Afrika bude!!!
|
12345 |
Přidané 03-03-2016 09:43
|
Člen
Příspěvek: 1074
Založený: 02.05.10
|
LiborJ napsal:
vilemx napsal:
TomasTT napsal:
Tak světlo váží 2450g
Tak to je fakt pokrok za těch 25 let
Furt jsem si myslel, jak jsou světla na XRV zbytečně těžká. 2 x nefalšované tlusté sklo, 2 x plechová parabola, 2 x žárovka H4 + 2 x parkovačka, vše přes ocelové pružinky s rektifikací uloženo v ocelovém trubkovém rámečku. Tohle všechno má 1,7 kg. A teď se dozvím, že horká novinka s LED technologií je ještě o polovinu těžší
...a ty to motorku hodláš nosit na zádech???
No to máš tak,on třeba čekal bůhvíkolik let a myslel že ty světla budou mít 1,5kg no a co teď?2450g to je tedy skandál...a pak si to stejně koupí a navěší na to 20kg doplňků od renomovaných firem.
Upravil 12345 dne 03-03-2016 09:49 |
|
|
|
vilemx |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 11:09
|
Člen
Příspěvek: 69
Založený: 19.05.15
|
Ano, čekám dvacet let, jestli konečně nekdo vyrobí motorku použitelnou pro denní ježdění, výlety i těžký terén, která by měla o dvacet kilo méně a o dvacet kW vice, než mam teď. A proč, protože jsem zestárnul a už mě to občasné nošení motorky na zádech nějak unavuje, přestože mě to stále baví. |
|
|
|
Flash |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 12:31
|
Člen
Příspěvek: 782
Založený: 02.08.10
|
chlapi, kupte si motorky 2 a nsetěžujte si.... kompromis vždycky stojí "zahovno" a univerzál prostě žádnej není
taky mám dvě.. a o to míň mám času na nich jezdit, takže se na ně zablácené koukám akorát v garáži když přijedu ze služebky....
If you see the flash, it's already too late |
|
|
|
TomasTT |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 12:38
|
Člen
Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11
|
vilemx: Mě nějak nerozčiluje že to váží 2.5kg ale to, že to je jeden obrovský díl, který se těžko bude opravovat v případě nějaké rány. Honda to samozřejmě umí udělat dobře - viz rallye speciál ale asi homologace atd...
Ale je potřeba říct, že ty světla jsou fakt dobře vidět ve dne a v noci to svítí parádně.
Pochopitelně by se dalo vzít jeden díl po druhém a přemýšlet, jestli by to mohlo být lehčí a jestli tam vůbec musí být a takhle jak je udělaný. Asi by se dala z té motorky sundat nějaká váha ale podle mě na to měli dost dlouhou dobu aby to důkladně promysleli. Třeba teď jsme zkoumali ten zadní nosič s madly atd. To je masivní odlitek a bude určitě vážit víc, než kdyby tam dali malou plastovou plotničku, která je prakticky k ničemu. Někteří výrobci to dělají. Tady je je fakt použitelný - ale těžký. Zadní stupačky jdou odmontovat i s držáky, to hodí pár kilo. Katalyzátor třeba taky. ABS je docela malý ale i tak to bude třeba 2-3kg. Ale jinak tam není moc kde co ubrat. Motorka téhle kubatury a kategorie do 200kg prostě asi nebude od žádného výrobce. A víš jak to je s těmi váhami. Všichni lžou - BMW, KTM, Yamaha (asi nejmíň ale taky lže)... Zajímá mě, kolik bude reálně ta motorka vážit s plnou nádrží atd. Myslím že to bude prakticky stejný jako 1190 a další. Nebude to ani horší ani lepší. Je to cestovní enduro, není to offroad speciál ani cesťák pro silniční jízdu ve dvou. Povedlo se jim tu váhu zamaskovat nízkým těžištěm a řekl bych, že nejlíp ze všech motorek co jsou právě teď v prodeji. Tak proč jim nadávat, že to udělali tak, jak to udělali. Mohlo to dopadnout mnohem hůř - viz supertenere třeba. Nebo V-Strom. Pamatuju si na nějaký koncept Suzuki před x lety na výstavě, to vypadalo úžasně. A výsledek? Opravdu to je enduro? Tyfoza promine, on je vyjímka něco jako Sjaak na R1
vlastimil: ... a nebo třeba 40kg od nerenomovaných firem. Ono je to vlastně jedno. Když to někdo chce mít na sportovní ježdění co nejlehčí, tak může sundat i zadní nosič, stupačky, teoreticky i plexi a možná jednodílný sedlo bude lehčí než dvoudílný atd.
Doplňky nepotřebuješ prakticky žádný a vlastně můžeš ještě ušetřit váhu třeba když odmontuješ přední blatník, šusplech, dekl na výfuku... zbytečnosti ne? Na co tam dávat nějaký kryty když nikdy nepadáš?
Upravil TomasTT dne 03-03-2016 12:43
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz |
|
|
|
vilemx |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 13:09
|
Člen
Příspěvek: 69
Založený: 19.05.15
|
Na to, aby 1190 nebo CRF bylo o 10% lehci existují materiály, technologie i konstrukční řešení. Jenže to stojí další peníze. A fabrika raději oželí par stovek kupců, co remcají kvůli 230 kg za 330 tisic Kč, než aby ztratila desetitisíce kupců kvůli 205 kg za 370 tisic Kč. Přitom zisk na jedné motorce by pro ni byl stejný a na současné řešení stojí fronty nedočkavců.
Podobně si ze mě utahovali zasloužilí okruháři, když jsem v devadesátých letech scháněl pro ségru čtyřkilo supersport. Šestku ani devítku nechtěla kvůli hmotnosti a rozměrům. To od nich bylo keců, že šestka, natož devítka nejede v sérií vyrábět s hmotností pod dva metráky a velikostně se také zmenšit nedá. No a za dva roky byly na světě šestky i devítky s rozměry toho čtyřkila a s hmotností ještě nižší.
Upravil vilemx dne 03-03-2016 13:32 |
|
|
|
Efendi |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 14:29
|
Člen
Příspěvek: 30
Založený: 19.05.10
|
Hm... světlo je jeden kus. Viz obrázek
http://www.bike-p...+TWIN.html
Tak to je mřížka nebo plexi před světlo dost nezbytnost.
Upravil Efendi dne 03-03-2016 14:32 |
|
|
|
TomasTT |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 14:49
|
Člen
Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11
|
Vilemx: jenže mě to připadá, že ty váhy jdou spíš nahoru - u všech výrobců. A s tím, jak se budou zhoršovat požadavky na ekologii, tak tam bude přibývat povinných nesmyslů a všechno to bude něco vážit.
Postavit tu motorku bez kompromisů by znamenalo použít kompozity místo plastů, vyházet nesmysly (třeba i to světlo - klidně ten celý předek mohli udělat ve stylu jako je ten koncept 250Rallye), možná excely budou o něco lehčí, možná supersproxy budou lehčí, kotouče atd... Jinak ta reálná váha si myslím bude ještě vyšší.
Efendi: nedá se nějak zjistit cena? Jen pro zajímavost. Já to odhaduju na 800EUR
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz |
|
|
|
TomasTT |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 14:52
|
Člen
Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11
|
Tady je pár fotek s doplňky:
Někdo chtěl fotku s topcase:
''
''
Stříbrný kufry (anodizovaný) - podle mě vypadají k trikolóře líp než černý:
''
''
''
Všechny fotky a detaily jsou tady:
https://touratech.../n-JFVk7L/
Ještě jsme namontovali pár věcí, co dorazilo dneska ve zboží:
''
''
A ještě jedna nelegální....
''
Upravil TomasTT dne 03-03-2016 19:17
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz |
|
|
|
vilemx |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 15:15
|
Člen
Příspěvek: 69
Založený: 19.05.15
|
Tomáši, vývoj zde, stejně jako všude, probíhá v cyklech. Takže až nějakému výrobci vyjde ekonomická kalkulace, že se mu vyplatí při zvýšených nákladech udělat lehkou motorku, tak do toho půjde. A strhne tím ostatní. Psal jsem o těch supersportech konce devadesátých let. Tam prostě nastal generační zlom, protože finanční profit z konkurenční výhody mít malého lehkého litra překonal odpor měnit zažitou konstrukci motorky.
Pojdne k CRF. Tam jen výfukem, světlometem, přepákováním, LiFePO, přípravou kotevních bodů na padáky (nebo jejich integrací) a dalšími maličkostmi půjde sundat klidně 10 kilo. |
|
|
|
hobr |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 16:07
|
Člen
Příspěvek: 820
Založený: 03.01.11
|
....Pojdme k CRF. Tam jen výfukem, světlometem, přepákováním, LiFePO, přípravou kotevních bodů na padáky (nebo jejich integrací) a dalšími maličkostmi půjde sundat klidně 10 kilo.[/quote]
A když ještě jezdec shodí +- 20 kilo, tak už jsme na "rozumné" váze....
Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít..."
(Mark Twain) |
|
|
|
Efendi |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 16:54
|
Člen
Příspěvek: 30
Založený: 19.05.10
|
TomasTT napsal:
Efendi: nedá se nějak zjistit cena? Jen pro zajímavost. Já to odhaduju na 800EUR
Projel jsem pár odkazů a všude jen "Pro cenu nás kontaktujte"
Jinak mi přijde, že se pořád všude zbytečně moc řeší hmotnost. Pro mě je to univerzál kterej se mi líbí. Prostě dobrej základ.
(a jestli se nepovede nevimkolikátá operace, tak DCT je pro mě spásné řešení jak jezdit)
Upravil Efendi dne 03-03-2016 16:55 |
|
|
|
TomasTT |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 17:48
|
Člen
Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11
|
Já bych jen rád připomněl, že ta váha tam fakt není vůbec cítit. Subjektivně z toho mám pocit jak z malé 650ky.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz |
|
|
|
MadMike83 |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 18:43
|
Člen
Příspěvek: 153
Založený: 22.08.10
|
Jak se s ní manipuluje na místě v provnání s R1150GS? I když ono je to pro každého jiné, mám 174cm a zvýšení řidítek o 3cm mě znatelně zhorší manipulaci.
Jsem zvědavej na ergonomii posezu, R1150GS mi nějak úplně nesedí, nevím zda to není jen řidítky, ale s tím se mi nechce moc laborovat pokus omyl. Navíc by mi vyhovovaly řidítka o 2cm blíž k tělu.
Ještě by se hodilo dobré vykrojení sedla na dobré došlápnutí na zem
Ale moto vypadá opravdu hezky
Upravil MadMike83 dne 03-03-2016 18:46 |
|
|
|
TomasTT |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 18:51
|
Člen
Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11
|
Na místě je to asi stejný jako osmikilo GS. 1150 je fakt těžší, je cítit to vyšší těžiště. Ale jakmile jedeš, tak se s ní dá točit na pětníku. Jezdili jsme tady po dvoře fakt kolečka neuvěřitelný úplně bez námahy. To se s GS ani 1190 nedá srovnat.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz |
|
|
|
Cidas |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 19:47
|
Člen
Příspěvek: 235
Založený: 15.05.11
|
To jsem z toho jelen... kolik tady bylo příspěvků, v době kdy crf ještě ani nikdo na živo neviděl, jak je už z fotky patrné těžiště moc vysoko a tím pádem na hoven... a nakonec je dobré těžiště a nízká pocitová hmotnost evidentně jednou z lepších vlastností stroje a to jsem to nečetl jen v komentech od Toma... Neříkám jaký je CRF zázrak, zatím je těch uživatelských recenzí málo, ale evidentně předčila očekávání, vzpomeneme-li na některé hodně staré komentáře v tomto nebo jiném vlákně. Chvíli jsem rozmýšlel, že bych sem i některé komenty zdejších odborníků vykopíroval, ale nechci být jízlivý Buďme rádi za to, že na svět přišla další volba... mohl to být převlečený crosstourer atp. Jsem rád, že jednu průkopnickou CRF má i Tom, jeho mini recenze a poznatky se mi líbí i když se zde najdou čtenáři Monte Christa, které to lehce irituje Takže těším se konečně na poznatky jízdní
"Míra dálky je toulka..." |
|
|
|
Tomas_7 |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 19:51
|
Člen
Příspěvek: 87
Založený: 13.03.13
|
https://www.faceb...age_bubble
veletrh
Upravil Tomas_7 dne 03-03-2016 19:52 |
|
|
|
qwert |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 20:03
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Posoudím až si to vyzkouším.Pořád vidím že lc8 má stavebně nižší motor a díky absenci olejové vany i níže uložený.Benzín taky podstatně níže jako i baterku..No a stará lc8 je i o skoro 10 kilo lehčí.. |
|
|
|
abbe Faria |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 22:08
|
Člen
Příspěvek: 109
Založený: 23.03.15
|
qwert napsal:
Posoudím až si to vyzkouším.Pořád vidím že lc8 má stavebně nižší motor a díky absenci olejové vany i níže uložený.Benzín taky podstatně níže jako i baterku..No a stará lc8 je i o skoro 10 kilo lehčí..
Souhlas. ale někdo by mohl vymyslet ekvivalent.
Ale LC 8 už se neyrábějí
Mě zajímá proč se vážejí světla u afrik a ne u BMW nebo jiných strojů? |
|
|
|
vilemx |
Afrika bude!!!
Přidané 03-03-2016 22:59
|
Člen
Příspěvek: 69
Založený: 19.05.15
|
abe faria> Třeba proto, abych si udělal obrázek o "pokroku" v konstrukci následovníka po 15 letech.
Upravil vilemx dne 03-03-2016 23:08 |
|
|
|
TomasTT |
Afrika bude!!!
Přidané 04-03-2016 00:10
|
Člen
Příspěvek: 560
Založený: 28.03.11
|
abbe Faria napsal:
qwert napsal:
Posoudím až si to vyzkouším.Pořád vidím že lc8 má stavebně nižší motor a díky absenci olejové vany i níže uložený.Benzín taky podstatně níže jako i baterku..No a stará lc8 je i o skoro 10 kilo lehčí..
Souhlas. ale někdo by mohl vymyslet ekvivalent.
Ale LC 8 už se neyrábějí
Mě zajímá proč se vážejí světla u afrik a ne u BMW nebo jiných strojů?
No asi proto že BMW nepsalo, že to je opravdová adventure motorka
Jinak já jsem poukázal na to, že to je obrovský a tvoří to jeden kus - na váhu se někdo zeptal až potom. Podle mě o váhu nejde v tomhle případě vůbec ale to, že to je obrovský a jak se zdá, tak neopravitelný v případě poškození, tak mě to neladí s tou koncepcí "true adventure".
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz
www.touratech.cz |
|
|