Název novinky: CENDURO :: ktm 690 enduro prídavná nádrž
Přidal satos dne 31-07-2017 16:37
#1
Zvažujem túto prídavnú nádrž.
http://www.radegarage.com/parts/ktm-690-auxiliary-tank/
Ale vyzerá to, že si znížim brodivosť.
Máte nejaké skúsenosti, alebo linky, kde sa to rieši?
Nie je to až taký problém, vyhodiť celý air box...?
ďak
Přidal HonzaH dne 01-08-2017 10:46
#2
zkušenost mám, na má 690 Rade modeloval prototyp, funguje to dobře - víc paliva bez změny rozměrů, má to trochu jiný zvuk/hluk od sání bez airboxu - filtrace je řekl bych dostatečná (ale chce to častěji filtr čistit, je víc na ráně než uzavřený v airboxu)
brodivost se sníží v klidu o pár centimetrů, v rychlosti a cákání ten molitan vodu snese
prostě jde o to jak a kam chceš jezdit - ten přonost víc paliva je znatelný
já si pak pořídil boční nádrže od RR, mají větší objem, ale zase rozšíří moto mezi kolenama
Přidal jepta dne 01-08-2017 14:20
#3
s tou přídavnou nádrží místo airboxu jezdím už přes rok a nemám si na co stěžovat :)
Přidal satos dne 02-08-2017 14:29
#4
Nerád by som si znižoval prejzdnosť vodou, ale ono to asi až taká tragédia nebude. Na druhej strane + 6 litrov je celkom dosť na bežné jazdenie a žiaden kanister zavesený kdesi nezavadzia.
HonzaH: Tie bočné RR nádrže, nefungujú trocha aj ako ochrana pred vetrom na kolená?
Přidal HonzaH dne 03-08-2017 09:56
#5
S kapotou to celkově změní aerodynamiku motorky a má mnohem lepší ochranu, ale zrovna kolena to tolik neřeší - jsou díky větší šířce zase víc vystrčená, navíc u mě zrovna vychází kolena na jednu hranu (RR Mk.2)
pokud by to mělo víc chrránit kolena musela by byýt jinak řešena kapota aby bal širší nebo jinak tvarovaná u přechodu na nádrž
Přidal Miguel dne 16-11-2018 08:43
#6
Přesunuto z jiného vlákna diskuze:
Satosi, tohle je myslím tvůj doplněk
https://www.motor...50939.html
Můžu se zeptat jaký má význam dát přídavnou nádrž s vlastním čerpadlem o deset centimetrů výš, než je nádrž vlastní? Nebylo by de facto totéž dát tam Rotopax kanystr? Akorát by to nevyšlo na dvacet táců:)
Co by dávalo smysl mě:
- přídavná nádrž od Rade Garage místo airboxu - ale nevím, třeba v té době nebyla ještě v prodeji
- podsedlová velká nádrž z Replicy...
- přídavné nádrže po stranách od Rally Raid
prostě cokoliv, krom toho bazmeku s ostrýma hranama... navíc vypadajícího maximálně odpudivě...
Upravil admin dne 18-11-2018 16:38
Přidal satos dne 16-11-2018 12:15
#7
Miguely, Miguely, liečiš si neurózu, či Ťa niekto riadne nasral a potreboval si to zo seba dostať? Jasné, že off topic, ale veď si kľudne mohol založiť novú diskusiu k mojej nádrži a nie srať to tu. A ja rád odpoviem.
1. potreboval som zvýšiť dojazd moto. To je jasné hocjakému ****ovi.
2. lacnejšie riešenie ako Rotopax je normálna bandaska za 5€. A je to vyriešené.
3. ale vraj na 690E odchádzajú čerpadlá, tak som zvažoval pribaliť náhradné čerpadlo, až pôjdem niekam ďalej, ako je len niekde ďaleko
4. ale keďže som strojný inžinier a robím plecharinu už roky, prečo si neskúsiť spraviť vlastnú nádrž a rovno do nej dať aj čerpadlo.
5. nádrž mala byť vpredu, čosi ako má RR. Ale som dosť lenivý, aby som meral 3D body a robil prototypy, kým sa netrafím. Potreboval som 3D sken motorky, alebo aspoň krytu. Ten som nemal a čas odchodu do Gruzínska sa blížil.
6. tak ma napadlo dať tam to maximálne odpudivé na zadný nosič. Nepotreboval som žiadne 3D skeny a ani som neplánoval tam dať kopec batožiny.
7. podarilo sa a to odpudivé má 10 litrov a funguje bez problémov a úplne samostatne od hlavnej nádrže. Celkový dojazd je do 550 km (podľa štýlu jazdy) a nemusím každých 200 km zastavovať a dolievať z bandasky (som proste leňoch a kľudne viem tankovať až po 400 km).
8. už mám 3D sken predného bočného krytu. Preto je to zadné odpudivé na predaj a ak sa podarí, spravím niečo odpudivé vpredu. Samozrejme vpredu kvôli ťažisku a bude to doma pozvárané a preto aj prirodzene hranaté.
9. inak, to hranaté tam nie je na trvalo. Za 20 minút som to dal dole a až zas niekde ďalej pôjdem, za 30 minút to tam namontujem. A na motorke nie je pozmenené absolútne nič.
Ešte sú možnosti:
kto má strach, že mu zlyhá trebárs čerpadlo v Kirgizstane, tak dať si ho do batohu a:
1. použiť Rada Garage nádrž:
1/1 A pri tankovaní dať sedadlo a pravdepodobne aj bagáž dole (hovoríme o cestovaní, na bežné jazdenie prídavnú nádrž nepotrebujem). Alebo spraviť dieru do sedadla a tankovať cez ňu.
1/2 rátať s tým, že brodenie sa zníži asi o 10 cm. Asfalťákom to teda nemusí vadiť, to je pravda.
1/3 Air box, ktorý sa vyhodí, lebo tam pôjde nádrž, zachytáva olej z motora (kľukovka, alebo z čoho to ide). Tak ten olej pôjde rovno do sania.
1/4 teraz len otázka, lebo neviem isto: to plocha toho nového filtra je väčšia, alebo aspon rovná tomu originálnemu? Či len má väčšie diery, aby sa originálnemu vyrovnal? Na relly OK, pobeháš 2 hodiny a vyčistíš. A na turistiku?
2. Tá nádrž od Repliky, neviem presne ktorá, ale viem, že RR 4,5 litrová sa montuje na pravý bok pod sedadlo. No, skrátim to, nechcel som ju. Za tie prachy (cez 400€), to radšej bandasku za 5€.
3. nové prídavné nádrže od RR som mohol kúpiť za polovičnú cenu. Nekúpil. Radšej svoju opachu (uhm, sorry, bazmek) s čerpadlom. A vraj tie RR nádrže rozširujú priestor na kolenách. A kto jazdí enduro vie, že to je na hovno.
Inak, nevšimol som si, ako sa tie nádrže zamykajú. Nijako, však?
Nepredávam doplnok. Ale nádrž, ktorú asi nebudem potrebovať. Ak by sa stalo, že ju potrebovať budem, vyrobím si takú istú. Ak ju nepredám, absolútne nič sa nedeje. A cena je skutočne len výrobná. Žiaden biznis.
A vôbec, ale vôbec ju nikto nie je povinný kupovať, ten hranatý, odpudivý bazmek.
Bolo by dobré tieto príspevky presunúť do samostatnej zložky a nesrať kde-čo do inej témy.
Přidal Miguel dne 16-11-2018 17:26
#8
Pane kolego úplně v klidu. Žádná neuróza. Zaujalo mě, že člověk, který technický přehled evidentně má, vyrobí něco, co tak strašně, tedy aspoň mě, nedává smysl.
Je tady přídavná nádrž od Safari. Stojí zhruba tolik co ten tvůj vynález a je fakt, že zvýší těžiště. Ale ne nikterak zásadně proti tomu, co máš ty, tam je ten benzín zhruba stejně vysoko. A vyjde na podobné peníze. Vypadá příšerně. Ale zase ne tak moc. Když mě 690ka zajímala, tak byly v inzerci na prodej dvě ty nádrže, okolo 300-400 EUR, použité. Nikdo je nechtěl.
Kvůli tvojí možné podrážděné reakci jsem to nepsal tehdy do diskuze o nové KTM 790, která probíhala na motorkářích.
Jediná smysluplná odpověď, kterou jsem z toho co píšeš vyvodil je mizerná spolehlivost čerpadla. Stačilo to říct takhle.
Přidal Miguel dne 16-11-2018 17:53
#9
Jinak na Replice jezdím a musím říct, že ovladatelnost je proti 701, kterou jsem měl předtím, neskutečná. Ale motorka na turistiku to není. Tam bych použil 500kilo s větší nádrží vepředu a rolkou vzadu...
Přidal satos dne 16-11-2018 19:07
#10
Miguely, ja furt nechápem, prečo si zasral diskusiu ku karfovmu držiaku mojou nádržou. (priznávam, že v tom zasieraní pokračujem aj ja, ale dúfam, že táto diskusia bude preložená inde - predpokladám, že sa to dá a administrátor tak aj spraví - a aj ho o to prosím). A som trocha mimo čo to má dokonca spoločné so 790???
Že som kritizoval dizajn 790 a sám som vyrobil odpudivý bazmek? No tak asi Ti je jasné, že vyrobiť trebárs tvarovanú hnusnú masku a vyrobiť tvarovanú peknú masku výrobcom stojí asi rovnaké prachy. Ale mne na kolene je najjednoduchšie vyrobiť krabicu, nie zložité tvary. Aj keď na kolene - išlo to na laser, CNC ohýbanie, profesionálne zváranie (ja na hliník nemám zváračku). To za prvé.
Za druhé, vyrábal som to pre mňa a nie ako doplnok na predaj. Jednalo sa čisto o funkčnú záležitosť, nie dizajnovku. Nádrž je z 3mm hliníku, vnútri vystužená, čerpadlo je v šachte, kde je benzín v pasci. Verím, že by vydržala skúšky ako Rotopax (prechádzali po nej autom).
Možno za tretie: Je to hliníková krabica. Hliníkové kockovaté Top Boxy na motorkách Ťa tiež iritujú? Tá moja krabica má "len" 10 cm.
Áno, viem, že boli dve Sahary v tej cene na bazári. A ako som spomínal, mohol som kúpiť aj nové nádrže od Rally Raidu za polovicu. Nič neriešilo možný problém s čerpadlom, ako to rieši moja nádrž. A ponúkam to na predaj aj ako celok s palivovou sústavou, ak by niekto chcel, má všetko. Ak si niekto zoženie čerpadlo lacnejšie niekde v bazári, predám len nádrž. Cena za plnohodnotný bazmek potom môže byť zaujímavá. Bazmek s čerpadlom.
Že je ťažisko vysoko? Samozrejme viem. Preto jak natankujem idem najprv na zadnú nádrž. Na preteky to nie je, ale na turistiku. Spravil som s tým 9000 km a nemal som problém s ťažkým chvostom.
Len dodám, že som zvažoval vytlačiť nádrž na 3D tlačiarni. To už by sa dalo aj hrať s dizajnom a fakt by aj vyzerala trocha inak. Ale nenašiel som relevantné informácie, aký materiál použiť...
Jo, jo, 500kilo na turistiku. To vyzerá lákavo. A koľkokrát by som vymenil olej a svoj zadok na 9000km tripe?
Přidal Miguel dne 16-11-2018 19:25
#11
jestli se to někdo chystá vydat knižně, určitě mu nebude dělat větší problém to před prodejem zeditovat:) ber to tak, že tohle je bez urážky, celkem mrtvé fórum.
píšu sem proto, že tady dáváš nějaké nápady co se týče technického provedení a proto mě to zaujalo - že mi tahle nádrž moc smyslu nedává.
vyměnil bys olej třikrát. se zadkem by zase takový problém nebyl, ta 701/690 není o moc pohodlnější.
tvůj problém s čerpadlem by řešilo náhradní čerpadlo přibalené v batožině. potkal tě ten problém?
no zkrátka, nádrž zvyšující těžiště, jen kvůli jednomu extra čerpadlu mi moc smyslu nedává. všechny ostatní řešení, které jsem viděl, se mi zdá, že zhoršují jízdní vlastnosti méně.
do diskuse o 790 jsem to chtěl napsat ne kvůli vzhledu, ale opět, kvůli tomu, jak je ta nádrž postavená. podle mě, zvláštně.
Přidal Miguel dne 16-11-2018 19:27
#12
mimochodem nová 790 bude mít servisní interval 15 tis.km, nádrže na 20 litrů? a ve finále bude vážit jen o 20 kilo víc, než ta 690ka s přídavnou nádrží... což mi nepřijde už tak strašné.
Přidal satos dne 16-11-2018 19:46
#13
...tak už teraz vieš, že tá nádrž bola robená takto preto, lebo som nemal 3D sken prednej časti motorky. Teraz ho už mám a preto aj nádrž predávam. A vôbec nikoho nepresviedčam, aká je úžasná, čo sa týka jej umiestnenia. A práve preto, že je tam, kde je, má len 10 litrov. Ale dovolím si povedať, že to riešenie je dosť unikátne. Myslím celkovo. Mám dve od seba nezávislé nádrže. Priznám sa, že Rally sledujem len kvôli samotnému jazdeniu v krásnom prostredí, nie kvôli pretekaniu. Preto mi je aj fuk, čo všetko v sebe majú rally motorky. Ale raz som zachytil informáciu, že si Svitko prepína nádrže. To si ich prepína kohútom na výpusti, alebo mu to spravili tak, ako to mám ja? :)
Moja prázdna 690 aj s prídavnou nádržou má do 150 kg (prídavná nádrž aj s palivovou sústavou má cca 4 kg). Prázdna 790 má 189. To je rozdiel 40kg, nie 20. Jazdil som na Xt660Z, tá mala 183 suchá. Stačí pár krát nevhodne položiť na nevhodnom úseku, a ani podvozok, ani výkon a vlastne ani poloha ťažiska pri zdvíhaní nepomôžu, len kamaráti, alebo ZIL.
Přidal Miguel dne 16-11-2018 20:01
#14
Replica má na řidítkách přepínání nádrží. A dvě palivová čerpadla. Takže když se ti jedno pokazí můžeš pořád tankovat do té druhé nádrže. Přední nádrže jsou 2x9 litrů a zadní tuším osmnáct? Uzamykatelná není ani jedna, ale to není ani celá motorka, takže to zase tak moc nevadí:)
Jen taková filozofická úvaha. Tak nějak se mi zdá, že domácí uzené, klobásky, buchty, pálenka, ty jsou vždycky lepší než kupované. Ale u věcí kolem motorek je to naopak myslm:)
Zvedal jsem v písku 701 a taky to není totéž, jako zvedat 500EXC:) Nepochopím, nikdo mi nevysvětlí, proč KTM nevyrábí "tupou verzi" pětistovkového motoru. Klidně do téhož rámu, s výkonem 45 koní, ne 60. Podle mě by zájem určitě byl.
Takže ok, už vím, oč tu běží:)
Přidal Miguel dne 16-11-2018 20:05
#15
... je prostě dobrá:) až na ten motor.
'
'
Přidal satos dne 18-11-2018 17:29
#16
No tak vidíš. Aj Ty máš dve čerpadlá. A to u takých špeciálov by mala byť spoľahlivosť jaká. Aj keď sa mi zdá, že asi jedno čerpadlo je vpredu a druhé vzadu aby jazdec mohol odľahčovať motorku podľa potreby, povrchu... A to ani nehovorím, že na závode podľa GPS každý vie, kde si. Každopádne, pri väčšine mojich sólo ciest nikto ani len netušil, kde som. Častokrát ani v ktorom štáte, alebo že som vôbec kamsi išiel. Takže môj odpudivý bazmek nevhodne umiestnený ma nijako netrápi a ak niekoho áno, vôbec na neho nemusí reagovať. Ten bazmek funguje a jak som sa vrátil z Gruzínska (len jeden človek zhruba vedel, kde približne som), tak som ho zhodil dole a fungujem s jednou nádržou. A až zas kamsi ďalej pôjdem, bazmek nahodím.
Plne súhlasím s Tvojou filozofickou úvahou o klobásach a motorkách. Tiež by som si radšej kúpil hotovú motorku, ako tento polotovar (690E) a potom na neho lepiť bazmeky. Žiaľ otázka je, čo je na trhu a koľko to stojí. A trh je vlastne prázdny a ak tam aj čosi je, stojí to toľko, jak auto.
Či by bol záujem o pollitrové tupé enduro, na ktoré aj zavesím nejakú bagáž a aj pocestujem? Podľa mňa by záujem bol veľký. Ale znížil by sa predaj predražených (500 ccm predsa nemôže stáť toľko, čo 1000 ccm, aj keď výrobné ceny sú si určite blízke), prekoňovaných superedvenčrov (teraz nenarážam len na KTM). Kto jazdí terén ten vie, že vo dvojici tam ísť je volovina a keď tam ide sám, je mu nanič 100 kW a 100kg železa naviac. Jasné, že nehovorím o asfalťákoch a občasných šotolinároch.
Preto som presvedčený, že pollitrové, cca 35KW kľudné enduro s potenciálom aj na asfalt tak skoro od lídrov vo výrobe motoriek nebude. Ešte veľa potrvá, kým AJP, CCM... zamútia vody tak, že slučku povolí aj KTM, Yamaha... Ak sa to vôbec stane. Kampane na Afriku, T700 či 790ADV jasne ukazujú, že ľudia žerú bludy a nevadí im, že nekupujú to, čo bolo prezentované.
Přidal Miguel dne 19-11-2018 08:53
#17
Nevím, nejsem si jistý, jestli to výrobci takhle chtějí. V USA, v Austrálii a v dalších zemích se pořád vyrábějí a prodávají dualsporty jako DRZ, XR650L, KLE650 a bůhví jak se to všechno jmenuje. Asi to nelze poměřovat optikou EU. A pokud se dočkáme 390 Adventure tak bude situace zase lepší.
Dodělat 690ku zase není tak velký problém a já bych si svoje další enduro už o nějaký větrný štít ani nedoplňoval. Pokud se jezdí terén, je to stejně k ničemu. Potřebuješ akorát navěšet zavazadla, mít nějaký dojezd a to je všechno.
Přidal Miguel dne 19-11-2018 09:02
#18
Jinak jen takový postřeh. Jako příklad dáváš člověka, který jel na CRF210L do Pamíru, ale ten nejel terén prakticky žádný. Bosna je šotolina a není to offroad? No viděl jsem tam různé cesty a z několika jsme se i otočili, protože byly do šíleného kopce s obrovskýma šutrama a půlka z nás to prostě nedávala... tak jsme se na to vykašlali na motorkách 230 kg+
V prosinci chci jet do Maroka a co jsem viděl tam, taky nebude žádná hrůza. Mě láká taková turistika, ale se sportovním přesahem, občas si zablbnout a nechat lítat zadek zprava doleva. Ale když uvidím cestu plnou bláta, tak ji objedu, protože se mi nechce s sebou tahat navíc deset kilo sraček, když vím, že budu na cestě ještě pět dnů... a pojedu dodávkou, protože mi nedává smysl brousit špunty na asfaltu 3000 km. A kdyby jo, tak určitě na dvouválci, ne na bucharu:)
Prostě každá motorka má svoje určení a šikovný pilot dokáže zajet i na velké hodně.
nevím jestli znáš, maník co žije v USA a jezdí střídavě terén na ostré a na velkém GS...
https://www.youtu...user/plawa
Přidal satos dne 19-11-2018 10:12
#19
Miguely, začal si s témou prídavnej nádrže v diskusii o držiakoch telefónu. Teraz sme s diskusii k prídavnej nádrži a zas otáčaš na hmotnosť motorky, ktorú som kritizoval niekde úplne inde. Máš ma z nejakého dôvodu v zuboch, alebo čo? Prečo si nereagoval tam?
Toho chlapca nechcem zaťahovať do žiadnej diskusie, ale toľko viem, že menil motorku (800GS na CRF250L) hlavne kvôli hmotnosti. A názor jazdca, ktorý takmer sólo prešiel 35000 km, je pre mňa viac než podnetný. Ale problém asi bude v tom, že ja mu rozumiem, lebo sám sa stretávam so situáciami, kde skutočne nepotrebujem manipulovať so zbytočnými 50 kg.
Vôbec netuším kto si, možno slávny pretekár, alebo cestovateľ, fakt neviem. Ale si predstav, že ideš po asfalte a chceš si nájsť miesto na stan, 50 m od cesty. Zídeš dole a tam bác, močiar a motorka je "utopená". Dopredu nejde, dozadu nejde. No a si tam sám. Niekde v Rusku. 50km doprava nikoho, 50 km doľava nikoho. Len ty, 100 kW delo, perfektný samonastaviteľný podvozok a 230 kíl aj bez bagáže. Hneď by si menil za CRF. Či? Preto vtipy, že "nešiel off road" tu dávaju asi len borci, čo mastia "off" šotoliny a aj to len v partii.
U mňa je to s výberom motorky tak, ako s výberom pneu. Neviem, koho napadol blud, že kupujem pneu na 70% asfalt a 30% off road. To ja by som mal teda kupovať pneu na 95% asfalt. Ale kupujem pneu podľa toho, aký ťažký terén a v akom komforte tých 5% chcem prejsť. A že ich vlastne chcem prejsť.
To, že niekoho nazvem "šotolinár", to nie je výsmech. Ja sám som v prvom rade asfalťák (aj keď nútene), potom šotolinár a nakoniec aj endurák (bez ohľadu na moje schopnosti, ale púšťam sa). Rozdiel asi bude, že mne, keď skončí šotolina a začne prudký výjazd s balvanmi, tak pokračujem. Neviem, aké máte tie 230 kg motorky, ale silno predpokladám, že tebe a tvojej partii by na tú šotolinu stačil aj Tracer či NX. Ísť na tom, tak sa pred balvanmi asi tiež zastavím.
Takže ak kritizujem T700 alebo 790 ADV kvôli hmotnosti tak to preto, že sľubovali enduro motorku vhodnú aj na asfalt a nie šotolinovú motorku. Tých je dosť.
A čo že tá polovica z vás, čo by tie balvany prešla, nešla ďalej? Hm?
Cenduro je skratka cestovného endura. Enduro nie je šotolina, enduro sú už tie balvany. A cestovné znamená aj vhodné na cesty. Ja som si veterný štítok zvýšil o 15 cm a namiesto rýchlosti 100-110, kedy mi už nepríjemne fúkalo na krk teraz v pohode podržím aj 140-160. A pokiaľ sa bojíš jednobuchu, tak 690E pri tejto rýchlosti (otáčky 6000+) ide úplne hladko. Limitom sú len pneu. Ale ak sa s partiou do endura nepúšťaš a obuješ nejaké E07, tak už asi len ten hluk.
Přidal Miguel dne 19-11-2018 10:41
#20
ty vole:) nemám ťa v zuboch, jenom diskutuju a jsem úplně v pohodě. jenom to dělám trochu jinak než ty a přijde mi zajímavé to porovnat, ne, jako rivalita/soutěživost, ale jen prostě jako jiná cesta.
když to půlka z nás neprojela, tak jsme to prostě otočili a jeli jsme dál jinama. v Bosně je toho pořád dost co vidět.
cestovat sám by mě moc nebavilo. vždycky je lepšího si najít někoho k sobě. je to daleko větší zábava. i když teď do Afriky pravděpodobně pojedu sám, protože Vánoce.
k přídavné nádrži jsem přece napsal, že to chápu, že tvojí motivací bylo mít náhradní čerpadlo.
PEACE!!! PEACE!!! PEACE!!!
nejsem ani cestovatel, ani závodník, jsem pouhý amatér a sběratel, líbí se mi motorky a když aspoň na měsíc někam nepojedu v prosinci tak jsem letos nenajel skoro nic, krom trénování po okolí Brna... klidně se přidej:)
Přidal satos dne 19-11-2018 15:46
#21
jo, jo, pís, priateľu, pís. Neni problém. Len furt miešaš témy, tak ... Ale OK.
Som myslel, že jazdíš rely, alebo nejaká diaľková turistika, keď máš tu Repliku. Aj keď si tuším spomínal, že na turistiku to asi nie je, ale to ani 690E, CRF250 či Tricker, Zoomer, Pionier, Babeta...
Do Brna mám toľko, ako do Borši (Maramureš), tak ak by som si mal vybrať smer, tak na východ. Nič v zlom. Iba žeby si tam mal niečo špeciálne. Raz ma jeden bývalý kamarát volal na stredné Slovensko pojazdiť, že tam má takú 2 (dva) km šotolinovú cestu. Tak chápeš, prejsť to aspoň 50x hore-dole, aby som aspoň čo-to pojazdil, no :o
Prajem dobré pojazdenie v Afrike. A uži si to sám. Je to iný level. A ja už som si tak zvykol, zastavím kedy chcem, seriem kedy chcem, spím kde chcem, často aj nejem kedy nechcem..., že už ani nikoho nehľadám. Ale možno by sa mi niekto pridal na budúci rok do Kirgizska...
Přidal easyrider dne 19-11-2018 21:42
#22
Takže přídavná nádrž od radegarage: úplně v pohodě, pouze nevýhoda je ten menší filtr takže je třeba častěji čistit. Brodivost bych asi úplně neřešil je to dosti vysoko i tak
Miguel: jestli replika ma slabší motor tak to před tebou klobouk dolu😂, jede to jako kráva skoro 180, úžasný kroutak oproti běžné 450 a i daleko lepší než 690
Upravil easyrider dne 19-11-2018 21:45
Přidal Miguel dne 20-11-2018 09:28
#23
easyrider napsal:
Takže přídavná nádrž od radegarage: úplně v pohodě, pouze nevýhoda je ten menší filtr takže je třeba častěji čistit. Brodivost bych asi úplně neřešil je to dosti vysoko i tak
Miguel: jestli replika ma slabší motor tak to před tebou klobouk dolu😂, jede to jako kráva skoro 180, úžasný kroutak oproti běžné 450 a i daleko lepší než 690
Slabší pro cestování. Slabší v kontextu jinak dokonalé, chytře vymyšlené motorky. Jestli motorka s tímhle obsahem jede 180, tak je to zpřevodováním. A jak všíchni víme, větší maximálka rovná se menší zrychlení a naopak. V reálu to způsobí, že dole je to skoro mrtvé. Určitě tam není vzteklost toho ostrého endura, jako třeba 450, ta ti vyškubne ruce v ramenou. Na běžné ježdění je to hodně příjemné, neutahá tě to, ale potřebuješ víc otáček. A zhruba v půlce? bez otáčkoměru to nezjistím - se to splaší jak dvoutakt a zabírá to úplně úžasně.
Dakar je limitovaný obsahem 450 ccm a pokud je zajímá maximálka kolem 180, potom to prostě jinak nejde. Je to motor postavený pro určitý účel, ke kterému poslouží nejlíp jak může.
Já si tam chci zastavit obyčejné endurové pětikilo EXC na cestování. Mimochodem na youtube jsou videa, kdy 500EXC jede po cestě 170... akorát je průser v tom, že samotný motor už ti neprodá ani fabrika, jen po dílech.
Přidal satos dne 20-11-2018 15:43
#24
"Je zvláštne, ako si dokáže s podkladom poradiť 450-ka Rally Replica. Na 690-ke stačila stále zaradená dvojka a brutálny motor všetko vyriešil. Tu musím rozbiehať na jednotke vytočenej po obmedzovač a niekedy potom hádžem dvojku."
Zdroj textu: http://haro007.sk/po-kaprovych-stopach/
Přidal OffroaderTE dne 20-11-2018 16:42
#25
Chlapci pěkně jste si tu podiskutovali zatímco jsem si léčil zlomená žebra :-) a to sem moc nechodím protože takových diskuzí je tu jako šafránu. Statos - klobouk dolů , že jsi dal Gruzii na KTM 690 a ještě sám, na to asi nemám koule...zatím, někdy je možná mít budu nevím. V každém případě je to důkaz že se na tomhle stroji cestovat dá. Já po své první sezoně mám čas na zvážení výhod a nevýhod HQ 701 (pro neznalce klonu KTM 690). Naplánovali jsme si okruh po Rumunsku, já jsem jel jako přizdi**** s motkou na vozíku, v Rumunsku v kouzelné vesničce Gemelčička (Fagetu) kterou obývají z 90% etničtní slováci (všem doporučuji navštívit, není tak profláknutá jako Banát, ale rozhodně stojí za návštěvu) jsem motku shodil z vozíku. Potom už se jelo po ose, jeli jsme v sestavě Transalp 650, Afrika CRF 1000, 2 x HQ 701 a 1 x KTM 690. První těžší úseky zerodované lesní cesty, příkré sjezdy byly trochu moc pro TA 650, ale nějak jsme to dali. Pak jsme partu rozdělili a offroad jsme už jezdili jen ve třech 2 x HQ 701 a CRF 1000. Na obou HQ máme namontovány axiální (přední) nádrže od R.G. dojezd s celkem 19 litry paliva témeř 400 km (vyzkoušeno). Pro mne to byl velký zážitek, HQ 701 se mi výborně vodila v terénu i na silnici. Cestovali jsme na lehko bez bagáže, měli jsme bivak mezi Transalpinou a Transfagaraší. Denně jsme jeli až 300 km přejezdy přes hory (OFF) i asfaltky. z motorky jsme byl nadšen, přesně pro tohle jsem si ni pořídil. Na podzim jsme stejně nadšený vyrazil s dalšími 3 stroji do Albánie, zase na vozíku až k jezeru Ohrid. Tentokrát jsme měli všechno sebou, spaní venku. Tento styl cestovaní už nebyl taková idylka jako Rumunsko, HQ 701 je "relativně" lehký stroj, bagáž jsme nevážil ale odhadem to mohlo být 25-30 kg. Motorka se chovala úplně jinak. Když jsem jezdil dříve na TA 650 tam mi zatížená a nezatížená motorka nepřipadla až tak rozdílná v ovládání. HQ 701 to byl jiný případ, v Albánii to bylo docela trápení, klouzavé necesty plné kamení byly docela oříšek. Tankování do zadní nádrže byl očistec. všechno sundat a někam odložit, natankovat a pak vše zpět .. naštěstí jsem nemusel tankovat denně, když jsme se pak vraceli po asfaltu zpět k jezeru Ohrid, tak jsme už tankoval jen do přední nádrže, tělocvik s bagáží už mě prostě nebavil. Za mne přední nádrž je super. Filtr je malý, v Albánii se hodně prášilo, musel jsem ho jednou vyprat a domáznout. Tady video od Vildy (motovaky.cz): https://www.youtube.com/watch?v=DNVhK_o_EJ4
Upravil OffroaderTE dne 20-11-2018 16:44
Přidal satos dne 20-11-2018 22:00
#26
Do Gruzínska som vyrazil s dvomi bočnými taškami a na sedadle vak so stanom, karimatkou a spacákom. Ale ľavý vak mi hneď zhorel od výfuku, aj keď bol deklarovaný, ako odolný voči vyšším teplotám od výfuku. Tak som musel všetko z neho prehodiť do vaku na sedadlo. Navyše tam mám tu nádrž, ktorá natankovaná môže mať okolo 12 kíl. No nemal som nejaké problémy s hmotou vzadu, ale treba povedať, že terény v Gruzínsku sú oproti Albánsku totálna pohoda.
Ale treba zas aj povedať, že všetko ťažké som mal v tom pravom kufri a ten vlastne sedel na stupačke spolujazdca, takže bol maximálne dole. No a jak natankujem plné nádrže, tak najprv idem z tej prídavnej. Takže tá hmota postupne ubúda. A ak viem, že na nejaký úsek mi vystačí aj hlavná nádrž, tak do prídavnej ani netankujem.
Možno tip, ako prichytiť bagáž do zadu: Vak som mal gurtňami stihnutý k nosiču. Ale priamo dole, pod vakom. A potom celý vak som dvomi gumovými sťahovačkami (ani neviem, ako to nazvať, pozri foto) pripol k tej nádrži. Keď som tankoval, len som odopol (odháčkoval) tie dve gumy a celý vak som odvalil smerom dopredu. Stále bol zgurtňovaný, ale odvaliť sa dal. Tak som mal prístupné hrdlo hlavnej nádrže za 5 sekúnd. Natankoval, privalil naspäť a gumami zaháčkol. S vakom nebol problém ani keď som občas trocha podskakoval, pohupoval sa. Možno sa tam trocha kolísal, ale gumy ho furt stiahli naspäť.
https://satos.rajce.idnes.cz/Gruzinsko_2018/#2018Gruzinsko547.jpg
Přidal OffroaderTE dne 21-11-2018 11:38
#27
fotky jsou úžasné, Gruzie musela být nádherná. Kolik jsi celkově najel km ? Jaké jsi měl gumy? Vydržely ti celou cestu?
Přidal satos dne 21-11-2018 12:45
#28
najazdené 9000 km. Obuté Pirelli MT21, predná mala už 7000 km pred odjazdom, takže celkovo 16 000 a nie je totálne mŕtva. Zadná bola nová, ale prvý deň som mal nejaké problémy, tak som sa snažil nahnať čas a držal som priemerku okolo 140 km/h. Dokonca som si raz všimol na navigácii rýchlosť 156 a to som už spomaľoval. Tak mi na nej vytrhalo štuple, resp. tak čiastočne vytrhalo. Ale domov som došiel celkom v pohode.
Asi napíšem cestopis a bude to tu na cendure.