Název novinky: CENDURO :: Bohatost směsi
Přidal 12345 dne 19-02-2020 17:02
#1
Rád bych se s vámi poradil.Týká se to bohatosti směsi.Na různých fórech jsou diskuze o bohatosti ale v jádru se nemohou domluvit jak to vlasně je.Pokud tedy např střílí moto ve vyšších otáčkách do výfuku je údajně směs bohatá.Jenže někteří tvrdí že je bohatá na benzín a druzí že je bohatá na vzduch.Řeším to teď protože jsem namontoval otevřený filtr a je to špatné.
Střílí do výfuku.Ale přitom tam jde asi více vzduchu než s origo filtrem...Tak co si o tom myslíte vy co nejen jezdí nebo vlastni ale co opravují a seřizují.
Díky předem.
Přidal qwert dne 19-02-2020 19:58
#2
Bohatá nebo chudá vždy se jedná o vzduch ne o benzín..
Přidal VST-rom dne 19-02-2020 22:46
#3
Takze, pokud chapu spravne, cim vetsi nadmorska vyska, tim mene vzduchu a tim chudsi smes?
A s tim strilenim do vyfuku je to jak? Cim chudsi, tim vice strili?
Mozna se ptam blbe..
Přidal qwert dne 20-02-2020 08:44
#4
Chudá směs (nedostatek vzduchu) hoří pomaleji střílí do karburátoru-sání. Bohatá směs (přebytek vzduchu), způsobuje rychlejší hoření nasáté směsi a střílí do výfuku, kromě snížení výkonu atd.Často je důvodem zanesení čističe vzduchu..
Přidal Barney dne 20-02-2020 14:02
#5
Lambda sonda na Wikipedia:
Pro správnou funkci katalyzátoru je směšovací poměr λ=1, tzv. stechiometrický poměr; to znamená, že ke spálení 1,0 kg benzínu je potřeba 14,8 kg vzduchu.
Pokud je λ<1, tzv. bohatá směs, je poměr vzduchu ve směsi menší než u stechiometrické směsi.
Pokud je λ>1, tzv. chudá směs, je objem vzduchu ve směsi větší než u stechiometrické směsi.
Přidal qwert dne 20-02-2020 14:23
#6
Jo řekl jsem to obráceně.Bohatá směs značí příliš mnoho benzínu a málo vzduchu, chudá směs naopak..
Přidal Milanek dne 20-02-2020 16:43
#7
Bohata směs je určitě moc benzínu !:-) proč to ale střílí nemusí být úplně jisté - záleží hodne jaký je tam karburátor - jde o to že přimý filtr má jiný (téměř vždy menší) odpor nez original - to ale hlavně při malém otevření šoupěte způsobuje mimo jiné taky menší podtlak takže si z trysky nevezme tolik benzínu co by si vzal při origo filru - v takovém pripade je pak směs schudá , s přímým filtrem většinou pomůže alespoň o něco větší hlavní tryska a pak to na cit dorovnat jehlou - ale pokud to má být seřízené pořadně chce to někoho zkušeného s lambdou a nejlíp i brzdou
Upravil Milanek dne 20-02-2020 16:44
Přidal qwert dne 20-02-2020 16:55
#8
Jestli je směs bohatá nebo chudá už dost napoví svíčka..
Přidal hudec dne 22-02-2020 08:07
#9
Případně podpálené výfukové ventily.
Přidal Waca dne 26-02-2020 20:04
#10
Ja mam zkusenost ze samotny filtr nebo samotny vyfuk nic moc neudela. Na sve moto jsem namontoval oboje a motorka byla mrtva cca nad 4tis ot. Takze jsem pretryskal, bohatost volnobezne smesi jsem dal taky vetsi a ejhle motorka jde s kazdym kvaltem do cerveneho. Mam xrv 750 a pred rokem jsem na brzde nameril 60,2hp coz je plny vykon co uvadi vyrobce. Jediny co, ze jsem zvetsoval trysky od oka a lehce jsem to prehnal, lambda na brzde ukazala bohatsi smes, ale nic co by se muselo resit.