Název novinky: CENDURO :: Yamaha XT660Z Tenere - BMW F650GS Dakar

Přidal 12345 dne 04-05-2016 08:03
#1

Tímto bych chtěl poprosit o informace a zkušenosti sloužící pro srovnání těchto dvou strojů.

Přidal FilipTenere dne 05-05-2016 11:22
#2

Možná škoda, že tohle vlákno zapadá. Sám nemůžu poskytnout vlastní zkušenosti ani s jedním ze jmenovaných. Taky by mě zajímaly poznatky majitelů. Vychvalovat asi není třeba, spíš by mě zajímalo to, co se zdá být "špatně, nedotažené apod", ergonometrie, servis, přístup k jednotlivým věcem apod?

Jsem fandou 1-válců a tuhle katergorii stále sleduju. Obě moto ale posuzuju jen z pohledu zvenku. Když se na tím zamyslím, oba stroje jsou si vlastně velice podobné, zaměření, stavba, koncepce. Tovární podvozek a motor od externího dodavatele. Rozdíly vidím spíš drobný poplatný filozofii obou výrobců, Yamaha vs BMW.
Yamaha má za mě na vrch, ale je to jen subjektivní názor patriota značky. Jezdil jsem léta Tenere (1VJ) a koncepce právě takové moto mi max vyhovuje.
Postupně mi došla vlastně jednoduchá věc. Není to pouze o moto samotné, ale vždy o spojení jezdce + moto. Každému vyhovuje něco jiného. Nároky a požadavky má každý jiné a ty se ještě během času mohou vyvíjet a měnit. Řidič vdechne motorce život a pošle ji směrem kam chce právě jet.
F-T

Upravil FilipTenere dne 05-05-2016 11:23

Přidal Milanek dne 05-05-2016 14:25
#3

tak se nakonec někdo chytil na návnadu :-D , on vlastimil jen nahazuje udičku a čeká až se chytne nějakej hejl :-)

Přidal 12345 dne 05-05-2016 15:57
#4

Vlastimil na nic nečeká.Pouze by raději dostal informace o daných strojích.Vím že často píšu o tom co bych chtěl koupit,co mne láká a sbírám o tom informace.Ale to je pro mne jednodušší než každou motorku co se mi zalíbí koupit a za pár týdnů se ztrátou zase prodávat.Doma mám aktuálně 6 motorek pojízdných a blíže neurčený počet nekompletních cca 2,5 tuny.Ale stejně pořád přemýšlím co ještě ještě....A tady tohle je pro mne mnohem levnější a zajímavější způsob jak zkusit vybrat něco co by mi sedlo.Pořád je to lepší než se bavit o politice a jiných kravinách kterými se téměř všechny motorkové fóra jen hemží.Tož tak a teď pište že jsem ještě větší blbec než jste doufali....*helpless*

Přidal Xpat dne 05-05-2016 17:04
#5

A na jake jezdeni tu motorku chces Vlastimile?

Tenere stale mam (i kdyz ted uz jenom sedi v garazi pac ji nahradila 690 s rally kitem) a na Dakaru jsem jel uz dost davno (asi 5 let) par stovek km, takze je mozne ze si to pamatuju spatne, neicmene tady jsou moje subjektivni dojmy:

Tenere:

Tenere je pocitove ergonomii mnohem offroadovejsi a taky vetsi. Clovek sedi vys (a tudiz s kratkymi nohami muze mit problem doslapnout), stit a pristrojovka jsou poveseny dal vepredu nez na Dakaru. Predek je navrzen a vypada podle me moc dobre a hlavne je velice funkcni zejmena co se tyce ochrany pred pady - ma to na bocich panely z plastu co se myslim pouzival na narazniky a na ty to dopadne pokud padne. Tyto fungujou fakt skvele (moje se klouzala ve 100 kmh po prasne ceste, a skody pouze kosmeticke) takze tim padem clovek nemusi mit stupidni padaky (a ty si fakt nekupuj, pac prasknou i bez padu pouze podle vibraci motoru) - pouze susplech.

Zadek na druhou stranu je navrzen katastrofalne (moje zdaleka nejvetsi pripominka k teto motorce - navic nelze vyresit). Stupidne nesmyslne vysoka rit, aby se pod ni vesly ty kretenske vyfuky, a odpovidajici stupnove sedlo je fakt super nasiraci. Jednak to zbytecne zvysuje teziste (zvlaste s povesenou bagazi) a jednak pri rychle jizde mimo asfalt (nebo treba pomalem strmem sjezdu) v kombinaci se srackovym zadnim tlumicem neustale hrozi ze cloveka motorka prekopne pres riditka (coz se par lidem stalo).

Podvozek je srackovej, nicmene se da relativne levne poresit Hyperpro pruzinami (ktere ale motorku jeste o neco zvysi). Zadek je ovsem skutecne tragicky i s novou pruzinou.

Motor je zdechlina, nicmene po zajeti (cca 10k km) se dost uvolni a i trochu rozjede. Ja mel moji dost brutalne upravenou - prevrtane sani, otevreny airbox s DNA stage 3, Power Commander and LV lauf, a pak ten motor sel do otacek vyrazne ochotneji - nicmene stale ta motorka byla pomalejsi nez standardni zajeta XT660R.

Spolehliva je v pohode (teda krome prvnich modelu kdy se dostaval blbym vzduchacem prach do motoru - bylo reseno v zaruce a dalsi modely meli jiz DNA filtry ve standardu) - pouze je nutne premistnit regultor od vyfuku (soudruzi asi dost premysleli).

Da se s tim projet hodne (pokud clovek teda nepotrebuje nohy), ale relativne pomalu samozrejme vzhledem k vaze. Tady jsou moje ride reporty cest co jsem na ni udelal - jsou anglicky, ale je tam hodne obrazku a nejaka videa, tak se muzes podivat i pokud anglicky nemluvis:

http://www.wilddo...c=151222.0

http://www.wilddo...c=168377.0


Dakar:

Silnicni motorka, ktera se tvari ze by mohla i mimo asfalt. Jo mohla, ale neni to zadna hitparada (v tomhle Tenere vede, i kdyz ma pocitove vys teziste). Dakar na me pusobil tak nejak capate (jako silnice ktera si omylem vzala podpatky), jako motorka pro holku s velice nizko vykrojenym sedadlem, divnou pristrojovkou - proste cele nejak neurcite. Podvozek stejne srackovy jak Tenere. Spolehliva asi je - sam jsem ji nemel. Odezva na plyn si pamatuju ze byla hodne gumova - jako by ten plyn byl pres pruzinu, nebo gumove lanko. Nicmene kdyz se to rozjelo tak se to pohybovalo dost ochotne mezi 140 - 160 (tachometr).

Projede to asi to same co Tenere, ale budes se pri tom citit tak nejak nepatricne - alespon ja se tak cejtil. Jako ze nemas na motorku mimo cesty a tak holt si musis vystacit s tim co mas. Mluvim o jezdeni mimo asfalt samozrejme.

Přidal Xpat dne 05-05-2016 17:08
#6

Jo a ja osobne kdybych se zase zaobiral touto kategorii (kde je pro mne nejlepsi ta 690, nicmene chapu ze se ji dost lidi vyhyba) tak bych si vystrouhal toto a usetril 20 kg vahy a mel pocitove vetsi vykon nez Tenere a stenou spolehlivost:

'http://i41.tinypic.com/2rhb9ec.jpg'

Přidal ondrejcervinka dne 05-05-2016 17:26
#7

xpat: mohl by ses trosku rozpovidat o tom, proc se lidi vyhejbaj ty 690..? pripada mi to jako idealni motorka pro jednoho i na obcasny dalnicni presuny (100km max)

Přidal Xpat dne 05-05-2016 18:39
#8

ondrejcervinka napsal:
xpat: mohl by ses trosku rozpovidat o tom, proc se lidi vyhejbaj ty 690..? pripada mi to jako idealni motorka pro jednoho i na obcasny dalnicni presuny (100km max)


No to bych nemohl - ja sam ji mam a uz si zivot bez ni nedovedu predstavit. Mam ale pocit ze je tady dost lidi (myslim ze snad i Vlastimil - proto jsem to tak zminil), kteri pri zmince o KTM dostavaji koprivku.

Nicmene je fakt ze tam u vas kde vas policajti lovej jako zver jen co sjedete z asfaltu, 690 (a v o jenom trochu mensi mire i Tenere a v jeste mensi mire Dakar) smysl fakt nemaji. To jsou motorky urcene pro vylety mimo cesty, a kde tam takove muzete jezdit? Zvlaste na 690, kterou to uz chce jezdit neco aspon trochu technictejsiho, a ne jen bezne prasne cesty - na ty jsou lepsi motorky. Na asfaltu to samozrejme jde, ale na to a dobre prasne cesty jsou mnohem lepsi motorky. Mozna jako supermoto ale to je oblast se kterou nemam zadne zkusenosti

Přidal TomElefant750 dne 05-05-2016 20:01
#9

xpat - "Nicmene je fakt ze tam u vas kde vas policajti lovej jako zver jen co sjedete z asfaltu"
Zase nevěř pohádkám, ježdění po lesních cestách a pěšinkách je u nás sice v lepším případě na hranici legality ale že by tady bylo takový zlo jsem si za deset let ježdění na mastodontech v terénu nevšimnul. Střet s úřadama jsem měl jen jednou a to ještě napůl proto že jsem si chtěl vyzkoušet některý teorie o tom jak to vlastně s těma zákonama je a jak se bránit - nevyhrál jsem a stálo mě to 3000,- CZK.
A to jezdím hodně, mám prsty v pořádání akcí pro desítky lidí v terénu a rozhodně nejezdíme jen "prašný cesty".
A k tý KTM 690 - taky ji nevlastním, pár mejch kamarádů jo, z mýho pohledu má svý výhody i nevýhody - plusem je parádní podvozek, nízká váha, lehkej a "nadupanej" motor a odolnost motorky při pádech, mínusem logicky větší servisní náročnost (holt je to napůl sportovní nářadí), v serii nepohodlný sedlo a vůbec nepohodlí při delších přesunech po asfaltu a äspoň u lidí který znám poruchovost.
Čau, Tom

Přidal ondrejcervinka dne 05-05-2016 20:04
#10

Tome, tou nepohodlnosti myslis tvrdy sedlo nebo narazis na ten jednovalcovej motor?

Přidal TomElefant750 dne 05-05-2016 20:10
#11

ondra - já na tom jel jen pár kiláků v terénu, ale podle kámoše co ji má ty vybrace nejsou při delších přesunech moc příjemný. Škoda že se nedostaneš na Krocana, ten kámoš tam bude tak bys to měl z první ruky - ale je z Prahy, i tady je pod nickem HonzaH, tak ho zkus kontaktovat.
Čau, Tom

Přidal FilipTenere dne 05-05-2016 20:43
#12

@Xpat: Na zadek Tenere mam podobny nazor. Ty dva laufy me fakt neberou. Mam ale predstavu,ze bych je nahradil jednou koncovkou. Vlastne by se mi k tomu libil rally style vyfuk-svody spodem/stanou,svedene do 1 koncovky. Svody spodem ma obyc XT660,tezko rict proc.
Sedlo delaji rovne,kahedo tusim. Poznamky o kratkych nohou prosim stranou. Enduraci nas vzdy ucili,ze nohy po zemi se bezne necouraji. Vse je o balancu.

Mel jsi na sve Tenere 18 zadni kolo? Pripada mi to z fotek.

Přidal Xpat dne 05-05-2016 21:01
#13

@Filip: Jo na me Tenere mam 18 - za ty 17 bych taky rad nekomu v Evrope dal po cuni (nesezenes na to zadny poradny gumy a mimo velkych mest tady dokonce ani duse). Jinak tim zadkem jsem nemyslel pouze jak to vypada (i kdyz fakt blbe), ale hlavne ze to jde proti funkci - zvysuje to teziste a fakt jsem na to musel furt myslet kdyz jsem to nekde kalil a blizil se nejaky pekny vymol - a hodne brzdit. Stejne me to parkrat koplo pekne do zadku. Navic ty vyfuky pod zadkem pekne hrejou (i kdyz ja mam LV a ty jdou trochu niz.

Co se tyce Kaheda, tak to si muze dovolit pouze nekdo s 2m a vys (ja mam 179). Mas sice pravdu ze se nohama na techto motorkach za jizdy rozhodne machat nema, nicmene samozrejme existuje urcita hranice kdyz uz z toho nedosahnes ani pro normalni zastaveni. Moje motorka (s WP vepredu a Hyperpro v zadu) je poznani vys nez standard a i kdyz je sedlo vepredu vykrojene, tak je to uz dost vysoko (zvlaste ponevadz je to sedlo taky dost siroke). S tim Kahedem bych z toho myslim nedosahl ani na spicku jedne nohy.

@ondra: k jakemu jezdeni tu 690 chces? Na dojizdeni do prece je to v pohode (a velka zabava), nicmene na dlouhe (myslim 100vky km presuny po silnici nebo i po dobre sotoline to fakt neni. Ja ziju v JAR a tady si dovedu udelat mnohodenni vylety s trasami se stovkami km hlubokeho pisku - proste poustni jezdeni a na to je jak delana (tady je report z poslednich Vanoc ze soustou fotek, tak si muzes udelat predstavu: http://www.wilddo...c=188438.0 ). V tech servisnich intervalech se Tom myli - ma to standardne 10k km interval (mam 2014). Nicmene je fakt ze ja to dost rasim a servisuju ji dobrovolne tak kazdych 5000 km.

Přidal FilipTenere dne 05-05-2016 21:15
#14

@Xpat: jsem zvykly,ze nedostanu na zem. Naopak, GS1150 je prvni,ze ktery dosahnu,ale endurove mi ta moto moc nelichoti.
Tenerka ma tu zadnici nakopnutou zbytecne.
KTM 690 se mi koncepci libi. Skoda jen,ze ji nedotahli a neudelali kapotu jako stare LC4-Adv. Takhle to rada lidi resi kitem. Recenze na spolehlivost se mi bohuzel zdaji byt rozpacite. Kamarad mel novou a na par tisicih prasklo vahadlo.

Přidal ondrejcervinka dne 05-05-2016 21:19
#15

Motorka na kazdej den, denne ted jezdim jenom 10km, bydlim moc blizko prace.., takze presuny po meste, o vikendu vypadnout z mesta se stanem, silnice, polnacky, obcas jizda lesem, rad bych castejs neco najizdel na severu tady s klukama z fora. Mlzna bych rad vyzkousel nejakej mensi zavod, ne motokros.

95% casu jezdim sam a beru veci jen pro sebe, vejdu se do batohu na 4 dny.

Jako problem vidim ty prejezdy nejam, casto jezdim praha - usti a ta cesta je proste umorna, bud dalnice nebo podel ni..

Přidal Xpat dne 05-05-2016 21:32
#16

@ ondra: na ty silnici to zadna hitparada nebude. Uzke sedlo a vibruje to - a ty vibrace jsou takove vysokofrekvencni nebo jek bych to rekl, pac je to motor s kratkym zdvihem. Pokud skutecne dovedes najezdit hodne mimo cesty jak tady naznacoval TomElefant tak to za to utrpeni na silnici (neni to zas tak hrozne, nicmene na dalkove cestovani po silinici to neni - a na spolujezdce rovnou zapomen) stoji. Pokud ale budes jezdit 100 vky km k nejakemu lomu, kde si budes hodinu dve hrat a pak zase zpatky, tak te to za chvili prejde.

@Fililp: s tou 690 jsme tady off topic a cekam kdy na nas Vlastimil vlitne, nicmene: je pravda ze ja mam tu motorku s kitem, jak muzes videt v tom linku co jsem sem dal. Co se tyce spolehlivosti, tak proste musis udelat dopredu nejake upravy, a pak to neni tak spatne - i kdyz nepodstatne veci jako treba displej mi taky odesli. Ja jezdim (bez nejakyho vychloubani - pouze realita) tady z vas asi nejvice sam mimo civilizaci hluboko do buse a zatim jsem za pul roku stihl na 690 3 delsi tripy - ten Mozambik and ZImbabwe cca 3500km, vylet do Botswany do delty Okavanga cca 3000 km a ted pred tydnem kolecko Limpopem cca 1800km. Na nekterych mistech jsem 100 nebo vice km uvnitr uzemi kde behaj lvi, sloni a tak. A zatim me nikdevviset nenechala - ani se o to nepokusila. Je ale fakt ze sebou mam pro pripad nouze rezervni palivove cerpadlo a strikacu.

Přidal ondrejcervinka dne 05-05-2016 21:53
#17

Chapu, porad sem doufal ze mi tu motorku nekdo ospravedlni, jdu brecet do kouta

Přidal FilipTenere dne 05-05-2016 21:58
#18

@Xpat. Rad slysim,ze ti moto funguje. Fandim ji. Jinak tady je to obcas taky pekna jungle,ale misto lvu a slonu se tu prohani prasata;)

Dlouhe presuny po silnici jsou vzdycky fuska. Moc tomu nepomuze ani velky 2valec. Moto obecne neni nejpohodlnejsi zpusob prepravy. Presto,mame to radi.

Uz je to 100x omlety,ale je to bida z jakych stroju dnes musime varit cenduro polivku. Nova Tenere a Dakar,dnes Sertao,690... Kde brat,co lepsiho vybrat?
Nezbyva nez dodelavat a tunit,vyfuky,podvozek,kola,..,aby z toho nakonec byla moto,kterou uz umeli vyrobit pred 30lety:)

Přidal Beda dne 05-05-2016 22:42
#19

Vlastimile...myslel.jsin tenerku od r. 2008 nahoru? Nebo starsi model?
Jinak ja sam mam tenere r.2008 a ja jsem spokojeny..pred tim jsem mel DS- BIG800----projedu co potrebuju, pocestuji taky ( ale zadne tisice km na jeden zatah)..mam ji od r. 2010 a 15000 km..dnes ma 55 tis a jedina zavada byl regulator, ktery jsem vymenil a opravil kabelaz dle rocniku 2010...prumerna spotreba za ty roky je 4,5 litru...off..mrdani po okoli, ve dvou s kuframa..proste prumer za tu dobu...predni pruziny mam hyperpro...PWC a leo vince a KN filtr + odladeno na brzde..a rozhodne neni pomala ani shnila jak standartni 660 R...ale vic psat nebudu, dle nekterych mam asi sracku co nejede a nic neumi( se divim ze to vubec jede takova sracka)---ale ja jsem spokojeny, ..vice foto tady ..mne to staci
TENERE BÉĎA

Upravil Beda dne 05-05-2016 22:59

Přidal FilipTenere dne 06-05-2016 10:44
#20

Za sebe nechci novou Tenere plísnit. Naopak. Pro mě je to jedna z mála alternativ, který si dokážu představit pro svý ježdění a dobře vypadá. Škoda jen, že takových moto je tak málo a výběr je teda omezený. Výrobci si moc nekonkurují.
Když bych měl říct, co se mi na ní nelíbí, tak je to:
- vysoká hmotnost. Nechápu, proč musela vůči vzduch. předchůdkyni nabrat 30kg.
- techno-zadní část, vč. výfuků. 2 koncovky jsou těžké a drahé, viz. laďáky atd. Komplikovaně to působí i opticky.
- 17" zadní kolo. Omezuje výběr ze široké škály enduro pneumatik. Pouze pro toho, kdo jezdí v terénu samo. Jinak E07 se samo dělá i v 17" a to je myslím dobrý kompromis pro takovou moto.
- zdvihy lehce přes 200mm. Dnes se stalo bohužel normou pro cenuro a dokonce i méně. Přece jen se to tak přesouvá víc na silnici. Staré babky měly zdvih přes 250 mm.
- mě by asi stačil jen jeden kotouč vpředu. Tak jako to má Xpat.
- za mě by to mohlo mít i kick-start. To už je ale úplná utopie. Umím si představit převod páky, ale stříkačku bez baterie asi vůbec roztočit nelze. Mimoch. stará Tenere měla v zapalku zvlášť cívku pro zapalování, jako TTR. Šla tedy natočit i bez baterie. Tomu říkám ADV feature!

Deklarovaný nízký výkon Tenerky, pravda mohla by mít o chloupek víc koní, pro mě to není problém. Ten motor zase mraky vydrží a to je pro ADV zásadní. V mých očích ten výkon sráží vysoká pohotov.hmotnost. Kdyby byla o 20kg lehčí, byla by to taky jiná píseň.

Přidal Xpat dne 06-05-2016 23:49
#21

Dodelal jsem video z posledniho vyletu na Tenere pres Kalahari v jizni Botswane, tak se na nej muzes Vlastimile podivat - na tento typ jezdeni se podle mne Tenere nevic hodi (a urcite mnohem vic nez Dakar):

[youtube]zONHQ6l1YWk&feature=youtu.be[/youtube]

Upravil Xpat dne 06-05-2016 23:50

Přidal snelcuk dne 07-05-2016 13:59
#22

Supr - příroda terén volnost *clap*

O takovém ježdění si ale tady u nás můžeme nechat jenom zdát *helpless*

Přidal petrOV dne 07-05-2016 18:14
#23

Milanek napsal:
tak se nakonec někdo chytil na návnadu :-D , on vlastimil jen nahazuje udičku a čeká až se chytne nějakej hejl :-)

přesně - první věc, co mě napadne, když vidím téma založené Vlastimilem :D

Přidal hobr dne 07-05-2016 20:30
#24

petrOV napsal:
Milanek napsal:
tak se nakonec někdo chytil na návnadu :-D , on vlastimil jen nahazuje udičku a čeká až se chytne nějakej hejl :-)

přesně - první věc, co mě napadne, když vidím téma založené Vlastimilem :D

Tak to mu křivdíš. Toto není jeho "styl"....*blushing*

Přidal Cidas dne 07-05-2016 22:33
#25

Dakara jsem nekolik let vlastnil. Více méně souhlasím s tím co napsal xpat, snad jen kromě toho nizko vykrojeneho sedla. Nemel jsem pocit ze bych byl nizko, měřím 185cm. Pro normalni holku se mi verze dakar teda moc nezda. Tenerku jsem jel jen par km, ale prvni co me okamzite nadchlo byla ochrana pred vetrem... Jinak asi by Toli z bmwgs.cz uplně nesouhlasil, ze je to čistě silniční motorka, jezdil s tím nesmysly. Nicméně podobny posez jako na dakaru jsem na jiné motorce neměl. Jo a dost často jsem měl mimo asfalt pády, ze jsem prisel o predek. Nevím čím to, na africe jsem tak nelehnul ani jednou, obutí mám stejné. Dnes bych volil tenerku i když spolehlivost a nizka spotreba maleho gs je pověstná.

Upravil Cidas dne 07-05-2016 22:38

Přidal Sergej dne 08-05-2016 23:22
#26

Xpat- tvoje príspevky sledujem už dlšie, ale chcel som sa spýtať..ako si sa ocitol v tej nádhernej krajine?...o niečom takom, sa nám tu v Európe môže iba zdať..

K téme:
Ja som si kúpil Tenere pred nedávnom, kvôli úpravám, keďže sa týmto stavbám začínam vážnejšie venovať. Avšak, aby som mal s čím porovnávať, tak mám k Tenerke i V-strom 650 v úpravách zo zvýšeným podvozkom. Ako prvé môžem uviesť ten značný rozdiel medzi týmito motorkami.
Presadol som z 2V na 1valec. Ten jednobuch to je vám niečo. Prdí to, kope to, nejde to, ide to, trasie to a potom to znova ide :D
Ja mám 193cm na výšku, takže pribudli 30redukcie a mierne som musel upraviť náklon rajdov. Posed je tak o niečo lepší, avšak rajdy sú na cestovanie dosť blízko k telu. Výška sedla spôsobuje to, že mám nohy pomerne vystreté a tak z tohto hľadiska je sedenie veľmi pohodlné. Inak tá sedačka je dosť malá, a človek sedí iba v jednej pozícií. Radšej by som prijal rovnú lavicu.
Čo mňa hlavne teší je jej jednoduchá konštrukcia. Za chvíľu to mám rozobraté, dať koleso dolu je otázka pár minút, dostať sa k filtru tiež, k sviečke tiež. Toto všetko je u 2V komplikovanejšie.
Postupne sem môžem pridať dojmy a skúsenosti, keďže na Tenerke mám najazdených iba cca 350km :)
'http://i66.tinypic.com/72zuwn.jpg'

Přidal Xpat dne 09-05-2016 19:52
#27

Sergej napsal:
Xpat- tvoje príspevky sledujem už dlšie, ale chcel som sa spýtať..ako si sa ocitol v tej nádhernej krajine?...o niečom takom, sa nám tu v Európe môže iba zdať..



Uz se na ptali i jini, tak to postupne vysvetlim tady:

http://cenduro.cz...post_70036

Přidal FilipTenere dne 10-05-2016 08:20
#28

Mimochodem. Někde jsem zahlédl, že s příchodem MT07-Tenere, by měl prodej XT660Z Tenere končit. Nevíte jak to přesně je?
Zřejmě všude přítomná emisní legislativa, atd.

Přidal Sergej dne 10-05-2016 08:29
#29

FilipTenere napsal:
Mimochodem. Někde jsem zahlédl, že s příchodem MT07-Tenere, by měl prodej XT660Z Tenere končit. Nevíte jak to přesně je?
Zřejmě všude přítomná emisní legislativa, atd.


Ano, už som o tom počul i ja. A pritom ich je vraj v ČR u predajcov nedostatok.