě půjde do rámu, ne do "lešení" světla. Je to jasně vidět z montážního nákresu.
Pochopitelně že vidíš na první pohled na obrázku, jak to nebude fungovat. Je fuk, jak to bylo testované, kolik energie ta konstrukce vydrží podle výpočtu a podle testů - ty to vidíš na první pohled. OK.
Já můžu zjistit ve vývoji, jestli by uvolnili informace o testech, proč má horní rám na každé polovině deset ohybů, jakou sílu vydrží atd. Vidím třeba, že v případě spodního rámu design změnili a docela podstatně - jiný tvar, jiný průměry, další rameno...
Saténový povrch - možná to překládám špatně ale moje Zippo má taky "saténový povrch", takže to asi tak divný termín nebude. Prostě to není ani leštěný ani broušený. Je to elektrochemická metoda leštění a říkají tomu "satin".
Vzal jsem tady v prodejně pár příkladů různých úprav nerezové oceli...
''
Upravil TomasTT dne 15-02-2016 12:08
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz www.touratech.cz
Tomuhle prispevku nerozumim, ale mam paradoxne pocit ze ses to ty kdo ma problem s porozumenim psaneho slova. Tak ti to skusim vysvetlit vic po lopate:
Ja sem svym prispevkem reagoval na poznamku Tomase ze se neda vyrobit mala lehka adventure motorka, pricemz Tomas reagoval zase na tvou poznamku ze je AT moc tezka. Takze sem na vlastnim prikladu, aby to nebyla jen teorie, ukazal ze to jde a kdyby KTM chtela tak ten kit na tu bez problemu 690 udela. Jinymi slovy jsem potvrdil ze jde udelat to po cem sam volas - evidentne znackou, ktera st ti nelibi, nicmene to je tvuj problem a pokud dovedes z Hondy vykopat novou XR650R se starterem a vetsi olejovou vanou a rozumnou hmotnosti, tak ti jen zatleskam a sam si ji koupim.
A kdyz uz to tady zasiram, tak chci rict ze plne souhlasim s Tomasovou odpovedi ze je AT to nejuniverzalnejsi momentalne na trhu a kdybych si kupoval velkou motorku na kochani tak si ji sam koupim, nicmene to jsem ja nespochybnoval, pouze jsem ukazal ze urcite mala adventure motorka je realna a lepsi nastroj na offroad cestovani, nez tezkotonazni cestovni motorky.
Co se tyce tve poznamky ze se da jet kolem sveta na cemkoliv - alespon tak jak to mam rad ja, tzn. vetsinou po hodne zapadlych trekech, ktere ale mistni porad normalne jezdi - tak se samozrejme pletes. Na te Pavlove Jawe by to slo, na nejake Cinske mrdce, nebo Indickem Bajaj by to slo, na XT660R/DR650/XR650/690R by to slo, ale uz Tenere XT660 (kterou mam) je na hrane - ten pisek v Mozambiku (cca 600 km) bych na ni dal tak minimalne za 10 dnu, spis vubec. Roznodne by to neslo na GS (800 a vic), Tigrovi, SuperTenere, 1190, VStrom, atd. Ale pokud ti nevadi ze se nedostanes to nekterych skutecne exkluzivnich lokaci (treba ten Kaokoland co Tomas zminoval, nebo pojedes ten Mozambik po asfaltu a kazdych cca 50 km z tebe budou loudit floydi uplatek), tak jo - pak to de jet na cemkoliv.
Co se tyce mych polepu, tak souhlasim ze jsou jak od Kocky a je na nich dokonce jmeno, inicialy a datum narozeni predesleho majitele - koupil jsem tu motorku s cca 2000 km uz s polepy, a pre tripem jsem resil dulezitejsi veci, nez jak to vypada. Nicmene, kdyz uz se tady bavime jak maly deti - tahle poznamka od nekoho kdo narval na BRP plechovy bedny je skutecne legracni.
Tomuhle prispevku nerozumim, ale mam paradoxne pocit ze ses to ty kdo ma problem s porozumenim psaneho slova. Tak ti to skusim vysvetlit vic po lopate:
Ja sem svym prispevkem reagoval na poznamku Tomase ze se neda vyrobit mala lehka adventure motorka, pricemz Tomas reagoval zase na tvou poznamku ze je AT moc tezka. Takze sem na vlastnim prikladu, aby to nebyla jen teorie, ukazal ze to jde a kdyby KTM chtela tak ten kit na tu bez problemu 690 udela. Jinymi slovy jsem potvrdil ze jde udelat to po cem sam volas - evidentne znackou, ktera st ti nelibi, nicmene to je tvuj problem a pokud dovedes z Hondy vykopat novou XR650R se starterem a vetsi olejovou vanou a rozumnou hmotnosti, tak ti jen zatleskam a sam si ji koupim.
A kdyz uz to tady zasiram, tak chci rict ze plne souhlasim s Tomasovou odpovedi ze je AT to nejuniverzalnejsi momentalne na trhu a kdybych si kupoval velkou motorku na kochani tak si ji sam koupim, nicmene to jsem ja nespochybnoval, pouze jsem ukazal ze urcite mala adventure motorka je realna a lepsi nastroj na offroad cestovani, nez tezkotonazni cestovni motorky.
Co se tyce tve poznamky ze se da jet kolem sveta na cemkoliv - alespon tak jak to mam rad ja, tzn. vetsinou po hodne zapadlych trekech, ktere ale mistni porad normalne jezdi - tak se samozrejme pletes. Na te Pavlove Jawe by to slo, na nejake Cinske mrdce, nebo Indickem Bajaj by to slo, na XT660R/DR650/XR650/690R by to slo, ale uz Tenere XT660 (kterou mam) je na hrane - ten pisek v Mozambiku (cca 600 km) bych na ni dal tak minimalne za 10 dnu, spis vubec. Roznodne by to neslo na GS (800 a vic), Tigrovi, SuperTenere, 1190, VStrom, atd. Ale pokud ti nevadi ze se nedostanes to nekterych skutecne exkluzivnich lokaci (treba ten Kaokoland co Tomas zminoval, nebo pojedes ten Mozambik po asfaltu a kazdych cca 50 km z tebe budou loudit floydi uplatek), tak jo - pak to de jet na cemkoliv.
Co se tyce mych polepu, tak souhlasim ze jsou jak od Kocky a je na nich dokonce jmeno, inicialy a datum narozeni predesleho majitele - koupil jsem tu motorku s cca 2000 km uz s polepy, a pre tripem jsem resil dulezitejsi veci, nez jak to vypada. Nicmene, kdyz uz se tady bavime jak maly deti - tahle poznamka od nekoho kdo narval na BRP plechovy bedny je skutecne legracni.
Hezky den preju.
Máš pravdu.,připomínás mi mojeho syna........holt uz jsem starej a drzej. A myslím si že mužů říct co chci.
Bahnu zdar.
Upravil blejdamint dne 15-02-2016 13:20
blejdamintxr650r
qwert napsal:
Blejdo koho tím myslíš když říkáš každému?
jak se do teho zamocu tak se z teho nevymocu
to jsem nekde videl, tak jsem to pouzil, ja tak chytrej nejsu
samozrejme jak za komancu, citim jen kolektivni vinu
mmj ten praso*pes cos zrobil vypada pekne, jeste tu kyvku doladit a je to krasna cestovni offmotorka
Upravil blejdamint dne 15-02-2016 15:36
blejdamintxr650r
abbe Faria napsal:
Opět nesouhlasím padací rám je od slova padati.Konstrukce padacího rámu má být taková ,že dejme tomu při pádu na bok zachytí největší sílu působící na motocykl při pádu s co nejmenší měrou poškození ostatních částí.
Váš padací rám tohle nezvládne ani omylem.Umístit ho cca 2 cm od kapotáže tak vidím co to udělá při větším pádu a jestli to Vaši konstruktéři pod světlem ještě uchtili za lešení tak to je vůbec to nejhorší. Proboha kde máte deformační zóny?
Co se týče použití nerezu
A: drahá výroba a náklady
B:Špatná opravitelnost padacího rámu při poškození náklady
C:Hezký desing
Co je to saténovaná nerez ?
Nejsem konstruktér, nemám v úmyslu s tebou diskutovat o tom, jestli je uchycení dobré nebo ne, moc možností, kde to uchytit, zrovna na téhle motorce není. Nejsem prostě konstruktér a tyhle informace nevím.
Když se ale podíváš do návodu, tak uvidíš, jak je to pomocné "T" pod světlem uchycené do rámu před krkem řízení (2x M8x30 + 2x M6x20) a dole do rámu (M10x100, M8x110). Rána podle mě půjde do rámu, ne do "lešení" světla. Je to jasně vidět z montážního nákresu.
Pochopitelně že vidíš na první pohled na obrázku, jak to nebude fungovat. Je fuk, jak to bylo testované, kolik energie ta konstrukce vydrží podle výpočtu a podle testů - ty to vidíš na první pohled. OK.
Já můžu zjistit ve vývoji, jestli by uvolnili informace o testech, proč má horní rám na každé polovině deset ohybů, jakou sílu vydrží atd. Vidím třeba, že v případě spodního rámu design změnili a docela podstatně - jiný tvar, jiný průměry, další rameno...
Saténový povrch - možná to překládám špatně ale moje Zippo má taky "saténový povrch", takže to asi tak divný termín nebude. Prostě to není ani leštěný ani broušený. Je to elektrochemická metoda leštění a říkají tomu "satin".
Vzal jsem tady v prodejně pár příkladů různých úprav nerezové oceli...
''
Ja také nemám
chuť ti vysvětlovat věci který jsi nikdy nevyzkoušel jsi akorát distributor věcí.
Dnes jsem se na ni byl podívat ve sousední vesnici mají jí tam v motoshopu a přijde mě taková malá to snad i Transalp má delší a větší sedlo
Neper se,život ti dá do držky sám.
snelcuk napsal:
Zajímavý doplněk k Africe http://www.motork...33429.html
Trochu přifouknutá umělina (asi kvůli homologaci) ale na cestách by se mohla hodit
Někdo na motorkáříchnes jsem se zastavil v Hondě okouknout krasavici v plné polní. Řeknu vám, ty origo padáky mne vůbec nepotešili. Pouhou rukou jsem byl schopný padák zmáčknout tak, že se šroub co drží přídavná světla dotýkal kapotáže. Nechtěl jsem to budoucímu majiteli poškrábat ale o moc víc síly bych do toho dát nemusel aby se tak stalo. Předpokládám že pouhé položení motky na bok a padák je na kapotáži.
Takže malé doplnění. Padáky nejsou padáky ale cituji "Hliníkový eloxovaný rám, dodávající motocyklu
robustnější vzhled a současně sloužíci pro upevnění LED mlhových světel."