na inzercích už je předběžná cena (340.000 :-() a rovnou i předobjednávky
Přidal Miguel dne 08-11-2018 09:47
#11
Nesmysl. Nemůže to stát tolik co litr (1090R).
Přidal OffroaderTE dne 08-11-2018 17:14
#12
vypadá to že ano, KTM 790 ADVENTURE R Cena: 339990 Kč Rok: 2019
proč ne, vždyť je to cena CRF 1000, má sice menší motor, za to podobný výkon a zřejmě kvalitnější komponenty a o ty nám jde především, nebo koupit motorku za "pár kaček" a pak do narvat dalších 150 tis, aby to k něčemu bylo ??
Upravil OffroaderTE dne 08-11-2018 17:15
Přidal Miguel dne 08-11-2018 18:29
#13
Jedinou očekávanou cenu jsem našel pro indický trh, 750 tis. rupií. Což je zhruba 215 tisíc Kč a to je nesmysl.Nemůže to stát tolik co 1090 Adventure R. Mají nějakou cenovou politiku. Nějakou posloupnost. Tolik stojí 690, osmistovka bude stát o něco víc, 1090 zase o něco víc. Pokud cena 1090R je okolo 350 tisíc, potom osmikilo nemůže stát o deset tisíc míň. Počítám, že to bude míň, ale zase je to novinka, tak ne až tak o moc. 340 tisíc je cena za jejich téměř nejvyšší řadu, nad ní je jenom vlajková loď 1290.
Přidal MadMike83 dne 08-11-2018 19:48
#14
Bohuzel mi prijde, ze to nebude mene nez 330tis. 300tis stoji jine zakladni modely a to bude i atakovet neR verze *helpless* 1090 bude vybehovy model a pristi rok ji urcite posili, aby tam byl vetsi rozdil... Tak pak doufam, ze to trochu slevni a prijde i 390ka :D
Přidal Miguel dne 08-11-2018 20:26
#15
MadMike83 napsal:
Bohuzel mi prijde, ze to nebude mene nez 330tis. 300tis stoji jine zakladni modely a to bude i atakovet neR verze *helpless* 1090 bude vybehovy model a pristi rok ji urcite posili, aby tam byl vetsi rozdil... Tak pak doufam, ze to trochu slevni a prijde i 390ka :D
ale prosím tě. nikam ji neposílí, protože jinak by nové modely ukázali už teď... 1090/1290 zůstává. Výběhový model? Je na trhu od 2017. A první cena byla 339 tisíc. To jakože nechají silnější motorku za stejnou cenu? Asi neeee Time...
Přidal MadMike83 dne 08-11-2018 20:39
#16
Vsak to udelaji stejne jako v bmw o neco zvetsi objem a pridaji par koniku a dalsich ficurek. Co to udela s cenou se uvidi. Facelift 2020 :D
Upravil MadMike83 dne 08-11-2018 20:46
Přidal Miguel dne 08-11-2018 21:29
#17
Ale BMW to udělalo po pěti letech... ne po dvou... tohle byla EICMA, tam se představovaly novinky pro příští rok, to jako přijdou v únoru s něčím, čím se nepochlubili? ale no tak....
Přidal MadMike83 dne 08-11-2018 22:07
#18
Vsak az prespristi. Ted to bude celkem zajimavy jak si sednou ceny. Nastrelit to muzou a uvidi co to udela, zlevnit to muzou vzdy:o doufam, ze uz pak vyrukuji i s 390kou
Přidal Palo7 dne 09-11-2018 10:52
#19
podle 790 Duka jsem čekal cenu 280-290tis. Tak třeba ta neR verze bude dost pod 300.000
Přidal MadMike83 dne 09-11-2018 11:19
#20
270tis a 300tis za Rko by bylo super a adekvatni, ale moc se mi tomu nechce verit, necham se rad mile prekvapit ;)
Přidal snelcuk dne 27-02-2019 10:41
#21
[youtube]47Szou9zyZ8[/youtube]
*clap*
Přidal Miguel dne 27-02-2019 20:07
#22
První kousek v ČR dostali kluci z Rade Garage - možná ne úplně první, ale to je fuk, zajeli s ním do sběru /hahahahaha/ tedy do sběrny ho zvážit a na váze se s téměř prázdnou nádrží objevilo čísílko 198 kg.
Takže zhruba na úrovni Triumphu 800XCX, což mě dost mrzí, protože jsem do té motorky vkládal trošku větší naděje, obzvlášť, když v místním KTM dealerství se bili v prsa, že "suchá pod 170".
Koupit? Nekoupit? Není lepší nová 690 nebo 701? S vylepšeným podvozkem?
Přidal Palo7 dne 28-02-2019 08:14
#23
Miguel: záleží jakou máš postavu a kondici. Je to fakt kus motorky (taky mně to negativně překvapilo), ale je to 2V a to jezdí dost jinak (podle mně jednodušeji a příjemněji) v terénu než 1V.
Já ji kvůli velikosti a váze zavrhnul (mám jen 175cm a 75kg). Ale nové 1V za 250+ a pak ještě doupravit je šílený
PS: než tu 790, to asi raději BMW 800GS a poladit a je to za cca poloviční peníze. Nebo čekat na Tenere ....
PS2: byl jsem v jeden den zkouknout 790 i Afriku a i ta je pocitově lehčí a lepší do ruky.
Přidal MadMike83 dne 28-02-2019 08:16
#24
A toho Triumpha taky nekdo takhle zvazil? Tak zatim vsude rikaji, ze to je jen lehce odlehcene a skok je az 690/701. Podle me to je dobra motorka, ze na to nemusis dat dalsi tunu zeleza ji obrnit a neco by mela vydrzet, uzka u tela a volnost pohybu ve stupackach. Ale porad to ma bliz cenduru. Pro radu lidi to bude bohate stacit.
Ja chci prejit z GS na nejakej lehci dual bike. Jezdim asfalt i teren. Uz asi budu min jezdit dlouhy streky a ve dvou taky uz moc ne aspon nejakou dobu. Nejradeji bych mel jednu moto a dve sady kol, nejlepsi mit dve moto, ale to me nevyjdou finance, jedine koupit neco starsiho.
Takze ted vyhlizim ktm 790 adventure nebo smt snad brzy. Popripade 690/701. Na v85tt jsem pry jeste mladej :D Jeste je blby, ze mam jen 173cm a na silnici to jsou vysoky kobyly a nic moc se naseda. A obcas by se hodilo at to neco uveze.
Přidal satos dne 28-02-2019 08:41
#25
Oficiálna hodnota sa pohybuje niekde na 185, 189kg a (aspoň pre mňa) už aj to je dosť. Je to proste cestovateľská motorka, ktorá zvládne takmer všetko v Bosne, či Albánsku, no s tým, že bude dobré nejazdiť sólo. Dobrá ovládateľnosť sa končí pri zastavení v ťažkom výjazde, či "zaparkovaní" v rigole, nebodaj, ak si motorka ľahne na jazdca. Potom už zostáva len tá surová hmotnosť.
Kamarát, čo rozbil 1290 (resp. podľa mňa, sa mu rozpadla počas jazdy) nakoniec kúpil 701 + komplet rally kit. Motorka vyzerá fantasticky a pokiaľ neberiem do úvahy vyslovene brutálne enduro úseky, tak s tou motorkou prejde všetko (ako bežný jazdec, nie kaskadér či bývalý majster sveta v triale...). Podľa jeho vlastných slov bola 1290 príliš ťažká a nedokázal využiť ani jej výkon. V jednom kuse sa s ňou v Gruzínsku váľal na úsekoch, kde ja na 690E som ani len netušil, že by som mal mať nejaký problém. A ak by bol sám, ehm, nie, nebol by tam sám. Taký hlupák zas nebol.
Mne sa 790 páči. Ani nie vzhľadom, to KTM permanentne produkuje nevzhľadné motorky, ale verím, že technicky je dobre spravená a sympatická mi je nádrž dole. Každopádne, hmotnosť ju u mňa deklasuje na asfaltovú motorku (rely ma nezaujíma).
Miguely, vieš, že "pokukujem" po Kirgizsku. Sledujem aj kto tam jazdí a hlavne na akej motorke. Niektorí precestujú na ťažkej motorke aj pol sveta, aj Kirgizsko a všade je super, zážitky fantastické, príroda úžasná... Akurát, že cestujú po hlavných ťahoch.
Přidal Palo7 dne 28-02-2019 16:28
#26
MadMike83: seděl jsi na té 701? Počítám že ti bude chybět tak 10cm na každé straně pod nohama :-)
Je tak na 190cm a více :-( . 690 je o kus nižší a ta nová je dost pěkná, ale cena se mně vůbec nelíbí :-D
Přidal MadMike83 dne 28-02-2019 19:34
#27
Jo je to na doslap opravdu bida a dat snizovaci kit asi nebude uplne ono. Nejlip z toho vychazi obyc ktm 790 adv. Skoda, ze tam nedali lepsi tlumice aspon za priplatek. Zitra to jeste obejdu v letnanech...
Přidal Miguel dne 01-03-2019 07:28
#28
Dali tam lepší tlumiče. Dá se tak objednat Cone Valve plus Trax. Lepší podvozek neznám.
Doslapnout se z ni dá úplně v pohodě, na místě je pocitově lehčí než 950 Superenduro. Za 14
dnů až dorazí ji zvážím společně se SER, a HP2 a uvidíme. Jinak je to mimořádně ošklivá motorka a padáky snad nepotřebuje. Exponované místa pokrývá laciny plast. Ten se dá snadno vyměnit.
Podvozek vyzkousim ale ten CV+Trax je tak bozi, ze to pro me byl argument...uvidíme co série.
Satos: s KGZ počítám :)
Přidal MadMike83 dne 01-03-2019 19:06
#29
Vyskove mi sedi 701 supermoto a 790 adv bez R nebo R niz tak o 2cm kdyby slo dat bez vetsich uprav.
Predpokladam, ze mluvis o podvozku u 790R verze? Jinak postrehli jste jak se steluje zadni tlumic u R a bez R? Doufam, ze to ma hydrostel nekde schovanej :o
Upravil MadMike83 dne 01-03-2019 19:29
Přidal Miguel dne 03-03-2019 09:38
#30
701 je extrém, sedlo ve výšce 96 cm a navíc poměrně široké, 450 Replica má stejnou výšku, ale štíhlejší stavbu i sedlo a došlápnu snadněji. 690 má sedlo 91 cm, ale co je podstatné, je to lehounká motorka, vůbec nevadí, když stojíš na světlech na jedné noze, protože to krásně udržíš, nebo v terénu ti jedna noha taky stačí. došlápnutí je mýtus:)
790 bez R bych nekupoval, vypadá to jak čopr...
ty máš 173 cm? to není vůbec nic, s čím by se nedalo jezdit, mám 175... ale jak říkám, 701 už je vážně dost vysoká, vlastně nejvyšší vůbec. sedlo nad 96 cm nemá asi žádná motorka.
Přidal MadMike83 dne 04-03-2019 11:54
#31
170cm a 76cm vnitrni delka nohy pro predstavu :)
Přidal 12345 dne 04-03-2019 20:11
#32
Kde jsi byl když chlapi rostli?:|
Přidal Miguel dne 05-03-2019 08:31
#33
Však to ničemu nevadí Miku, ta motorka není tak těžká, abys ji neustál. A nepojedeš s ní žádný hard enduro. Superenduro 950 jsem snižoval, protože sedlo bylo 96 cm, dal jsem snížený, trochu ji nechal spustit a už je úplně v pohodě. Dneska se mi zdá už nějak moc nízká:)
Když tak se orientuj na novou 690R ta je vážně nizoučká a lehká. 701 je strašně vysoká mrcha.
Přidal MadMike83 dne 05-03-2019 09:11
#34
No foto jsem si vypujcil, ale jinak jsem na tom stejne :D
Asi jsem malo jedl a pak kdyz jsem to chtel dohnat uz jsem jenom ztloustnul :D
Premyslel jsem o 690, ale je problem mit dve sady kol enduro a supermoto, tak se na to vykaslu. Navic hard enduro me tolik nebavi jako rychlejsi prejezdy, tak pujdu do 790R a necham si to tedy lechce spustit.
Neresil jste nekdo dve sady kol, zda to je prakticke a pripadne do terenu jakou znacku a predpokladam, ze vetsina pak je s dusi. A rozmery kol holt stejny i kdyz na silnici by byl zajimavejsi jinej rozmer. Jezdim proste silnici i teren, ale byl bych radeii mit jednu motorku.
Přidal satos dne 05-03-2019 09:44
#35
Tiež nevidím problém vo výške. A keď dáš nejaké topánky s hrubšou podrážkou... A na asfalte asi budeš mať nejaké kufre, či kočku za sebou, motorka pôjde trocha dole.
Inak, jak pozerám, tak pozerám 701 má podľa katalógov rovnakú výšku ako 690 a to 910 mm.
A čo som spomínal kamoša so 701, tak to vyzerá takto:
Dnes, ak by som chcel kúpiť, by som vážne zvažoval PR7.
Přidal MadMike83 dne 05-03-2019 09:59
#36
Je pravda, ze z 701 i 690 jsem doslapnul podobne a huska pro me mela prijemnejsi sedlo...
Presne takove moto se mi strasne libi, ale to bych musel mit na takove dve kocky do terenu a na silnici. PR7 jsem zkousel a tam jsem na tom snad jeste hur nez na 701, jinak taky hezka moto.
Snad brzy vyrukuji s vice doplnky pro 790ku a bude taky tak hezka :) Radeji bych vytunil jednu moto co zvladne silnici i teren i kdyz to bude vzdy kompromis, ale pro me to myslim staci. Jedinej problem je menit pneu...
Kdo umi anglicky, tak zatim nejrozsahlejsi jizdni test a srovnani s ktm 950 od gearheadE30 na strane 338 a dale.
Přidal Miguel dne 05-03-2019 14:34
#38
701 není stejně vysoká jako 690. 690ka má zdvihy 250 mm, 701 275 mm. U nové 690 je sedlo ještě víc vykrojené. Takže klidně o 6 cm níž než u 701. Vyšší postava a někdo, kdo skáče ten rozdíl asi využije.
Miku kašli na dvoje kola a dokonce i na dvoje pneumatiky. Jestli jsi na tom nejel, překvapí tě, s jakou lehkostí se ta motorka překlápí i s 21kou vpředu, i na terénních gumách. Proti GS je to štika. Vystačíš s normální velikostí kol a takové Anakee Wild naprosto postačují. Do bláta se s tím stejně nebudeš pouštět.
Samočistící funkce terénních pneumatik je někde kolem rychlosti 80 km/h. Všichni, kdo říkají, že jezdí bláto, ve skutečnosti sedí obkročmo na motorce a odrážejí se, než to projedou. Případně to hodinu tahají ve čtyřech lidech zahrabané po motor.
Přidal Palo7 dne 05-03-2019 20:20
#39
Miguel: tak každý za bláto považuje něco jiného, ale ještě před 14dny se na Mitasu 09 nedalo rozjet a bojovalo se i na C02, tak s Anakee myslím že můžeš celou zimu akorát sedět doma
Přidal MadMike83 dne 05-03-2019 20:55
#40
Tak uz mu na to ktm prislo a musel prispevky o 790R smazat *helpless*
Asi udelal lepsi test nez ted napisou ostatni do casopisu...
No tak budu verit, ze jedny kola staci. Az na okruh by mohlo :D
Přidal raider dne 05-03-2019 21:05
#41
Nestihl jsem se na to podívat, jak to ve zkratce popsal?
Přidal MadMike83 dne 05-03-2019 22:03
#42
Napsal toho opravdu dost...
Ochrana pred vetrem slaba, chrani spis spodek tela, tlumice nejlepsi seriove co se da ted koupit, staci na vetsinu terenu, na jeho upravene 950 s vyssimi zdvihy to ztraci malo, je o neco tuzsi perovani. Nemel QS a tempomat, jinak spojka chodi lehce, motor jede skvele jen ma mene syrovy spodek a potrebuje o neco vic otacek. Wheelie neni problem, otaceni kolem nohy vadi trochu spodek nadrze. V pisku je o neco tezsi predek a mohlo by se zaborit kolo. Ergonomie skvela pro lidi kolem 180cm jinak staci par uprav do idealu. Dojem lehke motorky protoze nahore je utla. Na silnici jezdi dobre, lehce se preklapi, nizke teziste, hbita. Parkrat ji odlozil a motorka nepotrebuje dalsi padaky jen mozna ochranit zadni kotouc. Motor je tichy a hladky. Mnohem lepsi nez f800gs, o neco lepsi nez AT, 950 seriova o neco horsi, ale po uprave je na tom lepe, dost vyrovnane, spis zalezi na preferencich. 1090/1190 nebyl schopnej porovnat, protoze je nejezdil. 790R v serii pojme opravdu hodne a neni potreba ji prilis upravovat pro vetsinu jezdcu.
Mal som dnes možnosť si ju (790R) na rýchlo ošahať a spraviť kolečko na dvore.
Manipulácia s motorkou príjemná. Ide to ľahko. Veľké plus.
Motorka na živo vyzerá o dosť škaredšia, ako na fotkách. Fakt otrasná.
Štartol som studenú a o sekundu zdochla. Sama od seba, plyn som ani neťukol. Druhý štart už podržala, ale to bolo jak zdochýňajúci traktor, kým chytila správny voľnobeh.
Z motora kde jaký šelest a pazvuky, ako keby mala ísť na generálku.
Pocit z posedu dobrý. Zo všetkých 10xx ADV mám pocit, že sedím na vodnom skútri. U 790R mám pocit, že sedím na motorke. Ale tie nádrže dole ma dosť rušili. Ako keby som tam mal sud. Treba si na to asi len zvyknúť. Každopádne, do koľaje by som s ňou spadnúť nechcel. Som fanúšik nádrží dole, keď s tým prišli, tak som povedal, že konečne, no podľa mňa to prehnali. Radšej kompromis a trocha do výšky, ale zúžiť.
Do terénu (nehovorím o šotolinkách a ani o ťažkom endure, ale čosi medzi tým) by som ju nechcel a na asfalte by som sa hanbil (kvôli dizajnu). No prajem tej motorke úspech.
Přidal Miguel dne 06-04-2019 15:55
#49
Ohlasy jsou různé. Letitý majitel Superendura na FB napsal něco ve smyslu: po vytažení z krabice jsem dostal motocykl, který se vyrovnal, nebo byl dokonce lepší mému Superenduru upravenému za tisíce EUR...
Zase tak škaredá není, ale je vidět, že funkce je zde nadřazena designu.
Jednoválec do terénu to asi nenehradí, ale pro určitý způsob endura to může být fajn. Do afrického písku bych zvolil jiný stroj...
Přidal satos dne 07-04-2019 13:10
#50
Miqueli, tá tvoja 790R už je doma? Daj nejaké podnety čo a jak. Aj keď Afrika je o dosť ťažšia, nejaké, aj subjektívne dojmy Afra vs 790R...
p.s. 1: Nepomohli by tie nádrže, aby sa 790 v africkom piesku neutopila?
p.s. 2: Tak ma napadlo, že ak sa s tou moto brodí rieka a nádrže sú už takmer prázdne, musí to nadľahčovať. Pri silnejšom prúde by to mohlo byť citeľné, unášanie motorky. Naproti tomu brody s bahnom, to by pomohlo, že by motorka nemala tak tendenciu klesať na dno do bahna.
Přidal sumavahonzi dne 07-04-2019 23:02
#51
z crf jsem byl po koupi nadseny - az na slozitost rozebirani, odolnost plastu apod
z 790 jsem spise zklamany a pomalu hledam pozitiva a zvykam si, cekal jsem, ze bude ještě lehci a levnejsi
Upravil sumavahonzi dne 08-04-2019 21:26
Přidal Miguel dne 08-04-2019 07:21
#52
Mojí 790ky se ujal kamarád:)
Když jsem viděl na FB Radegarage tu odváženou hmotnost atakující 200 kilo, dost mě to odradilo. Jasně, řeči o tom, jak to není cítit a těžiště atd - prostě nemám techniku na to, aby mi motorka jednou za čas nespadla a zvedat ze země 220 kilo plus nějaký náklad... to už můžu jezdit na GS.
Koupil jsem si tedy místo ní pětikilo EXC, namontoval větší nádrž, objednal komfortní sedačku a držáky na látkové zavazadla a mám jistotu, že ji zvednu vždycky. A můžu vyrazit na cesty i sám a nebát se, že budu někde shánět pomoc...
Honzi když jsi to tady načal - co ta HP2ka? Já s ní byl jednou na Vysočině s kamarádem po zimě, bylo dost bláta a upřímně, moc mě to zatím neoslovilo... šílený krouťák, kolo lítá zprava doleva na jedničku, dvojku i trojku, trakce v nedohlednu... ať mi někdo povídá o elektronických asistentech, co obtěžují, mně by se zrovna tady líbila nějaká palivová mapa omezující ten příval energie odspodu... na asfaltu super scrambler, ale v terénu tak dokud je sucho:)
a musím přiznat, že konkurenční Superenduro je daleko příjemnější stroj, lepší zvuk, lepší podvozek, správný rozměr kol z výroby, dal jsem laufy dva do jednoho a Safari tank a je to úplný miláček...a pro zajímavost, v Česku jezdí SER 990, ne stříkačka, ale karbec:)
Ale do terénu bych stejně se svojí kondicí nejradši jezdill s jednoválcem a výkon by mi stačil do 50 koní...
World premiere KTM 790 Adv R Rally 2020, 500 units limited shown by Chris Birch at Bosnia
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lrXJaFHMFjg[/youtube]
KTM Adventure Rally 2019, Bosna - 1. deň v šotolinovom kráľovstve - motoride.sk
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=A8Rcjx9S0rQ[/youtube]
KTM Adventure Rally 2019, Bosna - 2. deň - jazda s Chrisom Birchom a Laiou Sanz - motoride.sk
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TIjf4pL7fig[/youtube]
Přidal satos dne 04-07-2019 08:11
#60
Toto vyzerá byť iná káva. Faktom je, že čokoľvek na to prilepia, bude to oproti originálu vyzerať skvele.