Název novinky: CENDURO :: V-Strom je břichoplaz... co s tím?
Přidal Meli dne 20-06-2011 10:10
#1
Právě jsem se vrátil z dovolené : Bosna - Černá Hora - a na skok Albánie
Proti Transalpovi musim říct že je V-Strom na moje použití perfektní, až na to, že i se zadní pružinou na max jsme šli celkem často na dorazy ale HLAVNĚ!!! všude jsem dřel břichem!!! (krytem motoru nebo centrálnim stojanem). Jezdim brutálně naloženej a ve dvou, to je pravda, ale když škrtám i tam, kde to kámoš na Fazeru (byť sám, ale taky docela naloženej) v pohodě projede, tak mi to teda docela vadí. A nebavim se tu jen o albánské silnici ale i o zpomalovacích prazích u nás nebo maďarsku u Tesca a pod. Co silniční motorky v pohodě projedou, já jedu ani né krokem a čekám ránu...
Takže - co s tim?
1) progresivní pružinu na zadek
2) nějaká speci. táhla která zadek zvednou
3) kombinace 1 a 2
4) celej novej tlumič (touratech prodava ohlins za 13 tis.)
5) jiná motorka
Chápu že to je takové SUV a žádnej offroad, ale ať jsem na tom naloženej se světlou vejškou alespoň tak jako normální silniční motorka když né líp...
P.S.: jela s náma i dvojice na litrovym V-Smrkovi a měli stejnej problém jako my.
Přidal Thymallus dne 20-06-2011 12:55
#2
to vypadá na přísnou dietu a zlatou kartu místo báglu s oblečením... :-)
u výměny pružiny jako laik nevidím moc velkou změnu.
délka musí být stejná a i když bude tužší, tak u plně naložené motorky na dorazy půjdeš taky, když se zhoupneš na nějakém hrbolu...
Přidal Steh dne 20-06-2011 13:11
#3
'
'
Jezdíme takle ve dvou a problémy nemáme...
Přidal Darek dne 20-06-2011 13:26
#4
to Steh:
pěkná podložka pod stojánek *hilarious*
Přidal stepan dne 20-06-2011 15:01
#5
Thymallus napsal:
to vypadá na přísnou dietu a zlatou kartu místo báglu s oblečením... :-)
u výměny pružiny jako laik nevidím moc velkou změnu.
délka musí být stejná a i když bude tužší, tak u plně naložené motorky na dorazy půjdeš taky, když se zhoupneš na nějakém hrbolu...
Pokud je stará pružina již za zenitem, změkne a motorka díky tomu je níže. V takovém případě pomohou nové pružiny výrazně. Ale pak je dobré repasovat i tlumič, což záleží na ceně, jestli se to vyplatí a není pak lepší koupit nějakej aftermarketovej tlumič. Po výměně tlumičů na GSu se motorka změnila obrovským způsobem, je to opravdu hodně znát, zvláště, když se jede ve dvou a s bagáží.
Přidal xx6 dne 20-06-2011 16:12
#6
pokud to chceš zvednout, tak kosti. Ale samo jak píše stepan, pomůže pružina co se tuhosti týče - nebude se to tak ponořovat. Ale chce to dobře vybírat ;) Co se pamatuju, kluci hodně často dávali zadní pružinu z litrového DL
Přidal nuclearB dne 20-06-2011 17:38
#7
Silnější pružinu a udělat přepákování na zvýšení. Levnější varianta asi nebude.
Pak jedině komplet zadní jednotku od Ohlinsu nebo Hyperpro, ale to je 20tis.
Přidal Meli dne 20-06-2011 17:41
#8
No teď jsem to řešil s klukama v Touratechu a prý u dost motorek řeší zadní pružinu. Tyhle motorky jsou stavěný na jednu až dvě osoby ne na zátěž ve dvou a bagáží přes 200 kg. Takže za patnáct litrů mi udělaj na míru centrální (servisovatelnou) zadní jednotku s odpovídající pružinou aby se dala nastavit tak, že zatížená motorka je v jedné třetině stlačení pružin. Jedinej problém je pak když chceš někdy jet sám bez zavazadel tak je to tvrdý.
Levnější varianta je jen tužší pružina ale ta zase dřív odrovná tlumič. Takže je o čem rozmýšlet...
Přidal okoun dne 20-06-2011 19:16
#9
Tak jak psali kluci . Já pomalu zvažuju zadní jednotku (pružina -tlumič) z Dl 1000 . Možná si myslím , že kombinace kosti a jednotka Dl 1000 je levnější a srovnatelná s Touratechëm . Jinak kosti dělal Janek na www.vstromklub.cz
Přidal Aifel dne 21-06-2011 12:58
#10
Já se stím peru už tři roky a pořád nevyhrávám jediné so jsem udělal byli kratší kosti, světlá výška se zvýšila o 1 cm, zadek motorky o 3 cm. Jiné vypružení bych tam nedával když to zvedneš moc bude ti řetěz hlodat kyvku.
Přidal Meli dne 17-08-2011 09:13
#11
Tak jsem se dokopal k převážení věcí (je zajímavé ze jen oblečení a helma co mám na sobě jsou + 11 kg !!!)
A vyšlo mi to že komplet nabaleni ve dvou se třema kuframa kanystrem a flaškama vody, tankvakem atd. vychází na 270 kg!!!
Až se divim jak je to při tom pořád mrštný a ovladatelný...
Takže prozatím zkusím variantu - tužší pružina za cca 2 tis. kč
uvažoval jsem o novym tlumiči ohlins ale aby měl nastavitelné předpětí takhle pěkně ze strany jako stávající tak jsem na 22 tis. kč!
Přidal Meli dne 17-08-2011 09:16
#12
Foto
Upravil Meli dne 17-08-2011 09:22
Přidal Flash dne 17-08-2011 09:57
#13
mimo vlákno stroma.. ale..
trošku mi to připomíná mě, akorát já to počítal a mám víc jak 270 kg. na brzdách už to je znát :D (pár krámu mi tam ještě chybí, jako 2x 3l kanystr, sekera na padácích, lahve s pitím atd.)
'
'
'
'
Přidal vlk dne 17-08-2011 10:30
#14
Flash: to xodis takto bezne nabaleny ked ides na dovcu / dlhsiu cestu?
alebo to si sem hodil foto ked si sa stahoval? *hilarious*
Přidal Flash dne 17-08-2011 10:43
#15
vlk napsal:
Flash: to xodis takto bezne nabaleny ked ides na dovcu / dlhsiu cestu?
alebo to si sem hodil foto ked si sa stahoval? *hilarious*
podle toho co je to delší cesta.. tohle byla dovča 3000 km, spaní jenom po kempech a ve dvou.. když jedu sám mám toho polovičku.
nejvíc mě prudilo každý den to zase zpátky balit, už nikdy víc tolik krámů.. musím ženskou i sebe omezit. stejně je potřeba půlka těch věcí a to co je potřeba člověk sebou neveze....
ta moja ale říkala že tahat sebou židle a stůl je zbytečný. nevím, asi jsem zhejčkanej *hilarious* :D
Přidal vlk dne 17-08-2011 10:56
#16
Flash napsal:
vlk napsal:
Flash: to xodis takto bezne nabaleny ked ides na dovcu / dlhsiu cestu?
alebo to si sem hodil foto ked si sa stahoval? *hilarious*
podle toho co je to delší cesta.. tohle byla dovča 3000 km, spaní jenom po kempech a ve dvou.. když jedu sám mám toho polovičku.
nejvíc mě prudilo každý den to zase zpátky balit, už nikdy víc tolik krámů.. musím ženskou i sebe omezit. stejně je potřeba půlka těch věcí a to co je potřeba člověk sebou neveze....
ta moja ale říkala že tahat sebou židle a stůl je zbytečný. nevím, asi jsem zhejčkanej *hilarious* :D
jo jo presne ako pises - ked totok vozis pocas dovci a denne to vybalujes a nahdzujes na moto tak klobuk dolu - sak uz len totok musi byt unavne, a este ked to mas balene v tych seliakych sackox - jezis maria vyzera to jak vanocni stromek *hilarious*
takze do buducna nexaj polku veci doma a ta dovca bude stejne dobra ako s tymi ostatnymi 50kilami batuzkov :)
aby to nevyznelo blbo nexcem tu nikoho poucovat, uz len napisem ze kym zacnete uvazovat o břichoplazoch, skuste si najskor zratat hmotnost jazdcov + batoziny a mozna zistite ze ste prekrocili max. hmotnost o 20-50 kg a to uz kazda motka bude z toho zmotana ;)
samozrejme upravy ohladom podvozku je skor ci neskor vzdy treba podla kazdeho poziadaviek a opotrebenia tlmicov a pruzin
Přidal Flash dne 17-08-2011 11:06
#17
vlk napsal:
Flash napsal:
vlk napsal:
Flash: to xodis takto bezne nabaleny ked ides na dovcu / dlhsiu cestu?
alebo to si sem hodil foto ked si sa stahoval? *hilarious*
podle toho co je to delší cesta.. tohle byla dovča 3000 km, spaní jenom po kempech a ve dvou.. když jedu sám mám toho polovičku.
nejvíc mě prudilo každý den to zase zpátky balit, už nikdy víc tolik krámů.. musím ženskou i sebe omezit. stejně je potřeba půlka těch věcí a to co je potřeba člověk sebou neveze....
ta moja ale říkala že tahat sebou židle a stůl je zbytečný. nevím, asi jsem zhejčkanej *hilarious* :D
jo jo presne ako pises - ked totok vozis pocas dovci a denne to vybalujes a nahdzujes na moto tak klobuk dolu - sak uz len totok musi byt unavne, a este ked to mas balene v tych seliakych sackox - jezis maria vyzera to jak vanocni stromek *hilarious*
takze do buducna nexaj polku veci doma a ta dovca bude stejne dobra ako s tymi ostatnymi 50kilami batuzkov :)
aby to nevyznelo blbo nexcem tu nikoho poucovat, uz len napisem ze kym zacnete uvazovat o břichoplazoch, skuste si najskor zratat hmotnost jazdcov + batoziny a mozna zistite ze ste prekrocili max. hmotnost o 20-50 kg a to uz kazda motka bude z toho zmotana ;)
samozrejme upravy ohladom podvozku je skor ci neskor vzdy treba podla kazdeho poziadaviek a opotrebenia tlmicov a pruzin
já už to pak zpátky do sáčků nedával. jen ten den mělo poprchávat tak jsem to zabalil do sáčků... samozřejmě že nepršelo. ani celou dovču takže to bylo super.
u typických endur je výhoda že mají opravdu velké zdvihy a taktováto nálož se světlou výškou nějak zásadně nehne... u mě konkrétně to je znát akorát v tom, že při opravdu velké díře nebo hupu se řetěz dotkne horní rolny a rolnu protočí (což vůbec ničemu nevadí, od toho tam je). jediný s čím to opravdu hnulo byla brzdná dráha. ty malé kotouče a nálož... + cca 1 litr do spotřeby při cestovní rychlosti 60 město, hlavní 110-140 kmh
a ano povolenou hmotnost už jsem dávno překročil. mám moto z ITA a přeložili mi blbě TP, takže mám hmotnost 366 kg. když moto má 203 kg suchá + 35 kg náplně a já mám metrák (+ nějaký hadry, boty, topcase plnej krámů)tak už jsem to překročil :D
mám z těchle cest ale spousty zážitků a to je to nejcenější. hlavně že se nic nikomu nestalo. nedovedu si představit kdyby mi motorka spadla toto všechno zvedat. to bych ani náhodou nedal
Přidal task dne 17-08-2011 13:49
#18
Já myslim že bysto dal.
Jak Tě znam .
Přidal Speed dne 17-08-2011 15:00
#19
Ahoj vsichni, co rikate na ty stary stromky DL 1000 V-strom ? kolem toho roku 2002 - 3 - 4, cenove to vypada docela dobre a jen jestli tady nekdo je kdo ho ma? 650 jsem uz zkousel a jede krasne
Přidal Flash dne 17-08-2011 15:09
#20
Speed napsal:
Ahoj vsichni, co rikate na ty stary stromky DL 1000 V-strom ? kolem toho roku 2002 - 3 - 4, cenove to vypada docela dobre a jen jestli tady nekdo je kdo ho ma? 650 jsem uz zkousel a jede krasne
už Tě to zase popadá? víš co jsem Ti říkal když jsme se setkali :D
Přidal bartus dne 17-08-2011 16:04
#21
4 flesh : vidím že těm nosičům dáváš pěkně zabrat.pošli mi nějaké fotky ať to mužu hodit na web.
Přidal Flash dne 18-08-2011 08:08
#22
bartus napsal:
4 flesh : vidím že těm nosičům dáváš pěkně zabrat.pošli mi nějaké fotky ať to mužu hodit na web.
jo vidíš to. musím si najít chvilku a zaslat. jinak v zimě je asi budeš ještě upravovat :D
jestli budeš mít zájem
k těm fotkám.. co jsem našel jse všechno od bláta. asi to budu muset umejt a znova nafotit, i když už tam pár škrábanců je. zatím pošlu to co jsem našel ale myslím si že z toho nepoužiješ nic. odkaz máš v SZ
Upravil Flash dne 18-08-2011 08:19
Přidal Speed dne 18-08-2011 13:13
#23
Flash napsal:
Speed napsal:
Ahoj vsichni, co rikate na ty stary stromky DL 1000 V-strom ? kolem toho roku 2002 - 3 - 4, cenove to vypada docela dobre a jen jestli tady nekdo je kdo ho ma? 650 jsem uz zkousel a jede krasne
už Tě to zase popadá? víš co jsem Ti říkal když jsme se setkali :D
co ti na to mam rict, snad je *blushing* mno koukal jsem na nej protoze to ma 6.r. s.
Přidal Vlada-adv dne 18-08-2011 15:56
#24
Není to taká hrůza je potřeba to rozdělit na čtyři :) poloviny práce.
1) zajistit, že přední a zdadní odpružení je v kondici a né před smrtí tím se dostaneme na standardní světlou.
2) Vzhledem k omezenému nastavení dát dopředu i dozadu péra s tuhostí odpovídající nejčastější zátěži. (holt sólo to pak bude tvrdší)
3) nakonec zvednout předek a zadek +2-3 cm by něměl být problém, vzadu to pořeší kosti, vpředu pak jiná(delší) víčka do trubek
kombinací výše uedeného je možné po zasednutí ušetřit i 5cm a to už je znát hodně.
4) komu to bude málo pak nezbývá než upravit svod a vyhodit ho s pod motoru a to už je vyšší dívčí.
Přidal sadilek dne 19-08-2011 13:27
#25
Trochu mimo,ale jak už bylo řečeno.Na cestu toho vozím minimum.Takhle jsem jel do Sýrie včetně spaní.Nakonec zjistíš,že víc toho nepotřebuješ a když jo tak všechno se dá koupit všude a většinou levnějc než u nás.[img]http://nd01.jxs.cz/927/160/b9b821f5e9_47134680_v1.jpg?1245759715[/img]
Přidal Tarabys dne 19-08-2011 14:04
#26
sadilek> jen ať nemusí ostatní složitě kopírovat:
'
'
A k tématu: já teda s břichoplazením Stromka nemám, ale taky jezdím sám a rozumně nabalen (nicméně to neznamená, že sebou nevozím třeba velký foto stativ, zrcadlovku a netbook)...*annoy*