Název novinky: CENDURO :: Motocykl a STK

Přidal Bob600 dne 21-04-2016 14:00
#1

Dovoluji si upozornit na 2.díl série Jak ne/projít s motocyklem STK, věnovaný světlům.

http://www.autoklub.cz/aktualita/1799-motocykl-jak-neprojit-stk-2-dil-svetla.html

Doufám, že jsem tím nezaplevelil fórum a v případě, že je zde již přímo vlákno o STK, omlouvám se a pokusím se následně přesunout. Díky :-)
Příští díl - výčnělky na moto (kufry, držáky, padáky atd.)

Přidal abbe Faria dne 21-04-2016 20:35
#2

Já to nečetl. Nějak to rozveď:|
Druhá serie-čeho spolupráce touratechu s s STK ?

Přidal Bob600 dne 21-04-2016 20:50
#3

Ne. Je to tom, co na moto je / neni povoleno, jak je to s homologacemi, co po tobe STK muze a nemuze chtit. Tentokrat tema - svetla.

Přidal abbe Faria dne 21-04-2016 21:37
#4

[quote]Bob600 napsal:
Ne. Je to tom, co na moto je / neni povoleno, jak je to s homologacemi, co po tobe STK muze a nemuze chtit. Tentokrat tema - svetla.[/quote
A proč se tím stresuješ?
Najeď na STK projdeš a nebo tě vyhoděj ?

Přidal Bob600 dne 21-04-2016 21:57
#5

Proc myslis,ze se tim stresuji?

Přidal abbe Faria dne 21-04-2016 22:12
#6

[quote]Bob600 napsal:
Proc myslis,ze se tim stresuji?[/quote
Vypádá to na technika s STK]*tup*

Přidal Bob600 dne 22-04-2016 07:33
#7

Technik z STK? Kdo? :D

Přidal radost dne 22-04-2016 08:31
#8

abbe Faria: a proč se ty stresuješ něčím, co tě nezajímá? Buď si přečti článek, nebo to vypusť..
Je to užitečný čtení.. Ne každý má času na zbyt, aby mohl jezdit po STK jenom tak na zkoušku, jestli projde nebo ne !

Přidal Hadislav dne 22-04-2016 08:48
#9

Včera jsem byl na STK. Cestou jsem si koupil novou lékárničku a sadu pojistek. Dojel tam a když jsem šel na recepci, tak jsem si uvědomil, že jsem ani nekontroloval žárovky. Den před tím jsem zajel na benzinku a wapkou shodil největší kusy bláta a doma pohledal věci, který postupně za loňskou sezónu odpadly (jako kryt řetězu apod). Po najetí na zkušebnu se zjistilo, že mi nesvítí zadní obrysové světlo. Technik mi půjčil šroubovák a za dvacku prodal novou žárovku. Na místě jsem ji vyměnil. Nafotil motorku ze všech stran, vč. štítků a stavu tachometru. Zkontroloval rozměry pneumatik (ráfku Excel 1,6" místo 1,85" nevěnoval vůbec žádnou pozornost). Takže je zbytečný stresovat. Šel jsem bez známostí jen dle referencí na Googlu. Jediný co je strašný, tak poslední STK mě stála 240Kč a teď to bylo za 550Kč. Jen kvůli tomu fotografování. :o

Přidal Bob600 dne 22-04-2016 09:48
#10

jsem rád, že mi někdo rozumí. Ten článek je o tom, co říkají předpisy, ve zhuštěné formě a snad pochopitelnou češtinou. Není to o tom, že vás kdekdo na STK/při silniční kontrole vykostí. Vždy je to o konkrétním člověku při kontrole, o konkrétní STK. Nicméně, budoucnost je taková, že se postupy budou sjednocovat.. Chtěl jsem, aby na jednom místě pro toho, kdo má zájem (ne tedy povinně *helpless* ) byla šance zjistit, jak se na tu kterou úpravu dívá legislativa, kdy máte šanci se proti nějakému úřednímu rozhodnutí bránit a kdy budete v jiném případě tahat za kratší kus provazu. Já to nikomu nevnucuji a nestraším tím.

Přidal abbe Faria dne 22-04-2016 15:34
#11

radost napsal:
abbe Faria: a proč se ty stresuješ něčím, co tě nezajímá? Buď si přečti článek, nebo to vypusť..
Je to užitečný čtení.. Ne každý má času na zbyt, aby mohl jezdit po STK jenom tak na zkoušku, jestli projde nebo ne !

Já se nestresuji jsou toho plný noviny články atd, atd.
Kdo se v tom má vyznat.Některé STK tak jiné onak.
Jen si s toho délám srandu.
Příjde mi,že toto forum všichni berou strašně vážně.*argue*
Trochu nadhledu a srandy.
Kupříkladu já. Zvýšení řidítek,výfuk E má nemám papír
Zadní kolo v techničáku rozměr kterej honda nikdy nedělala...na to jsou postupy.
Nosiče kufrů samo domo
Kryt řetězu tuning můj
Mřížka před světlo ..samo sundám
Gumy homologace je tam M-S samolepku nemám má tam být nemá?
A Teď co s tím mám jezdit s tím nebo podle članku ne?
Kašlu na to buďto projdu nebo ne
A z vlastní zkušenosti vím,že s úředním šimlem ne radno si zahrávat.

Upravil abbe Faria dne 22-04-2016 16:06

Přidal abbe Faria dne 23-04-2016 07:11
#12

Tak jsem ten článek o světlech přečetl.
Podle toho co tam píšou nesmí být na moto namontováno více jak 2dálková světla a jedno mlhové.
S toho mi vyplývá,že motocykly typu afrika twin 750,honda varadero,aprilia caponord,asi i suzuki V strom nesmí mít žádná další přidavná světla buď a nebo pouze 1 mlhové a to zřejmě v ose moto což jsem ještě neviděl a vypadalo by to hrozně.
Normálně se s přídavnými světly prochází když mají homologaci.
Tak a teď mi řekněte k čemu jsou ty články dobrý.:D

Upravil abbe Faria dne 23-04-2016 07:13

Přidal Wan-Chuan dne 23-04-2016 07:27
#13

abbe Faria...

Dobrý jsou asi tak jako jejich informace v první čísti. FIM pneu homologovaná pro sinice prej nesmí na silnic... hmm

Nebyl jsem línej a zastavil jsem si po přečtení téhle info, v první části článku u Cajtů na silnici když tam něko stavěli. Odpověď byla jednoduchá.

Ukaž. Má to Éčko homologaci ? má... A máš je zapsaný ve velkém. Máš.. Tak je to v pohodě. čau...

A bylo.

Ve své podstatě v článcích není nic nového pokud jsi rozumě uvažující člověk a né NOrespekt hormonální zhovadilec.
Ikdyž pro některé může být novinkou samotná homologace a její označení "...Éčko..."

Jinak přídavná světla se osvědčila v kombinace 1xmlhové 1x dálkové. Zhasnuté to vypadá stejně = symetricky.

A navíc čím víc tam toho navěsíš = tím víc toho urveš. A v mém případě je to co tejden aspoň jednou...
To ty prachy radši narvu do údržby, servisu a nebo je prožeru...

Wan-Chuan
KRLESS!!!

Přidal abbe Faria dne 23-04-2016 07:43
#14

No a o tom právě mluvím.
Ráfky někde řešej někde ne,FIM gumy to samý. Světla to samý. Je to v podstatě úplně stejný jako před tím akorát teď se to strašně nafukuje.
K těm světlům tu kombinaci co píšeš ty, můžeš použít u moto s jedním dálkovým světlometem (BMW,KTM,Tenere660)U moto se dvěma dálovými světly z výroby ale ne podle toho článku.

Upravil abbe Faria dne 23-04-2016 07:46

Přidal Waca dne 23-04-2016 09:20
#15

Já byl před měsícem na STK s afrikou kde mám přídavný světla a vše v pohodě, ještě jsem se na ně ptal jestli tam ůžou být a technik prej, noo to bych asi neřešil, takže hodně záleží i na lidech. To samý jak každej strašil že nemám homologovaný padáky, nosiče plexi a pod. Na to vůbec nekoukal. Jen klasika vinko, rozměry gum a funkčnost světel.

Přidal TomasTT dne 24-04-2016 12:28
#16

Padáky, nosiče, kryty čehokoliv - pokud to nepřesahuje vnější obrys opsaného obdélníku motorky (řídítka = šířka x předek přední pneu - zadní nosič nebo blatník nebo pneumatika vzadu) a má to minimální rádius hrany, tak to je naprosto v souladu se zákonem. Žádné homologace na tyhle věci neexistují. Ale cokoliv elektrického, tlakového, skleněného... to je věc jiná. Ale rámy všeho druhu fakt neřeš - pokud nejsou širší než řídítka nebo nelezou vpředu/vzadu z obrysu motorky.

Jinak nejde jen o STK. Představ si situaci, kdy tě někdo nabourá a bude tvrdit, že to byla tvoje vina, protože jsi ho oslnil a zjistí se, že máš na motorce nehomologovaný světlo. Tohle vyhraje i ten nejhorší právník. Takže dokud se nic nestane, jde celkem o houby. Policie a potažmo STK kontroluje jen ty hlavní věci (a naštěstí až na vyjímky po lednové a únorové hysterii nechtějí homologaci od stupaček nebo kufrů apod). Ale zákon je tak detailně propracovaný, že fakt může být problém pokud se něco stane a právník protistrany bude chtít...

To, že na světlech a blinkrech má být éčko snad lidi pochopí a proč ho čínský ledky většinou nemají, leckdo zjistí taky, až se bude divit, proč mu třeba nefunguje s puštěným světlem interkom. Ono nejde jen o to, jestli to světlo je určený na tu naší stranu silnice a jestli neoslňuje ale třeba taky o to, jestli regulátor neruší nějaké frekvence.

Jinak bych neřekl že je nějaký hysterie, jen po novém roce STKčka nevěděly co bude, tak radši vyhazovaly každého aby náhodou neudělaly chybu. Pořád se najdou technici, kteří chtějí vidět kontrolku mlhového světla nebo homologaci kufru, který není přišroubovaný s použitím nářadí atd.

Přidal qwert dne 24-04-2016 13:07
#17

Na SERku mám origo blinkry a není na nich vůbec nic ani ečko..

Přidal abbe Faria dne 24-04-2016 19:48
#18

Já taky nemám na blinkrech E jsou to teda repliky od fa. Vicma která dělá blinkry na cokoliv.
Ani na těch co jsem sundal asi origo protože byly styřelé gumy taky E není.
Jestli je zákon propracován do detailu ,proč se nezmiňuje o světlech na denní svícení, existuje i varianta použití tzv. pracovního světla.
Myslím ,že zákon do detailu promyšlen je ,ale má značné díry ,ostatně jako každý zákon v této republice.
A dodatečně se omlouvám za ty mlhovky.Teď jsem to přečetl celé v první fázi článku.. Na motocykl lze namontovat 1 mlhové přední a zadní mlhové světlo v další části napsáno cituji "motocykly mohou být osazeny 1 nebo 2 mlhovými světly ...tak tohle mi hlava nebere.

Upravil abbe Faria dne 24-04-2016 20:20

Přidal motoblb dne 24-04-2016 21:01
#19

abbe Faria napsal:
Já taky nemám na blinkrech E jsou to teda repliky od fa. Vicma která dělá blinkry na cokoliv.
Ani na těch co jsem sundal asi origo protože byly styřelé gumy taky E není.
Jestli je zákon propracován do detailu ,proč se nezmiňuje o světlech na denní svícení, existuje i varianta použití tzv. pracovního světla.
Myslím ,že zákon do detailu promyšlen je ,ale má značné díry ,ostatně jako každý zákon v této republice.
A dodatečně se omlouvám za ty mlhovky.Teď jsem to přečetl celé v první fázi článku.. Na motocykl lze namontovat 1 mlhové přední a zadní mlhové světlo v další části napsáno cituji "motocykly mohou být osazeny 1 nebo 2 mlhovými světly ...tak tohle mi hlava nebere.
Hodně zvláštní kde si je kupoval?Vicmu dělám a jak blinkry,tak i zrcátka ečko mají..........každou dodávku kus po kuse kontroluji a nikdy nebyl problém.*hmm*

Přidal abbe Faria dne 25-04-2016 10:21
#20

Máš pravdu E tam je ,ale je tak pidi ,že jsem myslel že je to nálitek při výrobě:D
A mám ještě dotaz teď jsem namontoval plotnu touratech použitou (původně na triumph 800) a přesahuje onen obrys moto vzadu. Plotna nemá homologaci E ani dot. Můžu ji tam mít nebo ne?

Upravil abbe Faria dne 25-04-2016 10:30

Přidal Bob600 dne 25-04-2016 11:05
#21

Ad mlhovky - kopíruji: Mlhový světlomet může být jeden nebo 2. Může být namontován nad, pod nebo vedle jiného předního světlometu... Směrnice nejprve jednak říká výčet, jaký světlomet musí nebo může mít motocykl - a pak rozebírá, např. u mlhovek, zda toto doplnění je v jednom či 2 světlometech. Tedy stručně: mlhovky mohou být vpředu 1 nebo 2, vzadu taktéž, může být 1 nebo 2.
Ad dálková - směrnice říká, že mohou být max. 2 dálkové světlomety. Explicitně takto to popisuje - motocykl musí být vybaven dálkovým světlometem (tedy min. 1), dálkových světlometů může být jeden nebo dva. Tečka. Význam - 1 dálkový tam být musí, nejvýše ale dva. Což pro mě osobně znamená, že dle směrnice na Suz.DL650 nemohu dát další přídavné dálkové světlo. V praxi se ale klidně může stát, že na STK projdete (2 dálková + přídavná), protože a) nikdo si toho nevšimne b) neznají směrnici 2009/67/ES podrobně c) je jim to jedno d) jsou taky motorkáři :-) nebo se ale taky může stát, že vás s tím vyhodí. To už je loterie...
Co se výčnělků týče (tedy padáky, nosiče, kufry) - viz další díl za měsíc

Přidal abbe Faria dne 25-04-2016 18:35
#22

Ta směrnice je ale z roku 2009*hmm*
Ve vyhlášce o provozu na pozemních komunikacíh je uvedeno to co tom článku úplně nahoře pak to ujasňuje asi ta směrnice která platí 7 let. Proč se to rozebírá až v roce 2016?
http://eur-lex.eu...091:CS:PDF

Upravil abbe Faria dne 25-04-2016 18:43

Přidal abbe Faria dne 28-04-2016 19:53
#23

Mravokárci založili vlákno a a ani neodpovídájí to je zvláštní ,že by je umlátila realita*hmm*

Přidal blejdamint dne 28-04-2016 21:06
#24

Jen v kratkosti, nesleduji co pisete ale vcera stk s honda xr 650 r, nafoceno kontrola vsech doplnku hledani magic napisu E, kontrola dle fotek z hondy a konfrontace s modelem, zaver....... uvedte motocykl do puvodniho stavu tzn, demontaz vseho i vyztuh chladicu, to co mi rekli nebudu ani publikovat, takze pouze homo veci nebo s papirem z fabriky, prestavby typu karbon, sklolaminat apod. toz pekne pekne s tema nasema upravama typu ala Dakar je definitivne END, vivat EU je*bu to tu aj s EU. Bahnu zdar












Přidal motoblb dne 28-04-2016 21:41
#25

Myslím že se nic krom fotek nezměnilo a záleží koho chytneš.Já byl v pondělí s schadulou,přídavné světla i plexi bez vitamínu E focen,předek,zadek,tachometr,vin a štítek nic víc je nezajímalo.Dnes vfr 750 s remusem a taky to bylo bez problému.....

Přidal Barney dne 28-04-2016 21:57
#26

Byl jsem teď s kamarádem co má Intrudera. Vyhodili nás na předkopnutých stupačkách, prohnuté SPZ a chromovaném rámečku SPZ (osvětlení SPZ se prý může odrážet a oslňovat.) *hmm*

Taky si našel fotky motorky na internetu a porovnával...

Upravil Barney dne 28-04-2016 21:57

Přidal motoblb dne 29-04-2016 04:34
#27

Barney napsal:
Byl jsem teď s kamarádem co má Intrudera. Vyhodili nás na předkopnutých stupačkách, prohnuté SPZ a chromovaném rámečku SPZ (osvětlení SPZ se prý může odrážet a oslňovat.) *hmm*

Taky si našel fotky motorky na internetu a porovnával...
*hmm*tak tady asi zlatí kluci i když mi nedávno czuník psal že jezdím k .... jsem docela zvědavý jak bude přes stk procházet s tím co tam má vše navěšené :D Jediné co mně tedy překvapilo,bylo,že se vše musí fotit na lince a kdybych tu motorku přivezl na vozíku,musel bych jí složit.....U techniků evidentně platí to pořekadlo s tím psem a holí......
Snad jediný problém měl kamarád na jiné stanici stk než sem byl já a to s nosiči od Bartuse,po sundání nálepek "Bartus" bylo vše ok a mohlo se fotit *tup*

Upravil motoblb dne 29-04-2016 04:46

Přidal bartus dne 29-04-2016 05:53
#28

Maro vidíš a proto už nálepky půl roku nelepím :D

Přidal petrOV dne 29-04-2016 08:38
#29

jak to tak čtu, tak si říkám, jestli to vůbec zkoušet, když mám na Stromu zvednutý přední blatník Acerbis Supermoto
https://www.gomot...rmoto.html

vypadá to přesně takto
'http://i460.photobucket.com/albums/qq325/crpntr/2009_04270003.jpg'
jdu naštěstí až na podzim, tak si sezonu snad ještě užiju :D

Upravil petrOV dne 29-04-2016 08:39

Přidal PetrAT dne 29-04-2016 09:02
#30

blejdamint
demontaz vyztuh chladicu

to si děláš kozy ??? :o

Přidal TomasTT dne 29-04-2016 09:04
#31

abbe Faria napsal:
Máš pravdu E tam je ,ale je tak pidi ,že jsem myslel že je to nálitek při výrobě:D
A mám ještě dotaz teď jsem namontoval plotnu touratech použitou (původně na triumph 800) a přesahuje onen obrys moto vzadu. Plotna nemá homologaci E ani dot. Můžu ji tam mít nebo ne?


Kdyby technik chtěl, tak tě za to může vyhodit. Můžeš to tam mít, pokud tam byla třeba plastová plotna od výrobce a tys jí nahradil stejně dlouhou (přečuhující dozadu) kovovou nebo nosičem topcase apod. Do stran to je fuk (až do šířky řídítek) ale dozadu to nesmí být delší než celková délka motorky tak, jak byla homologovaná. Nosiče, plotny - nemají žádné homologace, neexistuje na to žádný postup jak by jí mohly získat. Jen eventuálně list, že to souhlasí s obecným provedením požadovaným direktivou 2002/24/EC- to znamená hrany.
Většina výrobců motorek, kteří nabízí třeba plastový kufry, mívají homologovaný nějaký typ plotny na jejich vlastní kufr společně s motorkou. Bude to v typovém listě. Takže všechny plotny stejně dlouhé jsou v pořádku, protože nezměníš celkovou délku motorky.

Přidal Bob600 dne 29-04-2016 09:06
#32

milý Abe Fario, obávám se, že nemůžu sedět u internetu stále. Nicméně, jak vyplývá z jednoho příspěvku výše, opravdu se situace na STK obecně mění a zpřísňuje. Jinak nevím, na co bys rád slyšel odpověď. A trochu mi uniká, proč "mravokárci"... Všem prima den.

Přidal TomasTT dne 29-04-2016 09:08
#33

blejdamint napsal:
Jen v kratkosti, nesleduji co pisete ale vcera stk s honda xr 650 r, nafoceno kontrola vsech doplnku hledani magic napisu E, kontrola dle fotek z hondy a konfrontace s modelem, zaver....... uvedte motocykl do puvodniho stavu tzn, demontaz vseho i vyztuh chladicu, to co mi rekli nebudu ani publikovat, takze pouze homo veci nebo s papirem z fabriky, prestavby typu karbon, sklolaminat apod. toz pekne pekne s tema nasema upravama typu ala Dakar je definitivne END, vivat EU je*bu to tu aj s EU. Bahnu zdar

No když narazíš na ****a, tak po tobě může chtít cokoliv. Ale otázka je, na co má právo a co už jsou jeho výmysly. Tady to je myslím evidentní.
Pak to je na tobě - chci se hádat, vedoucí, prokazování zákonů a nebo jít jinam.
Jsou to fakt nesmysly. Kdybys měl čas, prolítni si ten zákon EU o provozu na pozemních komunikacích a uvidíš, co tam je. NIKDE, naprosto NIKDE není jediný slovo o tom, že bys nesměl změnit třeba kapotáž za jinou z jiného materiálu - jen s vyjímkou, že kdyby bylo cokoliv ze skla, musí to mít CE (ne E). Tady jsi natrefil fakt na ****a.











Přidal TomasTT dne 29-04-2016 09:19
#34

abbe Faria napsal:
Ta směrnice je ale z roku 2009*hmm*
Ve vyhlášce o provozu na pozemních komunikacíh je uvedeno to co tom článku úplně nahoře pak to ujasňuje asi ta směrnice která platí 7 let. Proč se to rozebírá až v roce 2016?
http://eur-lex.eu...091:CS:PDF


Některý části zákona jsou ještě starší ale pořád platí.
V roce 2016 se to rozebírá proto, že od nového roku začaly platit nový pravidla na STK a policie dostala rozšíření pravomocí a kouzelnou stostránkovou příručku z CSSD nazvanou "prokazování technicko způsobilosti při silniční kontrole policí čr a neschválené změny motocyklů", kde najdou přesné návody, jak a co na kterém typu motorky kontrolovat a za co prudit.

Takže třeba ten rámeček co psal Barney - strana 42 a 43, popsané naprosto do detailů včetně přesného označení atestu, který musí mít rámeček SPZ jako výbava vozidla se schválenou technickou způsobilostí. Jeho chromovaný to nepochybně neměl. SPZ je jedna z nejrozsáhlejších kapitol, je to tam popsaný absolutně do detailu včetně toho, jak poznat padělané SPZ, na jakých typech motorek a do jakého roku smí být SPZ se šikmými rohy, které SPZ mají a které nemají prolisy, jsou tam i fonty atd.

Prostě teď mají "kuchařku", podle které vezmou - je to chopper, tak tady tyhle věci zkontrolovat. Všechno co je v té příručce jsou závady typu B (vážná) nebo horší, takže odstavit vozidlo.

Upravil TomasTT dne 29-04-2016 09:23

Přidal 12345 dne 29-04-2016 09:48
#35

Mi se to líbí*music*soudruzi konečně po letech zase dostali rozum.A učiní přítrž tomu aby si lidi věšeli na motorky tuny sra.ček*lol*Pořadek musi byt,tak je to spravne...*comfort*

Upravil 12345 dne 29-04-2016 09:49

Přidal TomasTT dne 29-04-2016 11:36
#36

vlastimil napsal:
Mi se to líbí*music*soudruzi konečně po letech zase dostali rozum.A učiní přítrž tomu aby si lidi věšeli na motorky tuny sra.ček*lol*Pořadek musi byt,tak je to spravne...*comfort*


Přesně tak ;)

Přidal blejdamint dne 29-04-2016 18:05
#37

TomasTT napsal:
blejdamint napsal:
Jen v kratkosti, nesleduji co pisete ale vcera stk s honda xr 650 r, nafoceno kontrola vsech doplnku hledani magic napisu E, kontrola dle fotek z hondy a konfrontace s modelem, zaver....... uvedte motocykl do puvodniho stavu tzn, demontaz vseho i vyztuh chladicu, to co mi rekli nebudu ani publikovat, takze pouze homo veci nebo s papirem z fabriky, prestavby typu karbon, sklolaminat apod. toz pekne pekne s tema nasema upravama typu ala Dakar je definitivne END, vivat EU je*bu to tu aj s EU. Bahnu zdar

No když narazíš na ****a, tak po tobě může chtít cokoliv. Ale otázka je, na co má právo a co už jsou jeho výmysly. Tady to je myslím evidentní.
Pak to je na tobě - chci se hádat, vedoucí, prokazování zákonů a nebo jít jinam.
Jsou to fakt nesmysly. Kdybys měl čas, prolítni si ten zákon EU o provozu na pozemních komunikacích a uvidíš, co tam je. NIKDE, naprosto NIKDE není jediný slovo o tom, že bys nesměl změnit třeba kapotáž za jinou z jiného materiálu - jen s vyjímkou, že kdyby bylo cokoliv ze skla, musí to mít CE (ne E). Tady jsi natrefil fakt na ****a.












To je pekne co pises Tome ale hadej se s organem, ja na to nemam nervy, ten bordel a vykladani zakona po svem a kazdy jinak, proste jak jsem psal neni tam E a dolu, jezdim tam leta na stejnou STK kluky znam, spis jsou hlidani nadrizenym, byval tam jeden a dnes jsou tam 4 kousci, nebudu ani vypisovat co jsem dostal za kapky, vytahl fotku od hondy a ukazal tak to bude a velka tecka, nevim kam toto vsecko pujde......... do kopru, jen jsem napsal ci popsal, nebrecim, jen konstatuji, buzerace a aj to druhe slovo.........., Bahnu zdar, to jestli to sviti ci blika nikdo nezkousel, poslal me dokonce i pro druhe zpetne zrcatko, tot postreh z krasneho odpoledne.

Přidal abbe Faria dne 29-04-2016 21:21
#38

Děkuji za rozvinutí diskuze to vlákno je založeno správně ,omlouvám se za mravokárce..jak tě mám přinutit něco napsat než tím ,že tě nakrknu.
Jen mě nejde prostě do hlavy ,že vyhláška platná 7 let jde do provozu...(realita) po těch letech svojí platnosti.
Zdá se mi ,že toto vlákno je o něčem a něco se už konečně dozvíme*tup*

Přidal abbe Faria dne 29-04-2016 21:30
#39

vlastimil napsal:
Mi se to líbí*music*soudruzi konečně po letech zase dostali rozum.A učiní přítrž tomu aby si lidi věšeli na motorky tuny sra.ček*lol*Pořadek musi byt,tak je to spravne...*comfort*

To jo a pak si sednem na vobrubák a budem si povídat jak se ti Němci ,Italové mají...neřikej ,že jsi tu dobu nezažil*secret*

Upravil abbe Faria dne 30-04-2016 06:35

Přidal abbe Faria dne 30-04-2016 06:38
#40

TomasTT napsal:
abbe Faria napsal:
Máš pravdu E tam je ,ale je tak pidi ,že jsem myslel že je to nálitek při výrobě:D
A mám ještě dotaz teď jsem namontoval plotnu touratech použitou (původně na triumph 800) a přesahuje onen obrys moto vzadu. Plotna nemá homologaci E ani dot. Můžu ji tam mít nebo ne?


Kdyby technik chtěl, tak tě za to může vyhodit. Můžeš to tam mít, pokud tam byla třeba plastová plotna od výrobce a tys jí nahradil stejně dlouhou (přečuhující dozadu) kovovou nebo nosičem topcase apod. Do stran to je fuk (až do šířky řídítek) ale dozadu to nesmí být delší než celková délka motorky tak, jak byla homologovaná. Nosiče, plotny - nemají žádné homologace, neexistuje na to žádný postup jak by jí mohly získat. Jen eventuálně list, že to souhlasí s obecným provedením požadovaným direktivou 2002/24/EC- to znamená hrany.
Většina výrobců motorek, kteří nabízí třeba plastový kufry, mívají homologovaný nějaký typ plotny na jejich vlastní kufr společně s motorkou. Bude to v typovém listě. Takže všechny plotny stejně dlouhé jsou v pořádku, protože nezměníš celkovou délku motorky.

Ok takže mi s toho jasně vyplývá sundat;)

Přidal abbe Faria dne 30-04-2016 07:12
#41

A ještě jedna věc.V německu jsem byl když jsem viděl ty přestavby chopperu, endur, silnic a co jsem slyšel ..když to schválí ta jejich dekra tak je to svatý.
Tohle je zase bič na lidi a státní uředník je bůh:@

Přidal Barney dne 30-04-2016 19:06
#42

ČT24: Nová pravidla technických kontrol motorkáři nemilují. Vysněné doplňky musí dolů

http://www.ceskat...-musi-dolu

Upravil Barney dne 30-04-2016 19:06

Přidal 12345 dne 30-04-2016 19:38
#43

Des dopo jsem byl na STK se Suzuki 750 a úplně bez potíží.:)

Upravil 12345 dne 30-04-2016 19:39

Přidal abbe Faria dne 30-04-2016 21:28
#44

Krásnej stroj ,je pravda ,že by doplňky tý motorce jen ubírali na kráse*tup*

Přidal rcmony dne 04-05-2016 09:48
#45

Aktuální postřeh z mé pondělní STK. Vyšší plexi od AMR (kouzelné E nenalezeno) s přímluvou druhého technika ("dyť je to tovární výrobek, to neřeš"), zrcátka mají E - pohoda. Největší problém byl svítící pásek v kufru GIVI jako brzdovka - porada s tlustou knihou a PC, na moto může být jen jedno brzdové světlo (opět porada techniků (teď už tří), čí víc toho svítí, tím líp je to vidět - NE) a já tam vidím jen odrazku, takže bez závad pouze s kouzelnou větou "Pokud Vás zastaví hlídka a bude to svítit, stav vozidla neodpovídá STK a dostanete pokutu". Tuto kouzelnou větičku jsem během čekání "na uplynutí potřebného času" slyšel ještě asi 4x vedle na lince náklaďák, skůtr a osobák. Takže záleží na přístupu každého soudruha technika a na tom kdo jim jak vyškolil a nastavil pravidla, protože podle toho článku v úvodu bych neměl mít problém, brzdovky jsou dvě, jsou symetricky umístěné a ne výše než 1500mm.

Upravil rcmony dne 04-05-2016 09:49

Přidal abbe Faria dne 04-05-2016 20:08
#46

Já už do toho nechci rejpat...možná , že ty postřehy z STK si dělají sami pro sebe ,aby věděli po čem jít:(
Nechme toho a v poho:|

Přidal snelcuk dne 05-05-2016 10:20
#47

Naopak! Pište své zkušenosti. Musíme tam všichni (na STK) tak ať víme do čeho jdeme :)

Přidal Stepan_enduro dne 05-05-2016 13:13
#48

byl jsem v únoru a žádné problémy se nekonaly. jediný rozdíl byl, že motorka musela na halu a fotilo se. kontrolovali vin, světla, gumy atd.samodomo štítek, absence zadních stupaček(úplně jsem na ně zapomněl) a origo budíků prošly bez povsimnuti...na tachometr koso měl jenom dotaz, jestli ukazuje celkové km, tak ať ho zapnu, že si je vyfotí... při kontrole pneu jsem sám upozornil na lehce odlišný rozměr na zadním kole... řekl, že se nebude zabývat malichernostma...prostě stk jako vždycky, vše fungovalo, tudíž bez závad... podotýkám, že se neznáme a úplatky nedávám...

Přidal 12345 dne 05-05-2016 13:23
#49

Tak to buď rád že jsi rád*comfort*a nikde nepiš kde to bylo aby si na ně náhodou neposvítili....:)

Přidal Joe dne 05-05-2016 13:33
#50

Opět pneu.
Zjišťoval jsem to přímo u nás na STK - vedoucí. Pokud má pneumatika všechny náležitosti co má mít, tak je jedno jestli je krosová, enduro. Jedná se o hmotností a rychlostní index samozřejmostí je homologační "E". Pokud je u pneu provedení M+S, tedy tzv. zimní může mít nižší rychlostní index s tím, že ve vizuelním poli řidiče (přístrojovka) se umístí lístek s textem - max. rychlost té pneu třeba 130 km/h.

Přidal abbe Faria dne 05-05-2016 17:41
#51

Joe napsal:
Opět pneu.
Zjišťoval jsem to přímo u nás na STK - vedoucí. Pokud má pneumatika všechny náležitosti co má mít, tak je jedno jestli je krosová, enduro. Jedná se o hmotností a rychlostní index samozřejmostí je homologační "E". Pokud je u pneu provedení M+S, tedy tzv. zimní může mít nižší rychlostní index s tím, že ve vizuelním poli řidiče (přístrojovka) se umístí lístek s textem - max. rychlost té pneu třeba 130 km/h.

Takže tohle teda platí to jsem rád,že mi konečně někdo odpověděl.
A mám vzadu 09 mitas bez m/s je to dakarka 140 na 17 jak to je tam?

Přidal Bob600 dne 09-05-2016 09:28
#52

Když nemáš označení M/S, obávám se, že to předpis nezná (teda vyřešení problému indexu rychlosti tím, že dáš na "palubku" upozornění o maximální nižší rychlosti). Je to shodné jako u aut. Je fuk, jaký máš dezén,je-li homologovaný, podstatný je rozměr (zda odpovídá TP) a rychlostní index (kde lze u M+S mít spolu s upozorněním index nižší).

Přidal abbe Faria dne 09-05-2016 22:22
#53

Bob600 napsal:
Když nemáš označení M/S, obávám se, že to předpis nezná (teda vyřešení problému indexu rychlosti tím, že dáš na "palubku" upozornění o maximální nižší rychlosti). Je to shodné jako u aut. Je fuk, jaký máš dezén,je-li homologovaný, podstatný je rozměr (zda odpovídá TP) a rychlostní index (kde lze u M+S mít spolu s upozorněním index nižší).

Děkuji za radu ,ale tohle už napsal joe.V předu mám michelin značení ms vzadu mitas to značení je u mitasu jiné ..ptám se jaké. Tohle co jsi mi odpověděl už vím*tup*

Přidal Jirik dne 10-05-2016 09:35
#54

Předpis č. 341/2014 Sb.
Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
http://www.zakony...s/2014-341
Viz. "Přílohy", Technické požadavky na konstrukci a stav výbavy, odstavec: F) Technické požadavky na výbavu vozidel koly, pneumatikami a protiskluzovými řetězy, pododstavec:
2. V případě vybavení vozidla zimními pneumatikami, dle odstavce 13 s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, musí být uvnitř vozidla a na vždy viditelném místě z pohledu řidiče upevněn výstražný štítek, který udává nejnižší hodnotu maximální rychlostní kapacitu pneumatik pro jízdu na sněhu. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle, například palubním počítačem.
a
13. Vozidlo nesmí být, s výjimkou nouzového dojetí, současně vybaveno pneumatikami různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená - BIAS BELTED. Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a obchodní značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML, MPT nebo POR.

Přidal PetrAT dne 10-05-2016 13:27
#55

http://zpravy.idn...domaci_ale

Přidal qwert dne 10-05-2016 13:55
#56

No do homologovaného Akrapa i s db kilerem drát zasunu až do svodu.To mohl zas vymyslet jen de.bil..

Přidal TomElefant750 dne 10-05-2016 14:05
#57

Poměrně by mě najímalo na základě čeho by chtěl opicajt strkat cokoli do vejfuku, speciálně pokud prokážeš homologaci. Asi bych ho hnal.
Čau, Tom

Přidal qwert dne 10-05-2016 14:32
#58

No přece na základě te brožury posvěcené ministerstvem..

Přidal Hadislav dne 10-05-2016 15:08
#59

Já furt nechápal, proč z Emériky jsou co chvíli záběry z vrtulníků, jak se někdo snaží ujet policejní hlídce. A to zřejmě nemají takový vocasy na ministerstvech jak mi. Představa, že mi chce opicajt s mozkovým myšlením klackem, co najde u silnice odpanit vejfuk, se mi fakt nelíbí.

Chystá se údajně novela bodového systému a kromě toho, že se mají zpřísnit body, tak se má zvýšit horní cenová hranice u přestupků. Mimo jiné se má taky zavést minimální částka pro řešení na místě na 1500Kč. To už žádná prdel není. Ale aspoň to bude motivace všechno hnát přes správní řízení a policie si žádný čárky za "vyřešený" přestupky nezapíše. "Odborníci" se furt ohání Německem, ale v porovnání s našima platama tam jsou pokuty za hubičku a budou na tom asi ještě líp.

http://road-fens.cz/

Přidal maco76 dne 10-05-2016 17:00
#60

Dnes STK na TA 600.
Po loňském leteckém dni je tam enduro světlo s homologací miniblinkry s homologací. a vysoký blatník,upravil jsem přední blinkry dle technika a stk prošla.:D
Takže opravdu záleží na koho narazíte.
Druhému vadili i homologované mini blikry.*finger*
Takže pokud není vše v 100% originálu zajít před vlastní STK za rozumným technikem ať se k tomu vyjádří on.

Fotí se to i proto aby policie při kontrole ověřila stav podle foto z STK a hned viděli co se na motorce dodělalo po STK,neschvalené doplňky atd. tak mi to bylo řečeno.
Pokud něco sundám před STK co tam nemá být a potom namontuji tak to je špatně.

Přidal qwert dne 10-05-2016 18:37
#61

qwert napsal:
No do homologovaného Akrapa i s db kilerem drát zasunu až do svodu.To mohl zas vymyslet jen de.bil..


A to je on..v pravo.
'http://i64.tinypic.com/t9bpmq.jpg'

Přidal HonzaH dne 12-05-2016 10:26
#62

Tak dnes STK 1,5 hodiny, kontrola Ecek na gumách, světlech, zrcátkách, ostaní jen pohledem + technik ještě provedl kontrolní jízdu přes budovu a zprátky zda to brzdí a jak to hlučí
+ plno fotek štítek, VINko, km, celkový obrázek z několika stran, E na gumách

na to že jsem měl motorku v podstatě zcela přesně dle legislativy tak je to pořád opruz

před STK jsem upravil/vyměnil/opravil
držák značky aby byla ve správném sklonu, homologovaný rámeček + homologovaná odrazka
originál světla, blinkry, originál koncovka výfuku
originál páčky s kuličkou na konci, kryt řetězu
gumy správný rozměr, ráfky originál
všechno svítilo, blikalo

Přidal Wan-Chuan dne 12-05-2016 13:34
#63

Jediné co se mi nelíbí, že na tom jezděj...
STK mne čeká až za 1 1/2 roku tak snad se to do té doby umoudří. A nebo najdu STK kde NEjezděj..
Na mou Gasai Yuno mi nepoleze kde kdo... O kom navíc nemám ani tušení zda a jak umí jezdit... Ikdyž hůř jak já nejezdí ani mrňata na odrážedlech -))))

Wan-Chuan
KRLESS!!!

Přidal TomasTT dne 12-05-2016 14:18
#64

To teda taky slyším poprvé, že by na motorkách na STK měli jezdit.

Přidal HonzaH dne 12-05-2016 14:52
#65

Měli neměli - taky mi to přijde divné, protože se nejedná o žádný zkušební okruh či stanovenou část co mají dělat, ale tak to dneska prostě bylo....ale protože jsem potřeboval jet do práce tak jsem to neřešil, vše jsem měl připraveno a v pořádku tak jsme počkal na známku a jel do pryč

ale kdyby s tím fláknul jak zahamtnul přední brzdu a na drapácích to není nic moc tak bych asi nebyl moc nadšený

jinak jsem to již nekde v diskzi na motorkářích četl, že technik na moto taky jel :(

Přidal stanhenkl dne 12-05-2016 19:23
#66

by mě zajímalo, jak by se řešila případná škoda, kdyby s tím flákl? Helmu měl? ;)

Přidal vlk-xrv dne 12-05-2016 19:36
#67

nebo třeba taky, na základě čeho by technik řekl, že to blbě brzdí *helpless*

Přidal stanhenkl dne 12-05-2016 19:44
#68

Každopádně, do ruk bych mu to nedal:(

Přidal qwert dne 12-05-2016 19:48
#69

Je to jednoduché.Řekl jsem mu: hele tohle prakticky závodní stroj,trochu víc plynu a jsi na krovkách,i mě už nějakou kost zlomila,a díly jsou na to drahé jak prase.No a bylo po chuti něco zkoušet..:D

Přidal Tomas_7 dne 12-05-2016 19:49
#70

Zcela naopak může být velká sranda mu půjčit motorku co opravdu nebrzdí :D

Tím nechci nikoho navádět, aby až někoho bude srát technik strčil mezi destičky na moment šroubovák :D

Upravil Tomas_7 dne 12-05-2016 19:51

Přidal stanhenkl dne 12-05-2016 19:56
#71

qwert napsal:
Je to jednoduché.Řekl jsem mu: hele tohle prakticky závodní stroj,trochu víc plynu a jsi na krovkách,i mě už nějakou kost zlomila,a díly jsou na to drahé jak prase.No a bylo po chuti něco zkoušet..:D


*clap*

Přidal TomasTT dne 13-05-2016 00:29
#72

Tohle fakt nevím ale zkusím to zjistit. Každopádně se mi zdá krajně podezřelý, aby technik na STK projížděl nějak motorku. Teoreticky by mohl říct, rozjeď se a zastav tady u mě ale tohle se mi fakt zdá divný.. Přesně jak psal stanhenkl - a co kdyby to složil? Kdo to zaplatí? Když dáš auto do servisu a mechanik to projede aby zkusil brzdy, tak ok - máš v ruce papír, že jsi jim to dal na kontrolu brzd a je logický, že to jel projet a zkusit. Ale technik na STK? Podepisuješ, že jim to svěřuješ a povoluješ aby s tvojí motorkou jezdili?

Přidal abbe Faria dne 13-05-2016 06:55
#73

Tak tohle už jsem zažil asi před 4mi roky. Technik na moto sice nejezdil ,ale sedl si na něj a zkoušel tlumiče a brzdy. Když jsem mu řekl ,že by mě zajímalo kdo to zaplatí když by mu to spadlo?
Odpověď byla: Žádný strachy my jsme proti tomuhle případu pojišťěný*helpless*.Tak jsem to dál neřešil

Přidal Hadislav dne 13-05-2016 07:13
#74

Do důsledku (i když je to asi v areálu STK) ale pořád platí objektivní zodpovědnost provozovatele vozidla (nebo jak se té ****ovině říká). Tak v případě že s tím technik flákne o zem, tak ani nemůžu volat benga, protože kdo z vás zná totožnost toho technika, kterýmu to půjčujete. Za to je flastr. :o

Přidal TomElefant750 dne 13-05-2016 08:01
#75

Hadislav napsal:
Do důsledku (i když je to asi v areálu STK) ale pořád platí objektivní zodpovědnost provozovatele vozidla (nebo jak se té ****ovině říká). Tak v případě že s tím technik flákne o zem, tak ani nemůžu volat benga, protože kdo z vás zná totožnost toho technika, kterýmu to půjčujete. Za to je flastr. :o

Dobrej nápad - takže je třeba připravit si na STK větičku - "v souladu s par. X odst. Y zákona o provozu na PK vám nesmím svěřit vozidlo":D
Čau, Tom

Přidal rcmony dne 13-05-2016 08:07
#76

Já teda nevím, já jsem na linku moto dotlačil (ani jsem tam nesměl vjet, když jsem chtěl startovat tak technik ukázal NE, NE) a celé to trvalo cca. půl hodiny a to dobře 10 minut jsem čekal na uplynutí času.
Hold co STK to rarita.

Přidal HonzaH dne 13-05-2016 08:40
#77

Pročítal jsem si tu slavnou příručku a je to tedy skvost :(

Přidal bacaono dne 13-05-2016 09:39
#78

Ten kto napísal tú príručku musí mať motorkárov riadne "v žalúdku", a potreboval by tĺcť po hlave lopatou dovtedy pokiaľ by si neuvedomil aký paškvil napísal.

U nás sa pred rokmi stal prípad že technik šiel vyskúšať motorku dokonca mimo areál STK. Skúšal tak intenzívne že sa zabil. Bolo z toho veľké "haló". Neviem či majú odvtedy nejaké nariadenie, ale technik sa dotkne motorky iba v hale STK. Brzdy skúšajú normálne na valcoch. Majú na to taký prípravok, aby mu neutekalo koleso do strán.

Přidal Hadislav dne 13-05-2016 09:41
#79

no taky jsem to četl.

Např. str.58 "Poznámka: Pro měření úhlu se nepoužívá úhloměr, ale naklopení posuzujeme odhadem podle jednoduché pomůcky. Naklopení RZ směrem dopředu nesmí zjevně překročit 1/3 z pravého úhlu (90°) - viz obr.33."

To je fakt pecka. Fízl k měření úhlu nepotřebuje úhloměr, ale pro posouzení stačí jednoduchá pomůcka. A ještě je potřeba, kdyby nevěděl co je pravej úhel, tak do závorky raději napsali 90°. To už ten kartáč na mytí lahví jako tester absorpčních výfuků je víc v pohodě než to, že někdo bude posuzovat 1/3 z pravýho úhlu, když ani zjevně nezná jeho číselnej údaj.

Přidal qwert dne 13-05-2016 09:44
#80

Jak může být testování výfuku nějakou štětkou v pohodě když do schváleného akrapa i stlumítkem ji zasunu až ke svodu..

Přidal abbe Faria dne 13-05-2016 13:53
#81

TomElefant750 napsal:
Hadislav napsal:
Do důsledku (i když je to asi v areálu STK) ale pořád platí objektivní zodpovědnost provozovatele vozidla (nebo jak se té ****ovině říká). Tak v případě že s tím technik flákne o zem, tak ani nemůžu volat benga, protože kdo z vás zná totožnost toho technika, kterýmu to půjčujete. Za to je flastr. :o

Dobrej nápad - takže je třeba připravit si na STK větičku - "v souladu s par. X odst. Y zákona o provozu na PK vám nesmím svěřit vozidlo":D
Čau, Tom

Přesně tohle sumíruju já*tup*
Odstavce a čísla tohle funguje nijak jinak se bránit nejde.
Jestli jste si vážení všimli těžko se některým lidem odpovídá na věci kolem*helpless*

Přidal abbe Faria dne 13-05-2016 14:10
#82

TomElefant750 napsal:
Hadislav napsal:
Do důsledku (i když je to asi v areálu STK) ale pořád platí objektivní zodpovědnost provozovatele vozidla (nebo jak se té ****ovině říká). Tak v případě že s tím technik flákne o zem, tak ani nemůžu volat benga, protože kdo z vás zná totožnost toho technika, kterýmu to půjčujete. Za to je flastr. :o

Dobrej nápad - takže je třeba připravit si na STK větičku - "v souladu s par. X odst. Y zákona o provozu na PK vám nesmím svěřit vozidlo":D
Čau, Tom

Jinak na tuto otázku je snadná odpověď.
Benga neboli PČR zavolat lze není to považováno jako dopravní nehoda slučitelná s vyhláškou o provozu na pozemních komunikacích.
Tudíž se to bude řešít jako škoda na majetku nepřijedou to vyšetřovat bílé čepice (dopravka) ,ale klasická policie (modrý čepice).A na to se vztahuje jiný zákoník než na dopravní nehodu:)
Tak že pokud je technik proti tomuto případu pojištěn není co řešit ..dle mě na to v dnešní době stačí pojistka proti blbosti ...odpovědnost z výkonu povolání.

Upravil abbe Faria dne 13-05-2016 14:59

Přidal Bob600 dne 13-05-2016 15:36
#83

Obavam se, ze predpis nezna zkousku tak, ze technik se vezme motorku a zkousi sam brzdy jizdou! Zkusim presne zjistit, jednam ted s evropskou autoritou v STK o moznosti rozhovoru a spoluprace v teto oblasti, aby bylo jasno a motorkar aby nebyl pri kontrole sikanovan nebo zbytecne perovan. Na druhou stranu muze byt jasno i ve vykladu vyhl.341/2014 Sb v oblasti povinne homologovane vybavy.... Sorry za preklepy,pisu z mobilu

Přidal abbe Faria dne 13-05-2016 15:57
#84

Bob600 napsal:
Obavam se, ze predpis nezna zkousku tak, ze technik se vezme motorku a zkousi sam brzdy jizdou! Zkusim presne zjistit, jednam ted s evropskou autoritou v STK o moznosti rozhovoru a spoluprace v teto oblasti, aby bylo jasno a motorkar aby nebyl pri kontrole sikanovan nebo zbytecne perovan. Na druhou stranu muze byt jasno i ve vykladu vyhl.341/2014 Sb v oblasti povinne homologovane vybavy.... Sorry za preklepy,pisu z mobilu

Takže automotoklub ČR teprve jedná s s evropskými autoritami?
Motorkář již šikanován je a tady se teprve jedná?
Proč já jsem se nenarodil někde jinde:)

Upravil abbe Faria dne 13-05-2016 15:57

Přidal abbe Faria dne 13-05-2016 16:05
#85

Drát do výfuku ? To použivala rakouská policie cca 8let zpátky to je ale posun?
Decibeloměry jsou asi drahý na vybavení aby jsme se slučovali s normou.
Hranice vydávaných DB je tuším 90DB aby jsme neotravovali ostatní občany, vyšší hranice dle lekářu, může vést k poškození sluchu

Přidal qwert dne 13-05-2016 16:23
#86

Do 80. Auta mají 74..

Přidal Palo7 dne 13-05-2016 17:56
#87

mění se to skoro denně, nově (od tohoto týdne) nemusí být při evidenci správný rozměr pneu, blunkry, zrcátka apd.

Přidal Barney dne 13-05-2016 19:04
#88

Prokazování technické způsobilosti při silniční kontrole Policií ČR a neschválené změny motocyklů

http://uloz.to/x5...ocyklu-pdf

Přidal qwert dne 14-05-2016 06:49
#89

Palo7 napsal:
mění se to skoro denně, nově (od tohoto týdne) nemusí být při evidenci správný rozměr pneu, blunkry, zrcátka apd.


To víš odkud?

Přidal Palo7 dne 14-05-2016 18:16
#90

byl jsem za posledních 14dní několikrát a stále něco nového, ani oni neví co zrovna platí a co tedy hledat

Přidal qwert dne 14-05-2016 18:46
#91

To je na tom nejhorší..

Přidal Bob600 dne 14-05-2016 19:28
#92

abbe Faria napsal:
Bob600 napsal:
Obavam se, ze predpis nezna zkousku tak, ze technik se vezme motorku a zkousi sam brzdy jizdou! Zkusim presne zjistit, jednam ted s evropskou autoritou v STK o moznosti rozhovoru a spoluprace v teto oblasti, aby bylo jasno a motorkar aby nebyl pri kontrole sikanovan nebo zbytecne perovan. Na druhou stranu muze byt jasno i ve vykladu vyhl.341/2014 Sb v oblasti povinne homologovane vybavy.... Sorry za preklepy,pisu z mobilu

Takže automotoklub ČR teprve jedná s s evropskými autoritami?
Motorkář již šikanován je a tady se teprve jedná?
Proč já jsem se nenarodil někde jinde:)


Co je na tom.spatne?Ze shanim info? A kdy jindy? Nez jsem na problemy s STK zacal s Tomasem upozornovat, nikdo to neresil. Kamarade, ja to delam jaksi dobrovolne, nad ramec sve cinnosti a jednam o tom, aby mi autorita pomohla a zadarmo. Je to soukromy subjekt. A nechava si jinak.platit. Ja zkousim, aby info poskytli zdarma. Pro vsechny. Jinak samozrejme,nikdo Ti nebrani zjistit si vse sam, prostudovat, zkusit vyzadat informace a ty pak poskytovat...

Přidal Radim GS dne 17-05-2016 00:19
#93

http://uloz.to/x9hppX7U/prokazovani-technicke-zpusobilosti-pri-silnicni-kontrole-policii-cr-a-neschvalene-zmeny-motocyklu-pdf

Pěkné počtení :(

Upravil Radim GS dne 17-05-2016 00:23

Přidal Wan-Chuan dne 17-05-2016 07:56
#94

Zdary...

Možná to tu už někde je. Možná by stálo za to dát to do prvního příspěvku...

http://www.kolama...t-kodo100/

Podle mého MOC pěkně sesumírováno a odpovídáno. Jsem rád, že KolamaDolu sleduji pravidelně.

Wan-Chuan
KRLESS!!!

Přidal Dante dne 17-05-2016 10:08
#95

Pekne sesumirovano.
Diky moc.

Přidal HonzaH dne 17-05-2016 11:31
#96

NE není to pěkne sesumírováno - právě z toho článku jsem měl ten dotaz na FIM gumy a tvrzení, že jsou jen na soutěže a na silnici patří motorka s FIM gumama max. na vozíku ose jaksi nezakládá na pravdě - výrobce tvrdí, že jsou gumy jsou homologovány k silničnímu provozu a dokladuje to E značkou.

pokud se tedy autoklub pasuje do role vykladače zákonů tak by je měl znát do detailu a prezentovat jasně ověřitelné fakta nikoliv doměny.

To je podobné jako ten šílený materiál - policie nás chce buzerovat za úpravy motorek, ale sama tam má různě ohlé názory - tady může platit jen a pouze jasné znění zákona, přitvrzení ze strany STK či police bez opory v zákoně je totálně nepřípustné!

Přidal qwert dne 17-05-2016 11:37
#97

Přesně Honzo,doufám že se toho nějaká autorita brzy chytne..

Přidal Wan-Chuan dne 17-05-2016 15:26
#98

Také jsem se po těch FIMkách pídil
A v tom rozhovoru na KolamaDolu jasně rěkl...

Gumy? musí mít kouzelné Éčko a bejt ve velkém. Pak je vše v pořádku. Cokoliv mimo to je špatně.

Tím je to pro mne uzavřená záležitost.

Wan-Chuan
KRLESS!!!

Přidal Joe dne 17-05-2016 18:35
#99

Osobně jsem se ptal šéfa STK na pneu FIM. Pokud mají souhlasný hmotnostní a rychlostní limit nebo M+S a trvale vyznačenu rychlost v zor. poli řidiče a ještě samozřejmě E je pneu povolena pro provoz.

Přidal FilipTenere dne 18-05-2016 08:01
#100

Zdar rideři. Vypadá to, že s tuningem a bastlením to nebude do budoucna jednoduchý. V tom smyslu by mě zajímalo, jestli bude zřízeno nějaké specializované pracoviště, které by příp. techn. úpravy, či přímo přestavby schvalovalo? Něco takového prý mají např. ve Švícarsku.
Nevíte, jakým způsobem lze u nás získat schválení techn. způsobilosti pro větší úpravu nebo přestavbu moto?

F

Přidal Bob600 dne 18-05-2016 08:23
#101

stručně - guma musí mít E pro provoz na pozemní komunikaci. Jestli někdo na STK projde s něčím jiným neznamená to, že to neplatí. Jestli guma je FIM nebo ne je nepodstatné pro provoz na pozemních komunikacích. Podstatné je E.
Pozn :-) Nejsem dealer pneumatik ani obchodní ředitel STK
Ad 2 - přestavby a úpravy, které by tvořily vlastně nové moto nebo by se výrazně odchýlily od harmonizovaného homologovaného "vzoru" musí na individuální schválení. Možná se někdo na to bude specializovat, až těch požadavků bude asi hodně. zatím bych to asi směřoval na Dekru a zeptat se tam...

Přidal Barney dne 19-05-2016 07:06
#102

13 závad, kvůli kterým můžete přijít o malý techničák

http://zpravy.akt...5900fea04/

Přidal Barney dne 19-05-2016 15:27
#103

Barney napsal:
Byl jsem teď s kamarádem co má Intrudera. Vyhodili nás na předkopnutých stupačkách, prohnuté SPZ a chromovaném rámečku SPZ (osvětlení SPZ se prý může odrážet a oslňovat.) *hmm*

Taky si našel fotky motorky na internetu a porovnával...


Hlásím že napodruhé v pohodě. Stupačky vyměněny za originál, značka srovnaná a v černém plastovém rámečku...

'http://s32.postimg.org/r6ctw2zph/13233216_1209386995740163_221386239_nin.jpg'

Přidal Josef dne 19-05-2016 17:00
#104

Fakt se toho moc nakecá...Dnes jsem byl na stk , pohoda klídek , svití , troubí , bliká , Turistické plexi MRA je schválené , držáky kufrů asi také , pneumatiky jsou předepsané dle rozměru , který má být , no prostě jen jedna malá závada a to trochu odřená spz. A to mám tu holku letos deset let.

Přidal motoblb dne 21-05-2016 06:22
#105

Ano je to o tom na koho trefíš.Na jedné okolní stanici se říkalo,že je technik motorkář a nikdy s ním nebyl žádný problém,asi přešel na jinou víru.*pray* Nechal souseda sundat na draxtaru i třásně že nemají ečko :D

Přidal Dante dne 23-05-2016 13:11
#106

Ted o vikendu mi rikal kamos, ze pry od cervna/cervence by melo zacit platit, ze muzeme jezdit na STK napr do Nemecka, Rakouska apod a ze nasi policajti takovou technickou budou akceptovat.
Nikde jsem o tom nic nenasel.
Nevite o tom neco?
Ale ve finale - bude to k necemu? Kdyz te na nejblizsi STK muze odeslat i policajt, kteremu se nebudou libit doplnky na moto...

Přidal Bob600 dne 24-05-2016 07:03
#107

STK se provadi ve state, ve kterem je vozidlo registrovano. Je pripravena zmena o uznani stk, aby se odstranila dovozova stk. (Jednotna EU stk). Jaky bude ale vysledek po transpozici legislativy ...

Přidal Bob600 dne 24-05-2016 07:09
#108

Jinak odpoved kolegy,ktery se tomu venoval: Technické prohlídky silničních vozidel se zásadně provádějí vždy ve státě, v němž je dané vozidlo registrováno. K tomu, aby byly zaručeny obdobné podmínky z hlediska minimálních standardů technických prohlídek, jsou tyto minimální standardy stanoveny jednak mezinárodními smlouvami (zejména Úmluva o silničním provozu, Vídeň 1968), zejména ale pak příslušnými předpisy Evropské unie (směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/40/ES o technických prohlídkách motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, v platném znění).

Přidal abbe Faria dne 24-05-2016 18:56
#109

Bob600 napsal:
Jinak odpoved kolegy,ktery se tomu venoval: Technické prohlídky silničních vozidel se zásadně provádějí vždy ve státě, v němž je dané vozidlo registrováno. K tomu, aby byly zaručeny obdobné podmínky z hlediska minimálních standardů technických prohlídek, jsou tyto minimální standardy stanoveny jednak mezinárodními smlouvami (zejména Úmluva o silničním provozu, Vídeň 1968), zejména ale pak příslušnými předpisy Evropské unie (směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/40/ES o technických prohlídkách motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, v platném znění).

A jak to víš zase jsi z někým jednal?:D

Přidal TomasTT dne 25-05-2016 00:07
#110

abbe Faria:
děláš to fakt dobře... jen tak dál..
Nic nedokáže víc znechutit jakoukoliv práci než člověk, který sám dělá pro ostatní h o v n o ale rejpe a kritizuje. Dokážeš třeba pochopit, že tady není žádná instituce, žádný úředník, který by měl povinnost cokoliv vysvětlovat? Nikdo, kdo by měl komukoliv z nás radit, jak a podle jakých zákonů se řeší tohle nebo tamto? Prostě když se najde někdo, kdo se chce problematice STK věnovat, tak je fakt nejlepší ho pořádně prudit aby s tím přestal. Daří se ti to skvěle a určitě ti poděkují ti, kterým by se ty rady mohly hodit ale nebude nikdo, kdo by jim odpověděl. Gratuluju.

Přidal 12345 dne 25-05-2016 04:41
#111

abbe Faria to je můj člověk...*music*Nechápu proč by nemohl napsat co si myslí nebo jak to vidí on.Všechny příspěvky na fórech nemohou být pozitivní.A tohle vlákno o STK je podle mne úplně zbytečné páč tady je každý odborníkem na danou problematiku,každý ví jak na to každý něco "slyšel" a přitom záleží pouze na tom jak to vidí daný technik na STK.Já jak jsem již psal jsem rád že soudruzi zpřísnili kritéria.Je neuvěřitelné co všechno člověk potká na cestě.Lidi jsou schopni na moto navěšet kdejakou sra.čku."Na motorce tři kufry s nálepkama všech států na kufrech vaky na vakech menší vaky na nich síťky,kryty všeho druhu,různá zvýšení,rozšíření atd,atd a jezdí s tím do práce neboť po nákupu už nezbylo na větší výlet.Ale to je přeci jedno hlavně že si lidé říkají:Ty voe to je cestovatel,ten už určitě objel svět (dvakrát).:DO choperech ani nemluvě,většina z nich je ověšená jako pouťová střelnice.Já doufám že současná situace na STK zůstane stejná a pomůže to k tomu aby se lidi vzpamatovali a přestali kupovat kdejaké kraviny.Ještě by ušetřili a mohli konečně někam vyrazit....

Upravil 12345 dne 25-05-2016 04:46

Přidal petrOV dne 25-05-2016 06:26
#112

vlastimil napsal:
abbe Faria to je můj člověk
páč tady je každý odborníkem na danou problematiku,

to se ani nedivím, že si s ním zrovna TY tak notuješ :D
stejně tak největší odborník na všechno jsi tady ty, to ví přece každý *tup*

No a krom blbého kecání se stačí podívat do statistik, kolik nehod je způsobeno tristním stavem vozidla a kolik % z celkových nehod to pak je.

Ve výsledku to není nic jiného, než další pokus tohoto zku*veného státu, jak donutit lidi prodat staré funkční vozidla a nakoupit ty nové downsizované zm*dstva, které má někdo odvahu nazývat motory.

Upravil petrOV dne 25-05-2016 06:26

Přidal Bob600 dne 25-05-2016 06:34
#113

abbe Faria napsal:
Bob600 napsal:
Jinak odpoved kolegy,ktery se tomu venoval: Technické prohlídky silničních vozidel se zásadně provádějí vždy ve státě, v němž je dané vozidlo registrováno....

A jak to víš zase jsi z někým jednal?:D


Proč myslíš?

Přidal 12345 dne 25-05-2016 07:26
#114

petrOV napsal:
vlastimil napsal:
abbe Faria to je můj člověk
páč tady je každý odborníkem na danou problematiku,

to se ani nedivím, že si s ním zrovna TY tak notuješ :D
stejně tak největší odborník na všechno jsi tady ty, to ví přece každý *tup*




Díky za ocenění*blushing*nejsi sám kdo mi to napsal.Většinou to ovšem dostávám do PM*music*a tak jsem se rozhodl že to zveřejním sám a dal jsem si to i do podpisu.:)

Přidal petrOV dne 25-05-2016 09:08
#115

vlastimil napsal:
petrOV napsal:
vlastimil napsal:
abbe Faria to je můj člověk
páč tady je každý odborníkem na danou problematiku,

to se ani nedivím, že si s ním zrovna TY tak notuješ :D
stejně tak největší odborník na všechno jsi tady ty, to ví přece každý *tup*




Díky za ocenění*blushing*nejsi sám kdo mi to napsal.Většinou to ovšem dostávám do PM*music*a tak jsem se rozhodl že to zveřejním sám a dal jsem si to i do podpisu.:)

:D:D*tup*

Přidal Dante dne 25-05-2016 10:37
#116

Nebylo by lepsi zalozit nove tema - "Kdo je vetsi ****?" - a tam se muzeme hadat. Tady bych to fakt nechal na kontruktivni diskuzi na tema STK.
Budme radi ze nekdo venuje cas a energii ziskavani informaci pro nas vsechny.

Přidal 12345 dne 25-05-2016 11:59
#117

Jaká "konstruktivní diskuze"?:oSundej všechno co tam nemá být,měj v pořádku všechno co tam má být a vše bude v poho...*comfort*A diskutovat můžem o něčem smysluplnějším.:)

Přidal HonzaH dne 25-05-2016 14:19
#118

Fakt tu chybí tlačítko ignorovat :@

Přidal TomasTT dne 25-05-2016 15:28
#119

vlastimil napsal:
Jaká "konstruktivní diskuze"?:oSundej všechno co tam nemá být,měj v pořádku všechno co tam má být a vše bude v poho...*comfort*A diskutovat můžem o něčem smysluplnějším.:)


No ono to je trošku i o tom, co znamená přesně "co tam nemá být" - když si třeba technik usmyslí, že nesmíš mít na plexi nalepenou dvouměsíční rakouskou dálniční známku za 13EUR. Jasně, je to pár stovek ale naštve to.
Nebo že máš opakovat technickou proto, že máš na kufru nalepenou reflexní samolepku na hraně. Má na to právo nebo ne? A můžeš mít vůbec kufr? A rám? Jiný stupačky?
Kdyby bylo všechno jasný, tak není o čem diskutovat.

Přidal 12345 dne 25-05-2016 15:43
#120

No Tomáši,tentokrát máš vyjímečně pravdu.Ale silně pochybuji že by tato "konstruktivní diskuze"měla vliv na úsudky a rozmary techniků z STK.:|

Upravil 12345 dne 25-05-2016 15:44

Přidal abbe Faria dne 25-05-2016 16:06
#121

TomasTT napsal:
abbe Faria:
děláš to fakt dobře... jen tak dál..
Nic nedokáže víc znechutit jakoukoliv práci než člověk, který sám dělá pro ostatní h o v n o ale rejpe a kritizuje. Dokážeš třeba pochopit, že tady není žádná instituce, žádný úředník, který by měl povinnost cokoliv vysvětlovat? Nikdo, kdo by měl komukoliv z nás radit, jak a podle jakých zákonů se řeší tohle nebo tamto? Prostě když se najde někdo, kdo se chce problematice STK věnovat, tak je fakt nejlepší ho pořádně prudit aby s tím přestal. Daří se ti to skvěle a určitě ti poděkují ti, kterým by se ty rady mohly hodit ale nebude nikdo, kdo by jim odpověděl. Gratuluju.

Tak proti tobě nic, ty to vysvětlíš. Ale zástupce automotoklubu který by měl být spíše na straně nás motocyklistů zde cituje pouze paragrafy a vyhlášky atd.
Podle mě je to zbytečný šíření strachu s TK nebo z kontroly policistů.
Přínos v tom nevidím žádný, když se technik blbě vyspí tak tě prostě vyhodí a nic s tím nenaděláš to samé policista.
Nebo jak poradíš motorkářum obranu ,neporadíš neb žádná neexistuje nebo existuje jen to co radí Vlastimil. Podle mě děláte práci která sice vypadá užitečně ,ale já o o tom mám pochybnosti stejně na lámání chleba dojde přímo na TK nebo při silniční kontrole . Je to asi stejné téma jako když se budeme dohadovat jestli se může jezdit po polní nebo lesní cestě stejná fraška.*helpless*
A jestli se ti to nelíbí můžu sem chodit a tleskat každému tvému příspěvku nebo příspěvku tvého kolegy.A začlenit se do stáda oveček :D Zřejmě to budeto pravé konstruktivní neb to tak dělá polovina cendura,ale realita je naprosto jinde

Přidal qwert dne 25-05-2016 16:31
#122

At jsou přísnější pravidla stk ale at jsou opravdu smysluplná a užitečná pro bezpečnost a ne automaticky zakazovat vše co jen trochu vybočuje ze série a nemá žáden vliv na bezpečnost.Mnohdy je to i opačně(třeba brzdy) Více mě sere následná buzerace policie jako složky která o tom ví ještě větší hovno a musí k tomu mít jakousi pochybnou brožuru plus moc zabavit na místě tp..

Přidal TomasTT dne 25-05-2016 16:51
#123

vlastimil napsal:
No Tomáši,tentokrát máš vyjímečně pravdu.Ale silně pochybuji že by tato "konstruktivní diskuze"měla vliv na úsudky a rozmary techniků z STK.:|


No to jasně že neměla ale člověk se může dozvědět, že skutečně odrazná folie na zadní straně motorky musí mít označení (e) protože se považuje za odrazku. Takže třeba v tomhle případě (když už tam člověk jede se zavazadly což by vůbec neměl) tak má technik pravdu.

Přidal abbe Faria dne 25-05-2016 17:25
#124

Takže kufr givi s odrazkou vzadu které nemá E je na českých silnicích nepoužitelný ,ale jezdí s nimi celá Evropa.
Tak to jsem se dozvěděl fakt konstruktivní věc jen tak dál.
Tyhle paragrafy vytváří fakt někdo duševně ne zcela zdráv:o

Přidal TomasTT dne 26-05-2016 02:05
#125

abbe Faria napsal:
Takže kufr givi s odrazkou vzadu které nemá E je na českých silnicích nepoužitelný ,ale jezdí s nimi celá Evropa.
Tak to jsem se dozvěděl fakt konstruktivní věc jen tak dál.
Tyhle paragrafy vytváří fakt někdo duševně ne zcela zdráv:o


Předpokládám, že ty odrazky, které Givi v topcasech používá, certifikované budou. Fakt bych se divil, kdyby tam ty éčka neměli. Tohle není nová věc. Éčko má i 10 let starý výstražný trojúhelník v autě.
Samolepící odrazky - folie, to je trošku něco jiného ale bohužel to vypadá, že na ně to platí taky. Viz informace na webu jednoho z prodejců reflexních pásek, které se lepí na náklaďáky na hrany:

Reflexní pásky slouží k označení a zvýraznění vozidla (ať už motorového nebo přípojného). Jeho viditelnost a bezpečnost v noci se tím velmi výrazně zvýší.
Přesné detaily o aplikaci těchto materiálů v podmínkách ČR specifikuje Směrnice EU č.76/756, nařízení EHK 48 . Použitelné barvy těchto fólií jsou v jednotlivých zemích odlišné, v ČR je na boky učena žlutá nebo bílá a na zadní část červená barva.
Námi dodávané reflexní pásky splňují požadavky certifikace dle normy ECE 104.Barvy jsou bílá, žlutá a červená.

Jednotná ustanovení pro homologaci vozidel
Nařízení EHK 104
Jednotná ustanovení pro homologaci znacení
S vratným odrazem pro vozidla kategorií M, N a O OSN
Co je nařízeno:
Nápadné značení, určené ke zvýšení viditelnosti vozidla při jeho sledování z boku nebo zezadu při odrazu svetla.
Materiály nápadného značení s vratným odrazem musí splnovat podmínky, týkající se tvaru, rozměru,kolorimetrických, fotometrických, fyzikálních a mechanických požadavku, obsažené v předpisu č.104. Tyto materiály musí být na vnější straně opatřeny homologační značkou, viditelnou a nesmazatelnou, umístěnou na pásce v intervalech nejméne jednou po 0,5m délky.
Minimální značení:
Předpis c. 48 bod 6.21. Nápadné značení
- úplné značení obrysu zadní strany
- čára a značení rohu na bocní strane
- minimální délka jednoho elementu materiálu musí být taková, aby byla viditelná nejméne jedna homologační značka.
Použití barev:
Předpis č. 48 bod 5.15 Barvy:
- na boky bílá nebo žlutá
- na zadní stranu žlutá nebo cervená
Kategorie vozidel:
Předpis c. 48 bod 6.21. Nápadné značení

Zakázané :
M1 Osobní automobily do 8 míst k sezení + řidic
O1 Přípojná vozidla do celkové hmotnosti 750 kg

Povinné:
Úplné obrysové značení na vozidlech, přesahujících šírku 2100 mm a částečné obrysové značení na vozidlech, přesahujících délku 6000 mm vč. oje přívěsu a kabin tahačů v následujících kategoriích:
N2 S maximální hmotností přesahující 7,5 tuny
N3 S výjimkou podvozku s kabinou, neúplných vozidel a tahačů návěsu
O3 Přípojná vozidla s celkovou hmotností od 3,5t do 10t
O4 Přípojná vozidla s celkovou hmotností nad 10t

Pokud tvar, skladba konstrukce nebo provozní požadavky nedovolí instalovat povinné obrysové znacení, muže být instalováno značení pruhy

Nepovinné:
Na všech ostatních kategoriích vozidel včetně kabiny tahače návěsu a kabiny podvozku

Platnost nařízení:
Předpis č. 48 bod 12. Přechodná ustanovení (12.2, 12,7 a 12,8)
Od 10. října 2007 pro homologace nových typu vozidel v příslušných kategoriích
Od 10. října 2009 pro registraci vozidel při prvním uvedení do provozu v příslušných kategoriích
Od 10. října 2011 pro všechna vozidla bez ohledu na datum homologace a datum registrace v příslušných kategoriích


Takže to asi nic nového není a tyhle věci platí všude. Jak moc se to kde hlídá, to je otázka. Každopádně pokud si na motorku nalepíš reflexní folii jakéhokoliv tvaru, tak musí mít viditelnou nejméně jednu značku (E) každého půl metru. Kupodivu se takhle prodávají ale pochopitelně se prodávají i bez toho označení a jsou asi levnější. Proč by to mělo způsobit nějaký problém, to netuším ale je možný, že třeba nějaká odrazka, která je červená, může při osvětlení svítit bíle nebo něco takového. Netuším jak se provádí konkrétní certifikace (atest) zrovna odrazek ale prostě na tom éčko chtějí i když je to nalepená samolepka.

Přidal TomasTT dne 26-05-2016 02:09
#126

TomasTT napsal:
vlastimil napsal:
No Tomáši,tentokrát máš vyjímečně pravdu.Ale silně pochybuji že by tato "konstruktivní diskuze"měla vliv na úsudky a rozmary techniků z STK.:|


No to jasně že neměla ale člověk se může dozvědět, že skutečně odrazná folie na zadní straně motorky musí mít označení (e) protože se považuje za odrazku. Takže třeba v tomhle případě (když už tam člověk jede se zavazadly což by vůbec neměl) tak má technik pravdu.


Jinak teda zrovna v tomhle případě souhlasím, že to je ****ita protože podle mě třeba na kufru, kde žádná reflexní páska ani odrazka povinná není, může i necertifikovaný reflexní pruh zvýšit bezpečnost a pokud mám na motorce tu povinnou odrazku, tak navíc nějaké další by klidně mohly být jakékoliv ale asi to vidím moc zjednodušeně a samolepka by mohla někoho oslnit nebo nevím. Prostě tohle fakt považuju za pitomost.

Přidal prezi dne 17-06-2016 09:41
#127

Motorkáři.cz: Na STK bez obav

Přidal Meli dne 05-08-2016 19:47
#128

Já myslim že jsou všichni z STK zbytečně předpos... Tento týden jsem byl se svym Smrkem na kterým mám hromadu doplňků.
Nic se tam neřešilo - jen vzorek pneu , jestli to bliká a svítí a pár foteček - prej aby byl důkaz že to tam fakt bylo. Za 10 minut jsem byl pryč...

Kámoš v Brně musel hlásit rozměry pneu a pán to kontroloval s techničákem - jinak taky v klidu.

Přidal hobr dne 05-08-2016 21:25
#129

Meli napsal:
Kámoš v Brně musel hlásit rozměry pneu a pán to kontroloval s techničákem - jinak taky v klidu.

To jako se musel dívat co je na pneu za rozměry? Na to mám kouzelnou formulku - zapomněl jsem si brýle, nic nevidím...*blushing*

Přidal prezi dne 08-02-2018 11:17
#130

Motorkáři.cz: Novinky na STK aneb nic není nemožné

Přidal Barney dne 13-09-2018 15:08
#131

Od října nás čeká příjemná změna ;)

'https://s15.postimg.cc/7rt4jc9iz/41620959_291775338085070_558476852356710400_n.jpg'

oficiálně: https://www.zakon...1#f5052973

Přidal prezi dne 04-10-2018 10:40
#132

Dělal jsem letos jednu technickou v dubnu a s druhou motorkou v září, takže zatím to mám na dva roky. Zaujala mne proto informace, že když si zajdu na úřad, prodlouží mi ji na roky čtyři:

Motosvět.cz: Dělali jste na své motorce letos technickou? Nechte si ji zpětně prodloužit na 4 roky

Motosvět.cz: Technickou na 4 roky dostanou všechny motocykly automaticky

Správnost informace mi na STK v Novém Jičíně potvrdili. Takže si výhledově čas udělám a na místní odbor dopravy zajdu.

*tup*

Přidal snelcuk dne 05-10-2018 10:44
#133

Supr *tup* taky si to vyřídím
Užitečná informace! Dík *clap*

Přidal PetanKTM dne 05-10-2018 19:19
#134

Pokud tomu rozumím dobře, tak prodloužení o 2 roky se týká všech motorek *clap*
https://www.garaz...;source=hp

Přidal 12345 dne 05-02-2019 18:52
#135

Tak jsem to byl prodloužit u všech strojů které vlastním a rovnou jsem si nechal udělat nové značky.

Přidal 12345 dne 05-02-2019 18:53
#136

*tup*

Přidal 12345 dne 05-02-2019 18:53
#137

*music*

Přidal 12345 dne 05-02-2019 18:54
#138

*lol*

Přidal 12345 dne 05-02-2019 18:55
#139

Na Jawách jsem nechal původní (ty malé).:)

Přidal prezi dne 06-02-2019 10:43
#140

MOCKBA ...Moskva
3AXAR ... překladač mi nabídl význam "muž" ...nebo je to Zachar (jméno, přezdívka)?

*hmm*

Přidal PetanKTM dne 06-02-2019 16:28
#141

ruský spisovatel, voják čečenské války a politik NBP. Byl jedním ze signatářů kampaně 'Putin musí odejít'. Během války na Ukrajině bojoval na straně separatistů na Donbasu

nebo cukr😁😁😁

Upravil PetanKTM dne 06-02-2019 16:31

Přidal 12345 dne 06-02-2019 17:02
#142

prezi napsal:
MOCKBA ...Moskva
3AXAR ... překladač mi nabídl význam "muž" ...nebo je to Zachar (jméno, přezdívka)?

*hmm*

Ano 3axap je křestní jméno,nechal jsem se přejmenovat...*blushing*
Na foto moje nové bydliště...*tup*

Upravil 12345 dne 06-02-2019 17:11

Přidal prezi dne 07-02-2019 10:16
#143

omlouvám se,
že zrovna já tady rozvíjím "off topic" v diskuzi *blushing* ale, že


Vlastimil je nově 3axap из Тюмени (Zachar z Ťumenu)

mne prostě úúúplně dostalo :D:D:D

-------------

Vlastimile *tup*

Přidal Medved 77 dne 07-02-2019 10:35
#144

3axap napsal:
prezi napsal:
MOCKBA ...Moskva
3AXAR ... překladač mi nabídl význam "muž" ...nebo je to Zachar (jméno, přezdívka)?

*hmm*

Ano 3axap je křestní jméno,nechal jsem se přejmenovat...*blushing*
Na foto moje nové bydliště...*tup*
Pěkná chalupa a těch oken:D:D:D

Přidal hobr dne 07-02-2019 21:57
#145

Vlastimile a Severní Korea Tě už "netáhne"?*hmm*
Bydlení máš pěkné, to se musí nechat!*clap*

Přidal 12345 dne 08-02-2019 15:13
#146

Severní Korea je TOP.*tup*Ale odtamtud je všude daleko....:|

Přidal Krupa Cestmir dne 08-02-2019 23:16
#147

Zda se mi, ze ten 3axap je trochu mimo,asi ma nejaky problem a zapleveluje tyto stranky nesmysly, co Vy na to? :o

Přidal snelcuk dne 09-02-2019 10:07
#148

Vlastimil = 3axap je prostě JINÝ :D

Dokáže to tu oživit
Já se bavím *tup*

Přidal 12345 dne 09-02-2019 10:55
#149

Krupa Cestmir napsal:
Zda se mi, ze ten 3axap je trochu mimo,asi ma nejaky problem a zapleveluje tyto stranky nesmysly, co Vy na to? :o

Nestarej se o to čemu nerozumíš....*comfort*máš svých problémů dost...:DNaštěstí to nejsou Tvoje stránky.*annoy*

Upravil 12345 dne 09-02-2019 10:57

Přidal Josef dne 10-02-2019 12:25
#150

Krupa Cestmir napsal:
Zda se mi, ze ten 3axap je trochu mimo,asi ma nejaky problem a zapleveluje tyto stranky nesmysly, co Vy na to? :o



Zachar, Zachariáš , Bůh si vzpomněl … Poutník , pobuda , manuálně zdatný , výrobce zbraní ….Ale je to jen jméno...Já osobně mám Vlastimila rád . Je svůj , s osobitým názorem . A takových lidí je málo. Dle mého je třeba vážit si těch so jsou schopni na rovinu říci co si myslí...atd , ale to sem nepatří. Na to jsou jiné stránky.